Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Korraldus |
Teema: | Tartu maakond, Tartu linn, Kardla küla, Nurga projekteerimistingimuste määramine |
Reg. number: | LV-K-0094 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 17.01.2023 |
Koostaja: | Lauri Kiisk |
Ettekandja: | Merlin Oja |
Õigusakt: | Tartu Linnavalitsuse 24.01.2023 korraldus nr 109 "Tartu maakond, Tartu linn, Kardla küla, Nurga projekteerimistingimuste määramine" |
Failid: | Nurga ehitusala skeem.pdf ( 23 kb ) |
TARTU LINNAVALITSUS | |
KORRALDUS | |
Tartu |
17. jaanuar 2023. a. nr LV-K-0094 |
Tartu maakond, Tartu linn, Kardla küla, Nurga projekteerimistingimuste määramine |
22.11.2022. a esitati Tartu Linnavalitsuse arhitektuuri ja ehituse osakonnale projekteerimistingimuste taotlus Tartu maakond, Tartu linn, Kardla küla, Nurga kinnistule üksikelamu ja abihoone püstitamiseks.
Alal puudub kehtiv detailplaneering. Tingimused määratakse ehitusmahtude, arhitektuurse lahenduse ja välisviimistluse osas.
Ehitusseadustiku § 26 lg 1 kohaselt on projekteerimistingimused vajalikud ehitusloakohustusliku hoone või olulise avaliku huviga rajatise ehitusprojekti koostamiseks, kui puudub detailplaneeringu koostamise kohustus. Detailplaneeringu koostamise kohustus puudub, kuna soovitakse ehitada väljapoole linna kui asustusüksust, samuti ei ole tegemist alevi või alevikuga.
Vastavalt ehitusseadustiku § 26 lg 2 p 1 annab pädev asutus projekteerimistingimused hoone püstitamiseks ja ehitusseadustiku § 26 lg 3 p 3 alusel arvestatakse projekteerimistingimuste andmisel üldplaneeringus määratud tingimusi.
Tartu Linnavolikogu 07.10.2021. a otsusega nr 373 kehtestatud Tartu linna üldplaneeringuga on krundile määratud maalise asutuse maa-ala juhtotstarve. Maalise asustuse maa-ala on väljapoole Tartu linna asustusüksust ja tiheasustusalasid, suuremaid tootmisalasid, säilitatavaid metsaalasid ning puhke- ja virgestusalasid sh. puhkemetsi jääv maa-ala, millel tulenevalt asustustihedusest ja planeeringu eesmärkidest ei ole otstarbekas detailsema maakasutuse juhtotstarbe määramine.
Nurga kinnistu paikneb Kardla küla arhitektuuriasumis KAR1, mis on hajaasustusala. Hajaasustuse struktuuri määravad hoonete ja hoonegruppide vaheline kaugus, hoonegruppides olevate hoonete arv, hoonete kaugus teedest, krundi ja õueala suurus jmt. Uushoonestus tuleb kavandada olemasolevatest talukohtadest eemale, järgides lähipiirkonna hoonete tüüpilisi vahekauguseid, kuid reeglina mitte lähemale kui 100 m (kaugus õuealade vahel). Krundi täisehitusprotsent on 10%.
Lähiala talukohtade õuealasid moodustav hoonestus koosneb valdavalt kahekorruselistest viilkatusega üksikelamutest, mille teine korrus on viilkatuse alune korrus ning kuni neljast elamu teenindamiseks mõeldud abihoonest. Püstitatav üksikelamu ja abihoone sobituvad mahuliselt ja otstarbelt piirkonna väljakujunenud keskkonda.
Ehitusseadustiku § 31 lg 4 p 2 kohaselt esitati projekteerimistingimuste kavand koos ehitusala skeemiga tutvumiseks naaberkinnistute, Taretaguse, Uue-Kannuska kinnistute omanikele ja Laeva metskond 101 kinnistu omaniku poolt volitatud asutusele.
Taretaguse kinnistu omanik ja Laeva metskond 101 kinnistu omaniku poolt volitatud Riigimetsa Majandamise Keskus andsid oma nõusoleku, Uue-Kannuska kinnistu omanikult projekteerimistingimuste kavandi ja ehitusala skeemi kohta tagasisidet ei laekunud.
Ühtlasi esitati ehitusseadustiku § 31 lg 4 p 2 kohaselt projekteerimistingimuste kavand koos ehitusala skeemiga tutvumiseks Transpordiametile, kuna Nurga kinnistu asub riigimaantee kaitsevööndis.
Ehitusseadustiku § 34 lg 4 p 1 kohaselt esitati projekteerimistingimuste kavand koos ehitusala skeemiga kooskõlastamiseks Põllumajandus- ja Toiduametile, kuna Nurga kinnistu paikneb maaparandussüsteemi alal.
Põllumajandus- ja Toiduameti seisukoht:
Nurga maaüksus ja seda teenindav teerajatis asub drenaažikuivendusega maaparandussüsteemi ehitise Mudaniku (maaparandussüsteemi/ehitise kood 2103900020030/002) maa-alal. Maaparandussüsteemi maa-alale ehitise kavandamisel tuleb nii projekteerimisel, ehitamisel kui ka kasutamisel arvestada maaparandusseadusest (edaspidi MaaParS) tulenevate nõuetega. Drenaažiga kuivendatud maa-ala maakasutus ei tohi kahjustada drenaažisüsteemi toimimist (MaaParS § 47 lg 6). Nurga maaüksus asub Rahinge Maaparandusühistu tegevuspiirkonnas.
Põllumajandus- ja Toiduamet ei näe takistavaid asjaolusid Nurga maaüksusel maaparanduse kasutusotstarbe lõpetamiseks, kui maaomanikud selleks soovi avaldavad. Vastasel juhul säilib nimetatud kinnistu omanikul igakordne Põllumajandus- ja Toiduametiga kooskõlastamise või loa taotlemise kohustus, kui kinnistutel kavandatakse ehitamist (MaaParS § 50), heitvee immutamist või kõrghaljastuse rajamist (MaaParS § 47 lg 5). Küll aga tuleb igal juhul tagada omavoliliselt rajatud teerajatise alla jäävate dreenide korrasolek, sest nendest sõltub naabruses asuvatel Metsatare, Suurmetsa ja Künnapuu maaüksustel paikneva maaparandussüsteemi toimimine.
Põllumajandus- ja Toiduamet esitas projekteerimistingimuste kavandis väljatoodud tingimused, millega Nurga maaüksusel hoonete projekteerimisel arvestama peab.
Transpordiameti seisukoht:
Transpordiametil ei ole vastuväiteid Tartu Linnavalitsuse arhitektuuri ja ehituse osakonna poolt tutvumiseks saadetud Nurga kinnistu projekteerimistingimuste kavandi juurde lisatud ehitusala skeemis näidatud ehitusalale.
Lähtudes ehitusseadustiku (edaspidi EhS) § 70 lg 3 kooskõlastas Transpordiamet Nurga projekteerimistingimuste eelnõu tingimustel, et eelnõud täiendatakse Transpordiameti esitatud tingimustega. Tingimused on väljatoodud projekteerimistingimuste tabelis.
Võttes aluseks ehitusseadustiku § 26 lg 2 p 1 ja Tartu Linnavolikogu 28. juuni 2017. a määruse nr 140 "Ülesannete jaotus ehitamise ja planeerimise korraldamisel Tartu linnas" § 10 lg 1 Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b :
1. Määrata projekteerimistingimused Tartu maakond, Tartu linn, Kardla küla, Nurga kinnistul üksikelamu ja abihoone ehitusprojekti koostamiseks vastavalt korralduse lisale.
2. Korraldus jõustub projekteerimistingimuste taotlejatele teatavakstegemisest.
3. Korralduse peale võib esitada Tartu Linnavalitsusele vaide haldusmenetluse seaduses sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korraldusest teada saamise päevast või päevast, millal oleks pidanud korraldusest teada saama või esitada kaebuse Tartu Halduskohtule halduskohtumenetluse seadustikus sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korralduse teatavakstegemisest.
Linnapea | |
Linnasekretär |
Lisa | |||||||||||||||||||||||||
Tartu Linnavalitsuse | |||||||||||||||||||||||||
korralduse eelnõu nr LV-K-0094 juurde | |||||||||||||||||||||||||
|
Ehitusseadustiku § 26 lg 1 kohaselt on projekteerimistingimused vajalikud ehitusloakohustusliku hoone või olulise avaliku huviga rajatise ehitusprojekti koostamiseks, kui puudub detailplaneeringu koostamise kohustus. Detailplaneeringu koostamise kohustus puudub, kuna soovitakse ehitada väljapoole linna kui asustusüksust, samuti ei ole tegemist alevi või alevikuga.
Tartu Linnavolikogu 07.10.2021. a otsusega nr 373 kehtestatud Tartu linna üldplaneeringuga on krundile määratud maalise asutuse maa-ala juhtotstarve. Maalise asustuse maa-ala on väljapoole Tartu linna asustusüksust ja tiheasustusalasid, suuremaid tootmisalasid, säilitatavaid metsaalasid ning puhke- ja virgestusalasid sh. puhkemetsi jääv maa-ala, millel tulenevalt asustustihedusest ja planeeringu eesmärkidest ei ole otstarbekas detailsema maakasutuse juhtotstarbe määramine.
Nurga kinnistu paikneb Kardla küla arhitektuuriasumis KAR1, mis on hajaasustusala. Hajaasustuse struktuuri määravad hoonete ja hoonegruppide vaheline kaugus, hoonegruppides olevate hoonete arv, hoonete kaugus teedest, krundi ja õueala suurus jmt. Uushoonestus tuleb kavandada olemasolevatest talukohtadest eemale, järgides lähipiirkonna hoonete tüüpilisi vahekauguseid, kuid reeglina mitte lähemale kui 100 m (kaugus õuealade vahel).
Ehitusseadustiku § 31 lg 4 p 2 kohaselt esitati projekteerimistingimuste kavand koos ehitusala skeemiga tutvumiseks naaberkinnistute, Taretaguse, Uue-Kannuska ja Laeva metskond 101 kinnistute omanikele.
Taretaguse kinnistu omanik ja Laeva metskond 101 kinnistu omaniku poolt volitatud Riigimetsa Majandamise Keskus andsid oma nõusoleku, Uue-Kannuska kinnistu omanikult projekteerimistingimuste kavandi ja ehitusala skeemi kohta tagasisidet ei laekunud.
Ühtlasi esitati ehitusseadustiku § 31 lg 4 p 2 kohaselt projekteerimistingimuste kavand koos ehitusala skeemiga tutvumiseks Transpordiametile, kuna Nurga kinnistu asub riigimaantee kaitsevööndis.
Ehitusseadustiku § 34 lg 4 p 1 kohaselt esitati projekteerimistingimuste kavand koos ehitusala skeemiga kooskõlastamiseks Põllumajandus- ja Toiduametile, kuna Nurga kinnistu paikneb maaparandussüsteemi alal.
Põllumajandus- ja Toiduamet ning Transpordiamet esitasid tingimused, millega peab Nurga kinnistule ehitatavate hoonete ja rajatiste ehitusprojekti koostamisel arvestama, esitatud tingimused on lisatud projekteerimistingimuste tabelisse.
Kinnistu asukoht: