Selgitus: Rahandusministeeriumi riigihangete ja riigiabi osakonna pädevuses on anda õigusalaseid selgitusi, st selgitada riigihangete seaduse konkreetse paragrahvi, konkreetse lõike või konkreetse punkti sisu ja tähendust. Rahandusministeeriumi riigihangete ja riigiabi osakond ei paku õigusabi teenust, st teenust, kus antakse mingite konkreetsete eluliste asjaolude osas õiguslik hinnang. Juhime tähelepanu, et Rahandusministeeriumi riigihangete ja riigiabi osakonna poolt nõustamistegevuse raames antud õigusalane selgitus ei ole ühelegi isikule täitmiseks kohustuslik. Rahandusministeeriumi riigihangete ja riigiabi osakonna pädevusse ei kuulu õigusvaidluste lahendamine, sest õigust mõistab Eesti Vabariigis üksnes kohus.
Teie päringu sisu oli järgmine:
Tere!
Tartu KHK sõlmis hankelepingu seadmete hanke raames (viitenumber 166794) AS-ga Nava. Lepingus fikseeritud tarnetähtaeg on 09.03.2016, kuid pakkuja palus seadme tarnetähtaja pikendust. Lisan pakkuja ja hankija vahelise kirjavahetuse.
AS Nava pöördumine - Seoses TKHK poolt hangitava seadme GRIGGIO UNICA SAFE laekus meile täna tootjatehasest informatsioon, et tänu komponentide tarnijate viivitusele on seadme tarneaeg edasi lükatud Mai kuu algusesse. Kas on võimalik,et saame seadme tarneajale pikendust?
Tartu KHK vastus pöörudumisele - Hetkel on keeruline hankelepingust mööda vaadata. 11. november sõlmitud lepingu tähtaeg on neli kuud, hetkel tundub ebamõistlik kauba tarneaja pikendamine kevadesse. Hetkel ei ole ka selge, millisel kuupäeval hankeleping täidetakse ehk ettepanek lepingu muutmiseks uue fikseeritud tähtaja pikendamise osas koos põhjendustega täna puudub. Palun edastage kirjavahetus tehasega, kust selgub uus pakutav tarnetähtaeg ja/või selle pikendamise objektiivsed põhjused. Hetkel on hankija jätkuvalt seisukohal, et lepingu täitmise tähtaeg on 09.03.2016.
AS Nava pöördumine - Pean kahetsusega teatama, et tootjatehasest tingitud tarneviivituse tõttu, ei saa AS Nava tagada tarnet hankelepingu objektiks olevale seadmele lepingus kokkulepitud kuupäevaks. Tegemist on maailmas unikaalse ja uuendusliku lahendusega seadmega, mis tagab kasutajate väga kõrge turvalisuse taseme. Ning sellest tulenevalt ei soovi tootjatehas seadet tarnida enne, kui kõik juurutamisega seotud probleemid on kõrvaldatud ja seade on 100% töökindel. Kahjuks ei saa ma Teile edastada meie kirjavahetust tehasega, kuna see sisaldab konfidentsiaalset informatsiooni. Kuid tehas kinnitab, et tarne on võimalik hiljemalt Aprillis.
Seoses eelnevaga palun täpsustavat infot järgmistele küsimustele:
* Võttes aluseks RHS § 69 lg 3, kas pakkujal on piisavalt objektiivne põhjendus tarnetähtaja pikendamiseks?
* Kas tarnetähtaja pikendmise osas peab hankija lähtuma RHS § 69 lg 4-st (pakkumusi laekus antud hankeosale kaks)?
* Kas hankija käitub õigesti, kui ei rakenda hankelepingus esitatud sanktsioone pakkuja suhtes ning aktsepteerib tarneaja pikendamist poolte kokkuleppel? Lepingu punktides 3.10.4.; p.5.3.; p.6.1. ja p.7.1. on hankija kirjeldanud oma õigustest rakendada sanktsioone, kuid mis ei kohusta antud sätteid rakendama. Leping manuses)
* Kas sanktsioonide mitterakendamine on kooskõlas võrde kohtlemisega?
--
Lugupidamisega
Tiina Hintser
haldusspetsialist/ hankehaldur
Tartu Kutsehariduskeskus
Mob: +372 58 553 873
E-post: tiina.hintser@khk.ee