Saadetud kiri: Lehe tn 23 krundi detailplaneeringu korrigeerimine

Asja number: DP-20-011

Kirja saaja:
Organisatsioon: Trullus OÜ
Kontaktisik Triin Nurmsalu
Saatja kuupäev: 13.01.2021

Kirja:
Saatja: Tartu Linnavalitsus Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakond
Teema: Lehe tn 23 krundi detailplaneeringu korrigeerimine
Koostaja: Ingrid Voolaid 736 1181 ingrid.voolaid@raad.tartu.ee
Registreeritud: 03.02.2021
Seisund: Allkirjastatud
Saadetud: 03.02.2021
Edastamise meetod: E-post
Failid: Linnaplaneerimise_ja_maakorralduse_osakond_Kiri_20210203_DP-20-011.asice ( 141 kb )
Seotud dokumendid:
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord
Show details for Saadetud kirja tekstSaadetud kirja tekst
Hide details for Saadetud kirja tekstSaadetud kirja tekst


Triin Nurmsalu
Trullus OÜ


Teie 13.01.2021 15:57:51
Meie 03.02.2021 nr 9-3.2/DP-20-011


Lehe tn 23 krundi detailplaneeringu korrigeerimine

  1. Planeeritud hoonetealune pind (maapealne täisehitus 32%) ei ole lähiala analüüsist tulenevalt põhjendatud. Hoonete taha paigutatud kõrghaljastusele ei ole piisavalt kasvuruumi. Vähendada hoonete ja parklakorruse mahtu.
  2. Mitte planeerida üle kahe korruse. Naaberkruntidele ei ole planeeritud üle kahekorruselisi hooneid. Lubatud maksimaalseks kõrguseks määrata 57,00 m. Osaline kolmas korrus on planeeringu seletuskirja järgi määratud kõrvale planeeritud üksikelamute absoluutkõrguse järgi, aga üksikelamute lubatud korruselisus on kaks. Arvestada tuleb maapinna kõrguste erinevust.
  3. Planeeringust puudub analüüs, milline on eeldatav krundi koormusindeks ja kuidas see suhestub kontaktvööndiga.
  4. Planeeringust ei selgu, kas hoone alune parkimislahendus arvestab ka hoone konstruktsioonidega. Selgitada.
  5. Määramata on hoonete 0-kõrgused. Ühtlasi tuleks määrata kõrgus ka parklakorruse peale arvestades krundi ees olevat tänava kõrgust.
  6. Põhijoonisel näidatud ramp võimaldab tänavalt alla sõitu 2,4 m sügavamale. Kui parklakorruse lae puhaskõrgus on 2,4 m, siis see tähendab, et parklakorruse pealne tõuseb ikkagi tänavamaast kõrgemale ja sinna peale peab jalakäija pääsema, kes tahab hoonesse siseneda. Soovitame teha koostööd arhitektiga, et leida reaalselt toimiv lahendus.
  7. Põhijoonisel on krundile määratud vaid korterelamumaa sihtotstarve. Seletuskiri räägib ka toetavatest otstarvetest. Täpsustada.
  8. Kui panipaigad, jalgrataste parkimiskohad ja lapsekärude hoidmise kohad planeeritakse keldrisse, siis peavad need olema mugavalt ligipääsetavad. Kirjeldada, kuidas see tagatakse.
  9. Esitada põhijoonisel planeeritud tänava ristlõige. Oksa ja Lehe tänava ristmikule planeerida liiklust rahustav meede (künnis, ülestõstetud ristmik).
  10. Näha ette Lehe tänava lõppu ajutine ümberpööramiskoht (puhastussõidukitele).
  11. Põhijoonisel puuduvad Lehe tänaval kaugküttetorustik (planeerida alates olemasolevast torustikust) ja ühendus projekteeritud sademeveekanalisatsiooniga.
  12. Kõrghaljastus ja olemasolev elektri kaabelliin krundi idaservas on omavahel konfliktis. Korrigeerida.
  13. Elektrikaablite servituuti ja kaitsevööndit pole näidatud nagu seletuskirjas öeldud.
  14. Peaaegu kõik tehnovõrkude ühendused on näidatud naaberala arenduse poolt koostatud projektlahendusest, mitte olemasolevatest võrkudest. Kirjeldada, kuidas tagatakse planeeringu realiseerimine, kui ehitama soovitakse hakata enne naabrit.
  15. Planeeringulahendus ei vasta projektlahendusele (OÜ Keskkonnaprojekt, töö nr 2178). Valgustusmastid on konfliktis nii haljastuse kui juurdepääsuga. Juhul kui tekib vajadus muuta projektlahendust, tuleb seda teha koostöös projekti tellijaga.
  16. Tegemist on keeruliste hüdrogeoloogiliste oludega. Kirjeldada ka maa-aluse korruse ja vundamendi drenaaži rajamise vajadust.
  17. Oksa ja Lehe tänava ristmikuala geomeetria ei vasta OÜ Keskkonnaprojekt tööle "Tartu linnas Lehe ja Ladva tänavate projekteerimistööd. Osa 1. Teed ja liikluskorraldus. Põhiprojekt".
  18. Elektri liitumine planeerida Lehe tänavalt, elektri liitumiskilp planeerida Lehe tn 23 kinnistule.
  19. Väljasõit hoonealusest parklast planeerida põhimõttel, et 5 meetrit enne ristumist kõnniteega oleks sõiduk tasapinnas, mitte kaldteel. Selline häiring võib hajutada sõidukijuhi tähelepanu ja nägemisvõimet kõnniteele.
  20. Sätestada, et parkimiskohtadel peab olema elektrisõidukite laadimisvalmidus vastavalt ehitusseadustikus toodule.
  21. Põhijoonisele lisada alusplaanina kasutatud geodeetilise alusplaani viide (viites peab kajastuma töö tegija, number, tegemise aeg, koordinaat- ja kõrgussüsteem).
  22. Detailplaneeringu seletuskirjas täiendada geodeetilise alusplaani viidet - lisada koordinaatsüsteem.
  23. Põhijoonisel muudavad tingmärgid "Suurim lubatud ehitisealune pind" ja "Planeeritav maa-alune hoonestusala" teised kihid loetamatuks. Muuta leppemärkide kujundust.
  24. Esitada tehnovõrgud eraldi joonisel.
  25. Geodeetilise alusplaani kihid muuta kõik halliks.
  26. Jalgratta parklate ja võimaliku lumevallitusala leppemärgid on halvasti loetavad.
  27. Ühtlustada planeeringus sõnakasutus - "planeeritav" asemel kasutada "planeeritud".
  28. Esitada vastavalt määrusele "Planeeringu vormistamisele ja ülesehitusele esitatavad nõuded" CAD fail, tärkandmed ja lisa 1.


Lugupidamisega




Ingrid Voolaid
736 1181 ingrid.voolaid@raad.tartu.ee


Lisad
.