EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
20. september 2010. a. nr LV-IP-0226 |
Tartu linnavolikogu määruse "Tartu linna 2010. a II lisaeelarve" eelnõu esitamine |
Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 1 ja p 8, valla- ja linnaeelarve seaduse § 12 lg 1, § 25 alusel ja arvestades Tartu Linnavolikogu 01. juuli 2004. a määrust nr 78 "Tartu linna eelarve koostamise, vastuvõtmise ja täitmise kord", Tartu Linnavolikogu 17. detsembri 2009. a määrust nr 5 "Tartu linna 2010. a eelarve" ja Tartu Linnavolikogu 20. mai 2010. a määrust nr 10 "Tartu linna 2010. a lisaeelarve".
§ 1. Kinnitada Tartu linna 2010. aasta II lisaeelarve kogumahus -9 418 200 krooni.
§ 2. Kinnitada:
1) Tartu linna 2010. a II lisaeelarve vastavalt lisadele 1- 4;
2) Tartu linna 2010. a II lisaeelarve investeeringud vastavalt lisale 5.
§ 3. Määrus jõustub ................ 2010. a.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu linnavolikogu määruse "Tartu linna 2010. a II lisaeelarve" eelnõu esitamine " juurde
Linna lisaeelarve TULUD kahanevad 9418,2 tuh krooni, sh:
-7300,0 tuh krooni maksud, sh:
-5800,0 üksikisiku tulumaksu eelarve väheneb lähtudes kaheksa kuu laekumistest ja arvestades eelmiste aastate laekumise proportsioone ning muudatusi maksumaksjate arvus. Pärast käesolevat vähendust on tulumaksu eelarve 8,2 % väiksem 2009. a tegelikust tulumaksu laekumisest;
-1500,0 parkimistasu eelarve väheneb arvestades senist laekumist - 6000,0 tuh kroonist on täidetud 01.09.2010 seisuga 2719,4 tuh krooni.
1683,0 tuh krooni kaupade ja teenuste müük, sh:
319,0 tulud kultuuri- ja kunstialasest tegevusest majandamiseelarves kasvavad, sh:
39,0 II Muusikakooli vabaklassi õpilaste õppetasu kasv seoses õpilaste arvu kasvuga;
280,0 raamatukogu tasuliste teenuste kasv. Loodetav aasta laekumine kokku 625,0 tuh krooni. Teenuste liikidest on enam laekunud raamatute tagastamise viivistasu.
85,0 tulud spordi- ja puhkealasest tegevusest majandamiseelarves suurenevad seoses klubide poolt aktiivsema ruumide kasutamisega Anne Noortekeskuses ja Lille Majas.
-123,0 tulud keskkonnaalasest tegevusest vähenevad, sest omavalitsused ei kasuta linna keskkonnajaamade teenuseid loodetud mahus.
226,0 tulud sotsiaalabialasest tegevusest majandamiseelarves kasvavad, sh:
300,0 Hooldekodus on kasvanud tasuliste teenuste maht. Eelarve planeerimisel ei osatud nõudlust õigesti hinnata.
-44,0 Laste Turvakodus vähenevad laekumised, kuna kavandatust vähem on vajanud turvakodu teenust lapsed teistest omavalitsustest ning ka täiskasvanute viibimine turvakodus on võrreldes eelmiste aastatega väiksem.
-30,0 Varjupaiga kavandatud sotsiaalmajutusteenuse müügist ei laeku tulusid kavandatud mahus ruumides teostatava remondi tõttu.
41,0 üldvalitsemise tulusid majandamiseelarves on laekunud kavandatust enam tervishoiuosakonna poolt korraldatud konverentsi "Tervishoid Tartus - Vaktsineerimise tähtsus ja tähendus meie tervisele" osalustasudest.
1135,0 tuh krooni üüri ja renditulud, sh:
1100,0 finantseerimiseelarve tulu plaani suurendatakse arvestades seniseid laekumisi - aasta eelarvest on 8 kuuga täidetud 71,4%.
35,0 majandamiseelarvesse laekub renditulu noortekeskustele, kuna rentnikel on olnud vajadus ja võimalus kasutada lisaruume ja on lisandunud uusi rentnikke.
7388,8 tuh krooni toetused, sh:
-5400,0 toetused põhivara soetuseks, sh:
-200,0 toetus Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuselt Raekoja Turismiinfokeskuse investeeringuteks oli algselt kavandatud linna finantseerimiseelarvesse, kuid 200,0 tuh krooni ulatuses oli ette nähtud vahendeid SA Tartumaa Turism käsutusse (infotehnoloogia, vormirõivastuse jmt katteks);
-5700,0 projekti "Tartu ühistranspordi juhtimis- ja kontrollsüsteemi arendamine" käivitumine lükkus järgmisse aastasse. Tulud olid kavandatud majandamiseelarvesse;
500,0 majandamiseelarvesse laekus EASilt toetus Lasteaed Midrimaa remonttöödeks.
12 788,8 mittesihtotstarbelisi toetusi on suurendatud tasandusfondist § 4 lg 2 järgi vastavalt Vabariigi Valitsuse 17. juuni 2010. a määrusele nr 77 ja 23.09.2010. a määrusele nr 142, sh:
6309,0 toetus linna tulubaasi stabiliseerimiseks (eraldatakse juhul, kui omavalitsuse 7 kuu tulud 2010. aastal on üle 20% väiksemad võrreldes 2008. a 7 kuu tuludega);
3820,2 toetus hariduskuludeks -ühekordse meetmena eraldatakse munitsipaalkoolidele loodusainete, matemaatika ja tehnoloogia ainevaldkondade füüsilise õpikeskkonna parandamise toetuseks, et kiirendada selle vastavusse viimist õppekava nõuetega.
2659,6 toetus toimetulekutoetuseks.
-10190,0 tuh krooni tulud varadelt, sh:
-2790,0 intressi- ja viivisetulud vähenevad seoses kavandatust väiksema keskmise linna rahaliste vahendite jäägiga ja väga madalale langenud intressimääradega;
-7400,0 huvi maa müügi vastu on jäänud tagasihoidlikuks;
-1000,0 tuh krooni muudes tuludes vähendatakse parkimise viivistasude eelarvet arvestades senist madalat laekumist.
Vastavalt määruse lisale 1 suurendatakse:
tegevuskulusid 5349,3 tuh krooni
ja vähendatakse
investeeringuid 14 767,5 tuh krooni.
Vastavalt määruse lisadele 3, 4 ja 5 tehakse eelarves järgmised muutmised:
-3193,0 tuh krooni üldistes valitsussektori kuludes, sh:
-85,0 volikogu ja volikogu kantselei ülalpidamiskulude eelarves on eeldatav kokkuhoid seotud istungite arvu vähenemisega;
-61,0 linnakantselei ühistegevuskulude eelarves on tekkinud kokkuhoid seoses kavandatust väiksemate liikmemaksudega (Linnade Liidu liikmemaks on väiksem 57,0 tuh krooni ja TOLi liikmemaks 4,0 tuh krooni);
-45,0 arhitektuuri ja ehituse osakonna personalikuludes on tekkinud kokkuhoid seoses kasutatud palgata puhkusega;
-50,0 avalike suhete osakonna ühistegevuskuludes on kokkuhoid välisajakirjanike vastuvõtukuludes. Kulud kattis SA Tartumaa Turism EASilt saadud toetuse arvel;
-20,0 ettevõtluse osakonna ülalpidamiskuludes on hoitud kokku administreerimis- ja lähetuskulusid;
-45,0 sotsiaalabi osakonna ülalpidamiskulude eelarves vähendatakse koolituskulusid;
-2887,0 vähenevad laenude teenindamise kulud seoses Euribori püsimisega stabiilselt madalal tasemel.
-15 515,0 tuh krooni majanduskuludes, sh:
-7880,0 Linnamajanduse osakonna eelarves, sh:
-7230,0 investeeringute eelarves, millest:
-530,0 vähenevad tänavate ülekatete kulud;
-6700,0 vähenevad transpordikorralduse kulud, kuna ei käivitunud projekt "Tartu ühistranspordi juhtimis- ja kontrollsüsteemi arendamine", sh vähenevad kulud finantseerimiseelarves 1000,0 tuh krooni (linna omaosalus) ja majandamiseelarves 5700,0 tuh krooni.
-650,0 tegevuskude finantseerimiseelarves väheneb parkimiskorralduse teenustasu eelarve seoses parkimise viivistasude alalaekumisega.
-7500,0 linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna finantseerimiseelarves, sh:
-7400,0 investeeringute eelarves väheneb maa ostu eelarve.
-100,0 tegevuskulude eelarves vähenevad kulud planeeringutele, kuna ei tulnud töösse valdadega ühiseid teemaplaneeringuid ning kavandatust vähem on lahenduste kavandamist tehniliste infrastruktuuri objektide teostamiseks.
-135,0 linnavarade osakonna finantseerimiseelarves, sh:
-335,0 investeeringute eelarves kujunes hangete tulemusel odavamaks Antoniuse Gildimaja rekonstrueerimine.
200,0 tegevuskulude eelarves suureneb linna kinnistute jooksevremondi eelarve. Kinnistute majandamiskulude aastaeelarves on jooksevremondiks kavandatud 400,0 tuh krooni, mis on seisuga 01.09. 2010 täidetud 450,0 tuh krooni. (Tekkinud ülekulu on põhjustanud Pepleri 27 küttesüsteemi remont 285,0 tuh krooni ulatuses).
1785,0 tuh krooni elamu- ja kommunaalmajanduse finantseerimiseelarve kuludes, sh:
1500,0 linnamajanduse osakonna tegevuskulude eelarves suurenevad kulud tänavavalgustusele seoses kavandatust suurema elektri hinna tõusuga.
285,0 linnavarade osakonna investeeringute eelarves suurenevad kulud
elamute remondile. Vahendid on vajalikud Nisu 2a rekonstrueerimise projekteerimiseks (145,0 tuh krooni) ja korterelamute ( Piiri 2, Ujula 68, Tuglase 13) rekonstrueerimistööde omaosaluse tasumiseks (140,0 tuh krooni).
41,0 tuh krooni tervishoiu majandamiseelarves
suurenevad tervishoiuosakonna poolt korraldatud konverentsi "Tervishoid Tartus - Vaktsineerimise tähtsus ja tähendus meie tervisele" kulud.
321,0 tuh krooni vaba aja ja kultuuri kuludes, sh:
604,0 kultuuriosakonna tegevuskulude eelarves, sh:
165,0 finantseerimiseelarves, sh:
390,0 suureneb toetus SAle Tartu Sport;
-26,0 huviasutuste eelarves vähenevad kasutamata noorteühingute toetuse vahendid;
11,0 suureneb noorsoo- ja spordiprojektide eelarve, sh:
-115,0 vähenevad jaotamata reservi vahendid;
100,0 suureneb toetus OÜle Lõuna Jää;
26,0 eraldatakse toetus projektile "Tartlaste perepäev";
-210,0 vähenevad kultuuriürituste jaotamata reservi vahendid.
439,0 majandamiseelarves, sh:
39,0 II Muusikakooli vabaklassi õpilaste õppetasu suunatakse personalikuludeks;
120,0 huviasutuste poolt osutatud teenuste enamlaekumised suunatakse administreerimis-, kommunaal-, jooksevremondi kuludeks ning näituste ja ürituste korraldamiseks;
280,0 raamatukogu täiendavad tulud suunatakse administreerimis-, koolitus-, lähetus-, kütte- ja infotehnoloogia kuludeks, lugemissaali mööbli uuendamiseks ja ürituste korraldamiseks.
-283,0 Linnavarade osakonna finantseerimiseelarves, sh:
-83,0 investeeringute eelarves, sh:
-110,0 väheneb Mänguasjamuuseumi teatrimaja rekonstrueerimise eelarve, sest hangete tulemusel kujunes maksumus odavamaks.
27,0 eraldatakse Laulupeomuuseumile ventilatsiooni- ja tuulutuskorstnate ning lumetõkete paigaldamiseks.
-200,0 tegevuskulude eelarves väheneb Aardla 25 ekstreemspordihalli kohandamise ja korrashoiukulude eelarve, sest kaarhall sai spordihalliks kohandatud projekti vahenditest.
3723,2 tuh krooni hariduskuludes, sh:
3420,8 tuh krooni Haridusosakonna finantseerimiseelarve kuludes, sh:
-341,9 investeeringute eelarves väheneb investeeringutoetus eralasteaedadele. Eelarvest 3270,0 tuh krooni on kasutamata 341,9 tuh krooni, kuna kavandatud 20 kohaline eralasteaed Ihastes jäi rajamata.
3762,7 tegevuskulude eelarves, sh:
721,9 suurenevad lasteaedade tegevuskulusid, sh:
341,9 suureneb eralapsehoiu tegevustoetus. Tartu Maavalitsuse poolt on antud augustis ja septembris tegevusluba 60 lapse hoiuks ja väljastamisel on load 80 lapse hoiuks. Ihastesse kavandatud lasteaia asemel on alates augustist avatud lastehoid.
380,0 eraldatakse Lasteaed Sass kolme avatava rühma tegevuskuludeks.
3040,8 suureneb koolide eelarve, sh:
3820,2 Vabariigi Valitsus eraldas ühekordse meetmena munitsipaalkoolidele loodusainete, matemaatika ja tehnoloogia ainevaldkondade füüsilise õpikeskkonna parandamise toetuseks. Toetus on jagatud koolide vahel vastavalt haridusministeeriumi poolt sätestatud põhimõtetele - õpilase kohta I ja II kooliastmes 140 krooni, III kooliastmes 280 krooni ja gümnaasiumis 560 krooni.
-779,4 eeldatav toitlustuskulude kokkuhoid.
302,4 tuh krooni Linnavarade osakonnale investeeringuteks järgmiste investeerimisobjektide lõikes:
-322,6 Lasteaed Midrimaa rekonstrueerimise hange kujunes kavandatust odavamaks ning EAS toetas remonttöid 500,0 tuh krooni ulatuses.
-350,0 Lasteaed Klaabu ehituskulud kujunesid hangete tulemusel odavamaks.
720,0 lasteaed Sass 3 uue rühma sisustamise kulud.
55,0 Descartes'i Lütseumi B-korpuse katusekatte vahetuse eelarve kujunes hanke tulemusel kinnitatud eelarvest suuremaks.
200,0 suureneb haridusasutuste avariiremontide eelarve. Kinnitatud eelarve 1938,9 tuh krooni on juba ületatud 25,5 tuh krooni võrra.
3419,6 tuh krooni sotsiaalse kaitse kuludes, sh:
3684,6 sotsiaalabi osakonna eelarves, sh
3384,6 tegevuskulude eelarves, sh:
300,0 suureneb teenuse ost puuetega inimeste hoolekandeasutustelt seoses ööpäevaringsete hoolealuste suurema arvuga.
45,0 suureneb muu eakate sotsiaalse kaitse kulude eelarve. Vahendite arvel kaetakse projekti Dementsuse ja Alzheimeri patsientide lähedaste nõustamine kaasfinantseerimiskulud.
-44,0 laste turvakodu majandamiseelarve tulude alalaekumisest tingituna vähendatakse kõiki eelarvesse kinnitatud kulutusi.
-76,0 Varjupaiga kulude vähendamine on seotud remondi viibimisega. Finantseerimiseelarves vähendatakse 46,0 tuh krooni personalikulusid (ei täideta 1,5 ametikohta), majandamiseelarves seoses tulude alalaekumisega vähendatakse 30,0 tuh krooni ruumide majandamiskulusid.
2659,6 suureneb toimetulekutoetuse eelarve riigi tasandusfondi täiendavate eraldiste arvel;
500,0 täiendatakse kriisiabi eelarvet seoses taotlejate arvu kasvuga. Praegune eelarve 5504,0 tuh krooni on täidetud 01.09.2010 seisuga 3941,0 tuh krooni. Oodatav kulu ületab 2009. a täitmist 1 mln krooni võrra.
300,0 investeeringute eelarves (majandamiseelarves), sh:
158,0 hooldekodu veepuhastusseadmete soetamiseks ja paigaldamiseks;
142,0 hooldekodu tõstevanni, nõudepesumasina ja surnukuuri jahutusseadme soetamiseks
-265,0 linnavarade osakonna investeeringute eelarves vähendatakse sotsiaalmaja (Lubja 7) rekonstrueerimiskulude eelarvet hankest tuleneva kokkuhoiu ulatuses.