Informatsioon on koostatud Tartu Linnavolikogu sotsiaalkomisjoni 28. novembri 2013. a istungi protokollilise otsuse 3.1. alusel, mis kohustas linnavalitsust esitama sotsiaalkomisjoni 12. detsembril toimuvaks koosolekuks informatsioon invatakso teenuse ostuks korraldatud riigihanke tingimuste ja korraldamise kohta.
Invataksoteenus 2012-2013
2011. aastal toimunud riigihanke tulemusel sõlmiti 17. novembril 2011. aastal hankeleping nr 7491/2011 Tartaline OÜ-ga. Leping sõlmiti aastatel 2012-2013 teenuse osutamiseks, prognoositud mahuga kuni 166 000 eurot sh 2013. a 83 000 eurot.
Teenuse olulisemad hinnakomponendid olid järgmised:
Teenuskilomeetri hind 0,65 eurot;
Sõidu alustamise tasu 1,90 eurot;
Tasu ühe seisutunni eest 14 eurot;
Ratastoolis kliendi saatmine ja abistamise tunnitasu 14 eurot;
Kiirusnäit, mille juures minnakse üle ajatariifile 22 km/h.
2013. aasta juunis tegi sotsiaalabi osakond senise teenuse kasutuse statistikale tuginedes prognoosi, et 2013. aasta lõpuni planeeritud vahenditest teenuse osutamiseks ei jätku, sest sõitude hulk on oluliselt kasvanud. Seetõttu lisati taotlus invatakso teenuse täiendavaks rahastamiseks Tartu linna 2013. aasta II lisaeelarve eelnõusse ning Tartu Linnavolikogu kinnitas vastava eelarve suurendamise 10. oktoobril 2013. a. Novembris korraldati linnavalitsuse õigusteenistuse hinnangule tuginedes täiendav riigihange teenuse ostmiseks 2013. a, sest teenuse eelnev lepinguline maht ei võimaldanud teenust osutada 2013. a novembris - detsembris.
Teenuse kasutamine on alates 2013. aastast oluliselt kasvanud. Majandusraskuste tingimustes oli teenuse vajajate hulk väiksem, planeeritud hanke maht osutus 2013. aastaks aga ebapiisavaks. Invatakso teenuse kasutajate hulk 2012. a statistika põhjal:
Teenust kasutas 2012. aasta jooksul keskmiselt 850 isikut kuus. Kokku toetati ühe isiku sõite aasta jooksul keskmiselt 98 euroga. Kokku oli invatakso teenuse kasutajate nimekirjas keskmiselt 1503 isikut. Jaanuaris 2012 oli teenusel 1468 isikut ja detsembris 1488 isikut. Kokku tehti 2012. aastal 20 490 sõitu ning läbiti 78 853 kilomeetrit. Kuus oli keskmiselt 1707 sõitu, läbiti 6571 kilomeetrit.
2013. aasta kuu keskmine sõitude arv on 1740 ning keskmine kilometraaž on 7143 km kuus. 2014.-2015. a prognoositav teenuse maht kasvab 2012. a statistikaga võrreldes kilometraaži osas keskmiselt 7200 kilomeetrini kuus, sõitude arv kasvab kuus keskmiselt 1725-ni. Keskmine klientide hulk jääb 1500 piiresse. 2014-2015 invatakso hanke aastaseks mahuks on juba etteulatuvalt planeeritud 110 000 eurot aastas.
2013. aasta teenuse lisahanke tulemusel muutus hind sõidu alustamise tasu osas. 1,90 asemel on tasu 2,90. Pakkuja põhjendas hinna muutmist üldise taksoteenuse hindade muutumisega alates 2011. aasta lõpust.
Invatakso teenuse hange aastateks 2014-2015
Paralleelselt 2013. a teenuse jätkamiseks vajalike toimingutega valmistati ette ka riigihange kaheks järgnevaks aastaks.
Tartu Linnavalitsuse sotsiaalabi osakond on tänaseks korraldanud riigihanke invataksoteenuse ostmiseks aastateks 2014-2015 Tartu Linnavolikogu 13.09.2013. a otsuse nr 519 "Loa andmine riigihanke "Invatakso teenuse ost liikumis- ja nägemispuudega tartlastele 2014-2015" korraldamiseks" alusel.
Hanke korraldamise ja hankedokumendi koostamise aluseks on olnud Tartu Linnavolikogu 29.06.2006. a määrus nr 31 „Puuetega isikutele invatakso teenuse osutamise kord". Samuti Tartu Linnavalitsuse 12. detsembri 2006. a määrus nr 31 "Tartu linna taksoveo nõuded“. Varasemate hangetega võrreldes on toimuva riigihanke protsessi kaasatud ka linnamajanduse osakonna spetsialist, kes annab hinnangud taksoteenusega seonduvate küsimuste sh hindade kohta. Riigihanke komisjoni kuuluvad linnavalitsuse sotsiaalabi osakonna, linnakantselei õigusteenistuse ja linnamajandusosakonna teede- ja liikluskorraldusteenistuse esindajad. Varasemate hangetega võrreldes on komisjon seega laiapõhjalisem ning hindamisel objektiivsem.
Võrreldes eelneva perioodi hankega ei ole teenuse osutamisel ja sellest tulenevalt ka hankedokumendis sisulisi muudatusi.
Mõned peamised tingimused teenuse osutamisel:
Invatakso teenust on õigus taotleda sügava liikumispuudega, progresseeruva liikumisvõime kaotusega raske puudega isikutel ja sügava nägemispuudega isikutel, kelle elukohana Eesti rahvastikuregistris on registreeritud Tartu linn. Pakkuja käsutuses on hankeperioodil vähemalt 13 tehniliselt korras taksot. Taksodest kolm on eriotstarbelised sõidukid, millesse on kaldtee või tõstuki abil võimalik siseneda ratastoolis (ratastoolis kliendi teenindamiseks). Teenuse osutamine on ööpäevaringne. Telefoni teel edastatud tellimused rahuldatakse esimesel võimalusel, kuid mitte hiljem kui 1 tunni jooksul. E-posti teel edastatud tellimused täidetakse hiljemalt kolme tunni jooksul peale tellimuse esitamist. Teenuse kasutajal on õigus teenust tellida Tartu Linnavalitsuse poolt määratud piirmäära ulatuses Tartu linna territooriumil. Täiendavad tellimussõidud väljapoole Tartut kooskõlastatakse eelnevalt sotsiaalabi osakonna pädeva ametnikuga.
Teenuse kasutaja omaosalust hange ei reguleeri rohkem kui, et kehtiva korraga peab pakkuja arvestama. Teenuse piirmäär ja isiku enda osaluse suurus on määratud Tartu Linnavalitsuse 28. mai 2013. a määrusega nr 11 „Puuetega isikutele invatakso teenuse piirmäära ja isiku enda osaluse suuruse kehtestamine“. Invatakso teenuse kvartali piirmääraks on 32 eurot ja isiku enda osaluse suuruseks 1/3 teenuse maksumusest.
Muutunud on hanke vorm. Varasema suhteliselt lihtsa ja üldsõnalise hankedokumendi asemel on koostatud põhjalik hankedokument, mis vastab riigihangete seaduse ja linna hankekorra nõuetele. Hange on läbiviidud täielikult e-hankena. Hanketeade avaldati e-riigihangete keskkonnas 31. oktoobril 2013. a, pakkumuste esitamise tähtajaks oli 12. november 2013. a. Tähtajaks esitas pakkumuse ainult Tartaline OÜ.
Pakkumine on läbi vaadatud ja kvalifitseerituks tunnistatud 22. novembril 2013. a. Riigihanke eest vastutava isiku ja komisjoni poolt otsustati korraldada läbirääkimised pakkujaga, kuna pakutud hind ei vastanud hanke korraldaja ootustele. Käesoleva ülevaate koostamise ajal toimub riigihankekomisjonis otsustamine korrigeeritud hinnapakkumuse osas ning otsus esitatakse linnavalitsusele kinnitamiseks 17. detsembriks 2013. 29. novembril 2013. aastal toimunud hinnaläbirääkimistel väljendas pakkuja võimalust esialgset hinda vähendada ning pakkuda hinda, mis oluliselt ei erine seni kehtivast teenuse hinnast sõidukilomeetri hinna osas. Küll aga ei pea pakkuja võimalikuks pakkuda invataksoteenusel turu hinnast madalamat sisseastumistasu.
Hanke hinnapakkumus on jaotatud mitmeks osaks st hindu hinnatakse punktide alusel ja komponentide kaupa analoogselt 2011. a toimunud hankega.
Teenuskilomeetri hind - kuni 50 punkti;
Sõidu alustamise tasu - kuni 20 punkti;
Tasu ühe seisutunni eest - kuni 10 punkti;
Ratastoolis kliendi saatmine ja abistamine - kuni 10 punkti;
Sõiduki kiirus üleminekul ajatariifilt kilomeetritariifile - kuni 10 punkti.
Käimasoleva riigihanke hankedokument on lisatud õiendile.
HD invatakso Tartu LV 2014-2015.pdf
Indrek Rohtla
SAO