Tartu Linnavolikogu otsustas alates 01.06.2016 laiendada oluliselt tasulist parkimisala Tartu linnas ja tõsta parkimistasu. Selle otsuse põhjenduseks toodi vajadust suurendada linna tulusid, kasvanud tulude arvelt tihendada kontrolli liikluseeskirjadest kinnipidamise üle ja parandada liikluskorda, vähendada parkimiskoormust (vähendada parkivate autode arvu kesklinnas) jne. Volinikud juhtisid parkimistasu määruse muudatuste arutelul tähelepanu sellele, et hinnatundlikud autoomanikud tõrjutakse oma tarbeid rahuldama kesklinnast linna äärealadele, et tasulise parkimisala sisse jäävate kortermajade juures ei ole elanike autode parkimiseks hädavajalikku arvu kohti, et parkimissurve kesklinnale (piirkond A) ei vähene, kuid suureneb tasulise ala kontaktpiirkonnas jms. Palun informeerige volikogu Parkimistasu määruse muudatuse tagajärgedest, võrreldes parkimiskorraldust ja olukorda enne ja pärast volikogu otsuse vastuvõtmist (loogiline on võrrelda 2015 ja 2017 aastat). Millised ootused on täitunud ja millised hirmud osutusid põhjendamatuks?
1. Millised olid tartlaste kulud parkimisele 2015 ja 2017. a (eraldi parkimistasud ja parkimistrahvid). Millised olid linna kulud seoses tasulise parkimise korraldamisega nimetatud aastatel?
2. Milline oli parkimistrahvide (trahvida saanud autoomanike) arv 2015 ja 2017.a., kuidas muutus (kas suurenes) tasulise parkimisala elanikele-autoomanikele välja kirjutatud trahvikviitungite arv?
3. Kuidas on muutunud tasulise ala parkimiskohtade kasutamise intensiivsus, mitu protsenti kohtadest oli hõivatud ja mitu protsenti vaba enne ja pärast Parkimistasu määruse muutmist.
4. Subjektiivse mulje põhjal on märgatavalt kasvanud parkimissurve tasulise parkimisala kontaktvööndis ja tervikuna on täna parkimine ja liiklemine tülikas hoopis suuremal osal linna territooriumist, kui varem. Kui see mulje on ekslik, siis palun nimetage tänavad/kvartalid eespool kirjeldatud piirkondades, kus parkimise või liiklemise võimalused on paranenud?
5. Laienenud tasulise parkimisala korteriühistute loomulik soov on hoida maja ümbritsev territoorium korras. Ahenevate parkimisvõimaluste juures on seda teha järjest keerulisem. Milliseid uusi võimalusi on linnavalitsus neile ühistutele välja pakunud parkimiskohtade arvu suurendamiseks, kõnniteedel ja murul parkijate ohjeldamiseks jms?
6. Käesoleval aastal Vaksali tänava äärde rajatud tasuta parkimise alad leiavad aktiivset kasutust ja tõestavad sellise transpordi korralduse mudeli (pargi ja kõnni) sobivust kesklinnas tööl käivate inimeste jaoks. Millistes kohtades/ aadressidel on kavas kesklinna liiklus ja parkimiskoormuse vähendamiseks rajada lähiajal sarnaseid parkimisalasid (rentide eraomanike käest parklapinda avalikuks kasutamiseks vms)?
Soovime vastust arupärimisele kirjalikult mõistliku aja jooksul, suulist vastust 2018. a veebruarikuu volikogu istungil.
Vastus:
Tartu_Linnavalitsus_Kiri_20180118_2017-20418.pdf