Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Istungi protokolli kantav otsus |
Teema: | Tartu Linnavolikogule otsuse "Ranna pst 36 krundi detailplaneeringu vastuvõtmine, detailplaneeringu ja keskkonnamõju strateegilise hindamise aruande avalikule väljapanekule ja arutelule suunamine" eelnõu esitamine |
Reg. number: | LV-IP-0250 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 15.10.2012 |
Koostaja: | Ingrid Perner |
Ettekandja: | Urmas Ahven |
Failid: | Ranna_pst_KSH_05.12.2011.pdf ( 7956 kb ) Ranna_pst36_DP_seletuskiri_09-12.pdf ( 86 kb ) j3_Rannapst36_DP_funkts_seosed_07-12.pdf ( 631 kb ) j4_Rannapst36_DP_pohijoonis_10-12.pdf ( 1366 kb ) j5_Rannapst36_DP_maakasutus_09-12.pdf ( 1154 kb ) j6_Rannapst36_DP_vertikaalplaneering_09-12.pdf ( 916 kb ) j7_Rannapst36_DP_tehnovõrgud_10-12.pdf ( 1238 kb ) |
TARTU LINNAVALITSUS | |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS | |
Tartu |
15. oktoober 2012. a. nr LV-IP-0250 |
Tartu Linnavolikogule otsuse "Ranna pst 36 krundi detailplaneeringu vastuvõtmine, detailplaneeringu ja keskkonnamõju strateegilise hindamise aruande avalikule väljapanekule ja arutelule suunamine" eelnõu esitamine |
KUULATI: | Urmas Ahvena ettekannet |
OTSUSTATI: |
1. kiita heaks ja esitada Tartu Linnavolikogule otsuse "Ranna pst 36 krundi detailplaneeringu vastuvõtmine, detailplaneeringu ja keskkonnamõju strateegilise hindamise aruande avalikule väljapanekule ja arutelule suunamine" eelnõu.
2. ettekandjaks linnavolikogus määrata abilinnapea Raimond Tamm. |
Juhataja: | |
Protokollija |
Ranna pst 36 krundi detailplaneeringu koostamine algatati Tartu Linnavalitsuse 13.03.2007 korraldusega nr 338, eesmärgiga moodustada alal elamukrundid ja rajada paatide sildumiskoht kohalike elanike teenindamiseks. Planeeringust huvitatud isik on Marko Milius. Planeeringu koostaja on Inseneribüroo Urmas Nugin OÜ.
Planeeringuala pindalaga ca6 ha asub Emajõe ääres Ihaste linnaosas Tartu linna ja Luunja valla piiril. Tartu linna üldplaneeringu järgi asub Ranna pst 36 krunt väikeelamute maa ja üldkasutatavate haljasalade maa juhtfunktsiooniga alal. Planeeritav ala jääb Emajõe piiranguvööndisse.
Üldplaneeringuga on määratud vajadus ehituskeeluvööndi vähendamiseks Ranna pst 36 krundi osas, vähendamise ulatus on täpsustamata. Seega sisaldab planeering üldplaneeringu muutmise ettepanekut kalda ehituskeeluvööndi vähendamise osas. Emajõgi on suure üleujutusohuga veekogu, mille kõrgveepiiriks on alaliselt liigniiskete alluviaalsete soomuldade leviala piir veekogu veepiirist arvates. Veekogu kalda ehituskeeluvööndit arvestatakse eelpool nimetatud kõrgveepiirist. Planeeringuala jääb täielikult ehituskeeluvööndisse.
Tartu linn on seisukohal, et ehituskeeluvööndi vähendamine on põhjendatud vajadusega korrastada Ihaste linnaosa Emajõe äärne kõrge puhke- ja elamisotstarbe väärtusega ala. Koos elamupiirkonna arendamisega korrastatakse ka haljasala jõe ääres, paadikanali rajamisega luuakse juurde paatide sildumiskohti, mis on oluline jõe intensiivsema kasutamise seisukohast.
Ehituskeeluvööndi vähendamine võib toimuda Keskkonnaameti nõusolekul. Ehituskeeluvööndi vähendamiseks esitab kohalik omavalitsus Keskkonnaametile taotluse ja planeerimisseaduse kohaselt kehtestatud üldplaneeringu muutmise ettepanekut sisaldava vastuvõetud detailplaneeringu.
Planeeringuga nähakse ette ala jagamine 12 elamumaa krundiks. Planeeritakse kuni kahekorruselisi üksikelamuid. Elamute ehitusalused pindalad jäävad vahemikku 150-400 m², suurim lubatud kõrgus on ca 9,5 meetrit. Kavandatakse madala energiatarbega elamuid, mistõttu hoonete paigutamisel hoonestusalasse lähtutakse vajadusest optimeerida päikeseenergia passiivset kasutamist. Kohustuslik ehitusjoon on määratud Ranna pst äärsetel kruntidel ja Supelranna tänava pikenduse äärsetel kruntidel selliselt, et hoone üks külg peab paiknema kohustuslikul ehitusjoonel. Ülejäänud elamukruntide puhul on sätestatud, et hooned peavad paiknema paralleelselt Ranna pst-ga. Lisaks põhihoonele on lubatud ehitada igale krundile kaks abihoonet.
Emajõe ja elamukruntide vahelisele alale, minimaalselt ca 22 meetri kaugusele jõest, on planeeritud paadikanal koos ujuva paadisillaga kokku 12-le alusele. Paadikanal on mõeldud kohalike elanike teenindamiseks. Paadisillale on moodustatud eraldi lautrimaa krunt. Jõeäärsele alale koos paadikanaliga on planeeritud üldkasutatava maa krunt.
Planeeritud elamute ja paadikanali vahelisele alale on ette nähtud avatud kallasrada ja läbipääs jalakäijatele. Linna ja valla piiril asuva kraavi ületamiseks on ette nähtud võimalik purde asukoht. Planeeringus on sätestatud, et purde ja lautri väljaehitamine peab toimuma samaaegselt.
Planeeringuga kavandatava tegevuse osas on viidud läbi keskkonnamõju strateegiline hindamine (KSH), mille vajadus tulenes paadikanali rajamiseks süvendatava pinnase mahust üle 500 m³. OÜ Alkranel on koostanud KSH aruande eelnõu.
KSH eesmärgiks on vastavalt keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seadusele arvestada keskkonnakaalutlusi planeeringu koostamisel ning kehtestamisel, tagada kõrgetasemeline keskkonnakaitse ning edendada säästvat arengut.
Kuna planeeringuala on üleujutatav, on planeeringus ette nähtud planeeritava ala tõstmine absoluutkõrgusele kuni 34 meetrit. Keskkonnamõju strateegilise hindamise käigus on analüüsitud maapinna tõstmise mõju naaberaladele ja antud leevendavad meetmed liigveeaegse üleujutusohu minimeerimiseks. Planeeringulahendus on koostatud arvestades KSH tulemusi.
Avaliku väljapaneku korraldamise eesmärgiks on avalikkuse kaasamine planeeringu koostamise protsessi, et välja selgitada kõikide planeeringust huvitatud isikute seisukohad planeeringu lahenduse osas. Pärast huvitatud isikute seisukohtade selgumist on võimalik, et linna kaalutlusotsuste tulemusel järgnevates planeerimismenetluse etappides planeeringulahendus muutub, kuna planeerimismenetluse eesmärk on tagada võimalikult paljusid osapooli rahuldava lahenduse leidmine planeeringu kehtestamise hetkeks.
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1, § 22 lg 1 p 33, planeerimisseaduse § 10 lg 61 p 4, § 18 lg 1, lg 2 p 2, lg 6, keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse § 37 ja § 41 ja Tartu linna ehitusmääruse § 12 lg-d 1 ja 2, § 36 lg 4 ning arvestades Tartu Linnavolikogu 6. oktoobri 2005 määrusega nr 125 kehtestatud Tartu linna üldplaneeringut, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b :
1. Võtta vastu Ranna pst 36 krundi detailplaneering vastavalt lisale.
2. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal korraldada Ranna pst 36 krundi detailplaneeringu ja keskkonnamõju strateegilise hindamise aruande avalik väljapanek ja avalik arutelu.
3. Määrata Ranna pst 36 krundi detailplaneeringu ja keskkonnamõju strateegilise hindamise aruande avaliku väljapaneku ajaks ............ kuni ............(4 nädalat) ja kohaks linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna fuajee Raekoja plats 3.
4. Ranna pst 36 krundi detailplaneeringu ja keskkonnamõju strateegilise hindamise aruande avaliku arutelu toimumise ajaks määrata ... 2012 kell 15:00 ning kohaks linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna nõupidamiste ruum Raekoja plats 3.
5. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal korraldada:
5.1 vähemalt nädal aega enne avaliku väljapaneku algust planeerimisseaduse § 18 lõike 6 kohase ja keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse § 41 kohase teate ilmumine ajalehes Postimees, ametlikus väljaandes Ametlikud Teadaanded ja Tartu linna kodulehel.
5.2 vähemalt üks nädal enne avaliku väljapaneku algust teate üles panemine avaliku väljapaneku toimumise kohta Tartu infokeskuses Raekojas.
6. Otsus jõustub .....................2012. a