EELNÕU
TARTU LINNAVOLIKOGU |
OTSUS |
|
Tartu
|
29. september 2015. a. nr LVK-O-0274 |
Loa andmine erivajadusega isikute sotsiaaltransporditeenuse riigihanke korraldamiseks |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8, kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 28 lg 3 ja Tartu linnavara eeskirja § 3 lg 1, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lubada linnavalitsusel korraldada erivajadusega isikute sotsiaaltransporditeenuse riigihange aastateks 2016-2017.
2. Otsus jõustub viiendal päeval pärast vastuvõtmist.
Õiend
Tartu Linnavolikogu otsuse eelnõu "Loa andmine erivajadusega isikute sotsiaaltransporditeenuse riigihanke korraldamiseks " juurde
Hanke läbiviimiseks kasutatakse avatud hankemenetlust.
Hetkel reguleerib Tartu linnas erivajadustega inimestele sotsiaaltranspordi korraldamist Tartu Linnavolikogu 29.06.2006 määrusega nr 31 kehtestatud puuetega isikutele invatakso teenuse osutamise kord.
Teenuse nimi ja sisu vajab kaasajastamist ning uue hanke korraldamisel tuleb kasutada sotsiaalhoolekande seaduses ja sotsiaalseadustiku eelnõus olevat mõistet sotsiaaltransport. Euroopa Sotsiaalfondi (ESF) vahenditest planeeritakse kohalike omavalitsuste sotsiaaltranspordi arendamist toetada. Sotsiaaltranspordi osutamise korra eelnõu esitatakse volikogule 2015. aasta novembris. Nime ja sisu osalised muudatused ei mõjuta riigihanke läbiviimist ega teenuse olemust, seda täpsustatakse alati hankedokumendi ja teenuse osutamise lepinguga.
Teenust osutatakse raske või sügava liikumis- ja nägemispuudega tartlastele, kes puudest tingituna ei saa kasutada ühistransporti. Hanke sisuks on liikumis- ja nägemispuuetega inimeste transpordi korraldamine väikesõidukitega Tartu linnas. Sõitja tasub 1/3 sõidu maksumusest, ülejäänu tasutakse linnaeelarvest.
Kehtival hankeperioodil 2014-2015 tehakse aastas ligikaudu 15 tuhat sõitu, keskmiselt sõidetakse aastas 70 tuhat kilomeetrit. Aastateks 2014-2015 sõlmitud hankelepingu alusel osutab teenust OÜ Tartaline. Kehtiva lepingu rahaline maht on 198 000 eurot.
Tabel 1
Invatakso teenuse hinnad 2014-2015 hankeperioodil
Hinnakomponent | Hind aastal 2014 eurodes Hind käibemaksuta* | Hind aastal 2015 eurodes Hind käibemaksuta* |
Teenuskilomeetri hind | 0,65 | 0,70 |
Sõidu alustamise tasu | 2,90 | 3,00 |
Tasu ühe seisutunni eest | 14,00 | 15,00 |
Ratastoolis kliendi saatmine ja abistamine tunnitasu | 14,00 | 15,00 |
Kiirusenäit, mille juures minnakse kilomeetritariifilt üle ajatariifile | 21,54 | 21,43 |
Pakkumuse hind kokku käibemaksuta | 96000,00 | 102000,00 |
Võrreldes 2011-2013 hankeperioodiga on 2014-2015 kehtival hankeperioodil teenuse kasutajate hulk vähenenud, kuid suurenenud on klientide hulk, kes vajavad rohkem sõite. Samuti on suurenenud ühe kasutaja poolt keskmiselt läbisõidetud teenuskilomeetrite arv. Käesoleval ajal on teenuse kasutajate nimekirjas 1000 inimest, neist igapäevaseid aktiivseid kasutajaid on umbes 300. Aastatel 2011-2013 oli teenusel 1500 inimest. Teenuse kasutajate hulka on vähendanud madalapõhjalise ühistranspordi kasutuselevõtt Tartu linnas, samuti isikliku abistaja teenuse areng ja mahtude tõstmine.
Tabel 2
Invatakso teenuse kasutamine 2014
2014 invatakso statistika | Sügav puue | Raske puue | Kokku |
Sõitude arv | 4784 | 10934 | 15718 |
Läbitud kilomeetrid | 22 067 | 44261 | 66328 |
Keskmine sõitude arv isiku kohta kuus | 2,5 | 2,7 | 2,6 |
Keskmine läbitud kilomeetrite arv isiku kohta kuus | 11,5 | 11 | 11,25 |
Hanketingimustega täpsustatakse nõuet kõigi teenuse saajate abistamiseks sõltumata sõiduki liigist. Kehtival hankeperioodil on abistamise kohustus ainult kohandatud bussi tellimisel, edaspidi oleks see eeldus kõigi sõitude puhul. Teenuse kasutajatele on linnavalitsuse poolt 2013. aastal kehtestatud doteeritavate sõitude piirmäär kvartalis 32 eurot, ratastoolis invatakso kasutaja ja raviprotseduuridel osaleja saab taotleda täiendavat piirmäära, lisaks on täiendav piirmäär ka tööl käivatele puuetega inimestele. Linnavalitsuse sotsiaalabi osakonna ettepanekul planeeritakse piirmäära tõstmist 48 euroni. Vastav summa on planeeritud 2016. aasta linnaeelarve eelnõusse. Piirmäära tõstmine on vajalik, et suurendada inimeste liikumisvabadust, ennekõike on oluline suurendada teenuse igapäevaste aktiivsete kasutajate liikumisvõimalusi.
Arvestades neid olulisemaid muudatusi, mis peaksid tagama nii teenuse kvaliteedi kui mahu tõusu, planeerime riigihankega ostetava teenuse aastaseks mahuks 150 000 eurot ehk kokku kuni kaheks aastaks 300 000 eurot.
Uue hanke perioodiks planeeritakse kuni kaks aastat. ESFi vahenditest kavatsetakse kohalike omavalitsuste sotsiaaltranspordi arendamist toetada. Meile teadaolevalt on planeeritud sotsiaaltranspordi arendamiseks toetuste taotlusvoor avada alles 2016. aastal. Käesolevaks ajaks vastava meetme detailset kirjeldust ei ole. ESFi vahendite taotlemisel ja nende saamisel võib osutuda vajalikuks perioodi 2016-2017 teenuse hankeleping lõpetada ning teenust osutada muudel alustel. Selleks näeme hankelepingu projektis ette võimaluse lõpetada leping kuuekuulise etteteatamise ajaga.