Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Istungi protokolli kantav otsus |
Teema: | Tartu Linnavolikogu otsuse eelnõu "Vahi 62 krundi ja lähiala detailplaneeringu koostamise algatamine ja lähteülesande kinnitamine" esitamine |
Reg. number: | LV-IP-0083 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 04.04.2005 |
Koostaja: | Jaana Hämarik |
Ettekandja: | Urmas Ahven |
Failid: | 01_Asendiskeem.pdf ( 385 kb ) 02_Ehitusetapid.pdf ( 344 kb ) |
TARTU LINNAVALITSUS | |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS | |
Tartu |
04. aprill 2005. a. nr LV-IP-0083 |
Tartu Linnavolikogu otsuse eelnõu "Vahi 62 krundi ja lähiala detailplaneeringu koostamise algatamine ja lähteülesande kinnitamine" esitamine |
KUULATI: | Urmas Ahvena ettekannet. |
OTSUSTATI: |
1. Esitada Tartu Linnavolikogule otsuse “Vahi 62 krundi ja lähiala detailplaneeringu koostamise algatamine ja lähteülesande kinnitamine” eelnõu.
2. Ettekandjaks Tartu Linnavolikogus määrata abilinnapea Anto Ili. |
Juhataja: | |
Protokollija |
TARTU LINNAVOLIKOGU
OTSUS
Nr…
Tartus, “….”………….2005 a.
Vahi 62 krundi ja lähiala detailplaneeringu koostamise algatamine ja lähteülesande kinnitamine
Lisa | |
Tartu Linnavalitsuse | |
istungi protokolli kantava otsuse eelnõu nr LV-IP-0083 juurde | |
L Ä H T E Ü L E S A N N E Töö nr LÜ-019-2005 1. Ülesande koostamise alus Detailplaneeringu koostamise algatamise ettepaneku tegija: AS Gray Capital esindaja Andreas Henn Otsmaa (02.03.2005.a). 2. Planeeringu eesmärk, planeeritava ala suurus, andmed planeeringualal olevate kruntide kohta ja lähteülesande kehtivusaeg Detailplaneeringu eesmärk on maa-alale elamukvartali rajamiseks tingimuste määramine. Planeeritava ala pindala on ca 6,3 ha. Andmed planeeringuala ja kruntide kohta (seisuga 03.03.2005.a): 3. Arvestamisele kuuluvad kehtestatud planeeringud ja muud dokumendid 3.1. Tartu Linnavolikogu 06.10.1999.a määrusega nr 99 kehtestatud Tartu linna üldplaneering. 3.2. Tartu Linnavolikogu 03.02.2005 otsus nr 392 "Tartu linna üldplaneeringu vastuvõtmine ja avalikule väljapanekule suunamine". 3.3. Agabus, Endjärv & Truverk Arhitektid OÜ poolt koostatud Kummeli elurajooni korterelamute detailplaneeringu visioon (ei ole lõplikuks aluseks planeeringulahenduse väljatöötamisel). Arvestamisele kuuluvad kehtestatud planeeringud ja muud dokumendid asuvad linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnas, osakonna arhiivis ning Tartu linna veebilehel. 4. Lähteseisukohad planeeringu koostamiseks Planeeringuga esitada: 4.1. Olemasoleva olukorra iseloomustus: Kontaktvööndi analüüsil tuleb lisaks Tartu linnas asuvale lähipiirkonnale haarata lähipiirkond ka Tartu vallas. 4.4.1. krundi kasutamise sihtotstarbed: korruselamumaa, ärimaa, transpordimaa. Planeeringuga anda lubatud ehitiste kasutamise otstarbed ja lubatud suurim korterite arv igas elamus eraldi; 4.4.2. hoonete suurim lubatud arv krundil: määrata planeeringuga, arvestades normikohaste kujadega ja vabaaja veetmise ning parkimisalade proportsionaalsuse vajadusega krundil (vt lähteülesande punkte 4.7.1. ja 4.7.5.). 4.4.3. hoonete suurim lubatud ehitusalune pindala: määrata planeeringuga, arvestades korterite arvule vastava parkimisala ja uushaljastuse rajamisega; 4.4.4. hoonete suurim ja vähim lubatud kõrgus (räästa ja/või katuseharja absoluutkõrgusena): määrata planeeringuga igal hoonel eraldi, muuhulgas arvestades insolatsiooni nõuetega ning naaberkvartalites väljaehitatud hoonete kõrgusega. 4.5. Krundi hoonestusala piiritlemine: hoonestusalad siduda krundi piiridega. 4.6. Tänavate maa-alad, liiklus- ja parkimiskorraldus: Vastavalt Eesti Standardile EVS 843:2003 "Linnatänavad": 4.6.1. tänava maa-ala piirid (punased jooned) ja selle elementide (sõidutee, jalgrattatee, kõnnitee, eraldusriba) kirjeldus ja kavandatavad laiused, teekaitsevööndi vajadus ja ulatus; 4.6.2. tänavate ristprofiilid; 4.6.3. tänavate ja ristmike kõrgusarvud; 4.6.4. liikluskorralduse põhimõtted: autoliikluse ja kergliikluse sõidurajad, sõidusuunad ja nende eraldatus, ristmike liikluskorraldus (sh Kummeli-Nurme-Vahi ristmik) jms; 4.6.5. parklate asukohad, suurus ja kuju, krundi planeeritavale kasutusotstarbele ja hoonestusele vastav parkimiskohtade arv koos vastava arvutusega parkimiskohtade arv (mitte vähem, kui1 parkimiskoht korteri kohta); 4.6.6. kruntidele pääsu asukohad jalakäijatele ja sõidukitele, lubatavad pöörded tänavalt või piiride osad, kust väljasõitude rajamine on keelatud (avaliku ruumi analüüs); 4.6.7 nõuded puuetega inimeste liikumise tagamiseks. 4.7. Haljastuse ja heakorrastuse põhimõtted: 4.7.1. planeeritav kõrg- ja madalhaljastus: planeeritav haljastus anda proportsioonis hoonestus- ja parkimisaladega; 4.7.2. kruntide piirete vajadus (vastavalt vajadusele anda materjal, kõrgus, tüüp); 4.7.3. vaatesuunda varjava kõrghaljastuse rajamise keelualad; 4.7.4. vertikaalplaneerimise põhimõtted (maapinna kõrguse muutmine, sademete vee ärajuhtimine jmt). 4.7.5. määrata vabaaja veetmise alad (mänguväljakud, puhkealad jms). 4.8. Ehitistevahelised kujad: vastavalt normatiivdokumentidele koos viitega seadusandlikule aktile. 4.9. Tehnovõrkude ja -rajatiste asukohad: 4.9.1. olemasoleva olukorra iseloomustus; 4.9.2. planeeritavate hoonete ja rajatiste tehnovarustuse arvestuslikud põhinäitajad, põhimõtteline lahendus ja asukoht (veevarustus, heitvee ja sademetevee kanalisatsioon, soojavarustus, elektrivarustus, välisvalgustus, sidevarustus); 4.9.3. lubatud või keelatud lahendused hoonete ja rajatiste tehnovarustuse tagamisel; 4.9.4. tehnovõrkudele ja -rajatistele reserveeritavad maa-alad; 4.9.5. hüdrantide paiknemine; 4.9.6. tehnovõrkude koondtabel (planeeringu algatamise eelsed ja planeeringuga kavandatavad tehnovõrgud). 4.10. Keskkonnatingimused planeeringuga kavandatava elluviimiseks ning vajaduse korral ehitised, mille ehitusprojekti koostamisel on vaja läbi viia keskkonnamõju hindamine või riskianalüüs: Nõuded planeeritavatele hoonetele: 4.13. Kuritegevuse riske vähendavad nõuded ja tingimused: planeeringulahenduse väljatöötamisel tugineda Eesti standardile EVS 809-1:2002. 4.14. Muud seadusest ja teistest õigusaktidest tulenevad kinnisomandi kitsendused ning nende ulatus. 4.15. Planeeringu kehtestamisest tulenevate võimalike kahjude hüvitaja. 4.16. Planeeringu rakendamise võimalused: anda vastavalt Tartu linna ehitusmääruse § 13 lg 1 nõutule. Määrata terviklikult (hoonestamine, parkimine, heakorrastus) väljaehitatavad maa-alad kvartalis. Märkus: Kui planeeringu koostamise käigus muutuvad lähteseisukohad ulatuses, mis ei muuda planeeringu põhilahendust ning linnavalitsus ja linnavolikogu juhtiv komisjon on muudatustega nõustunud, ei kuulu lähteülesanne muutmisele. 5. Detailplaneeringu koosseisus esitatavad kaardid ja joonised 5.1. Situatsiooniskeem, M 1:10 000; 5.2. Olemasolev olukord vastavalt p 4.1., M 1:500; 5.3. Planeeringuala kontaktvööndi funktsionaalsed ja linnaehituslikud seosed vastavalt p 4.2 M 1: 2000; 5.4. Planeeringu põhikaart vastavalt p 4.3.-4.8. ja 4.10., 4.11., M 1:500; 5.5. Planeeritud maakasutus ja kitsendused vastavalt p. 4.3., 4.12., 4.14., M 1:500; 5.6. Tehnovõrkude planeering vastavalt p.4.9., M 1:500; 5.7. Detailplaneeringu lahendust illustreeriv joonis M 1:500. Lisada planeeritud elamukvartali perspektiivvaated. 6. Koostöö detailplaneeringu koostamisel, avaliku väljapaneku ja arutelu korraldamine ning detailplaneeringu kehtestamine Koostöö detailplaneeringu koostamisel, avaliku väljapaneku ja avaliku arutelu korraldamine ning detailplaneeringu kehtestamine toimub vastavalt Tartu Linnavolikogu 19. juuni 2003.a. määrusega nr 33 "Tartu linna ehitusmäärus" sätestatud korrale. Planeering esitada vastavalt Tartu Linnavalitsuse 25.11.2003.a korraldusega nr 4305 kinnitatud juhendile “Detailplaneeringu koosseis ja vormistamise nõuded”. Detailplaneeringu lähteseisukohti ja eskiislahendust tutvustavate materjalide esitamine avaliku arutelu korraldamiseks on vajalik. Detailplaneeringule hangitakse planeeringu koostaja poolt kooskõlastused: Koostas: Jaana Hämarik LPMKO planeerija |