EELNÕU
TARTU LINNAVOLIKOGU |
OTSUS |
|
Tartu
|
02. veebruar 2011. a. nr LVK-O-0181 |
Loa andmine lepingute sõlmimiseks ja volituse andmiseks Riigi Kinnisvara Aktsiaseltsile |
Eesti osaleb rahvusvahelise kliimamuutuse raamkonventsiooni Kyoto protokolli alusel toimuvas heitmekvoodi kauplemissüsteemis. Kauplemisest saadud tulu on oma olemuselt ühekordne tulu, mida saab võtta kasutusele aastail 2010-2012. Tegemist on sihtotstarbeliste vahenditega, mida tohib kasutada üksnes kasvuhoonegaaside heitkoguste vähendamisele suunatud projektide ja toetusmeetmete rahastamiseks.
Rahandusministeerium on teinud Tartu linnale ettepaneku lepingute sõlmimiseks Tartu linnale kuuluvate objektide renoveerimiseks nimetatud vahendite arvel. Vastavalt ettepanekule aitab objektide renoveerimiseks vajalikke toiminguid läbi viia Riigi Kinnisvara Aktsiaselts, kellele on vaja anda selliste toimingute tegemiseks volitus.
Võttes aluseks riigihangete seaduse § 13 lg 2, kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 2 ja Tartu linnavara eeskirja § 8 lg 3 p 1, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b :
1. Lubada linnavalitsusel sõlmida kliimamuutuste raamkonventsiooni Kyoto protokolli alusel toimuva heitmekvoodi müügist saadud vahendite kasutamiseks lepingud Tartu linnale kuuluvate objektide renoveerimiseks.
2. Lubada linnavalitsusel volitada Riigi Kinnisvara Aktsiaseltsi korraldama Tartu linna nimel riigihankeid, mis on vajalikud punktis 1 nimetatud lepingute täitmiseks.
3. Otsus jõustub 15. veebruaril 2011. a.
Õiend
Tartu Linnavolikogu otsuse eelnõu "Loa andmine lepingute sõlmimiseks ja volituse andmiseks Riigi Kinnisvara Aktsiaseltsile " juurde
Eesti osaleb rahvusvahelise kliimamuutuse raamkonventsiooni Kyoto protokolli alusel toimuvas heitmekvoodi kauplemissüsteemis. Kauplemisest saadud tulu on oma olemuselt ühekordne tulu, mida saab võtta kasutusele aastail 2010-2012. Tegemist on sihtotstarbeliste vahenditega, mida tohib kasutada üksnes kasvuhoonegaaside heitkoguste vähendamisele suunatud projektide ja toetusmeetmete rahastamiseks.
Investeeringute meetme rakendamise põhietapid:
1. Rahandusministeerium koostab Vabariigi Valitsuse poolt heaks kiidetud kriteeriumite alusel objektide paketi. Vajadusel täpsustab Riigi Kinnisvara Aktsiaselts objekti andmeid.
2. Koostöökokkulepete sõlmimine kohalike omavalitsuste, Rahandusministeeriumi ja Riigi Kinnisvara Aktsiaseltsi vahel investeeringutoetuste eraldamiseks kohalikele omavalitsustele tingimusel, et investeeringuteks vajalikke hankeid volitatakse riigihangete seaduse alusel tegema Riigi Kinnisvara Aktsiaselts.
3. Investeeringute detailse kava koostamine Riigi Kinnisvara Aktsiaseltsi poolt koostöös kohalike omavalitsustega.
4. Investeeringute kava kinnitamine ja sellest lähtuvalt täpsustatud summas toetusotsuse tegemine Rahandusministeeriumi poolt.
5. Projekteerimis-, ehitus-, omanikujärelevalve jm hangete korraldamine Riigi Kinnisvara Aktsiaseltsi poolt.
6. Ehitustööde tegemine ja väljamaksete sooritamine.
Kohalikud omavalitsused said omapoolsed taotlused esitada 18.10.2010. Tartu linna poolt on esitatud taotlus 41 Tartu linnale kuuluva objekti osas summas 264 705 000 EEK.
Vabariigi Valitsuse 2. detsembri 2010. a korraldusega nr 460, 10. detsembri 2010. a korraldusega nr 464 ja 20. jaanuari 2011. a korraldusega nr 21 on heaks kiidetud 13 Tartu linnale kuuluva objekti rahastamine:
Tartu Kivilinna Gümnaasium (Kaunase pst 70 ja Kaunase pst 71);
Tartu Mart Reiniku Gümnaasium (Vanemuise 48);
Tartu Kutsehariduskeskuse õppehooned (Põllu 11a, Põllu 11b, Põllu 11c ja Kopli 1a);
Tartu Karlova Gümnaasium (Lina 2);
Tartu Lasteaed Tõruke (Tamme pst 43a);
Tartu Vene Lütseum (Uus 54);
Tartu Tamme Gümnaasium (Tamme pst 24a);
Tartu Kesklinna Kool (Kroonuaia 7);
Tartu Laste Turvakodu (Tiigi 55).
Selleks et Tartu linnale kuuluvate objektidega seotud projekte saaks hakata kauplemisest saadud tulu arvel finantseerima, tuleb linnal Rahandusministeeriumi ja Riigi Kinnisvara Aktsiaseltsiga sõlmida lepingud, mis reguleerivad detailselt tööde tegemise ja rahastamise korda kolme osapoole vahel. Lepingutest tuleneb linna kohustus tagada objekti rahastamine selles osas, mis ei ole meetme raames abikõlbulik. Samas peavad lepingu osapooled tegema eeltööd selleks, et enne riigihangete väljakuulutamist saada kindlus tehtavate tööde abikõlbulikkuses. Linnapoolne rahastamise kohustus võib tekkida ka sellisel juhul, kui hanked osutuvad kallimaks, kui investeeringute kavas plaanitud.
Sõltuvalt heitekvootide võõrandamise tulemustest kiidetakse tõenäoliselt edaspidi heaks veel mõningate Tartu linnale kuuluvate objektide rahastamine. Hetkel on võõrandatud 3 heitmekvoodiosa. Iga heitmekvoodi osa võõrandamise tulemusena sõlmitakse osapoolte vahel eraldi leping.