Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Korraldus |
Teema: | Kalda tee 32 krundi detailplaneeringu kehtestamine |
Reg. number: | LV-K-1246 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 31.10.2019 |
Koostaja: | Liis Randmets |
Ettekandja: | Urmas Ahven |
Õigusakt: | Tartu Linnavalitsuse 20.11.2019 korraldus nr 1283 "Kalda tee 32 krundi detailplaneeringu kehtestamine" |
Failid: | Olemasolev olukord.pdf ( 1102 kb ) Planeeringuala lahipiirkonna funktsionaalsed ja linnaehituslikud seosed.pdf ( 252 kb ) Pohijoonis.pdf ( 954 kb ) Seletuskiri.pdf ( 642 kb ) Situatsioonijoonis.pdf ( 384 kb ) Tehnovorgud.pdf ( 412 kb ) |
TARTU LINNAVALITSUS | |
KORRALDUS | |
Tartu |
31. oktoober 2019. a. nr LV-K-1246 |
Kalda tee 32 krundi detailplaneeringu kehtestamine |
Tartu Linnavalitsuse 31. oktoobri 2017. a korraldusega nr 1122 algatati Kalda tee 32 krundi detailplaneering ja kinnitati lähteseisukohad eesmärgiga kaaluda võimalusi määrata krundile ehitusõigus kuni viiekorruselise elamu-ärihoone rajamiseks. Planeeringust huvitatud isik on Kalda tee 32 OÜ ja planeeringu koostaja OÜ Raid Invest.
Kalda tee 32 krunt suurusega 6440 m² asub Annelinna linnaosas. Krundi kasutamise sihtotstarve on ärimaa. Tulenevalt vajadusest lahendada alale juurdepääs ja siduda kavandatav ehitusõigus piirnevaga, on planeeringualasse kaasatud Kalda tee 32 krundiga piirnevas lõigus tänavamaa krunt Kalda tee 32b // Kalda tee T29 ja Kalda tee T34. Planeeringuala suurus on ligikaudu üks hektar.
Kalda tee 32 krundil asub ehitisregistri andmetel 2135,1 m² ehitisealuse pinnaga kahekorruseline kaubanduskeskus, mis on amortiseerunud ja kavas lammutada. Krundil asuv konteiner - taara vastuvõtupunkt on kavas likvideerida.
Tartu linna üldplaneeringu kohaselt on tegemist äri- ja teenindusettevõtete maa-alaga, juhtotstarvet toetavad sihtotstarbed võivad kuni 40% ulatuses olla korterelamumaa ja ühiselamumaa.
Üldplaneering seab eesmärgiks Kalda tee 32 krundile nii ruumilises kui arhitektuurses lahenduses dominandi loomise. Lubatud on kavandada kuni viiekorruseline hoonestus. Arvestades krundile kavandatavat suurt täisehitust, tuleb haljastusele ja heakorrale tellida eraldi projekt. Krunti ei tohi piirata ega paigaldada tõkkepuid. Krundi suurima ehitisealuse pinna määramisel tuleb arvestada, et 10% krundist peab olema kõrghaljastatud.
Elamufunktsiooni kavandamisel peab krundi haljastatav osa olema suurem kui kõvakattega ala. Korterite arvu määramisel tuleb lähtuda põhimõttest, kus peab korteri kohta olema vähemalt 70 m², kui parkimine on lahendatud hoone mahus või maa-alusena. Hoone mahus on vaja lahendada abiruumid jalgrataste, lapsekärude, kelkude jms hoidmiseks. Krundile tuleb kavandada laste mänguväljak.
Üldplaneeringuga on kavandatud kergliikluse põhivõrgu kulgemine Kalda tee ääres Kalda tee 32 krundi piiril.
Kalda tee 32 krundil kehtib Tartu Linnavalitsuse 6. juuli 1999. a korraldusega nr 1928 kehtestatud Kalda tee, jalakäijate kiire, Nõlvaku ja Mõisavahe tänavatega määratud ala detailplaneering. Nimetatud detailplaneering muutub Kalda tee 32 krundi detailplaneeringu kehtestamisel planeeringuala ulatuses kehtetuks.
Kalda tee 32 krundi detailplaneeringuga on määratud ehitusõigus ühe ärihoone-korterelamu ehitamiseks. Krundi kasutamise lubatud sihtotstarbed on kaubandus-, toitlustus- ja teenindushoone maa, büroohoone maa, majutushoone maa ning korterelamumaa (kuni 40%). Suurim lubatud ehitisealune pind maa-alusel osal on 4460 m², maa-pealsel esimesel korrusel 3352 m² ja alates teisest korrusest 960 m². Suurim lubatud absoluutkõrgus on 56.7 m, -sügavus 33.9 m. Kohustuslik ehitusjoon on määratud esimese korruse osas Kalda tee poole.
Kavandatava hoone kõrgem maht peab arvestama piirkonna hoonestuslaadi, arvestama ümbritsevate hoonete parameetritega ja olema liigendatud. Sõltuvalt hoone sissepääsude asukohtadest, tuleb hoone projekteerimisel ette näha mugavas kohas võimalused jalgrataste hoiustamiseks kaupluse külastajatele. Hoone mahus on vaja täiendavalt lahendada abiruumid jalgrataste, lapsekärude, kelkude jms hoidmiseks. Lähtudes planeeringuala idaküljel asuvast kergliiklusteede ristumiskohast, tuleb planeeritud hoone idapoolne juurdepääs kohustuslikult projekteerida ja ehitada avalikult kasutatavaks sissepääsuks hoone kaubanduspindadele.
Kuna planeeringuga kavandatav hoone paikneb nähtavas ja linnaruumiliselt olulises kohas, siis tuleb Kalda tee 32 krundi ehitusõiguse realiseerimise eelselt parima lahenduse leidmiseks viia läbi vähemalt kolme kutsutud osalejaga arhitektuurivõistlus. Hoone arhitektuur peab olema kõrgetasemeline ja ümbritsevasse keskkonda sobiv.
Krundile kavandatav haljastatav ala peab olema suurem kui kõvakattega ala, 10% krundist peab olema kõrghaljastatud. Kõrghaljastus on kavandatud kergliiklustee ja jalakäijate kiire äärde, samuti mänguväljak. Tänavamaa ja Kalda tee 32 krundi vahele jääva avalikult kasutatava parkla asemele rajatakse haljasala. Kalda tee äärde on ette nähtud kergliiklustee. Kogu planeeringuala hõlmav haljastusprojekt esitatakse koos hoone projektiga ning tuleb realiseerida hiljemalt hoone valmimise ajaks.
Krundile on üks juurdepääs Kalda teelt. Standardikohane parkimine on lahendatud krundisiseselt - maapealsena avaparklas ja maa-alusena.
Planeeringulahenduse koostamisel on arvestatud Liikluslahendus OÜ poolt koostatud tööd nr 1117/31 "Kalda tee 32 detailplaneeringu liiklusuuringud ja ettepanekud liiklusskeemi täiendamiseks". Nimetatud tööst lähtuvalt on läbilaskvuse ja liiklusohutuse parandamiseks Kalda teel planeeringuga kavandatud: 1) bussipeatuse viimine Mõisavahe tänava poole; 2) lõikumisala juurde fooriga reguleeritud ülekäiguraja rajamine.
Detailplaneeringukohase avalikuks kasutamiseks ette nähtud tee ja sellega seonduvate rajatiste, haljastuse, välisvalgustuse ning tehnorajatiste ümberehituse projekti koostamise, väljaehitamise ja finantseerimise kohustus, sh Kalda teel planeeringuga kavandatud liikluskorralduslike muudatuste teostamine ning avalikult kasutatava parkla ümberkujundamine (haljastusprojekti koostamine ja realiseerimine) on Kalda tee 32 krundi igakordsel omanikul. Kalda tee 32 krundile kavandatud hoone ehitusloa väljastamise eelduseks on planeeringu kohaste rajatiste väljaehitamine või rajatiste väljaehitamise garanteerimine hiljemalt kavandatud hoone valmimise ajaks. Vastav kokkulepe on sõlmitud enne detailplaneeringu kehtestamist.
Detailplaneering võeti vastu ja suunati avalikule väljapanekule Tartu Linnavalitsuse 24. septembri 2019. a korraldusega nr 1005. Avalik väljapanek toimus 14.-28. oktoober 2019. Avaliku väljapaneku jooksul arvamusi ei esitatud.
Võttes aluseks planeerimisseaduse § 139 lõike 1 ning arvestades Tartu Linnavolikogu 14. septembri 2017. a otsusega nr 494 kehtestatud Tartu linna üldplaneeringut, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Kehtestada Kalda tee 32 krundi detailplaneering vastavalt lisale.
2. Korraldus jõustub teatavakstegemisest.
3. Käesoleva otsuse vaidlustamiseks on igal isikul õigus ühe kuu jooksul arvates päevast, millal isik sai teada või pidi teada saama detailplaneeringu kehtestamisest, pöörduda Tartu Halduskohtusse, kui ta leiab, et see otsus on vastuolus seaduse või muu õigusaktiga või selle korraldusega on rikutud tema õigusi või piiratud tema vabadusi.
Linnapea | |
Linnasekretär |