Akti väljaandja: | Tartu Linnavolikogu |
Akti liik: | Otsus |
Teema: | Tartu linna arengukava 2018-2025 koostamise algatamine ja keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmine |
Reg. number: | LVK-O-0343 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 29.03.2016 |
Koostaja: | Imbi Lang |
Ettekandja: | Jarno Laur |
Esitab: | linnavalitsus, 29.03.2016 istungi protokoll nr 22 |
Juhtiv komisjon: | Arengu- ja planeerimiskomisjon |
Seosed: | Linnavalitsuses menetletud eelnõu: Arengu- ja planeerimiskomisjoni protokoll nr 38: |
Õigusakt: | Tartu Linnavolikogu 15.04.2016 otsus nr 331 "Tartu linna arengukava 2018-2025 koostamise algatamine ja keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmine" |
Failid: | AK 2018-2025 KSH eelhinnang.pdf ( 43 kb ) Keskkonnaameti_KSH_seisukoht.pdf ( 281 kb ) Maj ja Komm_min_KSH_seisukoht.pdf ( 19 kb ) Tartu_Linnavolikogu_Otsus_2016_LVK-O-0343.pdf ( 37 kb ) |
TARTU LINNAVOLIKOGU | |
OTSUS | |
Tartu |
29. märts 2016. a. nr LVK-O-0343 |
Tartu linna arengukava 2018-2025 koostamise algatamine ja keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmine |
Võttes arvesse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 37 lg 1, § 372 lg 3, keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse § 33 lg 1, § 34 lg 2 ja § 35 lg-d 1, 5 ja 6 ning arvestades Tartu Linnavolikogu 19. aprilli 2012. a määrust nr 65 "Tartu linna arengudokumentide koostamise kord" § 10 lg-d 1 ja 4, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Algatada Tartu linna arengukava 2018-2025 koostamine.
2. Jätta algatamata Tartu linna arengukava 2018-2025 keskkonnamõju strateegiline hindamine, arvestades lisas toodud põhjendusi.
3. Avaldada teade keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmise otsusest 14 päeva jooksul pärast otsuse tegemist Ametlikes Teadaannetes ja ajalehes Postimees ning teavitada asjaomaseid asutusi.
4. Käesoleva otsusega saab tutvuda Tartu linna koduleheküljel www.tartu.ee ning tööpäevadel Tartu Linnavalitsuse linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnas asukohaga Raekoja plats 3 ning Tartu Infokeskuses raekojas.
5. Otsus jõustub viiendal päeval pärast vastuvõtmist.
Esimees | |
Lisa | |
Tartu Linnavolikogu | |
otsuse eelnõu nr LVK-O-0343 juurde | |
1. Tartu linna arengukavas 2018-2025 kavandatavate tegevuste eesmärk on Tartu linna elu-, õpi-, ettevõtlus-, puhke- ja külastuskeskkonna parandamine ning linnaelu erinevate valdkondade tasakaalustatud ja jätkusuutlik areng. 2. Arengukava koostamisel lähtutakse arengustrateegia TARTU 2030 strateegilistest eesmärkidest, pidades ühtlasi silmas dokumendis Tartu Agenda 21 kajastatud säästva arengu põhimõtteid, et tagada tervislik ja mitmekesine linnakeskkond ning arendada linlaste ökoloogilist teadlikkust ja loodusvarade säästlikku kasutamist. 3. Arengukavaga ei ole plaanitud keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse § 6 lõikes 1 nimetatud tegevusi ega muid tegevusi, mille elluviimisega kaasneks eeldatav vahetu või kaudne mõju looduskeskkonnale (sealhulgas Natura 2000 aladele), inimeste tervisele ja heaolule, kultuuripärandile või varale. 4. Tartu linna koostamisel olevale üldplaneeringule on tellitud keskkonnamõju strateegiline hindamine, mistõttu pole mõistlik seda arengukava tegemisel dubleerida, kuna vastavalt kohaliku omavalitsuse korralduse seadusele tuleb linna arengukava koostada nii, et see oleks kooskõlas üldplaneeringuga. 5. Arengukava koosseisu on kavas lülitada Tartu linna transpordi arengukavas 2012-2020 kavandatud tegevused, millele on keskkonnamõju strateegiline hindamine koostatud. Uute transpordivaldkonna tegevuste lisandumisel, mis võivad omada eeldatavat olulist keskkonnamõju, hinnatakse keskkonnamõju planeeringute või projektide tasandil. 6. Arengukavas kavandatakse turismimajanduse ning puhke-, spordi- ja virgestusalade rajamisega kaasnevad tegevused tasemel, mille puhul ei ole võimalik täpsemalt hinnata nende mõjude ulatust. Kavandatavate tegevuste elluviimisega kaasneda võivaid negatiivseid mõjusid on kavas ennetada ja minimeerida keskkonnatingimuste ja -meetmetega, mis töötatakse välja planeeringute ja projektide keskkonnamõjude hindamiste käigus. 7. Juhtudel, mil tuvastatakse eeldatavalt oluline keskkonnamõju arengukavas toodud tegevuste kavandamisel, korraldatakse keskkonnamõjude hindamised ja muud vajalikud uuringud vastavate planeeringute või projektide koostamise käigus. 8. Sotsiaalse mõju minimeerimise eesmärgil on arengukava koostamise protsessi kavas kaasata erinevate valdkondade eksperte ja spetsialiste ning projekti avalikustamise protsessi kõiki huvitatud isikuid. Tartu linna arengukava aastani 2025 koostamise algataja ja kehtestaja on Tartu Linnavolikogu (Raekoda, Tartu 51003) ning koostamise korraldaja on Tartu Linnavalitsus (Raekoja plats 3, Tartu 50089). |
Arengukava koostajad ja kaasatavad osapooled
Arengukava koostamist koordineerib Tartu linnavalitsuse linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna üldplaneeringu- ja arenguteenistus. Vastavalt arengudokumentide koostamise korrale (Tartu linnavolikogu määrus nr 65, 19.04.2012, § 9 lg 3) on linnavalitsus 1. veebruari 2016. a korraldusega nr 96 moodustanud arengukava koostamiseks juhtrühma ning kinnitanud ajakava, mille järgi peaks uue arengukava projekt volikogu menetlusse jõudma 2017. aasta mais. Tööprotsessi on plaanis kaasata erinevate valdkondade eksperte, linnavolikogu ja sidusgruppide esindajaid ning aktiivseid linnakodanikke. Kaasamisprotsessis on senisest rohkem kavas kasutada infotehnoloogia võimalusi.
2. Keskkonnamõju strateegilise hindamise vajalikkuse üle otsustamine
Vastavalt keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimise seadusele (KeHJS) peab strateegilise planeerimisdokumendi koostamise algataja (käesoleval juhul linnavolikogu) kaaluma keskkonnamõju strateegilise hindamise (KSH) vajalikkust ning võtma vastu otsuse KSH algatamise või algatamata jätmise kohta. Otsustamise aluseks on eelhinnang, mille võib koostada strateegilise planeerimisdokumendi koostamise korraldaja (käesoleval juhul linnavalitsus).
Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna üldplaneeringu- ja arenguteenistuse poolt on koostatud eelhinnang, mille koostamisel on lähtutud KeHJS § 6 lg 3 kriteeriumidest, hetkel kehtivatest Tartu linna arengudokumentidest ning arvestatud on asjaomaste asutuste käest laekunud seisukohti. Eelhindamise struktuuri ja sisu osas on aluseks võetud Keskkonnaministeeriumi tellimusel koostatud materjal: „KMH/KSH eelhindamise juhend otsustaja tasandil, sh Natura-eelhindamine“. Arvamust KSH algatamise vajalikkuse kohta küsiti Keskkonnaameti Jõgeva-Tartu regioonilt, Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumilt ning Rahandusministeeriumilt. Kaks esimest ei pidanud KSH algatamist vajalikuks, Rahandusministeeriumilt pole kuu aja jooksul vastust laekunud.
Arvestades eelhinnangut ja asjaomastelt asutustelt laekunud arvamusi ei ole KSH algatamine Tartu linna arengukavale 2018 - 2020 tingimata vajalik.
AK 2018-2025 KSH eelhinnang.pdf
Keskkonnaameti_KSH_seisukoht.pdfMaj ja Komm_min_KSH_seisukoht.pdf