Aktsiaselts Tartu Keskkatlamaja on esitanud detailplaneeringu koostamise algatamise ettepaneku eesmärgiga jagada krunt viieks ja määrata ehitusõigus. Planeeritud kruntide sihtotstarvete loetelu soovitakse täpsustada planeeringu koostamise käigus. Ringtee tänava äärde soovitakse peamiselt büroohoone, kaubandus- ja teenindushoone ning väikeettevõtluse hoone maad. Ülejäänud kruntidele tootmishoone ja laohoone maad. Säilib olemasolev katlamaja. Ülejäänud hooned on lubatud lammutada.
Ringtee tn 8 krunt suurusega 44877 m² asub Ropka tööstuse linnaosas. Krundil asuvad katlamaja, laborihoone, viilhallid, laohooned.
Tartu linna üldplaneeringu kohaselt on ala juhtfunktsioon väike- ja äriettevõtete maa. Lubatud on 40-60% tootmismaa ja 40-60% ärimaa krundi kasutamise sihtotstarbest. Planeeringu algatamise ettepanek vastab linna üldplaneeringule.
Tartu Linnavalitsuse 13.09.2011 korraldusega nr 1022 algatati Ringtee tn 8 krundi detailplaneeringu koostamine ja jäeti algatamata Ringtee tn 8 krundi detailplaneeringu keskkonnamõju strateegiline hindamine. Eelnevalt koostas aastal 2011 OÜ Hendrikson & Ko eelhinnangu keskkonnamõju kohta - töö nr 1547/11.
Krundil kehtib Tartu Linnavalitsuse 25.09.2012 korraldusega nr 1040 kehtestatud Ringtee tn 8 krundi detailplaneering. Planeeringuga ei ole ette nähtud krundipiiride muutmist. Krundile on planeeritud kuus hoonestusala. Ringtee tänava äärsetele hoonestusaladele on lubatud büroo- ja administratiivhooned, kaubandus- ja teenindushooned ja hulgikaubandushooned. Lisaks on ette nähtud uue katlamaja ehitamine, koos kütusehoidla ja kuni 50 meetri kõrguse korstnaga; vana katlamaja lammutamine ja asendamine uue tootmishoonega, konserveerimine või rekonstrueerimine muuks tootmistegevuseks. Hoidlate ja laohoonete (välja arvatud põllumajanduslikud laohooned), hulgikaubandushoonete, tööstushoonete rajamine.
Ringtee tänava äärde kavandatavate hoonete korruselisuseks määrati kuni neli korrust. Teistele hoonetele korruselisust ei määratud, kuid anti hoonete absoluutne kõrgus.
Võrreldes kehtiva detailplaneeringuga soovib huvitatud isik muuta krundipiire ja osaliselt hoonestusalade paiknemist.
Uue detailplaneeringu koostamine on vajalik, kuna soovitakse muuta krundil kehtiva detailplaneeringuga määratud ehitusõigust ja krundipiire. Planeeringu koostamise algatamise ettepanek on kooskõlas Tartu linna üldplaneeringuga ning detailplaneeringu algatamine on võimalik otsuse punktis 4 esitatud tingimustel.
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1, planeerimisseaduse § 9 lg 1, § 128 lg-d 1, 5, 6, 7, Tartu linna ehitusmääruse § 4 lg-d 5 ja 6 ning arvestades Tartu Linnavolikogu 6. oktoobri 2005. a määrusega nr 125 kehtestatud Tartu linna üldplaneeringut, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Algatada Ringtee tn 8 krundi detailplaneeringu koostamine eesmärgiga kaaluda krundi jagamise ja ehitusõiguse määramise võimalusi.
2. Kinnitada planeeringuala piir vastavalt lisale "Ringtee tn 8 krundi detailplaneeringuala situatsiooniskeem".
3. Planeeringu koostamise algatamisega ei kaasne linnale kohustust avalikuks kasutamiseks ette nähtud tee ja sellega seonduvate rajatiste, haljastuse, välisvalgustuse ning tehnorajatiste väljaehitamiseks või vastavate kulude kandmiseks.
4. Planeering tuleb koostada järgnevate lähteseisukohtadega arvestades:
4.1. Planeeringu joonised - olemasolev olukord, põhijoonis, tehnovõrgud ning maakasutus ja kitsendused - anda mõõtkavas M 1:500. Geodeetiline alusplaan peab kajastama naaberhoonete absoluutkõrguseid.
4.2. Kruntide moodustamine näha ette planeeringuga, juurdepääsuteele koos kõnniteedega moodustada iseseisev tee ja tänava maa krunt. Planeeringu algatamisel on teada, et tee ja tänava maa krunt jääb eraomandisse eesmärgiga tagada moodustatavatele kruntidele juurdepääsud sh määrata servituudi seadmise vajadus.
4.3. Määrata krundi hoonestusala. Krundi ehitusõigus määrata järgmiselt:
4.3.1. krundi kasutamise lubatud sihtotstarbed on kontori- ja büroohoone maa, kaubandus- ja teenindushoone maa, väikeettevõtluse hoone maa, tootmishoone ja laohoone maa, tee ja tänava maa;
4.3.2. hoonete suurim lubatud arv, hoonete suurim lubatud ehitisealune pind ja hoonete lubatud maksimaalne kõrgus määrata planeeringuga.
4.4. Ehitise kasutamise lubatud otstarbed anda vastavalt majandus- ja taristuministri 02.06.2015 määrusele nr 51 "Ehitise kasutamise otstarvete loetelu".
4.5. Planeeringus esitada erinevate liikumisviiside analüüs, mis sisaldab liikluse tekke ja parkimise nõudluse väljaselgitamist. Autode ja jalgrataste parkimine tuleb lahendada krundisiseselt hoone kasutusotstarvet reguleerivatele normidele vastavalt, lähtudes Eesti Standardist EVS 843:2016 "Linnatänavad".
4.6. Krundil näha ette kõrghaljastust vähemalt 10%.
5. Planeering tuleb kooskõlastada Päästeameti Lõuna päästekeskusega. Planeeringu koostamise käigus tuleb teha koostööd naaberkruntide omanikega.
6. Detailplaneeringu lähteseisukohti ja eskiislahendust tutvustavate materjalide esitamine avaliku arutelu korraldamiseks ei ole vajalik.
7. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal korraldada 14 päeva jooksul detailplaneeringu algatamise otsusest vastava teate ilmumine Ametlikes Teadaannetes, ajalehes Postimees ning Tartu linna veebilehel. Detailplaneeringu koostamise algatamise, lähteseisukohtade kinnitamise otsusega saab tutvuda Tartu linna veebilehel www.tartu.ee ning tööpäevadel Tartu Linnavalitsuse linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnas, Raekoja plats 3.
8. Korraldus jõustub ...