Asi: Erasmus+ projekt "Meedia ja digipädevused - võimalusi riikide geograafia, kultuuri, keskkonna ja koolisüsteemi tutvustamiseks. Õpetajate õpetamis- ja õppimisarusaamade arendamine, õpetamisalaste teadmiste rakendamise toetamine"

Seisund: Tegemisel
Asja number: VP-23-0095
Menetlev üksus: Tartu Veeriku Kool
Vastutav töötaja: Carmen Luts
Sari: 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus)
Viide: Kirjavahetuse toimik
Teema: Erasmus+ projekt "Meedia ja digipädevused - võimalusi riikide geograafia, kultuuri, keskkonna ja koolisüsteemi tutvustamiseks. Õpetajate õpetamis- ja õppimisarusaamade arendamine, õpetamisalaste teadmiste rakendamise toetamine"
Registreeritud: 09.06.2023

Projekt






Lühikokkuvõte


Tartu Veeriku Kool on seadnud oma arengusihiks õpilaste õpirõõmu suurendamise. Mõistame, et tõhusate õpistrateegiate kasutusele võtmine ei ole eesmärgi saavutamiseks piisav. Oluline on, et nii õpetajad kui õpilased mõistaksid tõhusa õppimise olemust, oleksid omaks võtnud juurdekasvuuskumuse ja mõistaksid psühholoogiliste baasvajaduste toetamise olulisust. Selle projekti läbi on osalejatel võimalik vahetada tõhusa õppimise ja õpetamise praktikate rakendamise kogemusi, arendades seeläbi oma arusaamu kaasaegsest õppimisest ja õpetamisest. Kuna tänapäeva koolis on väga palju väga erineva tausta ja võimekusega õpilasi, siis õpetaja töö on olla loov, kasutada mitmekülgseid õppematerjale, töövahendeid ning õppemetoodikaid, et jõuda kõigi lasteni ning tagada kõikide õpilaste õpetatus ja motiveeritus. Meie meedia teemalise projekti eesmärkideks on mitmekesistada õpet, anda õpilastele võimalus õppida hoopis teistmoodi, lõimida erinevaid õppeaineid ja arendada digipädevust.


Eesmärgid


1. Õppetöö mitmekesistamine, lõiminguprojektide läbiviimine, kaasaegse tehnoloogia kasutamise oskuste arendamine. Suhtlus Euroopa riikide kodanikega, inglise keele praktiseerimine suhtluses, infovahetus.
2. Info - ja kommunikatsioonitehnoloogia õppimine, arendamine (õpetaja koolitus).
3. Töövarjutamine ja kollegiaalsete kogemuste vahetamine ning analüüs, õpetajate ja juhtkonna kutsealase arengu toetamine.
4. Struktureeritud haridusvisiidi eesmärgiks on luua süvendatud arusaam Islandi haridussüsteemist, kasutatavatest praktikatest. Analüüsida ja identifitseerida kogemuste ülekantavust.


Tegevused


* Septembris õpilastele Erasmus+ projekti partnerite ning projekti eesmärkide tutvustamine. Alustame projekti meedia teema käsitlemisega ainetundides. Teeme õpilastega Erasmus+ teemalise stendi koolis ning uurime internetipõhiselt partnerriikide kohta infot, lisame kooli seintele partnerriike tutvustavad plakatid.
* Twinspace'i vahendusel meie sõpradega Euroopas tuttavaks saamine: väikesed üksteise tutvustused.
* Edasi järgneb väike lõiming informaatikaga, st tutvume video ja pilditöötlusprogrammidega, uurime kuidas toimib veebisaidi looja Weebly. Loome Weebly kodulehekülje, kus hakkame kajastame kogu meie Erasmus projekti ja
õpirändeid. Esmalt paneme kodulehele Eestit tutvustava esitluse, jagame linki meie kodulehele ka partnerkoolidega, et nad saaksid tutvuda meie riigi ja kultuuriga.
* Õpiränded (planeeritud kokku 3 õpilaste rühmaviisilist õpirännet) on valdavalt 5-
päevased ja õpirändes osaleb 6 õpilast ja 2 saatjat õpetajat. Õpilaste ülesanne on sihtriigis olla korrespondendid ja ajakirjanikud ning edastada läbi videote ja kirjutiste kodulehel infot nähtu, kogetu, õpitu kohta. Koduleht on kogu koolile nähtav, samuti vanematele, kes saavad põnevusega jälgida partnerriigis toimuvat (võtame kaasa sülearvuti ning interneti olemasolul püüame kiirelt videod ja tekstid koha peal üles laadida). Õpilased õpivad videoid tegema, neid töötlema, pildistamist ja fototöötlust ning tekstitöötlusprogrammis tekstiga toimetama ja seda edastama. Õpilased saavad kodulehe
loomise kogemuse ning arendavad oma digitaalseid oskusi läbi eelpool mainitud ülesannete.
* Projekti lõppedes teevad õpilased kokkuvõtte projekti käigust, olulisematest faktidest, mida õpiti, ning tehakse kooliperele kodulehe info põhiselt Kahoot (parimatele/ nutikamatele auhinnad). Lõpuks õpilased analüüsivad projekti õnnestumist.

*Töövarjutamisega saavad osalejad kogemuse tõhusa õppimise toetamisest, õpilaste autonoomse motivatsiooni toetamisest
eesmärgiga suurendada õpilaste õpirõõmu. Osalejad reflekteerivad saadud kogemusi, võrdlevad oma kogemustega ning
analüüsivad saadud kogemuste ülekantavust ja rakendusvõimalusi kodukoolis.

* Kursuse teema: "Boost your ICT Skills Technology in the Classroom" (Maltal).
Kursusel õpetatakse võimalusi integreerimaks ainetundi tehnoloogiat, keskendutakse interneti keskkondadele ja veebitööriistadele, mida õpetaja ainetunnis kasutada saab. Läbi praktiliste töötubade saab õpetaja proovida erinevaid õpikeskkondi ning võtab kursuse lõpuks kaasa asjaliku tööriistakohvri (digiõppevara). Kohapealsete arutelude, grupitööde kaudu julgustatakse osalejate IKT- ja pedagoogiliste teadmiste vahetamist.
* Osalemine kursusel Structured Educational Visit to Schools & Training Seminars in Iceland võimaldab saada süvendatud arusaama Islandi üldharidussüsteemist, mis on väidetavalt üks Euroopa huvitavamaid, keskendudes õppijate õpirõõmule ja
laiemalt hästi toimetuleva inimese kujundamisele. Kursus pakub nii teoreetilisi sessioone, koolikülastusi kui praktilisi seminare, pakkudes tasakaalustatud võimaluse teooria, praktikate ja analüüsi ühendamiseks ning oma kogemuse peegeldamiseks. Oluline on ka kontaktide loomine hilisemate koostöötegevuste kavandamiseks ja elluviimiseks ning
kogemuste vahetamine.



Tulemused


Õpetajatel on arusaam tõhusast õppimisest, õpetajad on omaks võtnud juurdekasvuuskumuse ja rakendavad omandatud teadmisi igapäevaselt, kujundades õpilaste arusaamu tõhusast õppimisest. Õpetajad on valmis häid praktikaid jagama nii
linnas, vabariigis kui rahvusvaheliselt. Tulemuste monitoorimine ja andmeanalüüs on aluseks kooli arendustegevustele.
Tartu Veeriku Kooli õpilased ja õpetajad on rohkem avatud teistsugusele õppele, valmis osalema ja tegelema erinevate projektidega.
Õpetajate ja õpilaste silmaring on laiem ning õpilased on rohkem motiveeritud õppima, tegutsema. Projektis osalenud õpilaste inglise keele oskus on parem, arenenud on rääkimisoskus ning julgus suhelda. Kõikidele Veeriku kooliga seotud isikutel on võimalus uurida meie Erasmus+ kodulehelt kogu projekti vältel toimunut, saada ülevaade erinevatest tegevustest.


Maksumus


45 065 EUR

Tartu kohustused


0 EUR

Toetus


45 065 EUR

Kellele taotlus esitatakse


Erasmus+

Millise programmi / meetme raames


Erasmus+ programmi õpirändeprojektid

Juhtpartner


Tartu Veeriku Kool

Partnerid


Anne-Mai Rummo
e-post anne-mai.runno@harno.ee
Haridus- ja Noorteamet

Juht


Monika Aviste

Algus- ja lõpptähtaeg


09.06.2023 - 28.02.2025

Osakond


HO allasutus

Show details for Asja sisukordAsja sisukord
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord