Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Istungi protokolli kantav otsus |
Teema: | Tartu Linnavolikogule otsuse "Tartu linna üldplaneeringu teemaplaneeringu "Vabaplaneeringuga alade parkimispõhimõtted" kehtestamine" eelnõu esitamine |
Reg. number: | LV-IP-0241 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 10.08.2014 |
Koostaja: | Liisa Unt |
Ettekandja: | Urmas Ahven |
Failid: | Ala 2 Raatuse-Uus-Pikk_Pärna.pdf ( 670 kb ) Ala 3 Aleksandri-Kalevi.002.pdf ( 674 kb ) Ala 4 Vanemuise-Struve-Pepleri.002.pdf ( 727 kb ) Ala 5 Ravila-Kannikese-Ilmatsalu.002.pdf ( 534 kb ) Ala 6 Aardla-Laseri.002.pdf ( 498 kb ) Ala 7 Ropka-Rahu-Aardla.002.pdf ( 565 kb ) Ala 8 Jalaka-Vasara.002.pdf ( 507 kb ) Ala 9 Põhja pst ümbrus Jaamamõisa.002.pdf ( 717 kb ) Seletuskiri.pdf ( 3107 kb ) KSH_aruanne.pdf ( 4618 kb ) KSH_aruande Lisa1_programm.pdf ( 5990 kb ) KSH_aruande Lisa2_Vabaplaneeringute_parkimise_TP_stsenaariumid.pdf ( 2248 kb ) Ala 1, 11, 12, 13 Annelinn.pdf ( 5060 kb ) |
TARTU LINNAVALITSUS | |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS | |
Tartu |
10. august 2014. a. nr LV-IP-0241 |
Tartu Linnavolikogule otsuse "Tartu linna üldplaneeringu teemaplaneeringu "Vabaplaneeringuga alade parkimispõhimõtted" kehtestamine" eelnõu esitamine |
KUULATI: | KUULATI: Urmas Ahvena ettekannet |
OTSUSTATI: |
1. kiita heaks ja esitada Tartu Linnavolikogule otsuse "Tartu linna üldplaneeringu teemaplaneeringu "Vabaplaneeringuga alade parkimispõhimõtted" kehtestamine" eelnõu.
2. ettekandjaks linnavolikogus määrata abilinnapea Jarno Laur. |
Juhataja: | |
Protokollija |
Tartu Linnavolikogu 22.12.2011 otsusega nr 310 algatati Tartu linna üldplaneeringu teemaplaneering "Vabaplaneeringuga alade parkimispõhimõtted", kinnitati teemaplaneeringu lähteseisukohad ning algatati keskkonnamõju strateegiline hindamine (KSH).
Planeeringu eesmärk on leida põhimõtteline lahendus kortermajade piirkondade ehk vabaplaneeringuliste alade parkimisprobleemile. Probleem on ilmnenud viimasel kümnendil seoses autostumise kasvu ja tollase planeeringulahenduse poolikuks jäämise tõttu. Meeldiva elukeskkonna säilitamise huvides ei saa parkimisprobleemi lahenduseks olla võimalikult paljude parkimiskohtade rajamine ainult korteriühistute soovidest lähtudes. Planeeringu ülesandeks on leida lahendus, kus on tagatud kvaliteetne elukeskkond, mille loomulikuks osaks on nii parklad, mänguplatsid, haljasalad kui jalgrattateed.
Kõrgetasemelise keskkonnakaitse tagamiseks ning säästva arengu edendamiseks peeti vajalikuks teemaplaneeringu koostamise käigus keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse § 33 lg 1 p 2 kohaselt keskkonnamõju strateegilise hindamise (KSH) korraldamist. KSH läbiviija on OÜ Hendrikson & Ko.
Planeeringu lähteseisukohadest lähtuvalt koostati viis erinevat arengustsenaariumi. Arengustsenaariumite ja KSH programmi avalik väljapanek ja avalik arutelu toimusid 2013. a aprillikuus. Pärast avalikustamist koostati stsenaariumide võrdlus ning teemaplaneeringu eskiislahendus. Teemaplaneeringu eskiislahendus kiideti heaks Tartu Linnavolikogu 27.06.2013 otsusega nr 501. Eskiislahenduses esitati alade kaupa ettepanekud olemasolevate parkimisalade laiendamise ning eraldiasetsevate parklate rajamise osas ning kirjeldati lühidalt kavandatavaid põhimõtteid. Eskiislahenduse arutelu toimus 26.08.2013. Eskiislahenduse kohta tehtud ettepanekute osas võttis Tartu Linnavalitsus 10.09.2013. a korraldusega nr 913 seisukohad, mille alusel jätkati planeeringu koostamist.
Tartu Linnavolikogu 20. märtsi 2014. a otsusega nr 58 suunati planeering ja KSH aruanne avalikule väljapanekule. Avalik väljapanek toimus 8. aprillist kuni 6. maini 2014. a. Avalikud arutelud toimusid 21. aprillil ja 2. juunil 2014. a.
Planeeringu avaliku väljapaneku ja arutelude ajal esitasid asjast huvitatud isikud planeeringulahenduse kohta omapoolseid ettepanekuid ja vastuväiteid. Linnavalitsus võttis laekunud ettepanekute ja vastuväidete osas seisukohad 20. mai 2014. a korraldusega nr 529. Tagasisidet linna seisukohtade osas andis kaks pöördumise tegijat, kelle ettepanekuid arvestati osaliselt. 2. juunil 2014. a toimunud avalikul arutelul teatas kaks ettepanekut teinud Kalle Kulbok, et on linnavalitsuse seisukohtadega päri ja vaidlust üles ei jäänud. Avaliku väljapaneku järgsel ajal on tehtud koostööd teise, osaliselt arvestatud ettepaneku tegija Peep Männiksaarega. Peep Männiksaar tegi ettepaneku mitte ette näha Uus tn 63d kinnistule parkimishoone võimalust ning vähendada parkimisrajatise mahtu 100 parkimiskohale.
Uus tn 63d kinnistu on üldkasutatav maa, kus asub amortiseerunud staadion ja osa alast hõlmab puurkaevu sanitaarkaitsevöönd. Naaberaladel (ala 2) puudub kompleksse parkimisala paigutamise võimalus ning parkimisala asetuse tõttu (pääs otse Turu sillale) on see sobilik kesklinna külastuseks. Sellega seoses rajatav parkla vastaks "pargi ja kõnni" süsteemile. Kuigi praegu nõudlus parkla järele on väike, tuleb arvestada perspektiiviga, kus hetkel Ülejõe linnaosas asuvate kvartalite hoonestus on realiseeritud ning senised parkimisvõimalused kaovad. Samas tekib puurkaevu likvideerimisel suhtelist suur pind ning siis on võimalik nii parkimisala kui mänguväljakute paigutamine Uus tn 63d kinnistule. Parkla väljaehitamise eeltingimuseks on, et kogu krundile koostatakse detailplaneering, mis lahendab lisaks parklale ka ülejäänud kinnistuosa.
Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakond tegi kompromissettepaneku, millega ettepaneku tegija ka sisuliselt nõustus. Kompromissiks pakuti senise planeeritud 185 parkimiskoha asemel kuni 130 kohta, mis tagab parkimisvõimalused lähipiirkonna elanikele ning võimaldab päevast ristkasutust kesklinna teenindamiseks. Peep Männiksaar ei loobunud oma ettepanekust planeerimisseaduse § 21 lg 6 kohaselt, seega jäi tema pöördumine üles arvestamata vastuväitena planeerimisseaduse tähenduses.
Planeering edastati 16.06.2014. a Tartu Linnavalitsuse korralduse nr 737 alusel planeerimisseaduse § 23 kohaselt koos teabega arvestamata jäänud vastuväite kohta Tartu maavanemale järelevalve teostamiseks. Tartu maavanem on 07.08.2014 kirjaga nr 7-5/2268-2 andnud planeeringule heakskiidu ja teinud ettepaneku planeering kehtestada.
Vastavalt Tartu Linnavalitsuse seisukohtadele, esitatud ettepanekutele ja järelevalve käigus leitud kokkuleppele on planeeringulahendust korrigeeritud. Seega ei ole üles jäänud planeeringuvaidlust.
Planeeringuga määratakse parkimisehitiste maa-alad ning antakse võimalus olemasolevate parkimisalade laiendamiseks hoonete juures või parkimiskohtade rajamiseks juhul, kui krundil parkimiskohad puuduvad. Tulenevalt planeeringu üldistusastmest antakse planeeringuga üldised suunised parkimise korraldamiseks, täpne parkimiskohtade paigutus ning ruumijaotus lahendatakse jätkuprojektiga (detailplaneeringuga või projekteerimise käigus). Planeeringuga seatakse üldised põhimõtted ja erisused alade lõikes alapeatükkide kaupa (alad 1-13).
Arvestades vajadust tagada vabaplaneeringuliste alade ühendatus ülelinnaliste jalg- ja jalgrattateede võrgustikuga, tehakse planeerinuga ettepanekud Tartu linna peamiste jalg- ja jalgrattateede võrgustiku arendamiseks. Autokasutuse vähendamiseks on planeeringuga kavandatud meetmed ühistranspordi atraktiivsuse tõstmiseks. Planeering käsitleb lühidalt ka tasulise parkimise korralduse teemat ning selle rakendamise võimalusi.
Planeering on Tartu maavanema poolt 11. detsembri 2013. a määratud kooskõlastajatega kooskõlastatud ning planeeringu koostamise käigus on läbi viidud keskkonnamõju strateegilise hindamine (KSH aruanne on 19. juunil 2014. a saanud heakskiidu Keskkonnaameti Jõgeva-Tartu regioonilt).
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1, § 22 lg 1 p 31, planeerimisseaduse § 24 lg 3, Tartu linna ehitusmääruse § 19 lg 1 ning arvestades Tartu Linnavolikogu 6. oktoobri 2005. a määrusega nr 125 kehtestatud Tartu linna üldplaneeringut, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Kehtestada Tartu linna üldplaneeringu teemaplaneering "Vabaplaneeringuga alade parkimispõhimõtted" vastavalt lisale.
2. Linnavalitsuse linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal korraldada planeeringu kehtestamise teate ilmumine ajalehes Postimees ja Tartu linna koduleheküljel ühe kuu jooksul planeeringu kehtestamise päevast arvates.
3. Otsus jõustub viiendal päeval pärast vastuvõtmist.
4. Käesoleva otsuse vaidlustamiseks on igal isikul õigus ühe kuu jooksul, arvates päevast, millal isik sai teada või pidi teada saama planeeringu kehtestamisest, pöörduda Tartu Halduskohtusse, kui ta leiab, et see otsus on vastuolus seaduse või mu õigusaktiga või selle otsusega on rikutud tema õigusi või piiratud tema vabadusi.