Ettepaneku esitaja/kuupäev | Ettepanekud ja vastuväited | Tartu Linnavalitsuse seisukoht |
Heidi-Ingrid Maaroos/ 08.08.2007 | Vahi 62 detailplaneering on sobimatu selle linnaosa infrastruktuuri jaoks. Juba praegu on tekkinud liiklusummikud seoses ehitustega Vahi tn piirkonnas, uute kortermajade ehitamine muudaks olukorra tunduvalt raskemaks, koormus olemasolevatele sildadele kasvaks mitmeid kordi. Samuti puuduvad linnaosas suurematele elanike hulkadele vajalikud infrastruktuuri elemendid ja seega on liikluskoormus selle linnaosa poolt suurem kui täiuslikuma infrastruktuuriga piirkondadest.
Selle linnaosa elanike arvu suurendamist ei saaks planeerida enne uue silla planeerimist, mis ühendaks linnaosa otse Tartu- Tallinn maantee ja ringtee piirkonnaga. Seda pole aga veel tehtud. Detailplaneeringus puudub täielikult visioon, kuidas lahendataks liiklus seoses uue elamurajooniga.
Kindlasti oleks vaja esitada enne Vahi 62 detailplaneeringu kinnitamist liikluse planeering koos uue silla projekti ja ehitamise kinnitusega. | Mitte arvestada.
Planeeringu kehtestamisega ei suurene elanike arv piirkonnas hüppeliselt, vaid järk- järgult koos elamute ehitusetappide valmimisega.
Tartu Linnavalitsus on kokku leppinud Vahi 62 krundi omanikuga tehnilise infrastruktuuri objektide ja hoonete ehitamise ehitamise järjekorrad ning finantseerimise küsimused ning see kokkulepe on fikseeritud planeeringu seletuskirjas. Ülelinnalise tähtsusega infrastruktuuri objektide ehitamise aeg määratakse linna arengukavadega. |
Sander Silm, Inga Silm/ 08.08.2007 | Uute majade vahel pole piisavalt sotsiaalmaad, samuti tuleb suurendada parkimiskohtade arvu.
Vähendada nii majade arvu kui ka korruselisust (max kolmekorruselised). | Mitte arvestada sotsiaalmaa määramise osas.
Majadevaheline haljasala määratakse elamute teenindusmaaks- haljasala määramiseks sotsiaalmaaks puudub vajadus. Haljastatava ala rajamisel on aluseks detailplaneering.
Mitte arvestada majade arvu ja nende korruselisuse määramise osas kuni kolmekorruseliseks.
Majade arvu mitte vähendada, kuna linnavalitsus peab esitatud lahendust arhitektuurselt vastuvõetavaks. Korruste arvu vähendada järgmiselt:
kolmekorruselisi 5 hoonet;
neljakorruselisi 9 hoonet;
viiekorruselisi 6 hoonet.
Vahi tänava ja Kummeli tänava äärsed hooned ei tohi olla viiekorruselised. |
Oleg Luzetski/16.07.2007 | Tühistada Tartu linna üldplaneering Vahi 62 krundi osas ja teha alale uus Tartu puhkeala, kus nähakse ette lasteväljakud, istepingid vanuritele ja muud puhkealasse ette nähtud inventarid. | Mitte arvestada. Linna üldplaneering ei näe ette planeeringualale pargi rajamist, seega puudub krundi võõrandamise vajadus, mis on pargi rajamise eelduseks. |
Allen Leego/13.08.2007 | Ala sees võib olla kolm ja maksimaalselt neli korrust, aga vähemalt Vahi ja Kummeli tänavate ääres peab olema majade kõrgus mitte üle kahe korruse. | Mitte arvestada. Määrata korterelamute korruste arv järgnevalt:
kolmekorruselisi 5 hoonet;
neljakorruselisi 9 hoonet;
viiekorruselisi 6 hoonet.
Vahi tänava ja Kummeli tänava äärsed hooned ei tohi olla viiekorruselised. |
Martin Pedak, Jaak Lehtsaar, Oleg Luzetski, Donald Pastarus/13.08.2007 | Palume välja töötada uus lahenduse käsitlus, mis arvestaks reaalselt olemasolevat olukorda.
1. Planeerida Vahi tn Tartu valla poolse sõidutee ja kergliiklustee vahele haljasriba kõrghaljastuse jaoks.
2.Vähendada Pos 3 ja 13 korruselisust kolmeni, analoogselt Pos 2, 14 ja 16-ga.
3. Vähendada kogu planeeringu korruselisust ja tihedust. Määrata maksimaalseks korruste arvuks koos soklikorrusega 3 ning määrata maksimaalne absoluutkõrgus sõltuvalt Vahi tänava nullist. Määrata Pos 1, 10, 11, 13, 19 ja 20 sihtotstarbeks ühiskondlikult kasutatav maa ning planeerida majade asemel park või muu haljasala.
5. Mitte planeerida kaubanduskeskust (Pos 24), kuna Vahi ja Nurme tn ristmiku vahetus läheduses on juba planeeritud kaubanduskeskus (Maxima).
| 1.Planeeringus näha ette Vahi tänava Tartu valla poolsele küljele puuderida. Juhul, kui see ei ole või
võimalik jätta vastuväide arvestamata.
2. Mitte arvestada. Määrata korterelamute korruste arv järgnevalt:
kolmekorruselisi 5 hoonet;
neljakorruselisi 9 hoonet;
viiekorruselisi 6 hoonet.
Vahi tänava ja Kummeli tänava äärsed hooned ei tohi olla viiekorruselised.
3. Mitte arvestada. Tihedust mitte muuta, kuna linnavalitsus peab esitatud lahendust arhitektuurselt vastuvõetavaks. Määrata korterelamute korruste arv järgnevalt:
kolmekorruselisi 5 hoonet;
neljakorruselisi 9 hoonet;
viiekorruselisi 6 hoonet.
Vahi tänava ja Kummeli tänava äärsed hooned ei tohi olla viiekorruselised.
Planeeringuga mitte ette näha pargi rajamise nõuet.
5. Mitte arvestada ja jätta Pos 24 krunt ärimaaks, kuhu on võimalik muuhulgas ka jaekaubanduskeskuse ehitamine. Kuna piirkonnas puudub praktiliselt sellelaadne infrastruktuur, ei ole Tartu valda ehitatav kaubanduskeskus piisav piirkonna teenindamiseks. |
Eda Aitsen, Martin Pedak, Elis Vengerfeldt, Jaak Lehtsaar, Donald Pastarus/13.08.2007 (kirjale lisatud toetusallkirjad) | 1. Vähendada kogu planeeringu korruselisust ja tihedust. Määrata maksimaalseks korruste arvuks koos soklikorrusega 3 ning vähendada hoonete arvu 5-6 võrra. Määrata maksimum absoluutkõrgus Vahi ja Kummeli tänavatest.
| 1. Mitte arvestada. Määrata korterelamute korruste arv järgnevalt:
kolmekorruselisi 5 hoonet;
neljakorruselisi 9 hoonet;
viiekorruselisi 6 hoonet.
Vahi tänava ja Kummeli tänava äärsed hooned ei tohi olla viiekorruselised.
Tihedust mitte muuta, kuna kuna linnavalitsus peab esitatud lahendust arhitektuurselt vastuvõetavaks. |
Donald Pastarus
Rain Heido/13.08.2007 | 1.Viia hoonete korruselisus proportsiooni juba väljakujunenud kõrgustega 2-3 korrust maksimaalselt.
2. Vähendada majade arvu krundil.
| 1. Mitte arvestada. Määrata korterelamute korruste arv järgnevalt:
kolmekorruselisi 5 hoonet;
neljakorruselisi 9 hoonet;
viiekorruselisi 6 hoonet.
Vahi tänava ja Kummeli tänava äärsed hooned ei tohi olla viiekorruselised.
2. Mitte arvestada. Tihedust mitte muuta, kuna linnavalitsus peab esitatud lahendust arhitektuurselt vastuvõetavaks. |
Katrin Prükk/13.08.2007
Anneli Tammist/13.08.2007 | 1. Elanike arvu linnaosas ei saa suurendada enne, kui üldplaneeringuga nähakse ette vastavad tänava-, ristmike- ja sillavõrgustiku uuendamised ja viiakse need lahendused ka tegelikkuses ellu.
2. Planeeritavad elamud ei tohiks asetseda tihedamalt, kui Kummeli tänava korruselamud ega olla ka kõrgemad kui Kummeli tänava korruselamud. Olemasoleva üldmulje säilitamiseks tuleks eelistada Kummeli tänava kruntidele sarnanevaid krundilahendusi. | 1. Mitte arvestada. Planeeringu kehtestamisega ei suurene elanike arv piirkonnas hüppeliselt, vaid järk- järgult koos elamute ehitusetappide valmimisega. Tartu Linnavalitsus on kokku leppinud Vahi 62 krundi omanikuga tehnilise infrastruktuuri objektide ja hoonete ehitamise ehitamise järjekorrad ning finantseerimise küsimused ning see kokkulepe on fikseeritud planeeringu seletuskirjas. Ülelinnalise tähtsusega infrastruktuuri objektide ehitamise aeg määratakse linna arengukavadega.
2. Mitte arvestada. Tihedust mitte muuta, kuna linnavalitsus peab esitatud lahendust arhitektuurselt vastuvõetavaks.
|
Kaido Laine
Elen Laine
Katre Sarri/10.08.2007 | 1. Vähendada korruselisust 3 korruseni, kuna 4-5 kordsed majad ei sobi antud äärelinna keskkonda. Kummeli tänava poolt on Vahi 62 krunt piiratud 3-korruseliste elamutega ja Vahi tn poolt 2-kordsete eramajadega.
| 1. Mitte arvestada. Määrata korterelamute korruste arv järgnevalt:
kolmekorruselisi 5 hoonet;
neljakorruselisi 9 hoonet;
viiekorruselisi 6 hoonet.
Vahi tänava ja Kummeli tänava äärsed hooned ei tohi olla viiekorruselised. |
Torgny Lindberg/13.08.2007 | 1. Muru tänav surnuaia juures läbisõiduks sulgeda. | 1. Mitte arvestada.
Muru tühendab Puiestee ja Kruusamäe tänavat. Tänava sulgemine toob kaasa liikluskoormuse liigse tõusu Nurme tänaval. |
Krista Tõnnov/17.08.2007 | 1. Paar ettepanekut seoses Kummeli tänava projekteeritava laiendamisega.
- Selle asemel, et Nurme - Muru tn suunal liiklusvoogu kõnniteeäärsete murusaarekestega pidurdada, võiks tänav olla kolmerealine kogu pikkuses, seejuures kõnniteeäärne sõidurida kuuluks liinibussidele. Nii ei tekiks bussitaskust väljasõidul toppamist ja "lisatossutamist".
- Kummeli tänava ääres majade nr 13 ja 15 vastas alleena istutatud juba suured kased on (nagu kõik teisedki?) planeeritud maha võtta. Vahetada kavandatava kõnnitee ja uue haljastusriba kohad, nii et saaks krundipoolse kaserea säilitada.
| 1. Kummeli tänav on projekteeritud tänava liiki ja liiklusintensiivsust arvestades. Bussipeatuste tüüp - avatud tasku - tuleneb EVS 843:2003 "Linnatänavad". Kummeli tänavale ei planeerita nii intensiivset ühistranspordiliiklust, et oleks põhjendatud eraldi ühistranspordiraja kavandamine. Kanaliseeritud vasakpöörded sissesõiduteedel ja ohutussaartega jalakäijate ülekäigurajad on ka igati õigustatud.
2. MA LÄHEN SEDA VAATAMA.
|
Eda Aitsen jt/13.08.2007 | 1. Vähendada korruselisust Kummeli tn äärde jäävatel majadel. Planeerida 3- ja 4-korruselised kortermajad.
2. Vähendada planeeritavate majade arvu Kummeli tn ääres vähemalt 2 maja võrra. | 1. Mitte arvestada. Määrata korterelamute korruste arv järgnevalt:
kolmekorruselisi 5 hoonet;
neljakorruselisi 9 hoonet;
viiekorruselisi 6 hoonet.
Vahi tänava ja Kummeli tänava äärsed hooned ei tohi olla viiekorruselised.
2. Mitte arvestada. Tihedust mitte muuta, kuna linnavalitsus peab esitatud lahendust arhitektuurselt vastuvõetavaks. |