Teie 16.09.2015 nr 1-5.1/2047-1
Meie 22.07.2016 nr 9-3.2/2016-20151
Tartu linna üldplaneeringu koostamine
Tartu linnal on hea meel tõdeda, et Eesti Raudteel on kavas muuta rongiühendus kiiremaks ja turvalisemaks.
Oleme oma 06.07.2015 kirjas nr 9-3.2/UP-14-003 muuhulgas rõhutanud, et vaatamata Koidula piiripunkti valmimisele ei ole linna territooriumil toimunud raudteega seonduva maa-ala vähenemine.
Eelnevast tulenevalt olete oma vastuskirjas toonud välja sellekohased kommentaarid. Kommentaaridele vaatamata on linnavalitsus siiski veendunud, et Koidula piiripunkti valmimise järgselt on linnas võimalik raudtee maakasutuse oluline vähendamine. Rõhutame veel kord, et meie seisukohalt peab maaressursi kasutamine linnatingimustes lähtuma linna strateegilistest arengudokumentidest, olema intensiivne, eesmärgipärane ja vajaduspõhine. Sellise lahenduse planeerimist peame vajalikuks kogu linna, sealhulgas ka raudtee territooriumi osas.
Soovime Teiega koostöös üle vaadata, kas on võimalik:
1. vähendada seisvatele koosseisudele mõeldud rööpapaaride hulka (arvestades asjaolu, et 80% koosseisudest läbib Tartu linna peatumata);
2. likvideerida mitteavalikud raudteeühendused, mille kasutusintensiivsus on viimaste aastate jooksul olnud tähtsusetu;
3. mitte kasutada linna territooriumil paiknevaid jaama teid vagunite, mida ei ole alaliselt raudteevedudeks tarvis, seismiseks.
Ülevaatuse tulemusena, kus eeldame raudteele kuuluva maa-ala vähendamist, soovime Teiega koostöös jõuda ühtlasi ka sobiva lahenduseni Näituse tänava eritasandiliseks muutmisel.
Et neil teemadel edasi liikuda, palume esitada mitteavalike teede kasutajate nimekiri koos ettevõtete kontaktandmetega ning ülevaade ettevõtetega seotud teede viimaste aastate kasutamisest.
Et saada ülevaadet, milline on maakasutuse plaanilahendus, palume juurde lisada skeem, kus vastavad mitteavalikud raudteeharud on tähistatud.
Soovime võimalike muudatuste kavandamisse ja läbiviimisse kaasata Eesti Vabariigi esindajatena Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi.