EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
Tartu
|
26. märts 2015. a. nr LV-K-0332 |
Tartu Linnavalitsuse 16. detsembri 2014. a korralduse nr 1305 "Tartu linna munitsipaalpõhikoolides 2015/2016. õppeaastal avatavate esimeste klasside arvu kinnitamine" muutmine |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 30 lg 1 p 2, Tartu Linnavolikogu 19. detsembri 2013. a määruse nr 4 „Tartu linna munitsipaalpõhikooli ja -gümnaasiumi vastuvõtu tingimused ja kord” § 2 lg 2, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Muuta Tartu Linnavalitsuse 16. detsembri 2014. a korralduse nr 1305 "Tartu linna munitsipaalpõhikoolides 2015/2016. õppeaastal avatavate esimeste klasside arvu kinnitamine" punkti 1.9. ja sõnastada see järgmiselt:
"1.9. Tartu Kesklinna Kool - kuni 3 esimest klassi;".
2. Korraldus jõustub ... 2015. a.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Tartu Linnavalitsuse 16. detsembri 2014. a korralduse nr 1305 "Tartu linna munitsipaalpõhikoolides 2015/2016. õppeaastal avatavate esimeste klasside arvu kinnitamine" muutmine " juurde
Tartu Linnavolikogu 19. detsembri 2013. a määruse nr 4 „Tartu linna munitsipaalpõhikooli ja -gümnaasiumi vastuvõtu tingimused ja kord” § 2 lg 2 sätestab, et põhikoolis avatavate esimeste klasside arvu kinnitab Tartu Linnavalitsus (edaspidi linnavalitsus) korraldusega detsembrikuus järgneva õppeaasta kohta, tagades õppekoha kõikidele Tartu linnas elavatele lastele, kellel tekib koolikohustus ja kellel on käimasoleval õppeaastal koolikohustuse täitmine edasi lükatud. Vajadusel muudab linnavalitsus avatavate esimeste klasside arvu jooksvalt enne õppeaasta algust.
Esimeste klasside komplekteerimise käigus on tekkinud vajadus avada Tartu Kesklinna Koolis 3 esimest klassi.
Koolihoone täitumuse mõttes on tegemist suure probleemiga, sest koolihoone on ehitatud 360 õpilasele. Täna õpib koolis 447 õpilast. Klassi lisandumisega õpilaste arv suureneb. Hetkel otsib kool võimalusi, kuidas kolme esimese klassiga olemasolevas hoones toime tulla.
Isegi, kui meil õnnestub olukord sel aastal lahendada, jääb küsimuseks, mis saab järgmistel aastatel. Me ei saa muuta seda, et koolihoone on ehitatud 2 paralleelklassiga kooliks ning Supilinna piirkonnas on toimunud aastate jooksul oluline elamuarendus. Lisaks mõjutab kooli olukorda ka asjaolu, et tegemist on kesklinnas asuva kooliga. Paljude jaoks on kooli asukoht soodne ning nad eelistavad Tartu Kesklinna Kooli.
Arvestades asjaolu, et Supilinnas ehitatakse elamuid järjest juurde ja järgmistel aastatel ei ole näha olulist koolitulevate laste arvu vähenemist, on meil vaja juba täna hakata järgmiseks aastaks lahendust otsima. Järgmisel aastal ei ole enam olemasolevates ruumides võimalik klasse juurde luua. Koolihoone olukord hakkab muutuma õpilaste jaoks ebaturvaliseks - koridorid on kitsad, sööklas pole piisavalt kohti, WC-de arv on väike.
Olukorrale lahendust otsides tuleb meil alustuseks lahendada küsimus, kas Kesklinna kool saaks olla väiksemale arvule lastele elukohajärgseks kooliks. Sellele küsimusele tuleb ilmselt vastata eitavalt, sest sellisel juhul oleks osade Supilinna laste elukohajärgseks kooliks Raatuse kool, mis asub piirkonnast ikkagi kaugemal.
Selleks, et Kesklinna kool saaks olla elukohajärgseks kooliks kahele klassile lastest, läheks kooli saavate laste elukohtade piir üsna kooli lähedalt. Supilinna jõelähedane ja Tähtvere pargi kõrval olev osa peaks minema teise kooli.
26.03.2015 näeb elukohajärgsete koolide jagamine välja järgmine:
Kuna elukohajärgse kooli määramise eesmärgiks on tagada lastele õppimisvõimalus kodu lähedal, siis peaksid Supilinna piirkonna lapsed ikkagi saama õppida kodulähedases koolis.
Olukorda saab ainult siis lahendada, kui koolil on võimalik kasutusele võtta täiendavaid ruume. Täiendavaid ruume on võimalik saada:
1) üürides või
2) ehitades.
Püüdsime juba sel aastal leida ruume, mida üürida. Kahjuks ei leidnud me selliseid ruume. Kesklinna kooli enda territoorium on juba maksumini hoonestatud, seega sinna midagi ilmselt ehitada ei saa.
Lisaks tuleb arvestada, et iga ehitustegevus nõuab ca 2 aastat projekteerimise algatamisest kuni ruumi kasutusele võtmiseni. Meil on aga lahendust vaja juba järgmiseks aastaks.
Üks võimalus on kasutada mooduleid, et nii saada kiiresti täiendavaid klassiruume. Moodulite ehitamine toimub kiiremini ja kui vajadus lõpeb, saab nende kasutamise lõpetada. Haridusosakonnal on Supilinnas Oa tänaval reserveeritud krunt lasteaia tarbeks. Ka seda on võimalik vajadusel kasutada.
Lähitulevikus tuleb meil järgmise aasta probleemi ennetamiseks algatada arutelu, et leida Kesklinna kooli probleemile parim lahendus. Kindlasti on linnavarade osakonnal teadmisi võimalustest, mida haridusosakond ei tea. Pakkusime eelnevalt välja paar lahendust, mida võib teiste hulgas kaaluda. Algatame peagi sisulise arutelu küsimuse lahendamiseks.