Reelika Mitrovski Mapri Ehitus OÜ | Meie 02.11.2022 nr 7-1/EPD-22-0915 |
Arhitektuuri- ja linnakujundusteenistuse arhitekt Ivo-Sven Riet:
Märkused parandamata:
1. Kui käesoleva projekti eesmärgiks on saada ehitusluba Roheline tn 18 hoonele, siis mitte kujutada joonistel Roheline tn 16 hoonet ega sellega seonduvat ning märkida asendiplaanile selgelt ja loetavalt projekteeritava töömaa piir. Kui esitate ehitusloa taotluse Roheline tn 16 hoone- (osa) kohta, siis tuleb uues esitatavas projektis kujutada kogu komplekshoonet ja Roheline tn 16 // 18 krunti. Kuivõrd Roheline 16 kohta on juba esitatud ehitusloa taotlus (taotlus hetkel tagastatud menetlusse võtmata), on otstarbekas ja korrektne esitada praegu ehitusloa taotlus ja ehitusprojekt kogu komplekshoone kohta ühiselt.
2. Seletuskirja p 2.5.3 viidatakse, et Roheline 18 hoone normatiivne parkimine on osaliselt lahendatud Roheline 16 krundil keldrikorruse parklas, kuid selgusetuks jääb, kuidas on siis võimalik tagada Roheline 16 normatiivne parkimiskohtade arv. Kui esitate ehitusloa taotluse kogu hoone kohta (vt märkus 1), siis on võimalik see küsimus lahendada.
3. Seoses eelmiste märkustega eemaldada arhitektuurse projekti koosseisust joonis "asendiskeem koos Roheline 16 ja 11 kruntidega" ja "skeem Roheline 18 ja 16 parkimine, –1. korruse plaan".
4. Kõik hoonet teenindavad parkimiskohad tuleb lahendada oma krundi piires, see nõue tuleneb nii üldplaneeringust, detailplaneeringust kui projekteerimistingimustest. Seletuskirja kohaselt ei ole krundile külaliste parkimiskohti ette nähtud ja hoone esine avaparkla on tõkkepuuga piiratud, see on vastuolus eelnimetatud nõudega. Parkimiskohtade arvutamisel võib kasutada korruselamumaa normi, kuna tegemist ei ole väikeelamute ala ega laialdase tootmismaaga.
5. Roheline 16 ja 18 katastriüksused on liidetud üheks katastriüksuseks Roheline tn 16 // 18. Projektis läbivalt korrigeerida krundi info (kat. tunnus, pindala jmt) ja viited Roheline tn 18 krundile.
6. Telgede sidumine kirdepoolse krundi nurgaga on antud suvalisest kohast – anda teljest A.
7. Jalgrattaparkla varjualune on joonise kohaselt ehitisealuse pinnaga 20,6 m2. Üle 20 m2 varjualuse rajamiseks tuleb esitada ehitusteatis. Joonisel puuduvad varjualuse lõige ja/või vaated, millel oleks märgitud ka kõrgusmõõdud. Toote infoleht ei ole ehitusprojekt, st puudub eestikeelne seletuskirja osa varjualuse kohta.
8. Haljastuse osas anda ka kõrghaljastuse istikute parameetrid (istiku min kõrgus, tüve läbimõõt vmt).
9. Välisvalgustite tüüpides on jätkuvalt erinevusi elektri projekti ja AR projekti vahel, nt VV4 on välimööbliga integreeritud valgusti, aga elektri projektis mastil valgusti.
10. Maapinna kõrgused hoone taga märkida arvestades tegeliku maapinna kõrgusega, mitte parkla laega (hoone loodepoolne nurk ja parklakorruse osa). Hoone taha tekib ju parklakorruse sein, mis on kõrgemal projekteeritud maapinnast hoone kõrval.
11. Hooneesise parkla vertikaalplaneeringu lahendus muutmata, st parkla kõrgus tuua kõrgemale ja viia sujuvamalt kokku olemasoleva maapinnaga.
12. Ehitusloa taotlusel korrigeerida hoone kõrgus – kõrguseks on märgitud 11,4 m, aga see ei ole õige. Kõrgus tuleb arvutada vastavalt MTM 05.06.2015 määruse nr 57 § 30. Hoone kõrgust arvestatakse keskmisest maapinnast.
13. Vaate- ja lõikejoonistel tuua välja kõik olulisemad kõrgusmärgid. Näiteks on välja toomata päikesevarjestusribade alumiste ja ülemiste servade kõrgusmärgid. Lõikejoonistel tuua välja ka piirete kõrgused. Piirded peavad tagama ohutuse.
14. Teise korruse õhuruumi ümber märkida plaanijoonisele loetavalt ka piirded.
15. Kuna osa hoonet teenindavaid ventilatsioonisüsteeme paikneb keldrikorrusel, siis täpsustada nende õhuvõtu ja väljaviske lõppelementide asukohad fassaadil, näidata nende põhimõttelised asukohad vaatejoonistel ja anda nende materjal ja värvitoon.
16. Vaatele loodest märkida parkla seina välisviimistlus.
17. Joonistele on parkla lae peale tekkinud uus kinnise mahuga evakuatsioonitrepikoda. Tegemist ei ole maa-aluse korruse osaga. Leida evakuatsioonitrepile teine, tuleohutusnõuetega kooskõlas olev lahendus. Samas asukohas on võimalik evakuatsiooni väljapääs lahendada väiksema trepiga ka otse välja maapinnale.
Pärast märkuste parandamist kaasab osakond naaberkinnistute omanikud.
Ehitisregistri vanemspetsialist Evi Kook:
1. Hoone suletud netopind ruumide eksplikatsioonil ja lisatud projekti tehnilistes andmetes väikese erinevusega.
2. Hoone tehnilistes andmetes kontrollida üle köetavad ja mitteköetavad pinnad, üldkasutatav pind, tehnopind, mitteeluruumide pinnad ja viia vastavusse ruumide eksplikatsioonil toodud andmetega.
3. Hoone tehnilistes andmetes kontrollida hoone pikkus, laius (laius arvestada koos parkla osaga) ning kontrollida et hoone pikkuseks jääks pikim külg ja laiuseks lühem.
4. Hoone tehnilistesse andmetesse lisada hoone keskmine kõrgus maapinnast.
5. Peale andmete täpsustamist hoone tehnilistes andmetes parandada andmed taotlusel. NB! esitatud andmetes jälgida et suletud netopind võrduks hoone mitteeluruumide pind (otstarvetes), üldkasutatav pind ja tehnopind võrduks suletud netopind.
Inseneriteenistus:
1. Projektis fikseerida, et ehitustööde tellija peab ehitamisega kaasnevate veoste vedamisel kindlustama ehitusobjektilt väljuvate sõidukite rehvide puhtuse ja vältima ehitusprahi, pinnase, tolmu ning vee kandumise väljapoole ehitusobjekti piire. Selleks korraldab tööde tellija teehooldetööd või rajab ehitusobjektile või selle vahetusse lähedusse rehvide puhastamiseks sobiva hooldusala (näidata asendiplaanil). Juhul kui hooldusala asub väljaspool ehitusobjekti tuleb kavandada ja tagada ka selle ala ehitusjärgne heakorrastamine. Vastavad meetmed kirjeldada ja lisada seletuskirja ning töömahtudesse.
2. Kooskõlastada Transpordiametiga.
3. Täpsustada krundil olemasolevate puurkaevudega seonduv ning vajadusel projekteerida nõuetekohane likvideerimine.
4. Taotletud on soojuspuuraukude rajamist kinnistule, näidata nende asukohad.
5. Juhul, kui kavandatakse kõnnitee nihutamist, projekteerida olemaseolevate tänavavalgustusmastide ümbertõstmine kõnniteelt. Kontrollida F. R. Kreutzwaldi tn ristmiku lähistel olemasoleva tänavavalgustuse masti asetust kõnnitee asfaltkatte suhtes.
6. Parkimiskohti ja laadimistaristut tänavamaale mitte kavandada; nõuetekohased elektriautode laadimiskohad kavandada Roheline tn 18 krundile.
Järelevalveteenistuse juhataja Andres Aint:
Kontrollitud energiamärgise number on 2211569/03366.
1. Energiamärgiselt eemaldada vana (puudulik) energiamärgis nr 2211569/02520.
2. Ehitusloa taotlusel ei ole köetav pind õige. Energiaarvutuste kohaselt on hoones madala temperatuuriseadega pind, mis kuulub ka köetava pinna hulka. Antud juhul oleks hoone köetav pind 2153 + 708 = 2861 m².
3. Ehitusprojekti energiatõhususe osa seletuskirja kohta tehtud märkused (andmed peavad olema kooskõlas energiaarvutustes kasutatavate andmetega):
- märkida tarindi liitekoha ja soojustuse katkestuse soojusläbivuse väärtused (W/(mK)) ning lisada juurde viide tüüpsõlme lahendusele (kui vastavat arvutust ei ole tehtud);
- märkida energiaarvutustes aluseks võetav köetav pind (sisekliima tagamisega ruumide netopind, milles on maha arvestatud madala temperatuuriseadega pind, kui selline pind on olemas);
- märkida madala temperatuuriseadega pind ja selle kütmise seadeväärtus kraadides (sisekliima tagamisega ruumide netopind, mille kütmise seadeväärtus on oluliselt madalam kui määruse „Hoone energiatõhususe miinimumnõuded“ lisas 1 sätestatud väärtus). Samuti tuleb juurde lisada, milliseid ruume need ehitusprojektis hõlmavad (nt märkida ruumide numbrid või nimetused ning need peavad olema vastavuses ja kontrollitavad ehitusprojekti joonistega) ning mis on nende ruumide kütmise seadeväärtus (temperatuur);
- kajastada elektriauto laadimistaristu projekteerimist.
Maastikuarhitekt Anna-Liisa Unt:
1. Seletuskirja tänava või haljastuse ossa lisada ka tänavahaljastuse info. Mis puud istutatakse ning antud töö osas mitu (11?)? Detailplaneeringust lähtudes valida (soovitavalt) kodumaine liik, mis ei ole kõrgekasvuline. Kirjeldada istikute, kasvupinnase ja istutamise kvaliteedinõudeid. Puudele tuleb tagada kitsastes oludes eriti head kasvutingimused.
Osakonna juhataja asetäitja Jane Soodla:
1. Märkus lahendamata. Lisada treppide mõõtmed kõikidele joonistele, tähelepanu pöörata ka käsipuudele.
2. Ühtlustada kogu ehitusprojekti ja kirjutada ruumide nimetused eesti keeles.
3. Asendiplaanil puuduvad inva-parkimiskohtade mõõdud. Kuidas on tagatud "Puudega inimeste erivajadustest tulenevad nõuded ehitisele" määrusest tulenevalt liikumine parkimiskohalt hoonesse?
4. Projekteerida –1 korrusele lifti juurde inva-parkimiskoht.
Vastavalt haldusmenetlusseadusele § 15 lg 2, kui isik jätab koos taotlusega esitamata nõutud andmed või dokumendid või kui taotluses on muid puudusi, määrab haldusorgan taotluse esitajale esimesel võimalusel tähtaja puuduste kõrvaldamiseks, selgitades, et tähtpäevaks puuduste kõrvaldamata jätmisel võib haldusorgan jätta taotluse läbi vaatamata.
Anname Teile käesoleva kirjaga tähtaja puuduste kõrvaldamiseks ja palume viia esitatud dokumendid eelnimetatud nõuetega vastavusse ja esitada parandatud ehitusprojekt koos ehitusloa taotlusega hiljemalt 09.01.2023.
Palume Teil dokumendid esitada digitaalselt allkirjastatult läbi ehitisregistri www.ehr.ee (Ehitusprojekti dokumentide digitaalsel esitamisel arvestada juhendit "Ehitusprojekti dokumentide vormistamise nõuded ehitusloa elektroonilisel taotlemisel", mis on kättesaadav https://www.mkm.ee/ehitus-ja-elamumajandus/juhendid#ehitusprojekti-dokum).
Puuduste tähtajaks kõrvaldamata jätmisel võib linnavalitsus jätta taotluse läbi vaatamata.
Lugupidamisega 736 1178 Jane.Soodla@tartu.ee |