Võru 176 ehitusloa taotlus tankla-büroohoone püstitamiseks
Esitasite Tartu Linnavalitsuse arhitektuuri ja ehituse osakonnale 29.06.2018 Võru 176 ehitusloa taotluse ja ehitusprojekti. Tartu Linnavalitsus kontrollis taotluse ja ehitusprojekti vastavust nõuetele ning on tuvastanud järgmised puudused:
Inseneriteenistus:
1. Taktiilsed kivid projekteerida risti kõnnitee teljega vähemalt 60cm laiuse, sirge reana.
2. Jalaka tn juurdepääsuteel, A telje pikendusel, projekteerida parkla ja juurdepääsutee vaheline haljasriba asendamine asfaltkattega.
3. Likvideerida kõrghaljastuse ja tehnovõrkude (veetorustik ja kõrghaljastus) ning tehnovõrkude omavahelised (elektri toitekaabel ja sademeveekaev) jm konfliktid.
Osakonna juhataja asetäitja Signe Sarik:
1. Asendiplaanile on märgitud trassivaldajate kooskõlastustena tabel, mis on tegelikult tehnilised tingimused trasside projekteerimiseks. Asendiplaan või välisvõrkude koondplaan kooskõlastada trassivaldajatega. Tehnilistel tingimustel ja projekti kooskõlastusel on sisuline vahe.
2. Osakond kaasab Toominga 1 omanikud (esindaja on Katerin Rüütli), lisaks Jalaka 1 a, Võru 178.
Järelevalveteenistuse juhataja Andres Aint:
(kontrollitud energiamärgise number on 1811569/01857):
1. Energiamärgise puudused:
- energiaallika realt kustutada elekter (ehitusloa taotluse kohaselt on hoone energiaallikas küttegaas);
2. Energiaarvutuse lähteandmete esitamise blanketi puudused:
- soojuse tootmise reale märkida kuidas saadakse soojust (gaasikatel või gaas, kondensatsioonikatel). NB! Energiaarvutustes on lähtutud gaas, kondensatsioonikatla kasutegurist. Juhul, kui soojust saadakse gaas, kondensatsioonikatlast, siis tuleb seda kajastada ka ehitusprojekti kütteosa seletuskirjas;
- Miks on märgitud akendele erinevates ilmakaartes erinevad U-arvud? Üldjuhul määratakse akendele kindlad U-arvu väärtused, millega tuleb ehitamisel ka arvestada (parema U-arvuga aknaid võib paigaldada, kuid kehvemate näitajate puhul tuleb taotleda uus ehitusluba). Juhul, kui soovitakse erinevates ilmakaartes paigaldada erinevate U-arvudega aknaid, siis tuleb ehitusprojekti seletuskirjas seda kindlasti kajastada;
- õhulekkearv ei ole määruse kohane. Juhul, kui soovitakse õhulekkearvu muul viisil tõendada, siis tuleb see tõendada vastavalt TTÜ uurimistöö „Elamute õhulekkearvu baasväärtuse väljaselgitamine ja õhulekkearvu muul viisil tõendamise metoodika väljatöötamine“ raportile;
- vabasoojuste tabelis pole valgustuse soojushulgad määruse kohased. Väiksemat valgustuse võimsust võib kasutada juhul, kui säilitatakse sama valgustihedus ning selle kohta esitatakse eraldi tüüpruumi valgustiheduse arvutus energiaarvutuse lähteandmete osana (lisada ehr-s energiamärgise lisadokumendiks). Ruumi valgustihenduse, -räiguse, -ühtluse, värviesituse üldindeksi ja muud valgustuse arvutus on nõuetekohane, kui ta järgib standardi EVS-EN 12464-1 nõudeid.
Vastavalt haldusmenetlusseadusele § 15 lg 2, kui isik jätab koos taotlusega esitamata nõutud andmed või dokumendid või kui taotluses on muid puudusi, määrab haldusorgan taotluse esitajale esimesel võimalusel tähtaja puuduste kõrvaldamiseks, selgitades, et tähtpäevaks puuduste kõrvaldamata jätmisel võib haldusorgan jätta taotluse läbi vaatamata.
Anname Teie käesoleva kirjaga tähtaja puuduste kõrvaldamiseks ja palume viia esitatud dokumendid eelnimetatud nõuetega vastavusse ja esitada parandatud ehitusprojekt koos ehitusloa taotlusega hiljemalt 24.09.2018.
Palume Teil dokumendid esitada digitaalselt allkirjastatult läbi ehitisregistri www.ehr.ee (Ehitusprojekti dokumentide digitaalsel esitamisel arvestada juhendit "Ehitusprojekti dokumentide vormistamise nõuded ehitusloa elektroonilisel taotlemisel", mis on kättesaadav https://goo.gl/cft0d5).
Puuduste tähtajaks kõrvaldamata jätmisel võib linnavalitsus jätta taotluse läbi vaatamata.