Teie 11.01.2021 09:30:53 nr 2
Meie 01.02.2021 nr 7-1/EPD-20-0798
Vastus selgitustaotlustele
Pöördusite 11. jaanuaril 2021. a Tartu Linnavalitsuse poole küsimusega: "Kas Tartus aadressil Ravila 75a ja Ravila 77 asuvatel kinnistutel ohtlike jäätmete käitluskeskuse käitamine keskkonnakompleksloa nr KKL-317497 muutmistaotluses näidatud viisil, sh ohtlike jäätmete põletamine kuni 15 000 tonni aastas vajab planeerimisseaduse § 95 lg 1 kohast kohaliku omavalitsuse eriplaneeringu koostamist?".
Keskkonnaamet edastas Tartu Linnavalitsusele vastamiseks ka Teie 18. jaanuari 2021. a küsimuse: "Kas AS Epler & Lorenz võib omal riisikol ehitada ja komplekteerida Tartus aadressil Ravila 75a ja Ravila 77 kinnistutele kavandatava Lõuna-Eesti ohtlike jäätmete käitluskeskuse vastavalt keskkonnakompleksloa nr KKL-317497 muutmise taotlusele paralleelselt keskkonnakompleksloa muutmise taotluse keskkonnamõju hindamise menetlusega ja enne keskkonnamõju hindamise menetluse lõppu?".
Anname mõlema küsimuse osas Teile järgmised selgitused.
Ravila tn 77 kinnistu osas kehtib Tartu Linnavalitsuse 14. juuni 2005. a korraldusega nr 967 kehtestatud "Ravila 75 krundi ja lähiala detailplaneering". Detailplaneeringuga on määratud Ravila tn 77 krundi kasutamisotstarbeks 100% tootmismaa. Täpsustavaid kasutusotstarbeid planeeringuga määratud ei ole. Detailplaneeringu algatamine lähtus riigi taotlusest, riiki esindas planeeringu menetlemisel toonane Keskkonnaministeeriumi Info- ja Tehnokeskus.
Eelviidatud detailplaneering on kehtiv ja see on ehitusõiguse realiseerimise aluseks. Vaatamata asjaolule, et pärast nimetatud detailplaneeringu kehtestamist on Tartu linnas kehtinud kaks erinevat üldplaneeringut (Tartu linna üldplaneering, mis kehtestati Tartu Linnavolikogu 06.10.2005 määrusega nr 125 ning Tartu linna üldplaneering 2030+, kehtestatud Tartu Linnavolikogu 14.09.2017 otsusega nr 494 (hetkel kehtiv)) ning muutunud on planeerimist ja ehitust reguleerivad õigusaktid, ei ole Ravila 75 krundi ja lähiala detailplaneering kehtetuks muutnud ning seda ei ole kehtetuks tunnistatud ka üldplaneeringute ülevaatamise käigus.
Tartu Linnavalitsus on seisukohal, et Ravila 75 krundi ja lähiala detailplaneeringu alusel on võimalik koostada nõuetekohane ehitusprojekt ning jäätmepõletustehase hoone püstitamiseks ei ole vaja koostada kohaliku omavalitsuse eriplaneeringut.
Linnavalitsus peab aga seejuures vajalikuks hoonesse kavandatud tegevuse võimaliku keskkonnamõju hindamist. Arvestades, et Keskkonnaamet on 28. jaanuaril 2021. a algatanud ASi Epler & Lorenz keskkonnakompleksloa nr KKL/317497 muutmise taotlusele keskkonnamõju hindamise, ei ole linnavalitsuse hinnangul mõistlik viia jäätmepõletustehase hoone ehitusloa menetluses läbi teist paralleelset keskkonnamõju hindamist.
Oleme informeerinud Keskkonnaametit oma soovist teha nende poolt algatatud keskkonnamõju hindamise menetluses tõhusat koostööd, et saada piisavat informatsiooni ka hoone püstitamiseks ehitusloa väljastamiseks ja lahendada keskkonnamõju hindamine kõigile osapooltele võimalikult mõistliku aja- ning ressursikuluga.
Eelnevat arvestades ei toeta Tartu Linnavalitsus ASi Epler & Lorenz plaani omal riisikol ehitada ja komplekteerida Tartus aadressil Ravila 75a ja Ravila 77 kinnistutele kavandatud Lõuna-Eesti ohtlike jäätmete käitluskeskus paralleelselt keskkonnakompleksloa muutmise taotluse keskkonnamõju hindamise menetlusega ja enne keskkonnamõju hindamise menetluse lõppu. Hetketeadmistele tuginedes ei pea linnavalitsus võimalikuks väljastada jäätmepõletustehase ehitamiseks ehitusluba enne keskkonnamõju hindamise tulemuse selgumist.