Asi: Tartu linna kliendisuhtluse ja infovahetuse süsteemi arendamine ja teekaardi koostamine

Seisund: Tegemisel
Asja number: VP-23-0090
Menetlev üksus: Tartu linnavalitsuse linnakantselei
Vastutav töötaja: Anneli Säälik
Sari: 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus)
Viide: Kirjavahetuse toimik
Teema: Tartu linna kliendisuhtluse ja infovahetuse süsteemi arendamine ja teekaardi koostamine
Registreeritud: 31.05.2023


Projekt






Lühikokkuvõte


Tartus on kasutusel suur hulk erinevaid kanaleid ja viise, kuidas linlane saab kohaliku omavalitsusega ühendust võtta, avalikke teenuseid puudutavat infot otsida, leida lahendus mõnele kohaliku omavalitsusega seotud probleemile või taotleda mõnd avalikku teenust. Kuna teemasid, millega linn igapäevaselt tegeleb, on palju ja väga eriilmelisi, on ka kanaleid ja suhtlemisvõimalusi mitmeid. Samas on kasutaja vaatest pilt äärmiselt kirju ning süsteemiga varem kokku puutumata on keeruline aru saada, kuidas toimida, et saada lihtsamalt ja kiiresti parim võimalik tulemus.
Lisaks kasutaja orienteerumise keerukusele töödeldakse linnavalitsuses inimestelt laekuvaid küsimusi ja sisendit erinevates üksustes. See toob tihtipeale kaasa olukorra, kus sarnastele küsimustele antakse erinevaid vastuseid. Või näiteks infoesituse vaegusest tingitud küsimusi ei koondata kokku ja nende lahendamise või vastamisega tuleb tegeleda üha uuesti. Samuti on ressursimahukas analüüsida tagasisidet, mis laekub erinevatesse kohtadesse ning erineval kujul, mis omakorda tingib olukorra, et juhtkonnale pole võimalik pakkuda sisendit andmepõhiste otsuste langetamiseks.
Väheoluline ei ole projekti algatamiseks ka asjaolu, et tänapäevased tehnoloogilised lahendused võimaldaksid pakkuda erinevat infot ning teenuseid oluliselt paindlikumalt, kasutaja jaoks läbipaistvamalt ja inimtööjõu aspektist ressursisäästlikumalt.


Eesmärgid


Muuta linna avalikes teenustes orienteerumine ning igapäevane info- ja andmevahetus senisest oluliselt kasutajasõbralikumaks ja ressursisäästlikumaks tänu omavahel paremini seostatud olemasolevate ja uute lahenduste, sealjuures kasutades ja juurutades kaasaegseid tehnoloogilisi võimalusi ja masinõpet.


Tegevused


1. Eksperdi kaasamine, võimaluste väljaselgitamine ja sarnaste näidetega tutvumine
2. Kaasaegse kliendisuhtluse arhitektuuri koostamine tuginedes linna olemasolevatele süsteemidele ja parimatele praktikatele era- ja avalikust sektorist.
3. Tegevus- ja investeeringuplaan uue süsteemi etapiviisiliseks loomiseks
4. Uut arhitektuuri toetav linna veebilehe prototüüpimine


Tulemused


Väljundid:
Linna infovahetussüsteemide ülevaade
Tulevikuvaade ja selle kujundamise analüüs,
Eeldused ja nõuded kavandatavale kesksele sündmuste haldamise süsteemi lahendusele
Tegevusplaan ja investeeringukava
Linna uue veebilehe prototüüp (kujundusvaated)

Projekti tulemusena on tekkinud kava, kuidas kujundada ühtseks keskkonnaks tänased Tartu linna eraldiseisvad ja pika ajaperioodi jooksul juurutatud info- ja pöördumiskanalid (sh linna koduleht tartu.ee, 1789 infotelefon ja veebivorm, ametnik vastab rubriik) ning kasutada pöördumiste kaudu laekuvaid andmeid süsteemselt linnakeskkonna operatiivseks korrashoiuks ning teenuste järjepidevaks parendamiseks. Süsteemi keskseks osaks jääb kasutaja vaatest linna koduleht, mille kaudu saab esitada erinevaid probleemiteavitusi, teha ettepanekuid ning küsida küsimusi. Igaühele jääb ka võimalus ise veebist vastuseid otsida, mida toetab veebilehe uus kujundus ning teenuste ja infolehtede sarnane struktuur.


Maksumus


66 000 EUR

Tartu kohustused


19 800 EUR

Toetus


46 200 EUR

Kellele taotlus esitatakse


Riigi Tugiteenuste Keskus

Millise programmi / meetme raames


Kohaliku ja regionaalse arendusvõimekuse tõstmine

Juhtpartner


Tartu Linnavalitsus

Partnerid



Juht


Anneli Säälik

Algus- ja lõpptähtaeg


04.09.2023 - 31.05.2024

Osakond


ASO

Show details for Asja sisukordAsja sisukord
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord