Akti väljaandja: | Tartu Linnavolikogu |
Akti liik: | Otsus |
Teema: | Loa andmine 5. augustil 2010. a sõlmitud Tartu linna bussiliiniveo avaliku teenindamise lepingu pikendamiseks |
Reg. number: | LVK-O-0390 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 10.06.2016 |
Koostaja: | Anneli Apuhtin |
Ettekandja: | Valvo Semilarski |
Esitab: | linnavalitsus, 10.06.2016 istungi protokoll nr 49 |
Juhtiv komisjon: | Linnamajanduskomisjon |
Komisjonid: | Rahanduskomisjon |
Seosed: | Linnavalitsuses menetletud eelnõu: Linnamajanduskomisjoni protokoll nr 34: Rahanduskomisjoni protokoll nr 32: Linnamajanduskomisjoni protokoll nr 35: |
Õigusakt: | Tartu Linnavolikogu 1.07.2016 otsus nr 368 "Loa andmine 5. augustil 2010. a sõlmitud Tartu linna bussiliiniveo avaliku teenindamise lepingu pikendamiseks" |
Failid: | Tartu_Linnavolikogu_Otsus_2016_LVK-O-0390.pdf ( 24 kb ) |
TARTU LINNAVOLIKOGU | |
OTSUS | |
Tartu |
10. juuni 2016. a. nr LVK-O-0390 |
Loa andmine 5. augustil 2010. a sõlmitud Tartu linna bussiliiniveo avaliku teenindamise lepingu pikendamiseks |
Tartu Linnavalitsus avaldas 28. märtsil käesoleval aastal hanketeate riigihanke "Tartu linna avaliku bussiliiniveo teenuse tellimine perioodiks 01.07.2017-30.06.2027" (edaspidi riigihange) korraldamiseks. Esialgne pakkumuste esitamise tähtaeg oli 10. mai 2016, kuid hankedokumentide vaidlustamise tõttu kolme isiku poolt on pakkumuste esitamise tähtaeg edasi lükatud 12. juulile 2016.
Tartu linn on hetkel lähedal olukorrale, mida kirjeldab ühistranspordiseaduse § 21 lõige 3. Nimetatud sätte kohaselt on pädeval asutusel õigus (juhul kui pädeva asutuse tegevus on riigihangete seaduses sätestatud korras vaidlustatud ja avaliku teenindamise leping lõpeb enne vaidlustuse või kaebuse lahendamist või kui muul viisil avaldub otsene oht teenuse katkemiseks) majanduslikult soodsamat võimalust valides pikendada seni liine teenindanud vedajaga avaliku teenindamise lepingut samadel või uutel tingimustel kuni vedaja leidmiseni ühistranspordiseaduse § 21 lõigetes 1 ja 2 sätestatud alustel, aga mitte kauemaks kui kaheks aastaks.
Uue hankelepingu perioodi alguseni on jäänud napilt üks aasta, kuid vaidlustajatel on edasikaebamisel võimalik pakkumuste esitamise tähtpäeva lükata edasi määramata aja võrra. See tähendab, et on oht teenuse katkemiseks, kuna vaidluste lõppemisel jääb riigihanke lõpuleviimiseks ning edukaks tunnistatud pakkujal vajalike ettevalmistuste tegemiseks tänase riigihanke tingimuste kohaste vedude alustamiseks liiga vähe aega.
Teenuse katkemist ei ole võimalik lubada, kuna ühistransport on olulise tähtsusega teenus. Teenuse jätkumise võimaluseks on pikendada aegsasti lepingut senise teenuse osutajaga Aktsiaseltsiga SEBE. Lepingu pikendamist lubab ühistranspordi seadus § 21 lõige 3 samadel või uutel tingimustel, kuid uutel tingimustel on lepingut võimalik pikendada üksnes juhul, kui need on linnale majanduslikud soodsamad senistest lepingu tingimustest.
Eelnevat arvestades ja võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8, kohaliku omavalitsuse finantsjuhtimise seaduse § 28 lg 3 ja Tartu linnavara eeskirja § 3 lg 1 ning arvestades ühistranspordiseaduse § 21 lg-t 3, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lubada linnavalitsusel pikendada Aktsiaseltsiga SEBE 5. augustil 2010. a sõlmitud Tartu linna bussiliiniveo avaliku teenindamise lepingut kuni kahe aasta võrra.
2. Otsus jõustub viiendal päeval pärast vastuvõtmist.
Esimees | |