EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
09. juuni 2016. a. nr LV-IP-0175 |
Tartu Linnavolikogu otsuse "Loa andmine 5. augustil 2010. a sõlmitud Tartu linna bussiliiniveo avaliku teenindamise lepingu pikendamiseks" eelnõu esitamine |
Tartu Linnavalitsus avaldas 28. märtsil k.a hanketeate riigihanke "Tartu linna avaliku bussiliiniveo teenuse tellimine perioodiks 01.07.2017-30.06.2027" (edaspidi riigihange) korraldamiseks. Esialgne pakkumuste esitamise tähtaeg oli 10. mai k.a, kui hankedokumentide vaidlustamise tõttu kolme isiku poolt on pakkumuste esitamise tähtaeg edasi lükatud 12. juulile k.a.
Hetkel on jõutud lähedal olukorrale, mida kirjeldab ühistranspordiseaduse § 21 lõige 3. Nimetatud sätte kohaselt on pädeval asutuse õigus (juhul kui pädeva asutuse tegevus on riigihangete seaduses sätestatud korras vaidlustatud ja avaliku teenindamise leping lõpeb enne vaidlustuse või kaebuse lahendamist, või kui muul viisil avaldub otsene oht teenuse katkemiseks) majanduslikult soodsamat võimalust valides pikendada senist liini teenindanud vedajaga avaliku teenindamise lepingut samadel või uutel tingimustel kuni vedaja leidmiseni ühistranspordiseaduse § 21 lõigetes 1 ja 2 sätestatud alustel, aga mitte kauemaks kui kaheks aastaks. Uue hankelepingu perioodi alguseni on jäänud napilt üks aasta, kuid vaidlustajatel on edasikaebamisel võimalik pakkumuste esitamise tähtpäeva lükata edasi määramata aja võrra. Viimane tähendab, et avaldub oht teenuse katkemiseks, kuna vaidluste lõppemisel jääb riigihanke lõpuleviimiseks ning edukaks tunnistatud pakkujal vajalike ettevalmistuste tegemiseks tänase riigihanke tingimuste kohaste vedude alustamiseks liialt vähe aega.
Teenuse katkemist ei ole võimalik lubada, kuna ühistransport on väga olulise tähtsusega teenus. Teenuse jätkumise võimaluseks on pikendada aegsasti lepingut senise teenuse osutaja Aktsiaseltsiga SEBE. Lepingu pikendamist lubab ühistranspordi seadus § 21 lõikes 3, kuid seda üksnes samadel või uutel tingimustel. Uutel tingimustel on lepingut võimalik pikendada üksnes juhul, kui need on linnale majanduslikud soodsamad senistest lepingu tingimustest.
Eelnevat arvestades ja võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8, kohaliku omavalitsuse finantsjuhtimise seaduse § 28 lg 3 ja Tartu linnavara eeskirja § 3 lg 1 ning arvestades ühistranspordiseaduse § 21 lg-t 3, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lubada linnavalitsusel pikendada Aktsiaseltsiiga SEBE 5. augustil 2010. a sõlmitud Tartu linna bussiliiniveo avaliku teenindamise lepingut kuni kahe aasta võrra.
2. Otsus jõustub ...............
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogu otsuse "Loa andmine 5. augustil 2010. a sõlmitud Tartu linna bussiliiniveo avaliku teenindamise lepingu pikendamiseks" eelnõu esitamine " juurde
Tartu Linnavalitsus avaldas 28. märtsil k.a hanketeate riigihanke "Tartu linna avaliku bussiliiniveo teenuse tellimine perioodiks 01.07.2017-30.06.2027" (edaspidi riigihange) korraldamiseks. Esialgne pakkumuste esitamise tähtaeg oli 10. mai k.a, kui hankedokumentide vaidlustamise tõttu kolme isiku poolt on pakkumuste esitamise tähtaeg edasi lükatud 12. juulile k.a.
Tänaseks on tekkinud oht, et 2017. a võib senise riigihankega edasiminekul tekkida oht bussiliiniveo teenuse katkemiseks. Vaidlustuste esitanutel on võimalik pakkumuste esitamise tähtaega määramata aja võrra edasi nihutada ning kõikide vaidluste lõppemisel jääb riigihanke lõpuleviimiseks ning edukaks tunnistatud pakkujal vajalike ettevalmistuste tegemiseks tänase riigihanke tingimuste kohaste vedude alustamiseks liialt vähe aega.
Linnavalitsus on pidanud eelläbirääkimisi Aktsaseltsiga SEBE hankelepingu pikendamiseks vastavalt ühistranspordiseaduse § 21 lõikele 3 ning senine tagasiside annab alust eeldada, et lepingu pikendamise kokkulepe on võimalik saavutada järgmistel tingimustel: