EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
15. mai 2023. a. nr LV-IP-0098 |
Sõpruse silla projekteerimise valiku otsustamine |
KUULATI: |
linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haaki ettekannet. |
OTSUSTATI:
|
1. Võtta Sõpruse silla projekteerimisel aluseks alternatiiv 2: 2+2 sõidurada.
|
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Sõpruse silla projekteerimise valiku otsustamine " juurde
Tartu Linnavalitsus on sõlminud lepingu Selektor Projekt OÜga Sõpruse silla rekonstrueerimise projekteerimiseks. Töövõtja ülesandeks oli koostada Sõpruse silla rekonstrueerimise tööprojekt koos ristmike lahendustega. Töövõtja pidi analüüsima kahte silla varianti: 1+1 ja 2+2 sõidurajaga sild.
Projekteerimise käigus on selgunud, et optimaalne on Sõpruse silla projekteerimine alternatiivi 2 järgi (2+2 sõidurada), mis tagab üheskoos silla otstes olevate ristmikega piisava läbilaskevõime. Olemasolevat Annelinna poolset ringristmikku ei ole sellisel juhul vajalik olulisel määral ümber ehitada ning Karlova poole projekteeritakse silmuse kujuline või foorristmik. See lahendus annab võimaluse tegelda jalgrattastrateegia elluviimisega kesklinnas ja rajada nõuetekohane jalgrattateede põhivõrk.
Silla projekteerimise täpsustatud projekteerimise parameetrid:
- Sillal 2+2 sõidurada, kiiruspiirang 40 km/h;
- Sõidutee, rattatee ja kõnnitee parameetrid: tase rahuldav;
1+1 sõiduraja valik on mittesobiv, sest Rahu sillale ning Riia/Turu tänavatele tekib selle tulemusena tänasest suurem liikluskoormus. See omakorda piirab võimalusi kesklinnas jalgrattastrateegia tegevusi ellu viia, sest suurenenud liikluskoormus ei võimalda jalgrattateede rajamise eesmärgil tänavaruumi ümber jagada. Kesklinnas jalgrattateede põhivõrgu välja ehitamine (s.h Riia tn ja Turu tn) on väga oluline ja sellega tuleb kindlasti edasi minna.
Kui tulevikus valmib Tartu põhjapoolne ümbersõit või saavutatakse muude meetmetega autoliikluse vähenemine, siis saab kaaluda Sõpruse sillal parempoolse sõiduraja muutmist ühistranspordirajaks.