EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
Tartu
|
09. detsember 2016. a. nr LV-K-1361 |
Osalemine projektis "Tartu Hansa Kooli organisatsioonikultuuri arendamine tulenevalt kaasava hariduse vajadustest" |
Võttes aluseks Tartu linnavara eeskirja § 9 lg 1 p 1 ja lg 3, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Osaleda projektis "Tartu Hansa Kooli organisatsioonikultuuri arendamine tulenevalt kaasava hariduse vajadustest", mis esitatakse rahastamiseks Sihtasutusele Innove Haridusasutuste arendusprojektid uuenevat õpikäsitust toetava organisatsioonikultuuri loomiseks programmi raames.
2. Projekti heakskiitmisel omafinantseering puudub.
3. Määrata projekti koordinaatoriks Tartu Hansa Kooli direktor Liina Karolin-Salu, kes omab punktis 1 nimetatud projekti raames allkirjaõigust.
4. Korraldus jõustub ...
Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Osalemine projektis "Tartu Hansa Kooli organisatsioonikultuuri arendamine tulenevalt kaasava hariduse vajadustest" " juurde
Projekti nimi ja number
VP-16-0163 - Tartu Hansa Kooli organisatsioonikultuuri arendamine tulenevalt kaasava hariduse vajadustest -
Lühikokkuvõte
Nüüdisaegne õpikäsitlus eeldab õpetaja ja õpilase väga tihedat koostööd ning hariduslike erivajadustega õpilaste kaasamist. Tartu Hansa Kooli arengukavas on üheks eesmärgiks meeskonnas õppimise ja õpetamise soodustamine, mis pakuks piisavat pingutust erinevate võimetega õpilastele. Kool peab suutma tagada igale õpilasele parima õppimist toetava keskkonna, mille esmasteks loojateks on oskuslikud, motiveeritud ja elurõõmsad õpetajad.
Tartu Hansa Koolis on viimase kahe õppeaasta jooksul suurenenud oluliselt hariduslike erivajadustega laste arv igas kooliastmes - kokku õpib koolis käesoleval hetkel 157 last, kellele kooli poolt rakendatakse erinevaid tugimeetmeid, sealhulgas 20 õpilast, kellele on soovitatud õpet väikeklassis, tundeelu- ja käitumishäiretega laste klassis, õpiraskustega laste klassis või ühe õpilase õpetamisele keskendunud õpet. Hariduslike erivajadustega laste suurenenud hulk tavakoolis ning nende õpi- ja käitumisprobleemide keerukuse tõus on toonud esile vajaduse toetada ning jõustada süstemaatiliselt ja oskuslikult õpetajat tema igapäevatöös. Õpetajad on osalenud koolitustel ja uurinud erialast kirjandust, ometi on tajutav õpetajate väsimus, stress ja alanenud pingetaluvus, st. nähtav on vajadus jõustamise ja toetuse järgi.
Eesmärk ja alleesmärgid
Projekti eesmärgiks on oskusliku superviisori juhendamisel viia läbi neljale õpetajate grupile kokku kaksteist supervisooni seanssi, mille käigus omandatakse meetodid ja oskused kuidas kolleegidega jagades ja lahendusi otsides end töistest pingetest paremini vabastada ning end jõustada edukaks igapäevatööks.
Organisatsiooni arengu seisukohalt ootame, et:
1. positiivse kogemuse saamise järel leidub igas grupis inimesi, kes on järgnevatel õppeaastatel valmis oma rühmas sarnast tegevust kovisioonina läbi viima;
2. arutelud supervisioonidel aitavad leida häid ideid õpetajatööks nii õppemetoodiliselt kui sotsiaalsete oskuste kujundamisel. Kogemuste jagamine aitab enda tööd väärtustada, saada kolleegidelt uusi mõtteid ja tunda end meeskonna liikmena;
3. teemapõhiselt ja süstemaatiliselt toimuvad supervisioonid aitavad õpetajatel omandada oskuseid, et jätkuvalt olla õpetajana empaatiline, aga seejuures oma vaimset ja füüsilist tervist hoida;
4. kooli töötajad teadvustavad end selgemalt ühtse meeskonnana, kus on usalduslikud ja toetavad suhted, läbi räägitud ühised väärtused, mis toetavad muutustega kohanemist ja aitavad enesejuhtimise erinevate külgedega paremini toime tulla.
Tegevused
Grupisupervisioonid rühmades:
1. HEV-laste väikeste gruppide õpetajad (vahetud eriti keeruliste juhtumitega kokkupuutujad)
2. Avatud õppealadel õpetavad õpetajad (uutes oludes HEV õpilaste kaasamise probeemistik)
3. 1.-4. klasside klassijuhatajad (HEV õpilaste õppetöö tavatundides, selle kodineerimine)
4. 5.-9. klasside klassijuhatajad (HEV õpilaste õppetöö tavatundides, selle kodineerimine)
Tulemused
1. Tartu Hansa Kooli õpetajad ja tugimeeskonna liikmed on omandanud sügavama eneseanalüüsioskuse ja ühe täiendava võimaluse end teadlikult jõustada.
2. Kooli pedagoogid olles saanud teadlikumaks oma tugevustest ja nõrkustest, oskavad hinnata oma vaimset ja füüsilist tervist ning tahavad ja julgevad abi küsida - abi vastu võtta, et jätkata pidevat enesearendamist.
3. Õpetajad saavad edukalt rakendada nüüdisaegset õpikäsitlust, sest õpetajad oskavad end paremini motiveerida ja jõustada, et toime tulla hariduslike erivajadustega õpilastega.
Eelarve
Supervisiooni töörühmade töö läbiviimine (12 supervisiooni) 8400 eurot
Toitlustus (12 supervisiooni) 360 eurot
Projektijuhi töötasu 500 eurot
Sildfinantseerimise vajadus
Summas 9260 eurot
Eelarve peamiste kululiikide lõikes
Supervisiooni töörühmade töö läbiviimine (12 supervisiooni) 8400 eurot
Toitlustus (12 supervisiooni) 360 eurot
Projektijuhi töötasu 500 eurot
Rahastaja
SA Innove
Haridusasutuste arendusprojektid uuenevat õpikäsitust toetava organisatsioonikultuuri loomiseks
Meeskond
Projekti koordinaator: Liina Karolin-Salu
Projektijuht ja tema kontaktandmed: Signi Savi signi.savi@raad.tartu.ee
Projekti seos linna arengudokumentidega
Tähtajad
Projekti esitamine: 19.12.2016
Projekti elluviimine: 02.01.2017 - 30.09.2017