TARTU LINNAVALITSUS | |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS | |
Tartu |
04. märts 2010. a. nr LV-IP-0059 |
Tartu Linnavolikogule otsuse "Tartu linna üldplaneeringu ülevaatamise tulemused" eelnõu esitamine |
KUULATI: | Urmas Ahvena ettekannet |
OTSUSTATI: |
1. Kiita heaks ja esitada Tartu Linnavolikogule otsuse "Tartu linna üldplaneeringu ülevaatamise tulemused" eelnõu.
2. Ettekandjaks Tartu Linnavolikogus määrata abilinnapea Raimond Tamm. |
Juhataja: | |
Protokollija |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1, planeerimisseaduse § 29, arvestades Tartu linna ehitusmääruse § 22 lg 1 ning Tartu Linnavolikogu 6. oktoobri 2005. a määrusega nr 125 kehtestatud Tartu linna üldplaneeringu ülevaatamise käigus selgitatud planeeringukohase arengu seniseid tulemusi ning üldplaneeringu vastavust arengustrateegiale "Tartu 2030", Tartu linna arengukavale aastateks 2007- 2013 ja valdkondlikele arengukavadele, planeeringu edasise elluviimise võimalusi, uute planeeringute koostamise või detailplaneeringute kehtetuks tunnistamise vajadust ja üldplaneeringu elluviimisel ilmenud olulisi mõjusid majanduslikule, sotsiaalsele, kultuurilisele ja looduskeskkonnale ning võimalike oluliste negatiivsete mõjude vähendamise tingimusi ja muid üldplaneeringu elluviimisega seotud küsimusi, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lugeda Tartu linna üldplaneering ülevaadatuks ning jätta Tartu linna üldplaneering kehtima.
2. Pidada vajalikuks järgmiste Tartu linna üldplaneeringut täpsustavate/muutvate planeeringute koostamist:
2.1 teemaplaneering "SA TÜ Kliinikumi ja linna kõrgharidusasutuste
ruumiline areng" arengustrateegia "Tartu 2030" määratud strateegiliste tegevussuundade (Tartu Ülikooli, riigi ja linna koostöös ülikooli ajaloolise hoonestiku renoveerimine kesklinnas ja selle baasil ülikooli kesklinna campuse arendamine Vanemuise tänavast kuni Botaanikaaiani, koos õppehoonete, muuseumide jm juurdekuuluvaga ning ülikoolide külalisõppejõudude ja- teadlaste tarvis külalismajade väljaehitamine) ning Tartu Ülikooli ning SA TÜ Kliinikumi ruumilisel arengul võimalike vabanevate hoonete baasil linna asutuste arendamiseks;
2.2 Ränilinna linnaosa üldplaneering (piirides Ringtee tn- Petseri raudtee- linna piir- Aardla tänav) linnaosale mitmekesisemate funktsioonide määramiseks ja linnaosa ühiskondliku keskuse, spordihalli ning täiendava lasteaia ehitamise võimaldamiseks;
2.3 teemaplaneering "Vabaplaneeringuga alade parkimispõhimõtted" Annelinnas ja teistes vabaplaneeringuga aladel tekkinud parkimisprobleemide lahendamiseks vajalike strateegiate ja selle alusel maakasutuse põhimõtete väljatöötamiseks;
2.5 teemaplaneeringud "Tähtvere miljööväärtusliku hoonestusala kaitse- ja kasutamistingimused" ja "Õpetaja tn piirkonna miljööväärtusliku hoonestusala kaitse- ja kasutamistingimused" ala piiride, hoonestuspõhimõtete ning teemaplaneeringud muude miljööväärtuslike hoonestusalade kaitse- ja kasutustingimuste täpsustamiseks;
2.6 N. Lunini tn ja Ravila tn vahelise ala detailplaneering multifunktsionaalse päevakeskuse asukoha valiku täpsustamiseks kruntidega N. Lunini 12, 16 ja Ravila 19 piirnevale alale ning Maarjamõisa haigla parkimisküsimuste lahendamiseks;
2.7 Ropka - Karlova päevakeskuse detailplaneering pärast vastava asukohavaliku teostamist.
3. Lugeda kehtetuks tunnistamist vajavateks planeeringuteks:
3.1 Ropka tööstusrajooni planeering "Ropka tööstussõlme II ehitusjärjekorra generaalplaani skeem 1979/80";
3.2 Tähtvere tänava ja Laulupeo puiesteega piirneva ala detailplaneering kruntide Tähtvere tn 34, 36; Tähtvere tn 38, 40; Tähtvere tn 44; Tähtvere tn 46 osas.
4. Teha ettepanekud maakonnaplaneeringu täpsustamiseks järgnevalt:
4.1 eesmärgiga tagada joogivee perspektiivne reservvaru, teha ettepanek maakonnaplaneeringus täpsustada Vorbuse veehaarde reservvaru kaitset tagavad tingimused;
4.2 linna ja selle lähiala tervisespordirajatiste, matkaradade ning puhkekohtade ühtse võrgustiku loomiseks teha ettepanek maakonnaplaneeringu vastava teemaplaneeringu koostamiseks;
4.3 planeeringu täpsustamisel Raudtee linnast mööda juhtimise kaalumiseks on vajalik nimetatud küsimuses esmalt täpsustada maakonnaplaneeringut. Teha ettepanek nimetatud küsimuses maakonnaplaneeringu täpsustamiseks või joonehitise trassi asukohavaliku planeeringu algatamiseks;
4.4 seoses uute tiheasustusalade kavandamisega linna lähipiirkonda analüüsida võimalikke kalmistute laiendamisi ja/või uute rajamise vajadust.
5. Kinnitada üldplaneeringu edasiseks elluviimiseks ning majanduslikule, sotsiaalsele, kultuurilisele ja looduskeskkonnale positiivset mõju avaldavateks järgmised tegevused ja strateegilised suunad:
5.1 seada üldisemaks eesmärgiks vihmavee korduvkasutuse populariseerimine ja sademevee immutamise lahenduste leidmine omal krundil (v.a parklate sademevesi). Sademevete suunamisel linna torustikesse võtta eesmärgiks vete võimalikult maksimaalne lokaliseerimine nende tekke piirkonnas;
5.2 koostada ühtsed olme- ja sademevee kanalisatsiooni trasside arenguskeemid koostöös lähivaldadega;
5.3 määratleda piirkonnad, kus saasteaine sisaldus välisõhus ületab eeldatavalt saastatuse taseme ühe tunni keskmist piirväärtust. Nimetatud küsimus tuleb lahendada iseseisva uuringuga ja selle alusel välja antava vastava haldusaktiga;
5.4 toetada ASi Tartu Veevärk poolt Keskkonnaministeeriumile esitanud ettepanekut kahe objekti (Meltsiveski tiigi ala ja sufosiooniauk Raadi järve loodeosas) veekaitsealana looduskaitse alla võtmist;
5.5 pärast kaitseala moodustamist ja kaitserežiimi määramist täpsustada sõudespordikanali asukohta arvestades muuhulgas ettearvamatuid muutusi Emajõe hüdroloogilises režiimis (likvideeritakse oluline jõevee puhverala üleujutuste vastuvõtmiseks), Ropka silla rajamise komplitseeritust kanali kavandamisel või olemasolul;
5.6 planeerimisel seada üheks eesmärgiks säilitada Emajõe ürgoru tuulekoridor, mis tähendab, et Emajõe kaldaaladel, eriti kesklinna piirkonnas, ei rajataks tihedat kõrghoonestust;
5.7 strateegilise suunana jätkata jalakäigutsoonide laiendamist kesklinnas (Ülikooli tänava lõigus Vallikraavi- Raekoja plats kõnniteede laiendamine ning parkimise keelustamine, Rüütli tänavaga ristuvate tänavate rekonstrueerimine ühetasandilisteks tänavateks jms.);
5.8 koostöös krundiomanikega vaadata üle Tartu jaama territoorium. Vajadusel tuleb koostada vastav detailplaneering. Üldplaneeringuga ette nähtud müravastaste meetmete tõhususe kontrollimiseks on vajalik teostada korduv müra mõõtmine;
5.9 seada strateegiliseks eesmärgiks energiatõhusate hoonete projekteerimine ja ehitamine;
5.10 lähtudes praeguseks detailplaneeringutega kaetud elamumaade piisavast reservist, tuleb uute detailplaneeringute koostamise algatamisel üldplaneeriguga määratud elamumaadele arvestada linna võimalusi tänavavõrgu, ühiskondliku transpordi, haridus- ja sotsiaalsfääri ning tehnilise infrastruktuuri ja puhkealade tagamisel;
5.11 kaaluda kesklinna lähipiirkonnas linnalise keskkonna arendamiseks arhitektuurse sobivuse korral väljaspool miljööalasid, üldplaneeringuga kavandatud väikeelamumaal 3-4 korruseliste korruselamute kavandamist (nt Mäe ja Roosi tänavate piirkond, Aida, Kalevi ja Aleksandri tn Malmi tn- Jõe tn piirkond, Jakobi mäe piirkond, Ujula t piirkond jne) läbi üldplaneeringu muutmise ettepanekut sisaldavate detailplaneeringute koostamise;
5.12 teostada kesklinna lähipiirkonda parkimismajade ehitamise võimaluste asukohavalik ja parkimismajade rajamise majandusliku otstarbekuse põhjalikum analüüs ning vajadusel hakata välja töötama uusi lahendusi (parkimismajad kombineerituna muude teenindusettevõtetega esimesel-teisel korrusel jms). Lahendada linna lähipiirkonnast saabuvate autode parkimisvõimaluste tagamine linna piiril asuvatel aladel;
5.13 luua eeldused Meltsiveski veehaarde sanitaarkaitseala ulatuse, piiride ja neis nõutavate majandustegevuse kitsenduste määramiseks teemaplaneeringuga või riigi tasandil antava õigustloova aktiga;
5.14. leida asukoht Ihaste, Jaamamõisa, Kruusamäe ja Variku linnaosades ühiskondliku teenindus- ja vabaajakeskuse kavandamiseks;?
5.15 lähtudes Tallinn–Tartu–Võru–Luhamaa põhimaantee (Ringtee tn) ja Tartu-Valga mnt liikluskoormuse tõusust ja sellega kaasnevast kahjulikust mõjust inimese tervisele, eelistada nimetatud teede äärsetel aladel elamufunktioonile kaubandus- ja teenindusfunktsiooni;
5.16 jätkata kruntidele Näituse tn 6 ja J. Liivi tn 3, J. Liivi tn 5 kavandatud Eesti Rahva Muuseumi hoone asemele võimaliku ühiskondliku kasutusotstarbega hoone ehitamise võimaluste väljaselgitamist. Alles juhul, kui nimetatud kasutusotstarbega hoone ehitamise vajadust ei ilmne, on võimalik kaaluda maa-ala kasutamist mõne muu kasutusfunktsiooniga hoonete ehitamiseks.
5.17. Vastavalt Vabariigi Valitsuse 16. mai 2001. a määrusele nr 171 "Kanalisatsiooniehitiste veekaitsenõuded” on Tartu reoveepuhasti kuja 300 meetrit. Kuna enne määruse jõustumist on kehtestatud mitmed detailplaneeringud, mis näevad ette kuja piiresse ehitustegevust, tuleb täiendavalt analüüsida detailplaneeringute elluviimise võimalusi.
6. Arvestada üldplaneeringu ülevaatamise tulemusi arengustrateegia "Tartu 2030", Tartu linna arengukava aastateks 2007- 2013 ja valdkondlikele arengukavade ja tegevuskavade koostamisel ning ülevaatamisel.
7. Otsus jõustub ... aprillil 2010. a.
Tartu Ülikool
Tartu Ülikooli ruumiline areng on suures mahus toimunud vastavuses üldplaneeringuga. Seoses üldplaneeringu kehtestamisele järgnenud suhteliselt lühikese ajaperioodiga ei ole veel kõik kavandatu ellu viidud. Samas kavandatakse linnale teadaolevalt erinevalt üldplaneeringust vabastada õppehooned krundil Lai 38/40 ja Tiigi 78/80 ning Kastani 43 kruntidel. Samuti ei ole linnale teada praeguse Füüsikahoone ja selle krundi kasutamise tulevik. Tartu Ülikooli edasist ruumilist arengut on põhimahus võimalik ellu viia vastavuses üldplaneeringuga, kuid ülikoolile reserveeritud maad vajavad ülevaatamist.
Eesti Maaülikool
Maaülikooli (endine Eesti Põllumajandusülikool) ruumiline areng linna territooriumil on toimunud ja jätkub vastavuses linna üldplaneeringuga.
Tartus asuvad teised kõrgemad õppeasutused
Tartus asuvate teiste kõrgemate õppeasutuste areng on tuimunud ja jätkub senise maakasutuse piires.
6.1.3 Uue planeeringu koostamise vajadus või detailplaneeringu kehtetuks tunnistamise vajadus.
Tartu Ülikooli ruumilises arengus on toimumas mitmeid muudatusi, mis võivad oluliselt mõjutada linnaruumi tervikuna. Üldplaneeringu kehtestamise järgselt on toimumas muudatused ka riigiasutuste asukohtades (Riigikohus, Ajaloo Arhiiv, ERM). Linn asub üle vaatama oma sotsiaalhoolekandeasutuste ruumivajadust, samuti on üldplaneeringu kehtestamise järgselt võõrandanud kinnistuid SA TÜ Kliinikum. Seetõttu on põhjendatud ühise, vastavasisulise teemaplaneeringu algatamine. Teemaplaneeringuga analüüsitakse kõigi eelnimetatud asutuste ja valdkondade ruumivajadusi, ülikooli tegevuse hoidmiseks kesklinnas kaardistatakse ka vabad maad kesklinnas ja selle ümbruses ning töötatakse välja ühine ruumiline arengukava.
6.1.4 Üldplaneeringu elluviimisel ilmnenud olulised mõjud majanduslikule, sotsiaalsele, kultuurilisele ja looduskeskkonnale ning võimalike oluliste negatiivsete mõjude vähendamise tingimused ning muud üldplaneeringu elluviimisega seotud küsimused.
Kuna ülikoolide ja teiste kõrgemate õppeasutuste ruumiline areng on seni toimunud vastavuses linna üldplaneeringule, ei ole üldplaneeringu elluviimisel ilmnenud prognoosimatuid olulisi mõjusid keskkonnale. Kui nimetatud ruumilisel arengu ilmnevad muudatused, tuleb võimalikud mõjud täiendavalt üle hinnata.
6.2 SA Tartu Ülikooli Kliinikum maad
6.2.1 Kehtivas üldplaneeringus olev tekst.
6.2.2 Planeeringukohase arengu senised tulemused ja planeeringu edasise elluviimise võimalused
SA Tartu Ülikooli Kliinikumi ruumilisel arengul lähtutakse linna erinevates piirkondades asuvate kliinikute Maarjamõisa asumisse koondamise vajadusest.
Nimetatu on ka üldplaneeringu kehtestamise järgsel ajal toimunud ja jätkub samal põhimõttel. Problemaatiliseks on muutunud Maarjamõisa piirkonna parkimisküsimused, kus ühetasandiliste parklate arendamise tõttu toimub linnaruumi ebamõistlik kasutamine. Linna üldplaneeringu ja sotsiaalhoolekannet käsitlevatele pikaajalistele arengudokumentidega on nimetatud piirkonda kavandatud multifunktsionaalne päevakeskus. Seetõttu on vajalik parkimis- ja liikluskorralduslike küsimuste lahendamiseks Nooruse tn ja Viljandi mnt vahelisel alal koostada vastav liiklustehniline uuring, mis lähtudes projekteeritud ja kavandatavate hoonete väljaarendamisest annab juurdepääsu-, liiklus- ja parkimislahendused nii alale kui selle olulise mõju piirkonnas. Seejärel on vajalik koostada detailplaneering N. Lunini tn ja Ravila tn vahelisel alal.
6.2.3. Uue planeeringu koostamise vajadus või detailplaneeringu kehtetuks tunnistamise vajadus.
Parkimisküsimuste lahendamiseks on vajalik N. Lunini tn ja Ravila tn vahelisel alal koostada detailplaneering.
6.2.4 Üldplaneeringu elluviimisel ilmnenud olulised mõjud majanduslikule, sotsiaalsele, kultuurilisele ja looduskeskkonnale ning võimalike oluliste negatiivsete mõjude vähendamise tingimused ning muud üldplaneeringu elluviimisega seotud küsimused.
SA TÜ Kliinikumi haiglate koondumisega Maarjamõisa asumisse on seonduvalt suure parkimiskoormusega ilmnenud negatiivsed mõjud keskkonnale.
6.3 Hoolekande- ja tervishoiuasutuste maad
6.3.1 Kehtivas üldplaneeringus olev tekst.
6.3.2. Planeeringukohase arengu senised tulemused ja planeeringu edasise elluviimise võimalused
Üldplaneeringut on viidud ja viiakse ellu sotsiaalhoolekannet käsitlevate pikaajalistele arengudokumentide (Arengustrateegia „Tartu 2030” ja Tartu linna arengukava 2007–2013) kaudu.
Nimetatud dokumentide kohaselt on üldplaneeringus määratud maade kasutus kavandatud järgmisena:
a) Aadressidel Nisu 2A, Koidu 13, Era 2, Kaunase pst 22, Tiigi 55, Jaama 72, Mäe 33, Aardla 84E, Puiestee 126C, Kalda tee 4, Vaksali 14, Rahu 15, Kaunase pst 23, Liiva 32, Rahu 8, Veski 35, Kaunase pst 22, Rahu 8, Staadioni 48, 52 on osaliselt või täielikult välja arendatud olemasolevad sotsiaalhoolekande objektid.
b) Uute hoonete ehitamiseks on vajalikud/reserveeritud järgmised krundid objektide lõikes:
Alusharidus
Üldplaneeringus määratud senine maakasutus lasteaedade osas on säilitatud. Üldplaneeringuga on reserveeritud maad lasteaedade ehitamiseks- Kaunase pst 22, Ihaste (Ihaste tee 18), Kesklinna (Lina tn 4 //6 // 7 // 8 // 9 // 11 // Aleksandri tn 32 kunt) lasteaedadele, Lotte lasteaiale, Kummeli 5 lasteaiale, Kulli ning Oa tn lasteaiale. Pepleri 1A krundile detailplaneeringuga kavandatud lasteaed on paigutatud üldplaneeringus kehtestatud ühiskondlike hoonete maale. Nimetatutest on välja ehitatud lasteaed Lotte ja Klaabu. Kuna Ihaste linnaossa kavandatud lasteaia maa on eraomandis, tuleb vajadusel kaaluda lasteaiale uue asukoha leidmist. Algatatud on üldplaneeringu muutmise ettepanekut sisaldav detailplaneering Fr. Tuglase tn lasteaia maa reserveerimiseks ning samasisuline detailplaneering lasteaia maa reserveerimiseks Raadi-Kruusamäe linnaosas, endisel militaaralal. Lisaks näeb üldplaneering ette lasteaia ehitamise võimaluse Raadil (Mäe 39A), Riiamäe asumis (Kalevi tn - Lille tn - Tähe tn - Päeva tn kvartal), Vaksali asumis (Tiigi 67) ja Ujula-Kvissentali asumis (Kvissentali tee 17A). Arengukava ülevaatamisel tuleb analüüsida maade reserveerimise vajadust edaspidi. Ihaste algkool- lasteaia asukohavalikuks on vajalik algatada detailplaneeringu koostamine juhul, kui Ihaste tee 18 krundi omanikuga ei saavutata kokkulepet krundi vastava osa võõrandamiseks.
Põhi- ja keskharidus
Üldplaneeringus määratud senine maakasutus koolide osas on säilitatud. Täiendavalt reserveeritud maade osas on tegevused ellu viidud Riiamäe (Vanemuise 35 Tartu Mart Reiniku Gümnaasiumile) asumis, detailplaneering on koostatud Taga-Tammelinna (Raja 24 põhikoolile) asumis. Uus-Ihaste (Ihaste tee 18 krundi osal algkool-lasteaiale) asumis vajab teostamist uus algkool- lasteaia asukohavalik. Ees-Karlova (Salme tn 1A) asumis reserveeritud hoone on jäänud Tartu Ülikooli kasutusse, kaaluda tuleb Füüsikahoone krundi (Tähe 4) reserveerimist põhikooli vajaduseks juhul, kui ülikool kavandab oma tegevuse väljaviimise hoonest. Waldorfgümnaasiumi uue võimaliku asukohana nähakse ette maa-ala Raadi asumis.
Erivajadustega laste haridus ja kutseharidus
Nimetatud haridusasutuste areng on toimunud vastavuses üldplaneeringuga.
6.4.3. Uue planeeringu koostamise vajadus või detailplaneeringu kehtetuks tunnistamise vajadus.
Arengukava ülevaatamise järel saab otsustada kas jätkata maade reserveerimist lasteaedadele Raadil (Mäe 39A), Riiamäe asumis (Kalevi tn - Lille tn - Tähe tn - Päeva tn kvartal), Vaksali asumis (Tiigi 67) ja Ujula-Kvissentali asumis (Kvissentali tee 17A). Vaja on leida uus asukoht algkool- lasteaiale Ihaste asumis.
6.4.4 Üldplaneeringu elluviimisel ilmnenud olulised mõjud majanduslikule, sotsiaalsele, kultuurilisele ja looduskeskkonnale ning võimalike oluliste negatiivsete mõjude vähendamise tingimused ning muud üldplaneeringu elluviimisega seotud küsimused.
Üldplaneeringu elluviimisel ei ole ilmnenud olulisi kahjulikke mõjusid.
6.5 Kultuuri- ja spordiasutuste ning noorsooasutuste maad
6.5.1 Kehtivas üldplaneeringus olev tekst.
6.5.2. Planeeringukohase arengu senised tulemused ja planeeringu edasise elluviimise võimalused
Kultuuriasutuste maad
Kultuuri- ja spordiasutuste areng on põhimõtteliselt toimunud vastavuses linna üldplaneeringuga. Asutuste paiknemises võivad tulevikus toimuda teatud muudatused (näiteks Tartu Kunstimuuseumi, aadressil Vallikraavi 14 hoone võõrandamine juhul, kui uus hoone ehitatakse välja Magistri tn äärde), kuid nimetatud muudatused sätestatakse detailplaneeringus üldplaneeringu muudatusena.
Üldplaneeringus kultuuriasutustele ette nähtud maa-alade (Ahhaa keskus (Turu 8), Raadi Hall (Raadi asum), Tartu Oskar Lutsu nimeline Linnaraamatukogu (Kesklinna asum)) kohta on koostatud detailplaneeringud, Ahhaa keskus on välja ehitamisel.
Spordiasutuste ja -rajatiste maad
Spordiasutusi ja -rajatisi on välja ehitatud ja jätkatakse vastavuses üldplaneeringuga: alustatakse Ihaste tee laiendamist jalgratta- ja rulluisutee rajamiseks, ehitatud on spordihallid kruntidel Ihaste tee 7, Laulupeo pst 19, Fr. R. Kreutzwaldi 1B ja 3, jätkatakse mängu- ja spordiväljakute rajamist elurajoonidesse, ehitatud on Tähtvere Spordipark ja jätkatakse selle laiendamist dendroparki. Üldplaneeringu edasiseks elluviimiseks on vaja koostöös Luunja vallaga rajada valgustatud suusarada Annelinnast Kabina karjäärideni, koostöös valdadega ja maanteeametiga rajada jalgrattatee Tartu-Elva suunal, arendada veespordi tegevusi olemasoleva Anne kanali Sõpruse sillast lõuna poole jääval alal, ehitada rahvaspordikeskused Annemõisas ning Raadi asumis, kujundada katkematu kallasrada Emajõe mõlemal kaldal, rajada uus sõudespordikanal Sõudespordikanali täpne asukoht määratakse Sõpruse silla, Ihaste tee, perspektiivse Ringtee silla ja Suur-Emajõe vahelise ala detailplaneeringuga, rajada jalgpalliväljakute kompleks Taga-Annelinna asumis.
Üldplaneeringuga on võimaluste piires arvestatud, et igas linnaosas oleksid kaasaegsed võimalused spordi harrastamiseks. Spordisaalide puudus on Variku, Raadi-Kruusamäe ja Ropka linnaosades. Teistes linnaosades on spordisaalid kas olemas või asuvad linnaosa piisavas läheduses. Spordisaalidele maa puudumise korral on vajalik teha koostööd valdadega.
Vabaõhu spordiala puudus on Ropka-Jalaka asumis ja Variku asumis, vastav territoorium tuleb leida Porijõe piirkonnas Ülenurme vallas ning säilitada metsaalad linna piiril Raudtee tänava ääres.
6.5.3. Uue planeeringu koostamise vajadus või detailplaneeringu kehtetuks tunnistamise vajadus.
Puudub.
6.5.4 Üldplaneeringu elluviimisel ilmnenud olulised mõjud majanduslikule, sotsiaalsele, kultuurilisele ja looduskeskkonnale ning võimalike oluliste negatiivsete mõjude vähendamise tingimused ning muud üldplaneeringu elluviimisega seotud küsimused.
Üldplaneeringu elluviimisel on olnud positiivsed mõjud majanduslikule, sotsiaalsele, kultuurilisele keskkonnale.
7. Veealad
7.1 . Kehtivas üldplaneeringus olev tekst.
7.2. Planeeringukohase arengu senised tulemused ja planeeringu edasise elluviimise võimalused
Koostöös Vabariigi Valitsusega tuleb otsustada Anne kanali rajamise küsimus Ropka - Ihaste luhale.
7.3. Uue planeeringu koostamise vajadus või detailplaneeringu kehtetuks tunnistamise vajadus.
Selgub pärast p. 7.2 nimetatud otsust.
7.4. Üldplaneeringu elluviimisel ilmnenud olulised mõjud majanduslikule, sotsiaalsele, kultuurilisele ja looduskeskkonnale ning võimalike oluliste negatiivsete mõjude vähendamise tingimused ning muud üldplaneeringu elluviimisega seotud küsimused.
Üldplaneeringu senisel elluviimisel ei ole ilmnenud olulisi mõjusid. Anne kanali pikendamise üle otsustamisel tuleb muuhulgas arvestada üldplaneeringu juurde teostatud keskkonnamõjude hindamisega.
8. Kalmistute maad
8.1 . Kehtivas üldplaneeringus olev tekst.
8.2. Planeeringukohase arengu senised tulemused ja planeeringu edasise elluviimise võimalused
Kasutatakse seniseid, üldplaneeringus nimetatud kalmistuid. Koos maavalitsuse ja lähivaldadega tuleb analüüsida võimalikke kalmistute laiendamisi ja/või uute rajamise vajadust seoses linna lähiümbrusesse kavandatud elurajoonidega.
8.3. Uue planeeringu koostamise vajadus või detailplaneeringu kehtetuks tunnistamise vajadus.
Tulenevalt p. 8.2. on vajalik teemat analüüsida maakonnaplaneeringu ülevaatamise käigus.
8.4. Üldplaneeringu elluviimisel ilmnenud olulised mõjud majanduslikule, sotsiaalsele, kultuurilisele ja looduskeskkonnale ning võimalike oluliste negatiivsete mõjude vähendamise tingimused ning muud üldplaneeringu elluviimisega seotud küsimused.
Puuduvad.
III. 4 Miljööväärtusega hoonestusalad ja kaitse- ja kasutustingimused
1.1. Kehtivas üldplaneeringus olev tekst.
1.2. Planeeringukohase arengu senised tulemused ja planeeringu edasise elluviimise võimalused
Planeerimis-, projekteerimis- ja ehitustegevus ning maa-alade kruntideks jaotamine miljööväärtuslikel hoonestusaladel on toimunud vastavuses alade kaitse alla võtmise eesmärkidega. Toimunud on Karlova miljööväärtuslike hoonete inventariseerimine, kehtestatud on teemaplaneering. Pärast miljööväärtuslike hoonestusalade määramist ning restaureerimistoetuste süsteemi jõustumist on oluliselt paranenud miljööväärtuslike hoonestusalade ilme - teostatud on hoonete renoveerimistöid, värvitud on maju ja restaureeritud rohkesti arhitektuuridetaile. Probleemiks olev plastikraamidega pakettakende kasutamine puitraamidega akende asemel on taandumas.
Tihedas koostöös linnaosa elanikega koostatud ja 2001. aastal kehtestatud Supilinna üldplaneering on saamas takistuseks piirkonna edasisel ruumilisel kujundamisel. Hoonestuse tihendamise asemel on elanikud üha enam hakanud hindama olemaoleva hoonestusstruktuuri ja suurte õuealade säilitamist. Nii on MTÜ Supilinna Selts pöördunud linnavalitsuse poole ettepanekuga tunnistada nimetatud planeering kehtetuks. Linnavalitsus on seisukohal, et planeeringu kehtetuks tunnistamine saab toimuda ajal, mil praeguseks algatatud uue teemaplaneeringu lahendused on valminud eskiisi staadiumis ning toimunud on arutelud elanikega.
Üldplaneeringuga on määratud miljööväärtusega hoonestusalad ning kaitse põhimõtted alade kaupa. Nõuded planeerimiseks, projekteerimiseks ja ehitamiseks miljööväärtusega hoonestusaladel on seni sätestatud Tartu linna ehitusmääruses. Vastavalt Õiguskantsleri seisukohale, mis on väljendatud kirjas Tallinna Linnavalitsusele (12.12.2005 nr 6-4/ 051025/0507391) ei saa miljööväärtusega hoonete kaitse- ja kasutustingimusi kehtestada ehitusmäärusega. Kaitse- ja kasutustingimused tuleb kehtestada linna üldplaneeringus, teemaplaneeringus või detailplaneeringutes.
Linnavalitsus on üldplaneeringu kehtestamisele järgnenud perioodil täiendavalt analüüsinud olemasolevaid hoonestusalasid ning leidnud täiendava ala, kus olemasolev hoonestus kujutab endast ruumilist ja arhitektuurset tervikut, millel on ühtlasi ka (arhitektuuri-)ajalooline väärtus. Nimetatud alaks on Õpetaja tänava piirkond. Praegu kuuluvad Õpetaja tn 5 ja 11 üksikobjektidena Toometaguse miljööala juurde. Lisaks asub Õpetaja tänaval arhitektuurimälestis Õpetaja tn 10. Õpetaja tänaval asuv Õpetaja tn 12 on prof Jüri Uluotsa elamu. Veetorn-elamu Õpetaja tn 9 on üks Eesti esimesi veetorni ja elamu ühendfunktsiooniga hooneid. Puitelamud Õpetaja tn 7 ja 8 on väga hästi säilinud 19. sajandi lõpu ja 20. sajandi puitelamu näited. Kaitse eesmärk on säilitada 19. sajandi lõpus ja 20. sajandil tekkinud väärtusliku arhitektuuriga tänava miljöö, hoonete mahud ja ehitusaegne viimistlus.
Uus-Tähtvere tüüpiline hoonestus
Vikerkaare põiktänava tervikliku miljööga ansambel (Vikerkaare 24A, Vikerkaare 24B, Vikerkaare 26A ja Vikerkaare 26B; arhitekt: Arnold Matteus).
1.3. Uue planeeringu koostamise vajadus või detailplaneeringu kehtetuks tunnistamise vajadus.
Vajalik on analoogselt Karlova miljööväärtuslikule hoonestusalale koostatud teemaplaneeringuga koostada planeeringud ka teiste miljööväärtuslike alade kohta. Kehtetuks tunnistamist vajab Tähtvere tänava ja Laulupeo puiesteega piirneva ala detailplaneering nende kruntide osas (Tähtvere tn 34, 36; Tähtvere tn 38, 40; Tähtvere tn 44; Tähtvere tn 46), mis jäävad Supilinna miljööväärtusliku ala piiresse. Detailplaneering kehtestati enne, kui üldplaneeringuga kinnitati Supilinna miljööväärtuslik hoonestusala.
1.4. Üldplaneeringu elluviimisel ilmnenud olulised mõjud majanduslikule, sotsiaalsele, kultuurilisele ja looduskeskkonnale ning võimalike oluliste negatiivsete mõjude vähendamise tingimused ning muud üldplaneeringu elluviimisega seotud küsimused.
Miljööväärtuslikel hoonestusaladel toimuva renoveerimis- ja ehitustegevuse tulemused on olulise positiivse sotsiaalse ja kultuurilise mõjuga nii piirkonna elanikele kui ka kogu linnaruumile.
2. Arheoloogia-, arhitektuuri-, ajaloo- ja kunstimälestised
2.1. Kehtivas üldplaneeringus olev tekst.
2005. aasta üldplaneeringu riiklike mälestiste nimekirjades esinevad järgmised vead:
Ajaloomälestiste nimekirjas on kolm topelt kandega mälestist, mis ajaloomälestiste hulka ei kuulu: nr 2 Puitelamu 1907-1914, kus aastail 1912-1927 elas August Kitzberg (reg nr 4305); nr 65 Fr. R. Faehlmanni monument (reg nr 78); nr 66 K. E. von Baeri monument (reg nr 79). Esimene neist on arhitektuurimälestis, teised kunstimälestised.
Arhitektuurimälestiste nimekirja nr 41 (Elamu välisuks Jaama 27, 19. saj I pool, reg nr 7074) uus aadress on Lai 40.
2.2. Planeeringukohase arengu senised tulemused ja planeeringu edasise elluviimise võimalused
Üldplaneeringu kehtestamise järel on jätkunud kaitsealuste objektide kohta kaitsekohustuse teatiste väljastamine, muinsuskaitse eritingimuste koostamine ehitus- ja renoveerimistöödeks. Hetkel puudub vajadus täiendavate maa-alade ja üksikobjektide (v.a Karlova linnaosa miljööväärtusliku hoonestusala teemaplaneeringuga tehtud ettepanekud) kaitse alla võtmiseks, kaitserežiimi muutmiseks, täpsustamiseks või lõpetamiseks. Muinsuskaitseamet kavandab uuema arhitektuuripärandi (1870-1991) seast uute mälestiste nimetamist, kuid töö on pooleli ega puuduta seetõttu veel Tartu linna üldplaneeringu muutmist.
2.3. Uue planeeringu koostamise vajadus või detailplaneeringu kehtetuks tunnistamise vajadus.
Puudub.
2.4. Üldplaneeringu elluviimisel ilmnenud olulised mõjud majanduslikule, sotsiaalsele, kultuurilisele ja looduskeskkonnale ning võimalike oluliste negatiivsete mõjude vähendamise tingimused ning muud üldplaneeringu elluviimisega seotud küsimused.
Vanalinna muinsuskaitsealal ning üksikobjektide puhul toimuvad renoveerimistööd ja majade korrastamine on olulise positiivse sotsiaalse ja kultuurilise mõjuga nii piirkonna elanikele kui ka kogu linnaruumile.
III. 5 Rohelise võrgustiku toimimist tagavate tingimuste seadmine
1.1. Kehtivas üldplaneeringus olev tekst.
1.2. Planeeringukohase arengu senised tulemused ja planeeringu edasise elluviimise võimalused
Linna rohelise võrgustiku kujundamisel on järgitud rohe- ja puhkealade struktuuri maakondlikku tasandit - Emajõe maastikulise rohekoridori säilitamine, ning ülelinnalist tasandit - ülelinnaliste üldkasutatavate haljasalade ja Emajõe rohekoridori säilitamine ja haljasmaade korrastamine (kujundamine kas pargiks või parkmetsaks).
Üldplaneeringuga määratud planeerimis- ja kasutustingimused looduslike haljasmaade osas, kesklinna ja üleminekutsoonis haljasmaade osas, ajalooliste parkide, elamurajoonide haljasmaade ning äri- ja tootmishoonete rajoonide haljasmaade osas on toiminud ning nende alusel saab jätkata planeeringu edasist elluviimist. Ülevaatamist vajab tingimus, kus väikeelamute rajamisel 600-900ruutmeetriste kruntide puhul võib hoonestusala olla kuni 35% krundi pindalast, minimaalne haljastuse osakaal krundi pinnast on 50%. Nimetatud tingimuste alusel ei ole võimalik hoonestada krunte ajaloolises väljakujunenud linnakeskkonnas - miljööväärtuslikel hoonestusaladel ja vanalinnas. Seetõttu tuleb sätestada vastavate erandite tegemise võimalus põhimõttel, kus linnaehituslikult sobiva hoone mahu kavandamiseks ei ole vaja muuta linna üldplaneeringut.
Kavandatud rohelise võrgustiku edasiseks elluviimiseks on vaja jätkata looduslike rohumaade metsaparkideks kujundamist Annelinna ja Ihaste elamurajoonide vahel, jätkata tuleb kallasradade avamist (Veeteede Ameti sadamas Väike-Turu 10, Keskkatlamaja tagune ala, Siili tänava elamukruntide tagune kallas). Otsustada tuleb uue sõudespordikanali ehitamise küsimus, avada Sõbra tänav Siili tänavani, kujundades sellest olulise rohekoridori Karlovast Emajõeni, vältida vabaplaneeringuga kortermajade vaheliste haljasalade vähendamist parklatega jne.
1.3. Uue planeeringu koostamise vajadus või detailplaneeringu kehtetuks tunnistamise vajadus.
Puudub.
1.4. Üldplaneeringu elluviimisel ilmnenud olulised mõjud majanduslikule, sotsiaalsele, kultuurilisele ja looduskeskkonnale ning võimalike oluliste negatiivsete mõjude vähendamise tingimused ning muud üldplaneeringu elluviimisega seotud küsimused.
Üldplaneeringu elluviimisel on olnud positiivne mõju keskkonnale, kaasnenud ei ole prognoosimatuid mõjusid ning ei ole olnud vajadust välja töötada täiendavaid meetmeid mõjude leevendamiseks.
III 6. Puhke- ja virgestusalad ning kalda ehituskeeluvöönd
1.1. Kehtivas üldplaneeringus olev tekst.
1.2. Planeeringukohase arengu senised tulemused ja planeeringu edasise elluviimise võimalused.
Säilitatud on kõik üldplaneeringus nimetatud vastavad parkmetsad ja pargid. Parkide maakasutuse vähendamist ei ole ette näha. Üldplaneeringus nimetatud rajatavad või rekonstrueeritavad pargid ja haljasalad kuuluvad ehitamisele vastavuses linna arengukavadega. Kalda ehituskeeluvöönditega on arvestatud detailplaneeringu koostamisel. Kalda ehituskeeluvöönd vajab täiendavalt vähendamist Fortuuna 3 krundi osas, kus ei ole otstarbekas säilitada olemasolevat hoonet ning uue ehitamisel on vööndi vähendamine vältimatu.
1.3. Uue planeeringu koostamise vajadus või detailplaneeringu kehtetuks tunnistamise vajadus.
Puudub. Fortuuna 3 krundi detailplaneeringut tuleb käsitleda üldplaneeringut muutvana.
1.4. Üldplaneeringu elluviimisel ilmnenud olulised mõjud majanduslikule, sotsiaalsele, kultuurilisele ja looduskeskkonnale ning võimalike oluliste negatiivsete mõjude vähendamise tingimused ning muud üldplaneeringu elluviimisega seotud küsimused.
Üldplaneeringu elluviimisel on olnud positiivne mõju keskkonnale, kaasnenud ei ole prognoosimatuid mõjusid ning ei ole olnud vajadust välja töötada täiendavaid meetmeid mõjude leevendamiseks.
III 7. Teede ja tänavate, raudteede, sadamate ja lennuvälja asukoha ning liikluskorralduse üldiste põhimõtete määramine
1. Tänavad
1.1. Kehtivas üldplaneeringus olev tekst.
1.2. Planeeringukohase arengu senised tulemused ja planeeringu edasise elluviimise võimalused
Põhi- ja jaotustänavad (magistraaltänavad)
Üldplaneeringuga kavandatu osas on edasine planeerimis- ja projekteerimistegevus toimunud järgmistes piirkondades:
7.2. Planeeringukohase arengu senised tulemused ja planeeringu edasise elluviimise võimalused
Üldplaneeringus nimetatud registrisadamate ehitamist ei ole toimunud. Paadisadama (nn. "Rebase t paadisadama") osas toimuvad projekteerimistööd. Teemaplaneeringus käsitletavatest sadamatest on neist enamusel osas kehtestatud detailplaneeringud ning alanud projekteerimisprotsess. Teemaplaneering vajab uuendamist, et paatide sildumisalasid siduda tihedamalt muude jõe kallastele sobivate funktsioonidega ning selgitada, millised paadisadamad määratakse registrisadamateks sadamaseaduse tähenduses.
7.3. Uue planeeringu koostamise vajadus või detailplaneeringu kehtetuks tunnistamise vajadus.
Emajõe kalda- ja sildumisrajatiste teemaplaneering vajab uuendamist.
7.4. Üldplaneeringu elluviimisel ilmnenud olulised mõjud majanduslikule, sotsiaalsele, kultuurilisele ja looduskeskkonnale ning võimalike oluliste negatiivsete mõjude vähendamise tingimused ning muud üldplaneeringu elluviimisega seotud küsimused.
Kõikide paatide sildumisalade osas on välja selgitatud keskkonnamõju hindamise vajadus.
8. Lennuväli
8.1. Kehtivas üldplaneeringus olev tekst.
8.2. Planeeringukohase arengu senised tulemused ja planeeringu edasise elluviimise võimalused
Tartu-Ülenurme lennuväli avati regulaarlendudeks 2009. a.
III. 8 Põhiliste tehnovõrkude trasside ja tehnorajatiste asukoha määramine
1. Ühisveevärk ja kanalisatsioonisüsteem
1.1. Kehtivas üldplaneeringus olev tekst.
1.2. Planeeringukohase arengu senised tulemused ja planeeringu edasise elluviimise võimalused
Ühisveevärgi- ja kanalisatsioonisüsteemi arendamine on toimunud vastavalt üldplaneeringuga seatud eesmärgile võimaldada kõigile soovijaile võrguga liitumine ning kujundada linnas välja lahkvoolne kanalisatsioonisüsteem. Nimetatud eesmärgi täitmiseks on toimunud trasside ehitamine, amortiseerunud puurkaevude sulgemine jne vastavalt üldplaneeringule ning ühisveevärgi arengukavale. Planeeringu edasine elluviimine saab toimuda üldplaneeringu eesmärgi ja ülesannetega vastavuses. Täiendavalt vajavad lahendamist järgmised küsimused:
2. Kaugküte
2.1. Kehtivas üldplaneeringus olev tekst.
2.2. Planeeringukohase arengu senised tulemused ja planeeringu edasise elluviimise võimalused.
Kaugküttevõrgu arendamine on käinud üldplaneeringus sätestatu kohaselt. Üldplaneeringu kehtivuse perioodil ei ole tehtud ettepanekuid detailplaneeringute algatamiseks, millega oleks taotletud kaugküttepiirkonnast välja arvamist või kaugküttepiirkonda sobimatu kütteviisi kehtestamist. Üldplaneeringus määratud kaugküttepiirkonnad täidavad oma eesmärki (tagada kindel, usaldusväärne, efektiivne, põhjendatud hinnaga ning keskkonnanõuetele ja tarbijate vajadustele vastav soojusvarustus, mis arvestab linna planeeritud hoonestuse ja infrastruktuuri arenguga) ning seega võib nimetatud küsimuses jätkuda seni kehtiva üldplaneeringu elluviimine.
2.3. Uue planeeringu koostamise vajadus või detailplaneeringu kehtetuks tunnistamise vajadus.
Tartu linna kaugküttevõrgu arendamiseks puudub nimetatud osas vajadus uue üldplaneeringu koostamiseks või detailplaneeringute kehtetuks tunnistamiseks. Vaja on, et võrguvaldajad esitaksid oma arengukavad.
2.4. Üldplaneeringu elluviimisel ilmnenud olulised mõjud majanduslikule, sotsiaalsele, kultuurilisele ja looduskeskkonnale ning võimalike oluliste negatiivsete mõjude vähendamise tingimused ning muud üldplaneeringu elluviimisega seotud küsimused.
Kaugküttevõrgu arendamisel ei ole kaasnenud prognoosimatuid mõjusid ning ei ole olnud vajadust välja töötada täiendavaid meetmeid mõjude leevendamiseks. Vastavalt Tartu linna keskkonna arengukavale 2006-2013 tuleb uute transpordisõlmede ning tootmis- ja teenindusobjektide kavandamisel vältida nende rajamist koostöös Tartumaa Keskkonnateenistusega määratletavates piirkondades, kus saasteaine sisaldus välisõhus ületab eeldatavalt saastatuse taseme ühe tunni keskmist piirväärtust ning kus tuleb nõuda piirkonna ning seal asuvate ettevõtete saasteainete heitkoguste vähendamise tegevuskavade koostamist ja järgimist.
Praeguseks ei ole määratletud piirkondi, kus saasteaine sisaldus välisõhus ületab eeldatavalt saastatuse taseme ühe tunni keskmist piirväärtust. Nimetatud küsimus tuleb lahendada iseseisva uuringuga ja selle alusel välja antava vastava haldusaktiga.
3. Gaasivõrk
3.1. Kehtivas üldplaneeringus olev tekst.
3.2. Planeeringukohase arengu senised tulemused ja planeeringu edasise elluviimise võimalused.
Mitmetes piirkondades (Supilinn, Karlova, Ravila jne) on toimunud oluliste gaasitorustike ehitus vastavalt planeeritule. Gaasivõrgu ehitus jätkub vastavalt tehnilistele vajadustele ja võimalustele planeerimis- projekteerimisprotsessist lähtuvalt.
3.3. Uue planeeringu koostamise vajadus või detailplaneeringu kehtetuks tunnistamise vajadus.
Tartu linna gaasivõrgu arendamiseks puudub nimetatud osas vajadus uue üldplaneeringu koostamiseks või detailplaneeringute kehtetuks tunnistamiseks.
3.4. Üldplaneeringu elluviimisel ilmnenud olulised mõjud majanduslikule, sotsiaalsele, kultuurilisele ja looduskeskkonnale ning võimalike oluliste negatiivsete mõjude vähendamise tingimused ning muud üldplaneeringu elluviimisega seotud küsimused.
Gaasivõrgu arendamisel ei ole kaasnenud prognoosimatuid mõjusid ning ei ole olnud vajadust välja töötada täiendavaid meetmeid mõjude leevendamiseks.
4. Elektri põhivõrk
4.1. Kehtivas üldplaneeringus olev tekst.
4.2. Planeeringukohase arengu senised tulemused ja planeeringu edasise elluviimise võimalused.
Toimunud on Emajõe alajaama ning Tartu–Emajõe–Ülejõe 110 kV kaabelliini ehitus ja Lemmatsi alajaama rekonstrueerimine ning kasutusest välja jäänud õhuliinide likvideerimine. Elektri põhivõrgu arendamine jätkub vastavalt tehnilistele vajadustele ja võimalustele planeerimis- projekteerimisprotsessist lähtuvalt.
Elektriliinide kahjulike mõjude vähendamiseks tuleb jätkata õhuliinide asendamist maa-aluste kaabelliinidega. Tartu linna üldplaneeringuga on kavandatud olemasolevate 35kV ja kõrgema pingega õhuliinide likvideerimine 9,8 km ulatuses ja uute 110kV kaabelliinide rajamine 7,1-7,6 km ulatuses.
Üldplaneeringu maakasutuse lahenduses on arvestatud elektriliinide kaitsevöönditega. Juhul, kui õhuliine asendatakse maakaabliga ning selle tõttu vabaneb endise kaitsevööndi likvideerumisega maareserv (Ringtee tn äärsetel aladel), saab maa-alale koostada linna üldplaneeringu muutmise ettepanekut sisaldav(ad) detailplaneering(ud).
4.3. Uue planeeringu koostamise vajadus või detailplaneeringu kehtetuks tunnistamise vajadus.
Tartu linna elektri põhivõrgu arendamiseks puudub nimetatud osas vajadus uue üldplaneeringu koostamiseks või detailplaneeringute kehtetuks tunnistamiseks.
4.4. Üldplaneeringu elluviimisel ilmnenud olulised mõjud majanduslikule, sotsiaalsele, kultuurilisele ja looduskeskkonnale ning võimalike oluliste negatiivsete mõjude vähendamise tingimused ning muud üldplaneeringu elluviimisega seotud küsimused.
Tartu linna elektri põhivõrgu arendamisel ei ole kaasnenud prognoosimatuid mõjusid ning ei ole olnud vajadust välja töötada täiendavaid meetmeid mõjude leevandamiseks.
5. Telekommunikatsioonivõrk
4.1. Kehtivas üldplaneeringus olev tekst.
5.2. Planeeringukohase arengu senised tulemused ja planeeringu edasise elluviimise võimalused.
Toimunud on planeeringukohane telekommunikatsioonivõrgu ehitamine mitmetes linna piirkondades.
5.3. Uue planeeringu koostamise vajadus või detailplaneeringu kehtetuks tunnistamise vajadus.
Telekommunikatsioonivõrgu arendamiseks puudub nimetatud osas vajadus uue üldplaneeringu koostamiseks või detailplaneeringute kehtetuks tunnistamiseks.
5.4. Üldplaneeringu elluviimisel ilmnenud olulised mõjud majanduslikule, sotsiaalsele, kultuurilisele ja looduskeskkonnale ning võimalike oluliste negatiivsete mõjude vähendamise tingimused ning muud üldplaneeringu elluviimisega seotud küsimused.
Telekommunikatsioonivõrgu arendamisel ei ole kaasnenud prognoosimatuid mõjusid ning ei ole olnud vajadust välja töötada täiendavaid meetmeid mõjude leevandamiseks.
III. 10 Ettepanekud linnakeskkonna kuritegevusriskide ennetamiseks planeerimise kaudu
211. Kehtivas üldplaneeringus olev tekst.
1.2. Planeeringukohase arengu senised tulemused ja planeeringu edasise elluviimise võimalused
Detailplaneeringute koostamisel ning projekteerimistingimuste väljastamisel on arvestatud üldplaneeringus tooduga. Üldplaneeringus toodud kuritegevust ennetavad meetmed on jätkuvalt aluseks linna ruumilise arengu suunamisel.
1.3. Uue planeeringu koostamise vajadus või detailplaneeringu kehtetuks tunnistamise vajadus.
Kuritegevust ennetavate meetmete osas puudub vajadus uue üldplaneeringu koostamiseks või detailplaneeringute kehtetuks tunnistamiseks.
1.4. Üldplaneeringu elluviimisel ilmnenud olulised mõjud majanduslikule, sotsiaalsele, kultuurilisele ja looduskeskkonnale ning võimalike oluliste negatiivsete mõjude vähendamise tingimused ning muud üldplaneeringu elluviimisega seotud küsimused.
Kuritegevust ennetavate meetmete elluviimisel läbi detailplaneeringute ja ehitusprojektide ei ole kaasnenud prognoosimatuid mõjusid ning ei ole olnud vajadust välja töötada täiendavaid meetmeid mõjude leevendamiseks.
III. 11 Ettepanekud kehtestatud maakonnaplaneeringu täpsustamiseks
1.1. Kehtivas üldplaneeringus olev tekst.
1.2. Täiendavate ettepanekute esitamine maakonnaplaneeringu täpsustamiseks.
Vajalik on teha järgmised ettepanekud: