EELNÕU
TARTU LINNAVOLIKOGU |
OTSUS |
|
Tartu
|
20. oktoober 2020. a. nr LVK-O-0319 |
Loa andmine aastaringse tänavate hoolduse riigihanke korraldamiseks |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8, kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 28 lg 3 ja Tartu linnavara eeskirja § 51 lg 2, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lubada linnavalitsusel korraldada riigihange aastaringseks Tartu tänavate hoolduse tellimiseks perioodil 01.11.2021 kuni 30.06.2027.
2. Otsus jõustub vastuvõtmisele järgneval päeval.
Õiend
Tartu Linnavolikogu otsuse eelnõu "Loa andmine aastaringse tänavate hoolduse riigihanke korraldamiseks " juurde
Tartu tänavate aastaringse hoolduse tellimine 01.11.2021-01.07.2027
Tartu linna tänavad ja teed on jagatud aastaringse hoolduse tegemiseks kolmeks piirkonnaks:
1. piirkond Narva mnt, Riia tn ja Võru tn joonest lääne poole;
2. piirkond Narva mnt, Riia tn, Võru tn joonest ida poole;
3. piirkond Tähtvere hajaasustuspiirkond endise Tähtvere valla piirides.
Tartu tanavate hoolduspiirkonnad.pdf
Jagamise aluseks on olnud tasakaal rakendatava tehnikaressursi optimaalse kasutuse ja konkurentsi tekitamise vahel.
Arvestades hädaolukorra seaduse § 36 lõike 4 punkti 2 ning majandus- ja taristuministri määrusega nr 92 kehtestatud tee seisundinõudeid, tellitakse ühe hankega kõigi Tartu linna tänavate, teede, jalg- ja jalgrattateede, parklate ning muude rajatiste aastaringne hooldus. Hanke mahtu on endiselt kavandatud ka tähistatud jalgrattateede mehhaniseeritud talihooldus, et suurendada talvisel perioodil jalgrattaga liiklemise ohutust ja mugavust.
Tänaseni on kahe eraldi hankega tellitud aastaringne põhi- ja jaotustänavate hooldus (hetkel kehtiv hankeleping sõlmiti viieks aastaks) ning kõrvaltänavate talihooldus. Mõlemad hankelepingud lõpevad 2021. aastal. Kavandatavas hankes on plaanis need seni eraldi tellitud töödeliigid ühendada. Vajadus selleks tuleneb:
- elutähtsa teenuse osutamise kohustusest. Elutähtsa teenuse toimepidevus kohalike teede sõidetavuse tagamisel on seadusega pandud kohaliku omavalitsuse kohustuseks. 2019. aastal toimunud linna kriisiõppusel ilmnes, et selle tagamiseks peab ühe ja sama piirkonna kõikide tänavate hooldus olema ühtse logistilise juhtimise all. Seda juhuks, kui tekib vajadus rakendada kriisiaegseid erimarsruute, suunata operatiivselt ümber tehnikat jne.
- jalgrattateede hoolduse kasvanud mahust (seitsme aastaga on kasv olnud 12 km-lt 67 km-ni). Seetõttu on nende teede kiiremaks kevadkoristuseks optimaalne planeerida aastaringse lepingu osaks olevate vaakumimurite kasutamist.
- võimalusest suurendada tööde efektiivsust (hinnanguliselt kuni 10%). Peamiselt puudutab see marsruutide optimeerimisega kaasnevat tühisõitude hulga vähendamist, lisaks ka näiteks sahkpuisturite kasutamist ainult sahkade asemel jne.
Tiheasustusalal hooldatakse kokku 2335 tuh m2 sõiduteid (sellest 1563 tuh m2 äärekiviga ja 1117 tuh m2 kõrvaltänavaid), 202 tuh m2 jalgrattateid, 129 tuh m2 kõnniteid, sildu ja treppe, 110 tuh m2 parklaid, 316 bussipeatuse ooteala ning 9,2 tuh jm sildade ning viaduktide sadeveesüsteeme, deformatsioonivuuke ja piirdeid. Lisaks tehakse Tähtvere hajaasustusalal 97 km ulatuses teede ja teerajatiste teise seisunditaseme talihooldust. Täpsema ülevaate mahtudest ja nende muutumisest annab lisatud tabel.
Tänavahoolduse mahtude muutus 2016-2020.pdf
Suvisel hooldusel tehakse objektide märgpuhastust imuritega ja käsitsi ning kastetakse ca 2 km ulatuses enamkasutatavaid kruuskattega tänavaid.
Talvine tänavate hooldus seisneb peamiselt normaalse liiklemise tagamiseks tehtavas libeduse- ja lumetõrjes. 4. ja 3. seisunditasemega põhi- ja jaotustänavatel tuleb teha libedustõrje kloriididega vastavalt kahe ja nelja tunni jooksul, lumetõrje vastavalt nelja ja kaheksa tunni jooksul. 2. seisunditasemega kõrvaltänavate talihooldus tähendab seda, et üle 4 cm sulalume ja 8 cm paksuse koheva lume korral tuleb tööd teha hiljemalt 12 tunni jooksul ning samuti tuleb tasandada üle 3 cm kõrgused kinnisõidetud lume- või jääkonarused.
Sõiduteede, kõnniteede, autoparklate ning käsitsi puhastatavate rajatiste libeduse- ja lumetõrje, samuti vajadusel ka nendelt objektidelt lume äravedu tehakse kompleksselt. Neil tänavatel kasutatakse ka sõiduteede ennetavat töötlemist niisutatud naatriumkloriidiga. Rohkem kui 12 külmakraadi puhul kasutatakse vajadusel ka sõiduteede liivatamist. Teemaal kuuluvad talvise hoolduse alla veel viis raudteeületuskohta, 731 tähistatud jalakäijate ülekäigurada ja 254 tuletõrjehüdranti, mille puhul tehakse lume- ning vajadusel libedustõrjet.
Uue hanke periood on kavandatud lõppema suvel, et tagada võimalike uute lepingupartnerite puhul objektide sujuv üleandmine ja kohanemisaeg enne talvise pingelise tööperioodi algust.
Viieaastase lepinguperioodi jooksul arvestatakse kuni 2022. aasta lõpuni pakkumuse baashindu. Sellele järgnevatel aastatel korrigeeritakse hindu igal aastal vastavalt tarbijahinnaindeksi (THI) muutumisele. See annab töövõtjale kindluse ja tellijale sõltumatu objektiivse aluse hinna korrigeerimiseks pikemal ajaperioodil. Maanteede hooldustööde kvartaalse hinnaindeksi kasutamisest loobuti Eestis juba mõned aastad tagasi, kuna teehooldajad hakkasid statistikaametile antavaid sisendeid oma kasuks muutma ning see omakorda moonutas indeksit. Seetõttu pole tänavate ning teede hoolduses hetkel kasutusel ühtegi valdkonna kulukomponenti ja nende osakaalusid määravat indeksit ning on mõistlik rakendada THI muutumisest lähtuvat hindade korrigeerimist.
Hankelepingu esimese aasta prognoositav maksumus on 4 800 000 eurot.