Tartu linna välisõhus leviva keskkonnamüra vähendamise tegevuskava koostamisest
Tartu linn koostab Tartu linna välisõhus leviva keskkonnamüra vähendamise tegevuskava aastateks 2019-2023, mille raames kogutakse infot erinevate tööstus- ja transpordiettevõtete müraalase tegevuse ning müra vähendamise meetmete rakendamise kohta.
Mõõtmised teostati 14.09.2016 ja 22.11.2016 õhtul/öösel. Mõõtmistulemusi võrreldakse atmosfääriõhu kaitse seaduse § 56 lõike 4 ja § 61 lõike 1 alusel kehtestatud keskkonnaministri määruses „Välisõhus leviva müra normtasemed ja mürataseme mõõtmise, määramise ja hindamise meetodid“ toodud piirväärtustega.
Ettevõtte ümbruses asuvad ning müra mõõtepunktideks valitud elamumaad (Vambola, Lembitu ja Väike kaare tänaval) tuleb üldjuhul lugeda II kategooria aladeks, mille puhul rakendatakse järgmisi müra piirväärtuseid:
· 60 dB päeval (7.00-23.00),
· 45 dB öösel (23.00-7.00).
Mõõtmistulemuste kohaselt võib Väike kaare tänaval asuvate elamumaade juures esineda öise müra piirväärtuse ületamist, kõrgeim müratase esineb Vambola tn 2a elamukrundi piiril – 50..52 dB(A).
Kui ettevõtte töökorraldus ei ole aasta jooksul muutunud, võib müraprobleem olla aktuaalne ning juhul, kui lähimate hoonete elanikud esitavad müraalase kaebuse, võib kaebus osutuda põhjendatuks (ehk tuvastatakse öise piirväärtuse ületamine). Seega tuleb antud piirkonnas hinnata müra vähendamise meetmete vajadust ning müra vähendamise meetmete rakendamise võimalusi.
Seoses eeltooduga palume vastata järgmistele küsimustele:
1. Palume anda ülevaade viimase 5 aasta jooksul (sh võimalusel eraldi välja toodud info alates 22.11.2016) rakendatud tehnoloogilistes uuendustest ja/või tööprotsessi ümberkorraldustest, mis võivad omada mõju ettevõtte lähiümbruses esinevale müratasemele.
2. Kas ettevõttele teadaolevalt on viimase 5 aasta jooksul esinenud müraalaseid kaebusi, kas kaebuste alusel on teostatud täiendavad müra mõõtmisi ning kas kaebuste alusel on töökorraldust muudetud või muid meetmeid rakendatud?
3. Kas ettevõtte päevases (7.00-23.00) ja öises (23.00-7.00) töögraafikus/protsessis on erinevusi, mis võiks mürataset mõjutada?
4. Kas ettevõtte hooajalises töögraafikus on erinevusi, mis võiks mürataset erinevatel aastaaegadel (kuudel) mõjutada?
5. Kas ja milliseid müra vähendamise meetmeid (või tööprotsessi muudatusi, mis muu hulgas võivad kaasa tuua ka müra vähenemise) on ettevõttel plaanis lähiaastatel (2018-2023) rakendada?
Vastavalt Atmosfääriõhu kaitse seaduse § 63 korraldab kohaliku omavalitsuse üksus koostöös müraallika valdajaga oma haldusterritooriumi kohta välisõhu mürakaardi koostamise, arvestades planeerimisseaduse § 75 lg 1 kohaseid üldplaneeringu ülesandeid müra leviku tõkestamiseks. Kohaliku omavalitsuse üksus lepib välisõhu mürakaardi alusel müraallika valdajaga kokku müra vähendamise abinõud ja nende rakendamise tähtajad. Kokkulepitu alusel koostab kohaliku omavalitsuse üksus müra vähendamise tegevuskava.
Palume kirjale vastata esimesel võimalusel, hiljemalt kahe nädala jooksul.
Lugupidamisega
Maarja Aedviir
736 1052 maarja.aedviir@raad.tartu.ee