Õigusakti eelnõu: Vaksali tn (Näituse tn - Riia tn) ja J. Kuperjanovi tn (Vaksali tn - Veski tn) jalgratta- ja jalgtee rajamiseks, Vaksali tn - J. Kuperjanovi tn ristmiku rekonstrueerimiseks ning Riia tn raudteeviadukti kõrvale raudtee muldkehasse kergliiklustunneli ja Riia tn raudteeviadukti kõrvale kergliiklussilla rajamiseks projekteerimistingimuste määramine

Akti väljaandja: Tartu Linnavalitsus
Akti liik: Korraldus
Teema: Vaksali tn (Näituse tn - Riia tn) ja J. Kuperjanovi tn (Vaksali tn - Veski tn) jalgratta- ja jalgtee rajamiseks, Vaksali tn - J. Kuperjanovi tn ristmiku rekonstrueerimiseks ning Riia tn raudteeviadukti kõrvale raudtee muldkehasse kergliiklustunneli ja Riia tn raudteeviadukti kõrvale kergliiklussilla rajamiseks projekteerimistingimuste määramine
Reg. number: LV-K-0157
Seisund: Lõpetatud
Koostamise kp: 11.02.2015
Koostaja: Peep Margus
Ettekandja: Urmas Ahven
Õigusakt: Tartu Linnavalitsuse 5.06.2015 korraldus nr 635 "Vaksali tn (Näituse tn - Riia tn) ja J. Kuperjanovi tn (Vaksali tn - Veski tn) jalgratta- ja jalgtee rajamiseks, Vaksali tn - J. Kuperjanovi tn ristmiku rekonstrueerimiseks ning Riia tn raudteeviadukti kõrvale raudtee muldkehasse kergliiklustunneli ja Riia tn raudteeviadukti kõrvale kergliiklussilla rajamiseks projekteerimistingimuste määramine"
Failid: ATTCYC12.pdf ( 862 kb )
ATTYU86U.ddoc ( 51 kb )
ATTVFYDP.pdf ( 739 kb )
EELNÕU





Lisa
Tartu Linnavalitsuse
korralduse eelnõu nr LV-K-0157 juurde

    Vaksali tn (Näituse tn - Riia tn) ja J. Kuperjanovi tn (Vaksali tn - Veski tn) jalgratta- ja jalgtee rajamise, Vaksali tn - J. Kuperjanovi tn ristmiku rekonstrueerimise ning Riia tn raudteeviadukti kõrvale raudtee muldkehasse kergliiklustunneli ja Riia tn raudteeviadukti kõrvale kergliiklussilla rajamise projekteerimistingimused PTR-15-012

    Projekteerimistingimuste taotleja: Tartu Linnavalitsuse linnamajanduse osakond.
    Projekteerimistingimused kehtivad 2 aastat alates korralduse jõustumisest.

    1. Lähtedokumendid
    Asukohaskeem lisa 1

    2. Lähteandmed
    2.1. Projekt koostada vastavalt teede- ja sideministri 28. septembri 1999. a määrusele nr 54 "Teeprojekti suhtes esitatavad nõuded" ning vormistada vastavalt majandus- ja kommunikatsiooniministri 17.09.2010 määrusele nr 67 "Nõuded ehitusprojektile". Ülekäigukoha rajamise projekteerimisel lähtuda teede- ja sideministri 09.07.1999 määruse nr 39 „Raudtee tehnokasutuseeskirja kinnitamine“ lisadest 4 ning 5. Ehitustööde teostamisel tuleb arvestada ka lisaga 3 „Ehitusgabariidi rakendamise juhend“.
    2.2. Projekteerida vastavalt järgmistele Eesti Standarditele:
    2.2.1. EVS 843:2003 “Linnatänavad”.
    2.2.2. EVS 613:2001 "Liiklusmärgid ja nende kasutamine" ja selle hilisemad täiendused EVS 613:2001/A1:2008. Kasutada alumiiniumist märgialuseid ja kuumtsingitud metalldetaile;
    2.2.3. EVS 614:2008 "Teemärgised ja nende kasutamine". Teekattemärgised projekteerida termoplastikust.
    2.3. Arvestamisele kuuluvad Tartu Linnavalitsuse linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna arhiivis asuvad kehtivad planeeringud ja projektid:
    2.3.1. Tartu linna üldplaneering 06.10.2005;
    2.3.2. Tartu linna jalgrattaliikluse arenguskeem, OÜ Hendrikson & Ko 01.12.2006;
    2.3.3. Tartu Linnavalitsuse poolt kavandatavate kergliiklusteede eskiisprojekt. V köide: Vaksali tn lõigus Näituse tn - Riia tn, sadamaraudtee koridor ja Ülenurme tn, Tartu linn. Artes Terrae OÜ 15.12.2014;
    2.3.4. Tartus, Maarjamõisa ja kesklinna vahelise kergliikluse kahetasandiline raudteeületus,
    eskiisprojekt. Ühinenud Arhitektid OÜ 15.12.2014;
    2.3.5. Liikluskorralduse eskiislahendused Vaksali tn ja J. Kuperjanovi tn ristmiku piirkonnas. Liikluslahendused OÜ 01.12.2012;
    2.3.6. Krundi Vaksali 14 ja lähiala detailplaneering 19.06.2003;
    2.3.7. Vaksali 21 krundi ja lähiala detailplaneering 07.04.2005;
    2.3.8. J. Kuperjanovi 70 krundi detailplaneering 21.03.2006;
    2.3.9. J. Kuperjanovi 42 detailplaneering 19.06.2003;
    2.3.10. Vaksali ja Riia tänavate ning raudteega piirneva ala detailplaneering 08.07.2004;
    2.3.11. Kastani 183b ja lähiala detailplaneering 24.05.2001;
    2.3.12. Lembitu 2 ja Lembitu 2a kruntide detailplaneering 11.09.2008;
    2.3.13. Kastani 183b ja lähiala detailplaneering 24.05.2001.
    2.4. Muud arvestamisele kuuluvad dokumendid:
    2.4.1. Vaksali tn - J. Kuperjanovi tn ristmiku ja lähiala rekonstrueerimisprojekt. Üldosa, asendiplaan, haljastus, vesi ja kanalisatsioon, välisvalgustus ja elektrivarustus. OÜ Kino Maastikuarhitektid.
    2.4.2. AS Eesti Raudtee poolt väljastatud tehnilised tingimused Riia tn raudteeviadukti kõrvale raudtee muldkehasse kergliiklustunneli ja raudteemaale jalgratta- ja jalgtee projekteerimiseks. Kiri 19.03.2015 nr 4-1.3.1/502-1;
    2.4.3. AS Eesti Raudtee kiri "Tartu vaksalihoone sidumine kergliiklusteega". Kiri 05.12.2014 nr 1-5.1/2516-2;
    2.4.4. AS Eesti Raudtee kiri "Kergliiklusteede rajamine Tartu linnas", Tehnilised tingimused. Kiri 19.05.2015 nr 4-1.3.1/132-4;
    2.4.5. Tehnilise Järelevalve Ameti kiri "Projekteerimistingimuste kooskõlastamine ja kirjaliku nõusoleku väljastamine". Kiri 03.06.15 nr 7-1/15-0404-004.
    2.5. Projekt (ja selle osad) koostada vastavat tegevusluba omava füüsilise või juriidilise isiku poolt. Raudteerajatise projekteerija ning ehitaja peavad vastama raudteeseaduse § 25 nõuetele.
    2.6. Projekti koostamise aluskaardiks võtta aktualiseeritud (olemasolevat situatsiooni tõeselt kajastav, sh tehnovõrgud) digitaalselt mõõdistatud geodeetiline alusplaan täpsusastmega M 1:500, kus on esitatud andmed koostaja kohta (ettevõtja nimi, litsentsi nr, töö nr), mõõdistamise aeg. Geodeetiline alusplaan peab olema registreeritud linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna geodeesiateenistuses. Alusele peavad olema kantud kõik puud.
    2.7. Väljastatud projekteerimistingimused, võrguettevõtete tehnilised tingimused ja muu projektiga seonduv informatsioon lisada projekti kausta.

    3. Projektlahenduse sisu
    3.1. Projekteerida Vaksali tn (Näituse tn - Riia tn) ja J. Kuperjanovi tn (Vaksali tn - Veski tn) jalgratta- ja jalgtee rajamise, Vaksali tn - J. Kuperjanovi tn ristmiku rekonstrueerimise ning Riia tn raudteeviadukti kõrvale raudtee muldkehasse kergliiklustunneli ja Riia tn raudteeviadukti kõrvale kergliiklussilla rajamine lisas 1 näidatud mahus. Kui projektlahendus seda tingib, võib projekteeritavat ala suurendada või vähendada.
    3.2. Projekteerimisel lähtuda p. 2.3. ja p. 2.4. nimetatud töödest. Jalgratta- ja jalgtee katend projekteerida asfaltbetoonist. Projekteerimistööde teostamisel arvestada lisaks järgmiste tingimustega:
    3.2.1. Näituse tänava ja Vaksali tn 12b kinnistu vahelisel lõigul projekteerida jalgratta- ja jalgtee Riia tn 43 // Tartu raudteejaam krundile;
    3.2.2. Vaksali tn 12b, Vaksali tn 2a ja Vaksali tn 2d kruntidele projekteerida sõidukite parkla rajamine. Lahendada parklasse juurdepääsuteed (kergliiklejatele ja autodele), vertikaalplaneerimine, valgustuse rajamine, rajatiste paiknemine ning haljastuse ja katete rajamine (koos konstruktsioonide ja ristlõigetega). Projektis näidata parkimiskohtade mahamärkimine, vajalike liikluskorraldusvahendite paigaldamine ning ehitiste sidumine olemasoleva olukorraga. Parkla kattena kasutada asfaltbetooni või tänavakive. Parklasse projekteerida laadurid kahele elektriautole, mille elektritoide projekteerida arvestades perspektiivse laiendamise vajadust.
    Projekteerida parklasse jalgratta hoiuraamide paigaldamine. Kaugjuhitavate ja -valvatavate jalgratta hoidlate projekteerimisel projekteerida hoiuraamide, mehhanismide töö tagamiseks elektri püsitoitevooluga varustamine. Projekteerida parkla varustamine turvakaameraga ja turvakaamera pildi edastamine politsei infosüsteemi. Jalgrattaparklate projekteerimisel arvestada Tartu linna jalgrattaparklate tüüptingimustega https://www.tartu.ee/?lang_id=1&menu_id=6&page_id=24572. Parklatesse projekteerida prügikastid. Parklad eraldada raudteemaast piirdeaiaga;
    3.2.3. Vaksali tn 12b ja Vaksali tn - Tiigi tn ristmiku vahelisel lõigul projekteerida Vaksali tänavale jalgrattaradade rajamine;
    3.2.4. Vaksali tn - Tiigi tn ja Vaksali tn - Riia tn ristmike vahelisel lõigul projekteerida jalgratta- ja jalgtee rajamine raudteepoolse kõnnitee asukohale, laiendades teed raudtee poole;
    3.2.5. Riia tänavale Vaksali ja Lembitu tänavate vahelisel lõigul projekteerida jalgratta- ja jalgtee rajamine vastavalt p 2.3.4. nimetatud töö variantlahendusele nr 8;
    3.2.6. Vaksali tn - J. Kuperjanovi tn ristmiku rekonstrueerimisel tagada kõikide liiklejatüüpide liigeldavus ja liiklusohutus. Ristmikuala arhitektuurse kujunduse projekteerimisel tagada ala funktsionaalsus ja kasutatavus. Projektis esitada kasutatud arhitektuursete vormide ja elementide hooldusjuhendid;
    3.2.7. J. Kuperjanovi tänavale, Vaksali tn ja Veski tn vahelisel lõigul, projekteerida jalgratta- ja jalgtee rajamine paarisnumbritega majade poole olemasoleva kõnnitee asukohale.
    3.3. Projekteerida olemasolevate jalgratta- ja jalgteede sidumine projekteeritava teega. Jalgratta- ja jalgtee ristumistel sõiduteega tagada, et ristumiskohtadel ei oleks äärekivi kõrgem kui 0 cm.
    Projekteerida liikluskorraldust selgitavad ning liiklusohutust tagavad meetmed (suunaviidad, tähistus, markeering, vajadusel piirangud liiklusele, piirded, künnised, ohutussaared jms) projekteeritaval alal.
    3.4. Vanemuise tn - Vaksali tn ristmiku lähedusse projekteerida jalgratta- ja jalgtee äärde kergliiklejate loendamisseade (induktiivanduritega teekattes jalgratturite loendamiseks ja optiline seade jalakäijate lugemiseks) koos jalgratta automaatse teeninduspunktiga (rehvirõhu kontroller ja pump, olulisemad töövahendid). Teeninduspunkt varustada elektri püsitoitevoolu liitumisega. Teeninduspunkti juurde projekteerida jalgratta hoiuraam, pink, prügikast jms.
    3.5. Raudteeohutuse tagamiseks tuleb välistada kõrvaliste isikute sattumine raudteemaale selleks mitte ettenähtud kohas (väljaspool raudteeületuskohti). Projekteerida raudteeohutuse tagamiseks piiravad meetmed (aed, läbipääsmatu elavtara vms).
    3.6. Sõidukijuhtidele tagada ristmikel projekteeritavale jalgratta- ja jalgteele ning jalgrattaradadele normikohane nähtavus, projekteerida vastavad meetmed. Näidata asendiplaanil nähtavuskolmnurgad. Kruntidele juurdepääsuteede projekteerimisel tagada jalgratta- ja jalgtee pikiprofiili säilimine ühtlase kõrgusjoonega. Kruntidele juurdepääsuteedel projekteerida sõidutee ja krundipiiri vaheline ala sõidutee konstruktsiooniga.
    3.7. Lahendada projekteeritavalt alalt sademevee kogumine ja ärajuhtimine. Projekteeritavate parklate sademevesi tuleb enne kanalisatsiooni juhtimist puhastada õli-liivapüüduris. Sademevee kanaliseerimise projekteerimiseks taotleda ASilt Tartu Veevärk tehnilised tingimused. Teede vertikaalplaneerimise ja sademevee ärajuhtimise projekteerimisel leida lahendused, mis väldivad sademevee valgumise tänavamaalt naaberkruntidele. Sademevee kogumiskaevude asukohtade projekteerimisel leida asukohad, mis väldivad kogumiskaevudest ülesõitmist sõiduki ratastega.
    3.8. Vajadusel täiendada olemasolevat tänavavalgustust. Täiendava valgustuse projekteerimisel näidata tänavavalgustuse toitekaablite ja mastide asukohad. Vajadusel projekteerida täiendav valgustus jalakäijate ülekäikudele. Projektlahendus peab muu hulgas tagama raudteed teenindava personali häireteta ja ohutu töö. Sellest tulenevalt ei tohi raudtee lähedal oleva jalgratta- ja jalgtee valgustus pimestada vedurijuhte.
    3.9. Projekteerida põõsaste ja kõrghaljastuse likvideerimine ning okste piiramine. Sobilikesse kohtadesse projekteerida asendusistutus.
    3.10. Fikseerida väljakaevatava pinnase maht ja ladustamise koht.
    3.11. Projekteerida ehitusest tulenev tehnovõrkude rajamise, rekonstrueerimise, kaitsmise ja ümbertõstmise vajadus. Ehitustööde läbiviimiseks projekteeritaval alal võtta luba olemasolevate ja projekteeritavate tehnovõrkude valdajatelt.
    3.12. Raudtee kaitsevööndis (laius välimisest rööpast 30 meetrit) tegutsemisel peab olema Tehnilise Järelevalve Ameti ja raudteeinfrastruktuuri-ettevõtja või raudtee muu valdaja eelnev kirjalik nõusolek. Raudteerajatise (ülekäigukoha) ehitusloa ja kasutusloa väljastab Tehnilise Järelevalve Amet.
    3.13. Esitada töömahtude koondtabel erinevate tööliikide kohta.
    3.14. Projekti mahus esitada järgmised tööjoonised:
    3.14.1. asendiplaan koos liikluskorralduse, tänavavalgustuse, haljastuse ja tehnovõrkudega;
    3.14.2. jalgratta- ja jalgtee ning jalgtee rist- ja pikiprofiilid;
    3.14.3. vertikaalplaneerimise joonis koos sademevee ärajuhtimisega;
    3.14.4. konstruktiivsed ristlõiked.

    4. Kooskõlastused (kanda projekti asendiplaanile)
    4.1. Tehnovõrkude valdajad;
    4.2. AS Eesti Raudtee;
    4.3. Tehnilise Järelevalve Amet.

    5. Ehitusprojekt esitada digitaalselt e-posti aadressil aeo@raad.tartu.ee või paberkandjal (4 identset eksemplari paberkandjal, millest üks köita pappkaantega arhiveerimiseks projektide arhiivis ja digitaalselt *.pdf ning *.dgn formaadis) Tartu Linnavalitsuse arhitektuuri ja ehituse osakonnale (aadress Küüni tn 5, III k tuba 323) läbivaatamiseks ja ehitusloa taotlemiseks. Raudteerajatise ehitusloa ja kasutusloa väljastab Tehnilise Järelevalve Amet.

    Lisa 1 Asukohaskeem PTR-15-012 juurde




Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Vaksali tn (Näituse tn - Riia tn) ja J. Kuperjanovi tn (Vaksali tn - Veski tn) jalgratta- ja jalgtee rajamiseks, Vaksali tn - J. Kuperjanovi tn ristmiku rekonstrueerimiseks ning Riia tn raudteeviadukti kõrvale raudtee muldkehasse kergliiklustunneli ja Riia tn raudteeviadukti kõrvale kergliiklussilla rajamiseks projekteerimistingimuste määramine " juurde