Korraldus: Tartu Linnavalitsuse 27.05.2008 korraldusele nr 629 esitatud vaide läbivaatamine

Akti väljaandja: Tartu Linnavalitsus
Akti liik: Korraldus
Teema: Tartu Linnavalitsuse 27.05.2008 korraldusele nr 629 esitatud vaide läbivaatamine
Reg. number: 786
Seisund: Allkirjastatud
Vastuvõtmise kp: 01.07.2008
Jõustumise kp: 01.07.2008
Seosed: linnavalitsuse 17.07.2008 korraldus nr 854 muudab lisa
Eelnõu: Tartu Linnavalitsuse 27.05.2008 korraldusele nr 629 esitatud vaide läbivaatamine
Failid: tlvk2008_0786.pdf ( 1129 kb )



Margus Hanson


Abilinnapea linnapea ülesannetes

Anneli Apuhtin


Õigusteenistuse juhataja
linnasekretäri ülesannetes





Lisa
Tartu Linnavalitsuse
01. juuli 2008. a korraldusele nr 786
Kalle Kulbok
E-post: kalle@eenet.ee
06.05.08
1. Planeeringu põhjendus ei anna alust muuta üldplaneeringut. Hoonemahtude vähendamine eeldab, et 6-korruseline Raatuse 22 väheneb üle tee kuni 5-korruseliseks hoonemahuks. Ka ei ole võistlustöö "Õnneloomus" midagi eripärast, mis tingiks üldplaneeringu muutmist. Lisaks on küsitavad mõne hoone suhtelised kõrgused (21,5 m võimaldab ehitada lausa 7-korruselise hoone).

Teen ettepaneku piirduda üldplaneeringus määratletud hoonemahtudega ja
vähendada ehitusõigusega antavaid hoonekõrgusi.
Mitte arvestada. Hoonemahud on antud põhimõttel, kus tänavafrondis on planeeritud kõrgemad hooned ja edasi mahud vähenevad.
Linnavalitsuse seisukohalt tagab arhitektuurivõistluse võidutöö kohane hoonestamine kvartali funktsionaalselt ja ruumiliselt tervikliku arengu, mis tasakaalustatult arvestab majandusliku, sotsiaalse ja kultuurilise keskkonna pikaajalisi suundumusi ja vajadusi.
2. Võistlustöös "Õnneloomus" on arvestatud kunagise Narva mnt läbimurde kavaga ja Pika tn muutmisega linnaosadevaheliseks magistraalteeks. Kuna nendest kavadest on edaspidistes planeeringutes loobutud, ei ole põhjendatud ka planeeringu liiklusskeemi koostamine neid arvestades.
Linnavalitsus asus Laia tn silla keskkonnamõjude uuringus seisukohale, et Pika tn laiendamine magistraalteeks ei ole vajalik. Ka on kehtivas planeeringus loobutud nn Võidu silla läbimurdest ja sellele alale on kavandatud parkla.
Kummaline on parkimiskohtadest loobumine kaardi 7 ja 8 võrdluses vastassuunalise liikluse kavandamine jalgrattarajal ka kaugemas perspektiivis, suur kavandatud valgusfooride arv (eriti Võidu silla mahasõidul Narva mnt-le) jne.

Seetõttu teen ettepaneku mitte kehtestada DP kaarti nr 8
(Liikluskorraldus kaugperspektiivis).
Arvestada. Vastavalt kehtivale linna üldplaneeringule on Pikk tn koostatava detailplaneeringuga antud lõigus kavandatud jaotustänavana.
Kuna linna üldplaneering on kehtiv, ei ole Tartu linn loobunud põhimõttest, kus Pikk tänav on tulevikus jaotustänav ja see on kajastatud ka koostamisel olevas detailplaneeringus.
Samuti ei ole loobutud linna üldplaneeringus näidatud Narva mnt ühendamisest Raatuse tänavaga Võidu silla ristmikult.
Kehtiv detailplaneering, mis on planeerimisseaduse kohaselt lähiaastate ehitustegevuse aluseks, annab läbimurde alusele maale ajutiste parklate ehitamise võimaluse, kuna läbimurre ei ole ei ole kavandatud lähiaastatele. Narva mnt läbimurde liikluskorralduse üle otsustamine ei ole koostatava planeeringu ülesanne.

Kuna kaart nr 8 kajastab liiigilt üldisemast planeeringust tulenevaid lahendusi, on tegemist illustreeriva materjaliga, mis põhjendab kehtestatava detailplaneeringu lahendusi, ei kuulu antud kaart kehtestamisele. Kehtestatakse detailplaneering selle algatatud piirides.
3. Liikluslahendus planeeringu elluviimisel lähiaastatel on puudustega.
Puudub vajadus haljasriba rajamiseks Pika tn keskele ja tänava 4-realiseks muutmiseks. Pikk-Raatuse ristil on põhjendatud Annelinna poolt vasakpöörderaja väljatoomine, ent seda saab teha osaliselt ka tänavat põhja suunas laiendades.

Samal ristil puudub vajadus Pikal tänaval vasakraja väljatoomiseks
Annelinna suunas. Senine lahendus eraldi paremrajaga on liiklussituatsiooni arvestav.


Kaugemas perspektiivis on vajalik Raatuse tn laiendamine (Narva risti
läheduses eeldab olemasolev hoonestus tänava laiendamist ida poolt), arvestades kava suunata ka Raatuse tänavalt liiklust Põhja ringile. Ent lähiperspektiivis ei aita tänava laiendamine vähendada hommikust tippkoormust (piiratud on Raatuse-Narva risti läbilaskevõime Narva mnt ootavate autode tõttu).

DP-ga halveneb Raatuse-Pikk ristmikul nähtavus. Mõistlik oleks
arvestada ülekäigukoha ja ülekäiguraja erinevusega (kavandatavas liiklusseaduses on seda tehtud). Teen ettepaneku muuta DP liiklusskeemi ja tänavate planeeringut arvestades tegelike vajadustega.
Arvestada.
1.Linnavalitsus on seisukohal, et Haljasriba rajamiseks Pika tänava keskele on olemas vajadus, kuna sellega luuakse müra ja heitgaaside kahjulikku mõju leevendav roheline koridor. Tänava kavandamine 4-realiseks on põhjendatud arvestades linna üldplaneeringut.
2. Annelinna ja Pikk tänava poolt vasakpöörderadade kavandamine on lähtunud põhimõttest, kus tulevikus on ristmik lahendatav foorreguleeritavana. Seetõttu puudub vajadus tänavat põhja poole nihutada.
3.Kaugemas tulevikus on vajalik Raatuse tänava laiendamine. Koostamisel oleva detailplaneringuga seda ette ei nähta, kuid maa-ala selleks on reserveeritud. Küll aga on detailplaneeringuga ette nähtud ristmiku rekonstrueerimine foorreguleeritavaks ristmikuks ning seejärel läbilaskevõime. Kui ristmik on rekonstrueeritud foorreguleeritavaks, lahenevad ristmiku nähtavuse küsimused ja ettepanekus eeldatavasti mõeldud probleemid jalakäijate ülekäigurajaga.

Eeeltoodutud arvestades on linnavalitsus seisukohal, et koostatud liiklusskeem arvestab tegelikke vajadusi.