Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Istungi protokolli kantav otsus |
Teema: | Informatsioon revisjonikomisjonile viidasüsteemi kohta |
Reg. number: | LV-IP-0122 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 12.06.2019 |
Koostaja: | Anna-Liisa Unt |
Ettekandja: | Reno Laidre |
Failid: | TARTU LINNA VIIDASÜSTEEM.pdf ( 358 kb ) |
TARTU LINNAVALITSUS | |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS | |
Tartu |
12. juuni 2019. a. nr LV-IP-0122 |
Informatsioon revisjonikomisjonile viidasüsteemi kohta |
KUULATI: | Reno Laidre ettekannet. |
OTSUSTATI: |
Esitada informatsioon revisjonikomisjonile ülelinnalisest viidasüsteemist |
Juhataja: | |
Protokollija |
Suur osa tänapäeva teenustest lähtub kasutusmugavusest. Iga linn, kes soovib, et tema elanikel ja külastajatel oleks seal meeldiv viibida, peab seisma linnaruumi hea loetavuse eest. Arhitektuuri ja ehituse osakond algatas Tartu uue viidasüsteemi korraldamise protsessi 2016. aastal.
Eeltööd alustati koostöös Eesti Disainikeskusega, tulemuseks töökava mitmeosalise hanke läbiviimiseks. Tööprotsessi esimeseks etapiks oli viidasüsteemi loomise ja sellele eelneva kasutajauuringu läbiviimise pakkuja leidmine.
Hankekutsele eRK-s esitati 2 pakkumust, mõlemad tunnistati nõuetele vastavaks. Vastavalt hankedokumentatsioonile hinnati nii pakkumuse maksumust (40% hindest) kui pakkumuse sisu ja kvaliteeti (60% hindest). Edukaks tunnistati Disainiosakond OÜ pakkumus.
Süsteemi loomise ja kasutajauuringu väljatöötamise lepingu pikkuseks oli 4 kuud. Töö tulemusena koostati põhjalik ülevaade linna vajadustest ja linlaste soovidest seoses kergliiklemise ja ühistranspordiga; koostati visioonidokument „15 min Tartu“ ning komplekteeriti ettepanek uue viidaperekonna loomiseks.
Viidasüsteemi loomise teiseks tööetapiks oli disainikonkurss, mille aluseks (võistlustingimuste lisaks) oli eelnevas etapis analüüsitud kasutajauuring ning välja töötatud viidaperekonna kontseptsioon. Ideekonkurss viidi läbi kahes etapis: esmalt kvalifitseeriti osalejad portfoolio ja meeskonna pädevuse põhjal ning seejärel esitasid kolm võistlema kvalifitseeritud meeskonda lahendused kõigi viidaliikide toodete kujundusele ja viitadel eksponeeritavale graafikale.
Komisjon andis töödele koondhinded tööde teostamise hinnapakkumuse (40% hindest) ning töö sisu ja kvaliteedi (60% hindest) põhjal. Parimaks osutus Disainiosakond OÜ poolt pakutud lahendus hinnaga €36 000.- + KM (vahendid on kavandatud AEO eelarvesse).
Ülelinnalise viidasüsteemi realiseerimise esimesteks etappideks on rattaringluse avalikku ruumi puudutav infograafika (jalgrattal ja infopostil paiknev teave) /realiseeritud/ ning uue bussiliinide võrgustiku infograafika (bussides ning peatustes ja ootekodades paiknev teave) /väljatöötamisel/. Tervikliku viidasüsteemi rajamine on mitmeaastane protsess, mis sõltub eelarvelistest võimalustest.