Akti väljaandja: | Tartu Linnavolikogu |
Akti liik: | Informatsioon |
Teema: | Ülevaade revisjonikomisjonile Tartu linna teehooldushankest 2021–2027 ja sõlmitud lepingutest |
Reg. number: | LVK-I-0005 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 25.01.2022 |
Koostaja: | Madis Tammeorg |
Ettekandja: | Rein Haak |
Esitab: | linnavalitsus, 25.01.2022 istungi protokoll nr 6 |
Juhtiv komisjon: | Revisjonikomisjon |
Seosed: | Linnavalitsuses menetletud eelnõu: Revisjonikomisjoni protokoll nr 3: |
Failid: | Tartu_Linnavolikogu_Informatsioon_2022_LVK-I-0005.pdf ( 93 kb ) Informatsiooni lisa 1 sanktsioonid.pdf ( 223 kb ) RW kvalifitseerimata jätmine .pdf ( 576 kb ) |
TARTU LINNAVOLIKOGU | |
INFORMATSIOON | |
Tartu |
25. jaanuar 2022. a. nr LVK-I-0005 |
Ülevaade revisjonikomisjonile Tartu linna teehooldushankest 2021–2027 ja sõlmitud lepingutest |
Linnavolikogu revisjonikomisjon soovib oma 03.02.2022 koosolekul kuulata informatsiooni järgmiste küsimuste osas:
· Ülevaade Tartu linna teehooldushanke 2021 – 2027 kohta (hanke tingimused, võitja valiku kriteeriumid. Miks esikoha saanud ettevõte diskvalifitseeriti? Selgitused hankes sisaldunud väljaveetava lume koguse kohta);
· Teehoolduse lepingute ülevaade – hinnad ja sanktsioonid (Kuidas linn kontrollib lepingu täitmist? Kuidas kontrollitakse hankes nõutud tehnika olemasolu? Kui palju on rakendatud lepingu rikkumise eest sanktsioone? Millised on trahvimäärad lepingu rikkumise kohta Tartus ja teistes omavalitsustes?).
Ülevaade Tartu linna teehooldushankest 2021 – 2027 ja sõlmitud lepingutest.
Kõigi Tartu linna tänavate aastaringseks hoolduseks viidi läbi riigihange ja sõlmiti lepingud kolmes erinevas piirkonnas parimad pakkumused teinud firmadega. Linn on jagatud kolmeks piirkonnaks – ida (Eesti Keskkonnateenused AS), lääne (Tänavapuhastuse AS) (piirkondade piiriks Narva mnt, Riia mnt ja Võru tn joon, kusjuures piiritänavad on idapiirkonnas) ja endise Tähtvere valla piirkonnaks (Keskkonnahooldus Eesti OÜ). Ülevaate töödest saab kaardirakendusest Tartu linna kodulehelt:
https://gis.tartulv.ee/portal/apps/webappviewer/index.html?id=ea7fb96a33694c3382282dd9565ab178
* Hanke tingimused (hankedokument 41 lk ja selle 8 lisa, hankepass 27 lk, vastavustingimused 7 lk ja hindamiskriteeriumid) on nähtavad riigihangete registris hanke alusandmete dokumentide real:
https://riigihanked.riik.ee/rhr-web/#/procurement/2699972/documents?group=B
* Võitja valiti kõrvaldamata, kvalifitseeritud ja nõuetele vastava pakkumise teinud pakkujate pakkumuste võrdlemisel, arvestades:
1. sõidukite ja masinate keskkonnakriteeriumi HD p-s 14.4.1. esitatu kohaselt - kuni 20 punkti;
2. maksumust vastavalt HD p-s 14.4.2. kirjeldatule vähim on parim - maksimaalselt 80 punkti;
Kokku: 100 punkti.
Pakkumuse maksumuse (eurodes käibemaksuga) kriteerium on 80 väärtuspunkti. Pakkumuse maksumuse kriteeriumi alusel jagatakse maksimaalne arv punkte, madalaima maksumusega pakkumuste eest (Mmin). Maksumuse kriteerium jaguneb kaheks:
1. Puhastuspiirkonnas aastaringsete tänavapuhastustööde Baashinna pakkumus moodustab 90 hindepunkti (HP1);
2. Baasühikhindade pakkumus moodustab 10 hindepunkti. (HP2); (Baasühikhindade pakkumus kujuneb pakkuja poolt HD lisa II vormi 8A või 8B p-s 3 toodud baasühikhindade ja näitlike mahtude alusel).
3. Eeltoodud maksumuse kriteeriumite alusel saab maksimaalse arvu punkte (90 või 10) vastavalt madalaima maksumusega pakkumus.
* Riigihankes toimub eduka pakkumise väljaselgitamine alljärgnevalt.
Hankija poolt tuleb teostada vastavalt riigihangete seadusele järgmised toimingud:
1. kontrollida, kas esitatud pakkumused vastavad riigihankel esitatud vastavustingimustele;
2. kontrollida, kas iga konkreetne pakkuja vastab nõutud kvalifitseerimistingimustele ja on üldse võimeline seda tööd lepinguperioodi jooksul tegema. RHSi kohaselt tuleb nn viimase toiminguna teostada edukaks tunnistatud pakkuja puhul kõrvaldamise aluste ning kvalifitseerimistingimustele vastavuse kontroll. Seadus lubab samas igal ajahetkel neid kontrollitoiminguid teostada. Kuigi see on hankijale nn topeltkoormus, siis vältimaks mitmekordseid linnavalitsuse istungitel käimisi ning otsuste ümbertegemisi (nt juhul, kui peale edukaks tunnistamist selgub, et edukal pakkujal esinevad kõrvaldamise asjaolud), peab hankija mõistlikuks enne edukaks tunnistamise otsuste langetamist teostada sisulise kontrolli pakkujate kõrvaldamise aluste puudumise ning kvalifikatsiooninõuete täitmise osas;
3. olles veendunud, et pakkujad on täitnud riigihankel esitatud nõuded, saamaks kogu hankeperioodil elutähtsat teenust sisaldavate töödega hakkama, saab hankija välja selgitada eduka pakkuja vastavalt riigihankel esitatud hindamiskriteeriumitele (vastutava isiku pädevus);
4. pakkumuste võrdlemise järgselt tunnistada edukaks hindamiskriteeriumide kohaselt soodsaima pakkumuse (linnavalitsuse istungi pädevus);
5. kontrollida veelkord, kas edukal pakkujal puuduvad seaduses loetletud riigihankelt kõrvaldamist nõudvad asjaolud;
6. veelkord, kas edukas pakkuja vastab kvalifitseerimisnõuetele (vajalike tööde ning nende täitmiseks tarvilike teadmiste, tööjõu, masinate, territooriumite, hoonete, materjalide, sidevahendite, logistika ja seeläbi kogu hanke täitmiseks vajalike rahaliste vahendite osas).
Kahjuks ei vastanud pakkuja Roadwest OÜ kvalifikatsioon riigihankel esitatud tingimustele (vt lisatud kvalifitseerimata jätmise otsus). Roadwest OÜ esitas mittekvalifitseerimise otsuse peale vaide riigihangete vaidlustuskomisjonile, mis jäeti rahuldamata. Vaidlustuskomisjon luges linna otsuse põhjendatuks.
* Väljaveetava lume kogus on hankesse määratud varasema 25 aasta keskmisena – läänepiirkonnas 10000 m3, idapiirkonnas 3000 m3.
Lepingus on sätestatud, et juhul, kui lepingujärgne lumeveo maht 15. oktoobrist kuni 15. aprillini on alla baashinnas sisalduva mahu, fikseeritakse tegelikult teostamata lumeveo maht 30. aprilli seisuga ja korrutatakse läbi käibemaksuta lume äraveo baasühikhinnaga, mis arvestades indekseerimist kehtib vastava aasta maikuus. Saadud summa arvestatakse võrdsetes osades maha aprilli ja maikuu eest maksmisele kuuluvast hooldustasust. Juhul kui tegelik maht on baashinnas sisalduvast suurem, tasutakse töövõtjale eeltoodud põhimõtetel juurde.
* Tartu linn kontrollib aastaringse tänavate hoolduse lepingute täitmist ArcGis kaardiprogrammi ja selle veebirakenduse kaudu, millelt on jälgitavad kõik hooldustöid tegevad masinad. Lisaks tehakse regulaarseid kontrollreide ja kasutatakse linlastelt infotelefoni 1789 ja "Ametnik vastab" rubriigi kaudu laekunud tagasisidet.
* Hankes nõutud tehnika olemasolu kontrollimist teostati selle ülevaatusega mitmes etapis 1., 11., 15. oktoobril firmades kohapeal ning avalik ülevaatus ja esitlus kõigile tartlastele (kuhu olid kutsutud ka kõik linnavolinikud) toimus 8. oktoobril Raekoja platsil. Juba 14.07.2021 saatis ida- ja läänepiirkonna hooldusfirmade tehnika tarnija Scania Tartu linnale kirja, milles teatati, et pooljuhtide puudusega seoses globaalses autotööstuses tekkinud äärmiselt keeruline olukord tingib hooldustehnika tarnete hilinemise. Sama info laekus veel mõnelt tehnika tarnijalt, seega oli lepingu algusaja 01.11.2021 seisuga toimunud kontrolliks lepingupartneritest sõltumatutel asjaoludel hankes üles antud tehnikast tarnimata idapiirkonda 7 (neist 5 talvetöödeks) ja läänepiirkonda 4 masinat, mida asendati kokkuleppel töövõtjatega ajutiselt vanemate, analoogse võimekusega masinatega, mis olid alles eelmisest hankeperioodist. Seega on kõik tööd tehnikaga kaetud ja tehtud. 20.01.2022 seisuga on puudu veel vaid kaks Scania suurt sahkpuisturit, mille tarneaeg pole teada. Kokku on kolme piirkonna peale tänavate talihooldetöödel kasutusel 103 tehnikaühikut.
* Hankelepingu esimese 2,5 kuuga on rakendatud sanktsioone neljal korral kokku 110,3 € ulatuses.
* Tartu linna aastaringse tänavate hoolduse hankelepingutega rakendatavad sanktsioonid on järgmised (väljavõte lepingust):
POOLTE VASTUTUS
8.1. Tellijal on õigus lepinguperioodi jooksul kontrollida Töövõtja vastavust Riigihanke kõrvaldamata jätmise ja kvalifitseerimise tingimustele. Mittevastavuse ilmnemisel on Tellijal õigus anda tähtaeg mittevastavuse likvideerimiseks. Tellija poolt määratud tähtajaks kõrvaldamata jätmise ja kvalifitseerimise tingimustele mittevastavuse korral on Tellijal õigus Töövõtuleping viivitamata ühepoolselt lõpetada ja Töövõtja on kohustatud tasuma Tellijale leppetrahvi summas 15% pakkumuses toodud käibemaksuta pakkumuse baashinnast.
8.2. Töövõtja kohustub viima mittenõuetekohaselt teostatud töö omal kulul kehtivate nõuetega vastavusse. Töövõtja poolse kohustuse täitmata jätmisel on Tellijal õigus tellida vastavate tööde teostamine Töövõtja kulul kolmandatelt isikutelt.
8.3. Töövõtja hüvitab Tellijale või kolmandale isikule Töövõtjal lasuvate kohustuste täitmata jätmise või mittenõuetekohase täitmise tõttu tekkinud kahju täies ulatuses.
8.4. Töövõtja poolse kohustuse täitmata jätmisel on Tellijal on õigus vähendada vormi 8 p 2 kohast vastava kuu käibemaksuta hooldustasu alljärgnevalt:
8.4.1. Tööde tegemata jätmisel määratakse teostamata jäänud töö maht (m, m2 , m3 , h, tk) ning tasu võidakse vähendada vormi 8 p-s 3 pakutud vastava, arvestades indekseerimist, rikkumise ajal selle töö kohta kehtiva 2 kordse baasühikhinna võrra. Töövõtjal on kohustus Tellija nõudel teostada lisaks ka teostamata töö.
8.4.2. Tööde ebakvaliteetse teostamise korral (Töövõtja ei ole teostanud määratud toiminguid kvaliteetsel või funktsionaalselt nõutud tasemel või on teostanud oluliselt hilinedes või ebatäielikult) võidakse vähendada tasu p-s 8.4.1 toodud põhimõtetel 1 kordse baasühikhinna võrra. Töövõtjal on kohustus Tellija nõudel teostada lisaks ka teostamata töö.
8.5. Järgmiste rikkumiste ilmnemisel vähendatakse igakordsel rikkumisel vormi 8 p 2 kohast vastava kuu käibemaksuta hooldustasu 3000 euro võrra:
8.5.1. Pakkumuses esitatud hooldusmehhanisme ei kasutata rasketes ilmastikuoludes kvaliteedi tagamise plaani mahus;
8.5.2. Piirkonnas kasutatava tehnika ja seadmete oluline mittevastavus Hankedokumentides kirjeldatud tingimustele;
8.5.3. Tahtlikud vead dokumentide kannetes - kui Töövõtja aruande vormis või päevikutes avastatakse tahtlikult faktidele mittevastavate andmete esitamine (ehk ei arvestata ilmselgeid summeerimisvigu jmt).
8.6. Alltoodud talihooldusobjektide nõuetele mittevastavusel määratakse objekti visuaalsel hindamisel vajadusel ka pildistamise ja/või mõõtmise teel (lumesus, haardetegur, jms), pind m² või objektide hulk, millel töö on teostamata või mittenõuetekohaselt teostatud ning vähendatakse lepingulist käibemaksuta kuu hooldussummat ja rakendatakse Töövõtja suhtes sanktsioone alljärgnevalt:
8.6.1. p 4.2.2 nõuetele mittevastav ohtlik koht (lisa 10) (iga objekt): 640 eurot;
8.6.2. p 4.2.3 nõuetele mittevastav ristmik (iga objekt): 320 eurot;
8.6.3. ülekäigurajad või bussipeatused (iga objekt): 200 eurot;
8.6.4. jalakäijaile ei ole tagatud (p 4.2.6) vähemalt 1,5 m laiune vallidest läbipääs
ettenähtud kohtades sõidutee ületamiseks (iga objekt): 130 eurot;
8.6.5. ei ole operatiivselt tagatud vee äravool restkaevu või veevoolurennides 64 eurot;
8.6.6. iga päeva eest, mil rikutakse p 4.3.19 tähtaja nõudeid: 32 eurot;
8.6.7. iga p 6.5 nõuetele mittevastava, libeda pinna 1 m2: 6,4 eurot;
8.6.8. kui tegemata on üle 25% libedus- või lumetõrjetööde mahust, kuu hooldustasu välja ei maksta ja Tellijal on õigus Töövõtuleping ühepäevase etteteatamisega lõpetada, kusjuures Töövõtja on sellisel juhul kohustatud maksma Tellijale leppetrahvi summas 15% pakkumuses toodud käibemaksuta pakkumuse baashinnast.
8.7. Punktides 8.6.1 – 8.6.8 sätestatud sanktsioone rakendatakse iga rikkumise eest eraldi, ja mitte rohkem, kui üks kord ööpäeva jooksul.
8.8. Hooldustasu vähendamine fikseeritakse kontrollaktiga, mille alusel vähendamised jooksval perioodil summeeritakse ja kantakse tööde koondakti.
8.9. Kui Töövõtja on oluliselt rikkunud Töövõtulepingu tingimusi, on Tellijal õigus Töövõtuleping 10 päevase etteteatamisega ühepoolselt lõpetada. Töövõtja on kohustatud sellisel juhul maksma Tellijale leppetrahvi summas 15% pakkumuses toodud käibemaksuta pakkumuse baashinnast.
8.10. Garantiikirja esitamata jätmisel punktis 4.3.18 nimetatud tähtpäevaks rakendatakse leppetrahvi 100 eurot iga tähtpäeva ületava päeva eest.
Teistes Eesti linnades rakendatavatest sanktsioonidest on esitatud väljavõte kahe Tallinna linnaosa, Pärnu, Narva, Viljandi ja Võru riigihangetest ülevaatena lisas nr 1.
Esimees | |