EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
08. detsember 2008. a. nr LV-IP-0414 |
Arvamuse andmine Tartu Linnavolikogu otsuse "Ettevalmistuste tegemine linna bussiliinide teenindamiseks linna osalusega ettevõtte asutamiseks" eelnõu kohta |
KUULATI: |
Rein Haak'i ettekannet |
OTSUSTATI:
|
1. mitte toetada linnavolikogu Sotsiaaldemokraatliku Erakonna fraktsiooni poolt esitatud Tartu Linnavolikogu otsuse "Ettevalmistuste tegemine linna bussiliinide teenindamiseks linna osalusega ettevõtte asutamiseks" eelnõud;
2. määrata linnavalitsuse poolt kaasettekandjaks abilinnapea Margus Hanson.
|
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Arvamuse andmine Tartu Linnavolikogu otsuse "Ettevalmistuste tegemine linna bussiliinide teenindamiseks linna osalusega ettevõtte asutamiseks" eelnõu kohta " juurde
Linnavolikogu Sotsiaaldemokraatliku Erakonna fraktsiooni esimees Tõnu Ints on koostanud 10. 11. 2008. a linnavolikogu otsuse eelnõu LVK-O-0503 "Ettevalmistuste tegemine linna bussiliinide teenindamiseks linna osalusega ettevõtte asutamiseks".
Eelnõu koostaja sõnul on linnale kuuluva bussiliine teenindava ettevõtte asutamise ettevalmistus linna jaoks oluline, kuna kehtiv riigihankeleping linna bussiliinide teenindamiseks võib ootamatult lõppeda. Linnal peab olema valmis plaan, kuidas kiiresti asutada linna osalusega ettevõte, tagamaks linna bussiliinide jätkusuutlik teenindamine. 100% linna osalusega ettevõtte kasuks räägib asjaolu, et sellise ettevõtte kulutused on hõlpsasti linna poolt kontrollitavad ning linnal on igal ajal selge ülevaade ettevõtte finants- ja majandusolukorrast. Lisaks saab linnale kuuluva ettevõtte tegevust arendada pikemaajaliselt ja jätkusuutlikult. Riigihanke korras leitud vedaja puhul on aga need võimalused suhteliselt piiratud.
LMO on analüüsinud linnale kuuluva bussiliine teenindava ettevõtte kulude kujunemist perioodil 2009. a juuli - 2013. a ning jõudnud seisukohale, et Tartu linnale kuuluva linna bussiliine teenindava ettevõtte asutamine ei ole otstarbekas. Analüüsi tulemusel selgus, et linna osalusega bussiliine teenindavale ettevõttele makstav liinikilomeetri hind on oluliselt suurem, kui tänasel päeval avaliku teenindamise lepingu alusel Tartus bussiliine teenindavale ettevõttele tasutakse.