EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
17. september 2008. a. nr LV-IP-0307 |
Informatsioon Kalda tee 29 krundi ja lähiala detailplaneringu lahenduse osas |
KUULATI: |
Urmas Ahven'a ettekannet |
OTSUSTATI:
|
Jätkata Kalda tee 29 krundi detailplaneeringu lahenduse väljatöötamist arvestades järgmisi märkusi:
1. Kalda tee 29 hoonestuse paiknemine eskiislahenduses näidatud asukohas on põhjendatud. Hoone asukoha määramisel on oluline arvestada jalakäijate kiire asukohaga ja piirkonna liikluskorraldusega.
Hoonestusala asukoha muutmisel läbiks jalakäijate kiir autoparklat, mis muudaks selle kasutamise ebaturvaliseks ja ebamugavaks. Samuti ei ole võimalik anda krundile juurdepääsu Kalda teelt mistõttu ei ole võimalik lahendada liiklusskeemi otstarbekal moel - juurdepääsuteed parklasse oleksid kogu krunti läbivad ja ebamõistlikult pikad.
2. Kalda tee poolne Kalda tee 29 krundi kohustuslik ehitusjoon määrata ühtlaselt kogu krundi ulatuses 7m tagasiastega krundi piirist.
3. Pos 2 osas esitada linnavalitsusele 2 varianti. Esimese variandina esitada lahendus, kus linna maast (Kalda tee 27) moodustatakse ärimaa sihtotstarbega katastriüksus, mille võõrandamise järel on seda võimalik liita Kalda tee 29 kinnistuga. Teise variandina näha ette selle jätmine tänavamaa koosseisu ning näha see ette haljastatavana. Pärast variantide esitamist kaalub linnavalitsus veelkordselt nimetatud küsimust.
4. Hoonestusala suuruse määramisel jääda lähteseisukohtadega kinnitatu juurde: Hoonete suurim lubatud ehitusalune pindala tuleb määrata planeeringuga arvestusega, et parkimine tuleb lahendada krundisiseselt arvestusega iga 30 m2 hoone brutopinna kohta 1 parkimiskoht. Üle 20- kohalised parklad liigendada haljastusega väiksemateks osadeks. Planeeritavale krundile kavandada vähemalt 10% ulatuses kõrghaljastust.
5. Parkimiskohtade arvutamisel tuleb hoone brutopinna saamiseks ehitusalune pindala korrutada korruste arvuga, seega ei vasta eskiislahendusega välja pakutud lahendus nõuetele. Vähendada korruste arvu või näha ette täiendav parkimine hoone mahus.
6. Kalda tee 27 krundile kavandatava hoone korruselisuseks määrata vastavalt üldplaneeringule kuni kolm korrust.
7. Ühise juurdepääsutee kavandamisel näha ette Kalda tee 43 krundil kehtiva detailplaneeringuga kavandatud haljasala ümberplaneerimine samas mahus.
eskiislahenduses näidatud kahe kinnistu piirile planeeritav ühe juurdepääsu asukoht.
8. Planeeringu rakendamise peatükis sätestada, et Kalda tee ja Kaunase pst ristmiku ümberehitamise ja Kaunase pst tänava pikenduse avalikult kasutatava tee ja üldkasutatava haljastuse, välisvalgustuse ja vihmaveekanalisatsiooni, va Kalda tee 27 poolne kõnnitee, ehitamise Pos 1 ulatuses korraldab ning kulud kannab Kalda tee 29 krundi igakordne omanik, siis kui ta soovib kinnistut hoonestama hakata.
|
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Informatsioon Kalda tee 29 krundi ja lähiala detailplaneringu lahenduse osas " juurde
Kalda tee 29 krundi detailplaneering algatati 19.02.2008 linnavalitsuse korraldusega nr 220 .
Detailplaneeringu tellija on Kinnisvaravalduse AS ning koostaja AS K&H. Planeeringu koostamise algatamise eesmärk on määrata ehitusõigus kaubanduskeskuse rajamiseks, liikluskorralduse ja parkimise lahendamine.
2.09.2008 esitas planeeritava ala piirinaaber Kalda tee 39 ja 43 kruntide omanik Kaarsilla Kinnisvara osakonnale seisukohad Kalda tee 29 planeeringu kohta .
Oma kirjas märgitakse, et:
1. Planeeritava kaubandushoone paiknemine on sobimatu - varjab Kalda teelt vaate Kalda tee 39 ja 43 krundile planeeritud hoonestusalale, planeeritud hoonestusalade vahele jääb ala kuhu on planeeritud kaks paralleelset sõiduteed, Kalda tee 29 krundile planeeritud laadimisala jääb Kalda tee 39 hoone sissepääsu kõrvale ja see ei ole sobilik.
2. Kuni 4500 m2 suurune ehitusalune pindala ei ole võimalik kuna sellega suureneb naaberkinnistule planeeritud parkla kasutamise koormus.
3. Järgnevad ettepanekud planeeringulahenduse muutmise osas: hoonestusala viia Kaunase tn pikendusele, rajada kahe kinnistu piirile üks juurdepääs, juurdepääsutee äärde parklate planeerimine lahendada ühiselt, Kalda tee 29 planeeritava hoone kõrgus ei tohi ületada Kalda tee 39/43 oma.
12.09.2008 kirjaga vastab Kalda tee 29 omanik Kinnisvaravalduse AS Kaarsilla Kinnisvara ettepanekute osas järgmiselt :
1. - Kalda tee 29 hoonestusala muutmist ei võimalda piirkonna liikluskorralduse iseloom ja parkimise lahendamine,
- Hoonestusala valikul on kõige olulisemaks teguriks jalakäijate kiir ja krundi efektiivse kasutamise võimalus. Hoonestusala asukoha muutmisel ei ole võimalik tagada parkimisnormi täitmist, kuna praegune lahendus annab võimaluse parkimiseks Kalda tee 27 krundist lisa saada.
2. Ettepanekut rajada üks tee kahe krundi piirile on arvestatud.
3. Absoluutse kõrguse määramisel on arvestatud taotletud suhtelise kõrgusega, mis oli 10m ning mis arvestades maapinna kõrgust annab hoone abs.kõrguseks 46,5m. (dp-ga on Kalda tee 39/43 lubatud hoone abs.kõrguseks 46m, hoone suhteline kõrgus 10,5m).
Arvestades tekkinud situatsiooni on osakond seisukohal, et linnavalitsusel tuleb võtta seisukoht planeeritava eskiislahenduse osas vastavalt eelnõule.
Kalda tee 29 planeeringu eskiislahendus:
Kalda tee 29 ja Kalda tee 39/43 kruntide planeeringulahenduse sidumise skeem:
Koostas:
Aire Priks
LPMKO spetsialist