Akti väljaandja: | Tartu Linnavolikogu |
Akti liik: | Informatsioon |
Teema: | Informatsioon linnavolikogu keskkonnakomisjonile uuringu "Ujula tänava pikendusena kavandatud liikluslahenduse võimalike alternatiivsete lahendusvariantide esitamine ja nende rakendamisega kaasnevate mõjude hindamine" lähteülesande kohta |
Reg. number: | LVK-I-0004 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 18.01.2022 |
Koostaja: | Indrek Ranniku |
Ettekandja: | Gea Kangilaski |
Esitab: | linnavalitsus, 18.01.2022 istungi protokoll nr 5 |
Juhtiv komisjon: | Keskkonnakomisjon |
Seosed: | Linnavalitsuses menetletud eelnõu: Keskkonnakomisjoni protokoll nr 4 |
Failid: | Ujula tn alternatiivide uuring.pdf ( 572 kb ) Tartu_Linnavolikogu_Informatsioon_2022_LVK-I-0004.pdf ( 177 kb ) |
TARTU LINNAVOLIKOGU | |
INFORMATSIOON | |
Tartu |
18. jaanuar 2022. a. nr LVK-I-0004 |
Informatsioon linnavolikogu keskkonnakomisjonile uuringu "Ujula tänava pikendusena kavandatud liikluslahenduse võimalike alternatiivsete lahendusvariantide esitamine ja nende rakendamisega kaasnevate mõjude hindamine" lähteülesande kohta |
Tartu linna üldplaneering vaidlustati Tartu Halduskohtus piirkonna elanike ja seal elukondlikku kinnisvara omavate isikute poolt. Kaebajate nõue muuhulgas oli tühistada Tartu Linnavolikogu 07.10.2021. a otsus nr 373 osas, millega nähti ette võimalus rajada Ujula tänava pikendusena uued sõidutee läbimurded Kvissentali asumisse ja Puiestee tänavale Aruküla tee 2/4/6 majade kõrvalt.
Linnavalitsus tegi Tartu Halduskohtule taotluse kohtuasjas 3-21-2571 menetluse peatamiseks, hankes nimetatud töö tulemuste kohase analüüsi tulemustele tuginevate linna ettepanekute esitamiseni kohtule.
Töö koostamise eesmärgiks on teostada kohakeskne, kaebajate poolt välja toodud, seni üldplaneeringus Ujula tänava kohta käsitlemata aspekte haarav analüüs ja vajaduse ilmnemisel välja töötada võimalikud alternatiivsed lahendused võrreldes seni üldplaneeringus kehtestatuga. Uuringuga hinnatakse linna poolt pakutavate variantide ja töö teostaja poolt pakutavate võimalike variantide mõju liikuvusele modelleerides eelnevalt liikluskoormused. Analüüsis keskendutakse muuhulgas piirkonda kavandatud elanike jaoks vajalikele teenustele ligipääsu võimalustele erinevate alternatiivide korral ning hinnatakse nende mõju linna üldiste strateegiliste eesmärkide saavutamisele (milline lahendus suunab milliseid liikumisvahendeid kasutama). Samuti hinnatakse alternatiivide asjakohaseid mõjusid, sh. mõjusid elanike tervisele ja heaolule aga ka kavandatu mõju piirkonna puhkeväärtustele ja kaitsealal asuvatele looduskooslustele, hinnatakse alternatiivide mõju olemasolevale taristule ning erinevate lahenduste investeeringute maksumust. Töö käigus tutvustatakse analüüsi tulemusi kaebajale. Kaebajalt oodatakse omapoolse arvamuse esitamist linnale enne kohtumenetluse võimalikku jätkamist.
Linnavalitsuse ruumiloome osakonna poolt on lisaks praegu üldplaneeringuga kehtestatu kohakesksele modelleerimisele ja hindamisele pakutud variandid, kus Ujula tn läbimurret ei kavandata (v.a. jalg- ja rattatee) ja piirkonna autoliiklus oleks suunatud Meruski tn ning Kvissentali tee kaudu Aruküla teele ning lahendust, kus osa liiklust oleks lisaks suunatud ka Aruküla tee 14 ja 16 kinnistute vaheliselt alalt Aruküla teele. Töövõtjal tuleb esitada töö erinevate osade lõimitud analüüsi põhjal terviksisendi variandid Ujula tänavaga seonduva osas. Modelleerimisel tuleb lähtuda väheneva autokasutusega stsenaariumist (Tartu energia- ja kliimakava modaaljaotuse eesmärkide järgi) aastani 2040. Esialgse eelnõu tutvustamisel keskkonnakomisjonile soovitati variantide analüüsil arvestada Tiksoja silla rajamisega ning jõe-äärse terviseraja, kui jalakäijate liikluskoridoriga. Komisjon soovis informatsiooni ka veel täiendavalt pärast selle teadmiseks võtmist linnavalitsuse poolt.
Esimees | |