EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
25. veebruar 2015. a. nr LV-IP-0051 |
Informatsioon Kesklinna üldplaneeringu liikluskorralduse üldiste põhimõtete kohta |
KUULATI: |
Indrek Ranniku ettekannet |
OTSUSTATI:
|
1. Võtta informatsioon Kesklinna üldplaneeringu liikluskorralduse üldiste põhimõtete kohta teadmiseks.
2. Edastada informatsioon linnavolikogu arengu- ja planeerimiskomisjonile.
|
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Informatsioon Kesklinna üldplaneeringu liikluskorralduse üldiste põhimõtete kohta " juurde
Tartu Linnavolikogu on 16.12.2010 otsusega nr 148 algatanud Tartu kesklinna üldplaneeringu eesmärgiga kujundada välja kesklinna ruumilise arengu põhimõtted.
Kesklinna üldplaneeringu eskiislahendus kiideti heaks Tartu Linnavolikogu 27.06.2013 otsusega nr 500. Avalik väljapanek toimus 12.07─26.08.2013. Eskiislahenduse avalikud arutelud toimusid 26.08.13 ja 04.09.13.
Üldplaneeringu eskiislahenduse avaliku väljapaneku ja arutelude ajal esitasid asjast huvitatud planeeringulahenduse kohta omapoolseid ettepanekuid. Linn on ettepanekuid analüüsinud ja otsustanud planeeringu põhilahenduse väljatöötamise suunad ning põhimõtted.
Oluline osa arendustegevuste toetamisel on ka liikumisruumi arengutel — tuleviku kesklinna transpordisüsteem peab toetama üldplaneeringus seatud eesmärkide täitmist ja kesklinna arengut arvestades olemasolevat olukorda ja planeeritavaid ruumilisi muudatusi.
Planeeringu koosseisu kuulub Tartu kesklinna liikuvuskava, mis on valminud riigihanke “Eriosade (muinsuskaitse eritingimused, keskkonnamõju strateegiline hindamine, liikuvuskava, tehnovõrkude trasside ja tehnorajatiste asukohad) koostamine Tartu kesklinna üldplaneeringus“ raames ja on töö üheks osaks.
Liikuvuskava on arengudokument, mis määratleb Tartu kesklinna tänavavõrgu ning transporditaristu arengu põhimõtted.
Liikuvuskava ajaline perspektiiv on tinglikult 20 aastat ehk sama ajahorisont, mis on võetud lähtekohaks arengustrateegias „Tartu 2030“ ja Tartu kesklinna arengustrateegias.
Liikuvuskava lahendus tugineb Tartu linna transpordi arengukava 2012-2020 põhimõtetele, kus prioriteediks on seatud kergliikluse ja ühistranspordi eelisarendamine ning autoliikluse vähendamine.
Samuti toetub liikuvuskava kesklinna arengustrateegias antud kesklinna arenguvisioonile, kus on rõhutatud jalakäijasõbralikkust kesklinnas.
Nimetatust tulenevalt on Kesklinnas ette nähtud järgmised olulised muutused:
- Laiendatakse jalakäijate ala ja jalakäijate eelistusega ala vanalinnas
- Eelistatakse ühistransporti, selleks jaotatakse ümber tänavaruum ning arendatakse ühistranspordiradasid.
- Uushoonestamisel välditakse avaparklaid. Parkimine tuleb tänavatelt viia hoonete mahtu.
- Transiitliikluse vähendamise ja liiklusohutuse parandamise eesmärgil alandatakse magistraaltänavatel sõidukiirust kiiruseni 40 km/h, Tähe tn ja Vabaduse pst (Lai tn Kroonuaia tn) 30 km/h.
- Emajõe arengupotentsiaali realiseerimist soodustatakse nii kaldaäärsete elavdamise kui ka veeliikluse jaoks vajaliku taristu rajamisega.
Tänavaruumi ümberjaotamine on võimalik eelkõige sellisel juhul, kui on tagatud kesklinnast ümbersõiduvõimalused. Eelkõige tuleb rõhutada Ropka silla ja sadamaraudtee koridori tänava väljaehitamist, mis võimaldab peamisele kesklinna läbiva liikumise suunale luua alternatiivse möödasõiduvõimaluse kesklinnast.
Uue sadamaraudtee koridori rajatava tänava ja Ropka silla kasutuselevõtmisega samaaegselt peab toimuma kesklinna magistraaltänavate liikluskorralduse muutmine alandades magistraaltänavatel sõidukiirust ja piirates läbisõidu võimalust. Liikumiskava koostamise tulemusena pakutakse välja terviklahendus kesklinna liikumisruumi arendamiseks.
Tartu kesklinna liikuvuskava 2015.pdf
kesklinn_Yp_2014_joon3_liiklusskeem.pdf
Eelnõu koostas: Jaanika Koppel
LPMKO planeerija