Annelinna kortermajade parkimisprobleemid
1) Valesti parkivad sõidukid
Anne 71.JPGAnne 73.jpgAnne 77.pngAnne 81.pngJaama 185 (1).jpgJaama 185.jpgJaama 191.jpgKalda tee 20.JPGKalda tee 46.pngKaunase pst 38.jpgMoisavahe 36.pngMoisavahe 42.pngMoisavahe 47.pngMõisavahe 42.jpg
2) Ülevaade viimase aja kaebustest seoses sealsete parkimisprobleemidega
Annelinnas on sõidukite rohkus põhjustanud olukorra, kus pargitakse haljasaladel ja kõnniteedel. Samas on nii mõneski kohas võimalik sõiduk parkida lähedalasuvasse parklasse, näiteks Mõisavahe 34b, Prisma parkla, Anne 67a, Luha tn parkla, Uus 63d parkla, Kivilinna Konsumi parkla (tasuline - 20 eurot kuu), kuid inimesed soovivad parkida enda maja juurde.
Menetlusteenistus teebb järelevalvet Annelinnas töövälisel ajal igal nädalal vähemalt üks kord õhtul ja üks kord hommikul ning vähemalt kaks korda kuus nädalavahetustel. Kõik menetlusteenistusele teada olevad probleemsed kohad kontrollitakse siis ka alati üle. Kui valesti parkimise kohta teade saabub ja liiklusjärelevalve ametnikud on tööl, püütakse võimalusel operatiivselt kontrollida. Menetlejad annavad oma tähelepanekutest igapäevaselt teada ja liikluskorralduslikud ettepanekud edastatakse jooksvalt liikluskorraldusteenistusele.
Kahjuks on juba varasemast ajast sõidukite haljasalal parkimise tõttu mitmeski kohas murukasv peatunud ja haljasalast rääkida ei saagi. Siin oleks lahenduseks kui linn leiaks võimaluse muru taastada.
Haljasala1.JPGHaljasala2.jpgHaljasala3.jpg
3) 2014. aastal valmis Tartu linna üldplaneeringu teemaplaneering "Vabaplaneeringuga alade parkimispõhimõtted". Teemaplaneeringus jõuti seisukohale, et täiendav parkimisvajadus rahuldatakse paindlikult hoonete vahelisel aladel ning elukohast kuni 500 meetri kaugusel asuvates avalikes parklates. Hoonetevahelisel alal võib parkimiskohti rajada kuni 80% ulatuses standardiga (EVS 843:2016 "Linnatänavad") määratud normatiivist.
Teemaplaneeringuga kaardistati parklateks ümberehitatavad maa-alad. Uue Tartu linna üldplaneeringu kehtestamisega kaotas teemaplaneering kehtivuse, kuid teemaplaneeringu sisu kanti üldplaneeringusse.
Tartu linna üldplaneeringu joonis "Maa- ja veealade üldised kasutustingimused".
Tingmärgiga LP on markeeritud parkimisehitiste maa-alad.
Parkimisehitiste_alad.jpg
4) Ülevaade millised Annelinna kortermajad on kasutanud linna poolt pakutavat asfalteerimistoetust. Peamised parklate rajamist takistavad põhjused on omafinantseering ja ühistusisesed erimeelsused maa kasutuse osas. Lisaks ei ole alati parkla rajamiseks vajalikku ruumi.
Asfalteerimistoetused aastate 2012-2018 lõikes:
toetused 2012-2018.pdf
5) Ülevaade Annelinna avaparklatest (millised on olemas ja millised vajaksid veel välja ehitamist (koos maksumustega), millised on likvideeritud):
1. Kalda tee 5 olemasolev parkla
2. Uus tn 63d parkla (valmis 2016. a);
3. Anne tn 67a parkla (valmis 2017. a);
4. Pikk tn 54 (kavandamisel, ca 125 000 eurot, 40 parkimiskohta);
5. Mõisavahe tn 34b (krundile rajatakse tervisekeskus, detailplaneeringuga on määratud, et 60 maapealset parkimiskohta on kavandatus kohalike elanike parkimisvajaduse rahuldamiseks. Põhimõttel, et tööajal pargivad hoone kliendid ja töövälisel ajal piirkonna elanikud);
6. Lammi tn 2;
7. Kaunase pst 68;
8. Kaunase pst 69c;
9. Kaunase pst 71 külgnev ala;
10. Anne tn 61a.
Hiljuti on tasulise valvega parkimisteenuse osutamine lõpetatud Kalda tee 27 ja Mõisavahe tn 34b (ehituse ajaks) kruntidel.