Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Istungi protokolli kantav otsus |
Teema: | Asendushooldusteenuse korraldamine Tartu linnas |
Reg. number: | LV-IP-0085 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 13.04.2020 |
Koostaja: | Brit Peterson |
Ettekandja: | Merle Liivak |
Failid: | Asendus- ja järelhooldusteenus.pptx ( 986 kb ) |
TARTU LINNAVALITSUS | |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS | |
Tartu |
13. aprill 2020. a. nr LV-IP-0085 |
Asendushooldusteenuse korraldamine Tartu linnas |
KUULATI: | Merle Liivaku ettekannet |
OTSUSTATI: |
1. Võtta informatsioon teadmiseks.
2. Esitada revisjonikomisjonile ülevaade Tartu linna asendushooldusteenuse korralduse kohta.
3. Ettekandjaks revisjonikomisjonis määrata Merle Liivak ja Brit Peterson |
Juhataja: | |
Protokollija |
Tartu linna revisjonikomisjoni tööplaanis on 16.04.2020 määratud asendushooldusteenuse korraldamise ülevaade Tartu linnas.
Tartu Linnavalitsuse eestkostel on 73 last. Asendushooldusteenusel viibib 61 last ja 8 täisealist noort. Asendushooldusteenust osutab Tartu Linnavalitsusele 12 erinevat teenuseosutajat, kelle seas on kolm perelähedaste tingimustega teenuseosutajat. Enim lapsi viibib asendushooldusteenusel SA-s Tartu Perekodu Käopesa.
Hooldusperedes elab 12 Tartu linna eestkostel olevat last, sh on ühes peres 2 last. 2019. aasta Tartu Linnavalitsuse sotsiaal- ja tervishoiuosakonna lastekaitseteenistuse eesmärgiks oli perest eraldatud väikelastele hooldusperede leidmine. 2019. aastal perest eraldatud väikelastest paigutati hooldusperesse 6 last, mitte ühtegi ei paigutatud asutusepõhisele hooldusele.
Lisaks oli 2019. aasta eesmärgiks hooldusperedele suunatud teavitus- ja värbamistöö. Hetkel on üleriigilises hooldusperede registris 17 hooldusperet. Tartu Linnavalitsus tasub lepingujärgselt hoolduspere vanema tasu riigi kehtestatud määras so ¼ Vabariigi Valitsuse kehtestatud töötasu alammäära ulatuses (töötasu alammäär on 584 eurot, hoolduspere vanema tasu 146 eurot). Hoolduspere vanema tasu saavad PRIDE-koolituse ja SKA hindamise läbinud pered, selliseid peresid on Tartus 7.
Tartu Linnavalitsus tasub 6 hooldusperele lapse isiklike kulude katteks 240 eurot kuus ja 5 perele lapse isiklikke kulutuste katteks suurendatud mahus. Lapse isiklike kulutuste hüvitamist on suurendatud näiteks lasteaia koha- ja toidutasu maksmiseks, huvihariduse tagamiseks jms kulutusteks. Lisaks määrab Tartu Linnavalitsus kalendriaasta jooksul täiendavate sotsiaaltoetuste alusel ühekordseid toetuseid ka hooldusperedele ning seal kasvavatele lastele (nt kord aastas toetus lapse toimetuleku piiri ulatuses; ühekordsed toetused erinevate kulutuste katteks).
Lisaks rahalisele toetusele on tagatud Tartu Linnavalitsuse hooldusperedele tugiteenused. Kõikidele peredele jagatakse informatsiooni riiklike teenuste osas ning neile võimaldatakse tasuta psühholoogilist nõustamist. Samuti pakutakse hooldus- ja tugiperedele võimalust osaleda Tartu Linnavalitsuse rahastatud vanemlusprogrammides.
Tartu Linnavalitsuse sotsiaal- ja tervishoiuosakond osutab järelhooldusteenust kokku 18 noorele. Asutuses järelhooldusteenusel on 15 noort (senises asenduskodus, kus laps kasvanud on) ja 3 noort elavad iseseisvalt ning Tartu Linnavalitsuse toetus on suunatud nende eluaseme- ja isiklike kulude katmiseks. Järelhooldusteenuse eesmärgiks on asendushooldusteenusel või füüsilise isiku eestkostel viibinud noorte toetamine iseseisvaks eluks valmistumiseks. Asutusepõhise järelhooldusteenuse eesmärgiks on noorele iseseisvaks eluks vajalike koduste toimingute õpetamine ning iseseisva majandamise toetamine.
Asendus- ja järelhooldusteenuse 2019. aasta kogukulu oli ca 1,75 miljonit eurot. Riiklikest vahenditest jäi kasutamata 162 346,45 eurot, mis moodustas 8,5% määratud riiklikest toetusfondi vahenditest, mida loetakse mõistlikuks jäägiks.
2020. aasta prognoositav kulu asendus- ja järelhooldusteenusele on 1,88 miljonit eurot.
Valdkonna probleemkohad üleriigiliselt:
- hooldusperede vähesus ja vähene ettevalmistus;
- füüsiliste isikute eestkoste lõpetamine;
- teenuse hinnatõus;
- vähene teenuskohtade arv;
- järelhooldusteenus on vähe reguleeritud ja puudub kvaliteedijuhis.
Asendus- ja järelhooldusteenus.pptx