Saime teate, mille kohaselt Tartu linnavalitsus tunnistas Tartu kesklinna üldplaneeringu avaliku väljapaneku ja arutelude käigus arvestamata jäänud ja osaliselt arvestatud ettepanekud lahendamata jäänud planeeringuvaidluseks ja suunas planeeringu maavanemale järelevalve teostamiseks. Samas ei ole Te teatanud, et milline oli Tartu linnavalitsuse seisukoht OÜ Pustak poolt 24.02.2016 esitatud ettepanekutele(toodud allpool). Lähtudes eeltoodust palume esitada kirjalik seisukoht OÜ Pustak poolt esitatud ettepanekutele.
Lugupidamisega
Naresh Mody
OÜ Pustak juhatuse liige
On 24/02/2016 01:44, Naresh Mody wrote:
Tartu kesklinna üldplaneering seoses Võru tn 2 ning 4/6 kinnistutega
Tartu Linnavalitsuse poolt on menetlemisel Tartu kesklinna üldplaneering (edaspidi üldplaneering).
Üldplaneeringu seletuskirja p 9.1.2 kohaselt arvatakse Karlova miljöövaartuslikust piirkonnast välja krundid Võru 2, Võru 4//6,Võru 10//12 ja Võru 14.
Vastav regulatsioon valmis koostöös Võru 2 ning Võru 4/6 kinnistu omanikuga toimunud läbirääkimiste tulemusel. Teile teadaolevalt 2015 a suvel rääkisime pikalt nõupidamisel abilinnapea Jarno Lauri, linnaarhitekt Tõnis Arjuse ja planeeringuteenistuse juhi Indrek Rannikuga, et nimetatud kinnistuid käsitletakse kahes etapis. Esimeses etapis võib renoveerida ja kasutada hooneid olemasolevas mahus ning teises etapis on võimalik kogu hoonestuse lammutamine ning asendamine tänapäevase ca 4 korruselise hoonestusega ning vastav lahendus kanti sisse ka üldplaneeringusse. Pärast nõupidamist esitasime kokkulepitud põhimõtted täiendavalt ka 19.08.2015 e-kirjaga (vt lisa).
Meie suureks üllatuseks ilmnes, et Tartu Linnavalitsus on vastavalt 06.02.2016 korralduse nr 107 lisale 1 võtnud seisukoha, mille kohaselt arvestatakse ettepanekut eemaldada üldplaneeringust punkt 9.1.2 esimene lause. Vastuväite arvestamisel on esitatud järgnevad põhjendused: „ Linn on täiendavalt kaalunud ala hoonestusvõimalusi. Võru 2, 4/6 ja 10 hooned kuuluvad Karlova miljööväärtusega hoonestusala koosseisu. Hooned on ehitatud 19. s lõpul ja 20. s alguses. Hilisemate remontidega tehtud muudatused on kergesti kõrvaldatavad ning algne välisilme taastatav. Võru 2 äralõigatud nurgalahendus markeerib endise Lille tänavaga ristumist. Korrastatuna moodustavad nimetatud hooned mitmekesise arhitektuurse lahendusega ansambli ja tähistavad kunagise sissesõiduhoovi asukohta. Seetõttu leiab linn, et hoonestus tuleb säilitada ja lubada täiendavat hoonestust vaid krundi Võru 4//6 hooviosas (4 korrust).“
Vastav linnavalitsuse seisukoht ei arvesta vähimalgi määral varasemalt kinnistu omanikuga saavutatud kokkulepet. Veelgi enam, meid ei ole üleüldse teavitatud vastavast vastuväitest ning linnavalitsuse seisukohast vastuväidet aktsepteerida ja oma varasematest seisukohtadest ilma kinnistu omanikku kaasamata taganeda. On lubamatu, et linnavalitsus arvestab ühe isiku poolt esitatud vastuväidet ilma, et vastavate kinnistute omaniku seisukohta üleüldse oleks küsitud rääkimata kokkuleppe saavutamisest. On ilmne, et vastavalt vastuväite aktsepteerimine ei ole kooskõlas planeerimismenetluse põhimõtetega ega nõuetekohane diskretsiooni teostamine.
Käesolevaga teatame, et me ei nõustu üldplaneeringu regulatsiooniga, mis nõuab kogu hoonestuse säilitamist ning jätab Võru 2 ja Võru 4/6 kinnistud välja arvamata Karlova miljööväärtusliku piirkonna koosseisust.
Soovime jätkuvalt Võru 2 ja Võru 4/6 kinnistute Karlova miljööalast välja arvamist. Nimetatud kinnistute hoonestus on juba nõukogude ajal suures osas ümber ehitatud, mida on erinevatel kohtumistel ning nõupidamistel tõdenud ka linnavalitsuse ametnikud. Seisukoht, et hoonestusel tehtud muudatused olevat kerged kõrvaldada ning algne ilme lihtne taastada, ei tugine asjaolude faktilisele hindamisele ning analüüsile. Võru 2, Võru 4/6 kinnistute hoonestust objektiivselt hinnates on üheselt arusaadav, et suur osa hoonestusest on täielikult amortiseerunud ning selle rekonstrueerimine samas mahus on täiesti vastuvõetamatu nii esteetilises kui ka majanduslikus mõttes. Täiendavalt märgime, et isegi Karlova miljööväärtusliku ala teemaplaneering ei näe Võru 4/6 sisehoovi tagumisi hooneid miljööväärtuslikena, mida Teie poolt esitatud põhjendused ei arvesta ega kajasta.
Kuivõrd Võru 2 ning Võru 4/6 kinnistutel puuduvad miljööväärtusliku hoonestuse tunnused, mida on üldplaneeringu koostamisel tõdenud ka linnavalitsuse esindajad, siis kuuluvad vastavad kinnistud väljaarvamisele miljööväärtusliku ala koosseisust.
Võttes arvesse eeltoodut ning planeeringu koostamisel ajal läbirääkimiste tulemusel saavutatud kokkulepet, palume tagasi pöörduda kaheetapilise variandi juurde, mille kohaselt Võru 2 ning Võru 4/6 kinnistud arvatakse välja Karlova miljööväärtusliku ala kooseisust ning esimese variandi puhul võib rekonstrueerida olemasolevaid tänavaäärseid hooneid olemasolevas mahus ning laiendada Võru tn ja Tähe tn äärseid hooneid tänavajooneni ning Võru 2 hoonega sama kõrguseni.
Oleme huvitatud Tähe tn äärse linnale kuuluva parkla hoonestamisest samadel tingimustel, st Võru 2 hoonega sama kõrguseni ning ehitusjoon kõnnitee ääreni. Võru 4/6 kvartali sees soovime 3-4 korruselist uusehitust. Teise variandi puhul näha ette, et Võru 4/6 kvartalisisene hoonestus 3-4 korruseline ja tänavaäärne uushoonestus nii Võru kui Tähe frondis 5 korruseline, täisehitus 90%. Planeeringus näha ette Tähe 1a - 79507:045:0022 kinnistu (praegusel hetkel linnale kuuluva parkla) samadel tingimustelhoonestamine.
Samuti palume üldplaneeringus Võru 2 ning Võru 4/6 kinnistud käsitleda eraldiseisvana Võru 10, 12 ja 14 kinnistutest ega mistahes viisil siduda vastavate kinnistute võimaliku arendustegevusega, kuna kinnistute hoonestus, seisukord ning muud asjaolud on erinevad. Samuti on kinnistutel erinevad omanikud ning peab olema välistatud olukord, kus Võru 2 ning Võru 4/6 kinnistute arendustegevus saab mistahes viisil sõltuvaks Võru 10, 12 ja 14 kinnistutega seonduvates asjaoludest, mis ei sõltu Võru 2 ning Võru 4/6 kinnistute omanikust.
Võttes arvesse eeltoodut palume teha mitte arvestada hr Mart Hiobi poolt esitatud ettepanekuga Võru 2 ning Võru 4/6 kinnistute osas. Palume arvestada kinnistute omanike huvidega ning objektiivselt hinnata vastavate kinnistute hoonestust ja perspektiivi ning lähtuda kinnistu omanikuga saavutatud kokkuleppest vastavalt ülaltoodule. Praegusel juhul on linnavalitsus kinnistu omaniku suhtes käitunud äärmiselt sõnamurdlikult, mis on lubamatu.
Mõistvale suhtumisele ning vastastikusele koostööle lootes,
/digitaalselt allkirjastatud/
Naresh Mody
OÜ Pustak (reg. nr 10850225)
Aleksandri 1-36, Tartu, 51004
Tel. 7 302 155
e-post hiid@hiid.ee
Lisa:
19.08.2015 e-kiri