EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
Tartu
|
23. november 2017. a. nr LV-K-1289 |
Öö tänava tee ehitusloa andmine |
Tartu Linnavalitsuse arhitektuuri ja ehituse osakonnale on esitatud tee ehitusloa taotlus ja tööprojekt Öö tänava tee ehitamiseks.
Tartu Linnavalitsuse arhitektuuri ja ehituse osakonnale (edaspidi osakond) esitati esmakordselt 07.09.2017. a Öö tänava tee ehitamiseks tööprojekt ja Öö tänava tee-ehitusliku projekti ekspertarvamus. Lahendus nägi ette sõidutee kaldega 7% ning kõnnitee kalletega 6-7%, keskelt katkestatud treppidega, eesmärgiga kompenseerida madalamaid kaldeid kui ala loomulikul reljeefil. Linnavalitsuse seisukohalt taganuks esitatud lahendus nõuetekohase 6% kaldega ligipääsu vaid kahele kvartali keskel asuvale hoonele, kuid muutnuks üldiselt liiklemise tänaval segasemaks ja ohtlikumaks. Samas vastanuks lahendus osaliselt Eesti Standardile EVS 843:2016 "Linnatänavad", mille kohaselt ei ole soovitav üle 6% pikikladega kergliiklejate teid projekteerida.
16.10.2017. a teavitas osakond taotlejat tee-ehitusprojektis esinenud puudustest. Vastavalt linnavalitsuse seisukohale projekteerida tänav sellisel kujul, et sõidutee ja jalgtee on ühtse kaldega (ca 7%) ning eristatud katenditega (alla lastud äärekividega). 13.11.2017 laekus osakonnale Öö tänava tee-ehitusprojekti uus lahendus, milles on arvestatud linnavalitsuse 16.10.2017. a märkustega.
Eeltoodust lähtuvalt leiab Tartu Linnavalitsus, et tulenevalt loomulikust reljeefist Pargi tänava ja Päeva tänava vahel on mõistlik kavandada Öö tänav täies ulatuses 7% kaldega.
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 30 lg 1 p 2 ja ehitusseadustiku § 3 lg 3, § 39 lg 1 ja Tartu linnavolikogu 28.06.2017. a määruse nr 140 "Ülesannete jaotus ehitamise ja planeerimise korraldamisel Tartu linnas" § 10 lg 3, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Arhitektuuri ja ehituse osakonnal anda välja ehitusluba Öö tänava tee ehitamiseks.
2. Korraldus jõustub ehitusloa taotlejale teatavakstegemisest.
3. Käesoleva korralduse peale võib esitada Tartu Linnavalitsusele vaide haldusmenetluse seaduses sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korraldusest teadasaamise päevast või päevast, millal oleks pidanud korraldusest teada saama või esitada kaebuse Tartu Halduskohtule halduskohtumenetluse seadustikus sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korralduse teatavakstegemisest.
Ehituslubade andmise kord on käesoleval ajal määratud kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse
§ 30 lg 1 p 2, ehitusseadustiku § 39 lg 1 sätetega.
Korralduse alapunktis 1 on esitatud Öö tänava tee-ehituslik tööprojekt . Ehitamine toimub Tähe tn 10, Päeva tn 3, Tähe tn 12, Öö tn 1, Öö tn 2, Öö tn 3, Öö tn 4 ja Pargi tn 19. Alal kehtib Tartu Linnavolikogu 14.04.2016. a otsusega nr 324 kehtestatud Päeva 1, Tähe 8, Tähe 10 ja Pargi 15 kruntide detailplaneering. Ehitatav tee asub Karlova miljööväärtuslikul alal. Maakasutamise sihtotstarve on 100% elamumaa. Riigilõiv on tasutud 04.09.2017. Teadmiseks: Ehitamisel avalikult kasutataval teel tuleb täita Tartu Linnavalitsuse 28.12.2012 määruses nr 20 "Teede ja tänavate sulgemise kord" ja Tartu Linnavolikogu 18.12.2003 määruses nr 52 "Kaevetööde eeskiri" sätestatud nõudeid.
Tartu Linnavalitsuse arhitektuuri ja ehituse osakonnale (edaspidi osakond) esitati esmakordselt 07.09.2017. a Öö tänava tee ehitamiseks tööprojekt ja Öö tänava tee-ehitusliku projekti ekspertarvamus. Lahendus nägi ette sõidutee kaldega 7% ning kõnnitee kalletega 6-7%, keskelt katkestatud treppidega, eesmärgiga kompenseerida madalamaid kaldeid kui ala loomulikul reljeefil. Linnavalitsuse seisukohalt taganuks esitatud lahendus nõuetekohase 6% kaldega ligipääsu vaid kahele kvartali keskel asuvale hoonele, kuid muutnuks üldiselt liiklemise tänaval segasemaks ja ohtlikumaks. Treppidega katkestatud kõnnitee looks olukorra, kus suurem osa jalgsi, ratta või lapsekäruga liiklejaid valiks liiklemiseks sõidutee.
16.10.2017. a teavitas osakond taotlejat tee-ehitusprojektis esinenud puudustest. Vastavalt linnavalitsuse seisukohale projekteerida tänav sellisel kujul, et sõidutee ja jalgtee on ühtse kaldega (ca7%) ning eristatud katenditega (alla lastud äärekividega). 13.11.2017 laekus osakonnale Öö tänava tee-ehitusprojekti parandatud versioon, milles on arvestatud linnavalitsuse 16.10.2017. a projektahendust puudutava märkusega.
Edaspidi tagastas osakond tee-ehitusliku projekti taotlejale veel kahel korral projektis esinenud üldiste puuduste parandamiseks.
23.11.2017. a laekus osakonnale Öö tänava tee-ehituslik lõplik ehitusprojekt, mille lahendus ei vasta Eesti Standardile EVS 843:2016 "Linnatänavad". Öö tänava parameetitega tänavale ei ole standardiga lubatud üle 6% pikikladega kergliiklejate teid projekteerida. 7% kaldega kõnnitee ei ole kasutatav vaegliiklejatele ja ei taga kõikidele liiklejagruppidele juurdepääsu hoonetele.
Vastavalt ettevõtlus- ja infotehnoloogiaministri määruse "Puudega inimeste erivajadustest tulenevad nõuded ehitisele" eelnõu (18.10.2017, hetkel mittekehtiv) § 10 lg 2 ei tohi kergliiklustee pikikalle ületada kuut protsenti ning lg 4 üle kuue protsendi pikikaldega tee kõrvale rajatakse iga 300-400 m järel istepingiga puhkekoht. Eelnevast tulenevalt ei ole üle kuue protsendine teelõik välistatud kui olemasolev reljeef seda nõuab, küll aga tuleb tagada võimalusi lühiajaliseks puhkuseks. Kavandatava Öö tn pikkus on ca 120m pikk ning iga hoone ees on peaukse esine, mis võimaldab lühiajalist puhkamist.
Tartu Linnavalitsus leiab, et tulenevalt loomulikust reljeefist Pargi tänava ja Päeva tänava vahel on mõistlik kavandada Öö tänav täies ulatuses 7% kaldega.
Esialgne lahendus treppidega:
Lõpliku projekti asendiplaan:
Esitatud projekt vastab õiendis nimetatud detailplaneeringule ning ehitusprojekti nõuetele (Majandus- ja taristuministri 17. juuli 2015. a määrus nr 97), on kooskõlastatud nõutud isikutega, arhitektuuri ja ehituse osakonna poolt kontrollitud ning kooskõlastatud.
Koostas: Elerin Kroodo, lubade- ja registriteenistuse vanemspetsialist