Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Korraldus |
Teema: | Tähe 98a ehitusloa väljastamine ja kinnistust osa tasuta kasutusse andmine |
Reg. number: | LV-K-1091 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 07.09.2012 |
Koostaja: | Harri Pärsim |
Ettekandja: | Karin Raid |
Õigusakt: | Tartu Linnavalitsuse 11.09.2012 korraldus nr 985 "Tähe 98a ehitusloa väljastamine ja kinnistust osa tasuta kasutusse andmine" |
Failid: | Lisa1.pdf ( 77 kb ) projekt.pdf ( 274 kb ) |
TARTU LINNAVALITSUS | |
KORRALDUS | |
Tartu |
07. september 2012. a. nr LV-K-1091 |
Tähe 98a ehitusloa väljastamine ja kinnistust osa tasuta kasutusse andmine |
OÜ Väike Karu (registrikood 11670592) on avaldanud soovi rajada seoses Tähe tn 98 kinnistu äripindadel avatava lastehoiuga Tähe tn 98a linna omandis olevale maale mänguväljak. Tartu Linnavalitsuse 14. augusti 2012 .a korraldusega nr 897 on määratud projekteerimistingimused Tähe 98a parki mänguväljaku projekteerimiseks. Pargi maa-ala kuulub Tartu linnale ja maa sihtotstarve on üldmaa.
Tartu Linnavalitsusele teadaolevalt on pargi naabruses asuva ärihoone-korterelamu Tähe 98 mitmed korteriomanikud kõne all olevas asukohas parki mänguväljaku rajamise vastu. Korterite omanikud toovad vastuseisu põhjendusteks vaate halvenemise korterite akendest, oma kinnisvara väärtuse kahanemise, pargi lärmakaks muutumise ja asjaolu, et mänguväljaku tõttu muutub park liigselt kasutatavaks õhtustel aegadel ja nädalavahetustel, kui majaelanikud soovivad vaikuses puhata.
Tartu Linnavalitsus on seisukohal, et avalikus kasutuses olev üldmaa sihtotstarbega park on sobiv koht lastele mänguväljaku rajamiseks. Tartu linna üldplaneering näeb maa-alal ette üldmaa (Üm) juhtotstarbe, mis Vabariigi Valitsuse 23.10.2008 määruse § 6 kohaselt on avalikult kasutatav, iseseisvat katastriüksust moodustav, üldjuhul hooneteta maa, mh laste mänguväljaku maa.
Naaberkinnistul asuvate korterite omanikel ei ole alust eeldada, et üldmaal asuvat parki ei võeta aktiivsemalt kasutusele puhke- ja virgestusalana. Samuti piirneb Tähe 98 kinnistu kahest küljest suure sõidetavusega tänavatega, millest lähtuva liiklusmüra suurus on oluliselt suurema intensiivsusega kui pargis mängivate laste hääled. Mänguväljaku rajamisega kaasneb küll vältimatult osade puude raie laste ohutuse tagamise eesmärgil (va pihlakas, mis oleks vajalik eemaldada ka mänguväljakut rajamata). Puude raieks loa andmisel on linnadendroloog lähtunud asjaolust, et tegemist on kogu parki arvestades vähe väärtuslike puudega, mis ei määra pargi struktuuri.
Seetõttu on linnavalitsus seisukohal, et Tähe 98 korteriomanike õigused ei kaalu antud juhul üles avalikku huvi mänguväljaku rajamiseks selleks sobivasse parki antud piirkonnas. Mänguväljaku rajamine parandab oluliselt pargi heakorda ning loob võimaluse ümberkaudsetel lastel mänguväljakut kasutada.
Mänguväljaku ehitusprojekti koostamise aluseks olevad projekteerimistingimused koostati arvestusega, et OÜ Väike Karu realiseerib oma vahenditest kogu objekti, hooldab seda ja tagab mänguvahendite pideva ohutuse ja remondi. Mänguväljaku kasutamist võib piirata ainult kellaajaliselt öisel ajal ja ajal, mil väljakul viibivad lastehoius olevad lapsed. Muudel aegadel peab mänguväljak olema avalikus kasutuses.
Kavandatav tegevus on avalikes huvides, kuna parandab oluliselt pargi heakorda ning loob võimaluse ümberkaudsetel lastel mänguväljakut kasutada. Linnale kuuluva maa tasuta kasutusse andmine on põhjendatud, kuna Tähe tn 98a pargis ja lähipiirkonnas puudub mänguväljak.
Lähtuvalt eeltoodust peab linnavalitsus võimalikuks avalikku parki mänguväljaku rajamiseks ehitusloa väljastamist ning pargi-maa ala osalist kasutusse andmist OÜle Väike Karu.
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 30 lg 1 p 2, ehitusseaduse § 23 lg 1 ja Tartu linna ehitusmääruse § 28 lg 3, Tartu linnavara eeskirja § 10 lg 1 p 2, lg 2 p 3 ja lg 5, § 11 lg 1 p 4, lg 6 ning arvestades OÜ Väike Karu taotlusi, Tartu Linnavalitsus
Linnapea | |
Linnasekretär |