Seisukoha küsimine Aruküla tee 8 krundi detailplaneeringu keskkonnamõju starteegilise hindamise (KSH) algatamise vajalikkuse kohta
Nordecon AS on esitanud detailplaneeringu koostamise algatamise ettepaneku Aruküla tee 8 krundile eesmärgiga moodustada Aruküla tee 8 krundist eraldi avalikult kasutatav kergliiklustee krunt ja korterelamumaa krunt. Korterelamumaale soovitakse püstitada kolm kolmekorruselist korterelamut, korterite arv kokku kuni 40, ühe elamu ehitisealune pind 390 m².
Aruküla tee 8 krunt pindalaga 22715 m² asub Ülejõe linnaosas, piirnedes Aruküla tee T1 ja Ujula tänav T91 transpordimaa kruntidega, Baptisti kalmistuga, Ujula tn 91 üldkasutatava maaga, Ujula tn 126 ja Aruküla tee 30 sihtotstarbeta maadega. Praegu on Aruküla tee 8 krundi maakasutuse sihtotstarve sihtotstarbeta maa, ala on hoonestamata.
Vastavalt KeHJS § 33 lg 2 punktile 1 tuleb strateegilise planeerimisdokumendi elluviimisega kaasnevat mõju vajaduse korral hinnata siis, kui üleriigilises, maakonna- või üldplaneeringus tehakse muudatusi. Aruküla tee 8 krundi detailplaneeringu koostamise algatamisega tehakse ettepanek Tartu linna üldplaneeringuga määratud juhtfunktsiooni muutmiseks. Krundi omanik taotleb nõlvale kolme korterelamu ehitamist ja krundi maakasutuse sihtotstarbe muutmist korterelamu maaks.
Tartu linna üldplaneeringu kohaselt on Aruküla tee 8 krundi juhtfunktsioon üldkasutatavate haljasalade maa. Tartu linna üldplaneeringu ülevaatamise tulemusena on Aruküla tee 8 krundi osas koostamisel olevasse uude Tartu linna üldplaneeringusse sisse viidud muudatus seoses Tartu kesklinn - Aruküla tee kergliiklustee kavandamisega. Jalgrattaliikluse arendamine on Tartu linna transpordipoliitika üks prioriteetidest, luua kogu linna ning linnast väljuvaid põhisuundi kattev jalgrattateede ja -radade võrgustik ning mugavad ja ohutud jalgrattaparkimise võimalused. Eesmärgiks on jalgrattaliikluse osakaalu suurendamine: rajada täiendavaid jalgrattateid ning jalgrataste hoiukohti ja parklaid, soodustada jalgrattaga liiklemist, muuta rattaga liiklemine arvestatavaks alternatiiviks autole ning soodustada jalgrataste kasutamist ka talvel. Kavandatava kergliiklustee projekti tulemusena valmib 2,5 km pikkune kergliiklustee, mis ühendab Tartu kesklinna - Ülejõe linnaosa - Kvisentali linnaosa - Tartu valla piirilt algava Tartu - Lähte suunalise kergliiklusteega.
Osakond on ette valmistanud linnavolikogu otsuse eelnõu detailplaneeringu koostamise algatamiseks (lisatud). Eelnõus on esitatud eelhinnang kavandatavate tegevuste keskkonnamõju olulisuse kohta, lähtudes KeHJS § 33 lõigetes 3─5 toodud kriteeriumitest.
Palume teie seisukohta detailplaneeringule KSH koostamise vajalikkuse üle otsustamiseks.