Saabunud kiri: Tartu jaama teedevaheline platvorm

Asja number: 2020-04442
Sari: 9-6.2 Kirjavahetus tehnilise infrastruktuuri, geodeesia ja maakorralduse küsimustes juriidiliste isikutega
Teema: Tartu jaama teedevaheline platvorm
Registreeritud: 30.03.2020
Kellele saadetud: Reno Laidre, Urmas Ahven, Mati Raamat, Peep Margus, Liisa Unt
Dokumendi liik: Kiri
Edastamise viis: E-post

Saatja:
Organisatsioon: Eesti Raudtee AS
Saatja kuupäev: 30.03.2020

Menetlemine:
Seisund: Lõpetatud
Vastutav töötaja: Mati Raamat
Kellele suunatud: Mati Raamat; Tõnis Arjus; Egle Tamm; Reno Laidre; Mati Raamat; Eva Lääne
Vastamise tähtaeg: 30.04.2020
Failid: Tartu_jaam.pdf ( 3947 kb )
Seotud dokumendid:
Show details for Saabunud kiri:Saabunud kiri:
Hide details for Saabunud kiri:Saabunud kiri:
From: "Kertu Arumetsa" <Kertu.Arumetsa@evr.ee>
To: "Mati.Raamat@raad.tartu.ee" <Mati.Raamat@raad.tartu.ee>, "reno.laidre@raad.tartu.ee" <reno.laidre@raad.tartu.ee>, "Peep.Margus@raad.tartu.ee" <Peep.Margus@raad.tartu.ee>
Cc: "Riho Vjatkin" <Riho.Vjatkin@evr.ee>, "Eerik Tamm" <Eerik.Tamm@evr.ee>
Date: 26.03.2020 16:17
Subject: Tartu jaama teedevaheline platvorm.




Tere

Meie 28.02 kokkusaamisel Tartu jaamas fikseerisime olemasoleva teedevahelise ooteplatvormi osas järgnevad olulised punktid:
· rongide peatumisel paviljonide ees satuvad inimesed kitsale alale, mis ei taga ohutut liikumist tunnelisse;
· paviljonide kõrval olevad liikumisteede laiused on liiga kitsad ja ei vasta nõuetele;
· olemasolev invatõstuk ei ole piisavalt töökindel;
· pelgalt üks lift või kitsas kaldtee ei lahenda juurdepääsu probleeme.

Tänaseks oleme välja töötanud variandi, vt manusesse lisatud eskiis, millega soovime edasi liikuda.
Lühidalt punktidena pidepunktid:
· olemasolev platvorm lammutatakse, aga esialgse nägemuses loodame paviljonid säilitada nende esialgses asukohas. Paviljone ei saa viia uuele platvormile, sest nad liiga suured ja ei tagaks vajalikke gabariite;
· paviljonides olevad trepid lammutatakse ning Tallinna poolne trepp asendatakse laia pandusega uuele platvormile;
· uus platvorm on kavandatud pikkusega 150m, mis võimaldab vastu võtta pika koosseisuga reisirongi (2x4);
· uuel platvormil kasutatakse sarnaseid pinke, prügikaste, jne võrreldes olemasolevaga;
· tunnelist platvormile suunduv pandus ja platvorm osalisel (ca 75 m) oleks kaetud tänasega sarnase varikatusega. Ühe võimalusena võiks ka panduse osa „seinad“ olla sarnased paviljonide kujundusega ja panduse ooteplatvormi poolses otsas oleks kahepoolsed uksed.

Kuna uue ooteplatvormi rajamine tähendab olemasoleva ülesõidu likvideerimist, siis tuleb viimasele leida uus asukoht. Ülesõidu kaudu on tagatud ainuke ratastranspordi juurdepääs Vaksali 12a (79506:012:0005) kinnistule. Selles osas on meil kaks lahendust. Manusesse lisatud joonisel on ära toodud meie hinnangul parim variant.
1. Perspektiivse ooteplatvormi Tallinna poolsesse otsa rajatakse trepp, pandus ja ülekäik, mis võimaldab selles suunas liikujatel ooteplatvormilt lahkuda ilma tunnelit ja/või jaamahoonet läbimata. Eelduseks on, et läbi Vaksali tn 14a (79506:012:0007) kinnistu saab juurdepääsu tehnoloogilisele ülesõidule. Lahendus on toodud manusesse lisatud joonisel
2. Kui läbi Vaksali 14a (79506:012:0007) kinnistu ei ole võimalik juurdepääsu andmine ülesõidule pääsemiseks, siis tagatakse Vaksali tn tupikult parkla kõrvalt (kus ta ka täna on) ja siis piki Vaksali 14 kinnistupiiri kuni ülesõiduni. See variant välistaks ülekäigu rajamise, sest puudub piisava laiusega ala Vaksali 14 ja II tee vahel.

Palun vaadake eskiis üle ja andke oma tagasiside. Vajadusel saame korraldada Skype koosoleku.

Sooviksime võimalikult ruttu esitada projekteerimistingimuste taotluse, et jõuaksime sellel aastal projekteerimistööd teostada.

Lugupidamisega,

Kertu Arumetsa
Rajatiste ehitusosakonna juhataja/

Head of Civil Engineering Works Construction Department

AS Eesti Raudtee

Telliskivi 60/2, 15073 Tallinn, Eesti
mobiil +372 56 607 482
telefon +372 615 8751

kertu.arumetsa@evr.ee
www.evr.ee
cid:image001.png@01D47DB7.CD30C680
Tartu_jaam.pdf