Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Istungi protokolli kantav otsus |
Teema: | Tartu Linnavolikogule otsuse "Ranna tee ja Lubja tänava piirkonna detailplaneeringu vastuvõtmine ja avalikule väljapanekule suunamine" eelnõu esitamine |
Reg. number: | LV-IP-0129 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 25.04.2012 |
Koostaja: | Ingrid Perner |
Ettekandja: | Urmas Ahven |
Failid: | Ranna_Lubja_DP_joon_6_maakasutus_2.pdf ( 1088 kb ) Lubja seletuskiri_24_04_2012.pdf ( 188 kb ) Ranna_Lubja_DP_joon_2_linnaehituslikud_seosed.pdf ( 2142 kb ) Ranna_Lubja_DP_joon_4_pohijoonis_9.pdf ( 1745 kb ) Ranna_Lubja_DP_joon_5_tehnov_4.pdf ( 1485 kb ) |
TARTU LINNAVALITSUS | |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS | |
Tartu |
25. aprill 2012. a. nr LV-IP-0129 |
Tartu Linnavolikogule otsuse "Ranna tee ja Lubja tänava piirkonna detailplaneeringu vastuvõtmine ja avalikule väljapanekule suunamine" eelnõu esitamine |
KUULATI: | Urmas Ahvena ettekannet |
OTSUSTATI: |
1. kiita heaks ja esitada Tartu Linnavolikogule otsuse "Ranna tee ja Lubja tänava piirkonna detailplaneeringu vastuvõtmine ja avalikule väljapanekule suunamine" eelnõu.
2. ettekandjaks linnavolikogus määrata abilinnapea Raimond Tamm. |
Juhataja: | |
Protokollija |
Tartu Linnavolikogu 10.06.2010 otsusega nr 77 algatati Ranna tee ja Lubja tänava piirkonna detailplaneeringu koostamine ja kinnitati lähteseisukohad eesmärgiga kaaluda võimalusi määrata maa-alale ehitusõigus väikesemahuliste korterelamute rajamiseks ning puhkeala kujundamiseks jõe kaldal.
Planeeritav ala suurusega ca2,4 ha asub Ülejõe linnaosas Ranna tee, Ujula ja Lubja tänavate ning Emajõe vahelisel alal. Detailplaneeringu algatamisel on tehtud ettepanek muuta üldplaneeringuga määratud maakasutuse juhtotstarve väikeelamute maast korruselamute maaks, kuhu on lubatud rajada kuni kolmekorruselisi korterelamuid, ning puhke- ja virgestusrajatiste maaks.
Tartu Linnavalitsus otsustas 29.03.2011 korraldusega nr 417 kiita heaks Ranna tee ja Lubja tänava piirkonna detailplaneeringu eskiislahenduse.
13.04.2011 toimus linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnas planeeringu eskiislahendust tutvustav avalik arutelu. Arutelul tekitas küsimusi sademe- ja pinnasevee ärajuhtimine, kavandatavatest hoonetest tingitud päikesevalguse varjamine ja varjude tekkimine naaberkruntidele, uute hoonete mahud ja korruselisus ning paiknemine hoonestusalas. Arutelu käigus esitasid naaberkinnistute omanikud eskiislahenduse osas kirjalikult oma vastuväited, mis puudutasid põhiliselt kavandatavaid hoonemahte ja korruselisust. Naaberkinnistute omanikud olid enamuses vastu 3-korruselistele hoonetele, pidades seda kuni 2-korruseliste hoonetega hoonestatud kvartalisse ebasobivaks.
Lisaks esitas Sõudmise ja Aerutamise klubi "Tartu" avaliku arutelu eelselt eskiislahendusele ettepanekud, mis puudutasid liikluskorraldust ja Pos-le 4 kavandatavat puhke- ja virgestusala.
Arutelu järgselt tõdeti, et senine planeeringulahendus ei ole naabritele vastuvõetav. Seetõttu jätkati planeeringulahenduse väljatöötamist põhimõttel, et planeeringuga ei muudetaks Tartu linna üldplaneeringuga kavandatud maakasutuse juhtfunktsiooni ning kavandatavate hoonete maksimaalne korruselisus oleks kuni 2. Praeguseks on väljatöötatud uus planeeringu põhilahendus.
Planeeringuga nähakse ette Pos 4-le kavandatud puhkealal asuva jalgpalli harjutusväljaku säilumine senises mahus. Moodustatud on 4 kortermaja krunti. Emajõe poolsete hoonete korruselisuseks on määratud kaks korrust, Ujula tn äärsele hoonele kuni kolm korrust. Kruntidele Pos 1 ja 2 on määratud lahushoonete kohustuslik arv, minimaalne ühe lahushoone pindala ning kõikidel kruntidel lubatud suurim hoonete ehitusalune pindala. Igale korterile tuleb ette näha 1 parkimiskoht, 10 korteri kohta 1 külalisparkla asukoht. Iga krundi kohta on antud ka krundi koormusindeks - nõutav krundi pindala ühe korteri kohta. Juurdepääsud kruntidele lahendatakse tupikutena Ujula tänavalt ja Lubja tänavalt. Pos 1 ja Pos 6 kruntidele ehitatavad hooned peavad vastama energiatõhususe arvutuste alusel antava Eesti energiamärgise klassile A (hoone energiatõhususarv 80kWh/m²a). Pos 2 ja Pos 3 puhul on eelpool nimetatud nõue soovituslik.
Avaliku väljapaneku korraldamise eesmärgiks on avalikkuse kaasamine planeeringu koostamise protsessi, et välja selgitada kõikide planeeringust huvitatud isikute seisukohad planeeringu lahenduse osas. Pärast huvitatud isikute seisukohtade selgumist on võimalik, et linna kaalutlusotsuste tulemusel järgnevates planeerimismenetluse etappides planeeringulahendus muutub, kuna planeerimismenetluse eesmärk on tagada võimalikult paljusid osapooli rahuldava lahenduse leidmine planeeringu kehtestamise hetkeks.
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1, planeerimisseaduse § 18 lg 1, lg 2 p 2, lg 6 ja Tartu linna ehitusmääruse § 12 lg-d 1 ja 2 ning arvestades Tartu Linnavolikogu 6. oktoobri 2005 määrusega nr 125 kehtestatud Tartu linna üldplaneeringut, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b :
1. Võtta vastu Ranna tee ja Lubja tänava piirkonna detailplaneering vastavalt lisale.
2. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal korraldada Ranna tee ja Lubja tänava piirkonna detailplaneeringu avalik väljapanek.
3. Määrata avaliku väljapaneku ajaks ............ kuni ............ ja kohaks linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna fuajee Raekoja plats 3.
4. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal korraldada:
4.1 vähemalt nädal aega enne avaliku väljapaneku algust planeerimisseaduse § 18 lõike 6 kohase teate ilmumine ajalehes Postimees ja Tartu linna kodulehel.
4.2 vähemalt üks nädal enne avaliku väljapaneku algust teate üles panemine avaliku väljapaneku toimumise kohta Tartu infokeskuses Raekojas.
5. Otsus jõustub .....................2012. a