EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
05. mai 2010. a. nr LV-IP-0114 |
Tartu Linnavolikogule otsuse "Tartu linna transpordi arengukava koostamine" eelnõu esitamine |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 7, § 37 lg 4 p 2, ühistranspordiseaduse § 5 lg 1 p 1, Tartu linna põhimääruse § 391, § 40 lg 4 ja Tartu Linnavalitsuse 25. novembri 2004. a määrus nr 31 "Arengukavade koostamise, muutmise ja täitmise aruandluse kord", Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lõpetada Tartu Linnavolikogu 26. juuni 2008. a otsusega nr 401 "Tartu linna transpordi arengukava 2009-2013" projekti heaks kiitmine ja avalikule väljapanekule suunamine" avalikule väljapanekule suunatud Tartu linna transpordi arengukava 2009-2013 menetlemine.
2. Tartu Linnavalitsusel korraldada Tartu linna transpordi arengukava aastateks 2012 – 2020 eelnõu ettevalmistamine. Transpordi arengukava aastateks 2012 - 2020 eesmärk on täpsustada linna arengudokumentides seatud eesmärke ning luua alus transpordi plaanipärasele arengule ja selle rahastamisele, lähtudes kehtestatud arengudokumentidest, hetkeolukorrast ning võimalustest, mis on kooskõlas eelarvestrateegiaga ja linnaeelarve võimalustega.
3. Otsus jõustub ... mail 2010. a.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogule otsuse "Tartu linna transpordi arengukava koostamine" eelnõu esitamine " juurde
Alates Eesti taasiseseisvumisest on Tartu linna areng olnud kiire. Eriti kiireks on linna areng muutunud pärast Eesti liitumist Euroopa Liiduga 01.05.2004. Ajaga on muutunud inimeste liikumis- ja tarbimiseelistused. Oleme läbinud majanduse ülikiire arenguetapi.
Lähtudes eelnevast oli koostatud ka Tartu transpordi arengukava, mille menetlemine jäi pooleli, kuid mis oli planeeritud ennekõike linnavalitsuse praktiliseks töövahendiks aastateks 2008 – 2013 aitamaks linnavalitsusel välja töötada jätkusuutlikku transpordipoliitikat ja võimaldades planeerida eelarve proportsioone. Seda funktsiooni täitis Tartu transpordi arengukava 2008 – 2013 suurepäraselt.
Seoses viimastel aastatel toimunud majanduslangusega on aga ka transpordi valdkonnas tulnud teha kärpeid ja ümberarvestusi, mõnevõrra on muutunud ja muutumas ka inimeste tarbimisharjumused. Lisaks on tekkinud aastate jooksul arengu käigus rida uusi lahendamist vajavaid küsimusi ja probleeme. Seoses sellega tuleks teha Tartu transpordi arengukavva olulisi muudatusi. Võttes arvesse aga asjaolu, et transpordi arengukava 2008 – 2013 perioodist on juba üle poole perioodi edukalt läbitud ja pärast muudatuste tegemist (milleks kulub vähemalt 7 kuud) on senise transpordi arengukava periood juba lõppemas ning tuleks valmistuda uue arengukava tegemiseks uueks perioodiks oleks otstarbekas alustada juba kohe uue Tartu transpordi arengukava ettevalmistamist aastateks 2012 – 2020 . Kuna varasema ja uue planeeritava arengukava perioodid osaliselt kattuvad, saab varem valminud arengukavas planeeritud olulised tegevused ja eesmärgid kirjutada sisse ka uute planeeritavasse arengukavva.
Vastavalt Tartu linna põhimääruse § 39 lg 4 koostatakse valdkondade arengukavad ja linnavalitsuse hallatavate asutuste arengukavad samaks perioodiks linna arengukavaga. Seega on ettepanek Tartu linna arengukavas sisalduvast plaanist koostada järgmine arengukava aastateks 2014 kuni 2020.
Tartu linna transpordi arengukavaga ei kavandata tegevusi, millega eeldatavalt kaasneks oluline keskkonnamõju keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse (KeHJS) § 6 lg 1 mõistes. Transpordi arengukava koostamise puhul ei ole tegemist tegevusvaldkonnaga, mille korral KeHJS § 6 lg 2 ja vabariigi valitsuse 29. augusti 2005. a määruse nr 224 kohaselt tuleks kaaluda keskkonnamõju hindamise algatamise vajadust.
Tulenevalt eelnevast puudub keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamiseks vajadus/kohustus. Siiski on oluline, et transpordist põhjustatud keskkonnamõju analüüsitakse arengukava koostamise käigus. Arengukava koostamisel tuleb lähtuda säästva arengu põhimõtetest. Vastavalt lähteülesandele käsitletakse transpordi arengukavas kava elluviimisega kaasnevat positiivset ja negatiivset keskkonnamõju ning vajadusel nähakse ette negatiivset keskkonnamõju leevendavad meetmed. Arengukava koostajad peavad kava koostamise protsessi kaasama keskkonnaeksperdi.