Õigusakti eelnõu: Tartu Kutsehariduskeskuse põhimääruse muutmine

Akti väljaandja: Tartu Linnavolikogu
Akti liik: Otsus
Teema: Tartu Kutsehariduskeskuse põhimääruse muutmine
Reg. number: LVK-O-0568
Seisund: Lõpetatud
Koostamise kp: 12.05.2009
Koostaja: Kairit Peekman
Ettekandja: Jüri Sasi
Esitab: linnavalitsus, 12.05.2009 istungi protokoll nr 24
Juhtiv komisjon: Hariduskomisjon
Komisjonid: Õigus- ja korrakaitsekomisjon
Seosed: Linnavalitsuses menetletud eelnõu:
Hariduskomisjoni protokoll nr 47:
Õigus- ja korrakaitsekomisjoni protokoll nr 48:
Õigusakt: Tartu Linnavolikogu 12.06.2009 otsus nr 532 "Tartu Kutsehariduskeskuse põhimääruse muutmine"
EELNÕU





Lisa
Tartu Linnavolikogu
otsuse eelnõu nr LVK-O-0568 juurde


Tartu Kutsehariduskeskuse põhimäärus
(Terviktekst seisuga 15. juuni 2009)
    1. Üldsätted


    § 1. Nimetus
    (1) Kooli nimetus on Tartu Kutsehariduskeskus (edaspidi kool).

    (2) Kooli ingliskeelne nimetus on The Vocational Education Centre of Tartu.

    § 2. Haldusala
    Kool on Tartu Linnavalitsuse (edaspidi linnavalitsus) hallatav asutus, kes tegutseb Tartu Linnavalitsuse haridusosakonna (edaspidi haridusosakond) haldusalas ja lähtub oma tegevuses seadustest ning nende alusel antud õigus- ja haldusaktidest.

    § 3. Liik
    Kool on munitsipaalkutseõppeasutus.

    § 4. Õigusjärglus
    Kool on Tartu Tööstuskooli, Tartu Teeninduskooli, Tartu Ehitus- ja Kergetööstuskooli ning Tartu Õppekeskuse õigusjärglane.

    § 5. Asukoht
    Kool asub Tartu linnas. Kooli postiaadress on Kopli 1, 50115 Tartu.

    § 6. Pitsat, eelarve, sümboolika ja arvelduskonto
    (1) Koolil on oma nimega pitsat, eelarve ja sümboolika.

    (2) Kool kasutab haridusosakonna arvelduskontosid.

    § 7. Õppevorm
    (1) Õpe toimub koolipõhise või töökohapõhise õppe (õpipoisiõppe) vormis.

    (2) Koolis toimub täis- või osakoormusega õpe.

    § 8. Asjaajamiskeel ja õppekeel
    (1) Kooli asjaajamiskeel on eesti keel.

    (2) Kooli õppekeel on eesti keel. Kooli õppekeeleks võib olla mõni muu keel, kui seda on otsustanud haridus- ja teadusminister.

    § 9. Haldusmenetlus
    Kooli tegevusega seotud haldusmenetlusele kohaldatakse haldusmenetluse seaduse sätteid, arvestades kooli tegevust reguleerivatest seadustest tulenevate erisustega.
    2. Kooli eesmärgid ja ülesanded

    § 10. Kooli eesmärgid
    Kooli eesmärgiks on:
    1) võimaldada õpilastele kutseõpet põhikoolis ja gümnaasiumis, kutseõpet koolikohustuse ea ületanud põhihariduseta isikutele, kutseõpet põhihariduse baasil, kutsekeskharidusõpet ja kutseõpet keskhariduse baasil;
    2) viia läbi kutsealast eelkoolitust ja täiskasvanute tööalast koolitust;
    3) korraldada karjäärialast nõustamist.

    § 11. Kooli ülesanded
    Kooli ülesanneteks on:
    1) luua õpilastele võimalused eluks ning oskustöö tegemiseks vajalike teadmiste, oskuste, hoiakute ja eetiliste tõekspidamiste omandamiseks, arvestades ühiskonna, õppija ja tööturu vajadusi;
    2) luua tingimused ja võimalused põhiharidust või üldkeskharidust omandavatele õpilastele kutseõppe läbiviimiseks põhikoolis ja gümnaasiumis koostöös vastava õppeasutusega;
    3) luua tingimused ja võimalused koolikohustuse ea ületanud põhihariduseta isikutele kutseõppe läbimiseks;
    4) luua tingimused ja võimalused kutseõppe läbimiseks põhihariduse baasil;
    5) luua tingimused ja võimalused põhihariduse omandanud isikutele kutsekeskharidusõppe läbimiseks;
    6) luua tingimused ja võimalused kutseõppe läbimiseks keskhariduse baasil;
    7) luua tingimused ja võimalused kutsealase eelkoolituse korraldamiseks põhikoolis ja gümnaasiumis;
    8) luua tingimused ja võimalused kutseõppena õpetatavatel kutse- ja erialadel täiskasvanute tööalase koolituse korraldamiseks;
    9) luua tingimused ja võimalused isikute karjäärialaseks nõustamiseks;
    10) arendada ühistegevust tööandjatega, töövõtjate ühendustega ja kutseliitudega, et viia koolituse kvaliteet ja maht vastavusse tööturu nõudlusega;
    11) organiseerida koostöös tööandjatega õppekavade arendamist ja õppepraktikate korraldamist;
    12) arendada siseriiklikku ja rahvusvahelist koostööd teiste õppeasutuste ja juriidiliste isikutega, sh luua koostöösidemeid, koostada koostööprojekte ja sõlmida koostöölepinguid kutseõppe tõhustamiseks;
    13) koostada, välja anda ja levitada ainealaseid ja metoodilisi juhendeid, õppevahendeid ja -materjale;
    14) täiendada ja arendada õppebaase tulenevalt õppekavade nõuetest;
    15) korraldada õppemetoodilist tööd, sh kooli õppekavade koostamist ja arendamist;
    16) kasutada koolile eraldatud ressursse (rahalisi vahendeid, hooneid, õppevahendeid jne) sihipäraselt ja otstarbekalt õppetöö kvaliteedi kindlustamiseks;
    17) võimaldada töötajatele erialaste ja pedagoogiliste teadmiste täiendamist;
    18) kaasata õppetöösse kõrge kvalifikatsiooniga spetsialiste;
    19) müüa õpilaste poolt õppetöö käigus valmistatud tooteid ja osutada praktika raames teenuseid;
    20) kujundada õpilaste isiksuse ja erialaste oskuste arengut soodustavad tingimused ja õhkkond;
    21) teavitada õppima asuda soovijaid õppimis- ja karjäärivõimalustest koolis õpetatavatel erialadel;
    22) korraldada õpilaste toitlustamist ja majutust õpilaskodus;
    23) tutvustada oma tegevust avalikkusele.
    3. Kooli juhtimine ja struktuur

    § 12. Kooli direktor
    (1) Kooli juhib direktor, kelle ülesanne on tagada kooli tulemuslik töö.

    (2) Direktor kannab vastutust kooli tegevuse õiguspärasuse ja otstarbekuse, üldseisundi ja arengu ning rahaliste vahendite õiguspärase ja otstarbeka kasutamise eest, samuti vastutab kooli direktor kooli kasutada antud linnavara heaperemeheliku majandamise ja selle säilimise ning korrashoiu eest.

    (3) Kooli direktor kindlustab kooli tulemusliku ja häireteta töö ning kooli sisekorraeeskirja täitmise, juhib õppe- ja kasvatustegevust koostöös õppenõukogu, kooli nõukogu, haridusosakonna ja muude organitega.

    (4) Direktor annab oma tegevusest aru kooli nõukogule, linnavalitsusele ning linnapeale või tema volitatud ametiisikule.

    (5) Direktori vaba ametikoha täitmiseks korraldatakse avalik konkurss vastavalt linnavalitsuse kehtestatud korrale.

    (6) Direktori kinnitab ametisse, vabastab ametist ja palgamäära määrab linnavalitsus. Direktoriga sõlmib, muudab, peatab ja lõpetab töölepingu, samuti võtab vastutusele tööülesannete ja –kohustuste rikkumise eest linnapea või tema volitatud ametiisik. Direktori eemalviibimisel töö tegemise kohast või tööülesannete ja –kohustuste täitmisest määrab linnapea või tema volitatud ametiisik direktori kohusetäitja.

    § 13. Kooli direktori ülesanded
    Kooli direktor:
    1) esindab kooli ja teeb oma pädevuse piires tehinguid, mis on suunatud käesolevas põhimääruses, õigus- ja haldusaktides, töölepingus (sh ametijuhendis) sätestatud ülesannete täitmisele;
    2) juhib kooli õppenõukogu tegevust;
    3) tagab kooli nõukogu ja õppenõukogu õiguspäraste otsuste täitmise;
    4) kinnitab kooli õppekavad ja nendes tehtavad muudatused;
    5) kinnitab käskkirjaga õigus- ja haldusaktidega kehtestatud nõuetele vastava töösisekorraeeskirja, kooli sisekorraeeskirja, õppekorralduseeskirja ja muud töökorralduslikud dokumendid;
    6) kinnitab käskkirjaga õpilase kooli vastuvõtmise ja koolist väljaarvamise vastavalt õigusaktidele;
    7) otsustab õpilase ühelt kursuselt järgmisele üleviimise, lõpueksamite ja lõputöödega seotud küsimusi vastavalt õppekorralduseeskirjale ja õigusaktidele;
    8) otsustab personalivajaduse üle, määrab kooli töötajate koosseisu ning esitab kooli töötajate koosseisu haridusosakonna kaudu linnavalitsusele kinnitamiseks;
    9) sõlmib, muudab, peatab ja lõpetab töötajatega töölepingud, kinnitab töötajate ametijuhendid, võtab töötajad vastutusele tööülesannete ja –kohustuste rikkumise eest;
    10) tagab kooli sisehindamise süsteemi väljaarendamise, sisehindamise korraldamise ning kehtestab sisehindamise läbiviimise korra ja kinnitab sisehindamise aruande;
    11) tagab kooli eelarve eelnõu koostamise;
    12) esitab linnavalitsusele haridusosakonna kaudu õigusaktidega sätestatud nõuetele vastava kooli eelarve eelnõu;
    13) tagab kooli eelarve täitmise vastavalt õigus- ja haldusaktides sätestatud nõuetele;
    14) tagab õigusaktidega ettenähtud aruannete koostamise ja esitamise;
    15) esitab kooli tegevust kajastavaid andmeid ja dokumente haridusosakonnale;
    16) määrab kindlaks direktori asendamise korra;
    17) annab oma pädevuse piires käskkirju ning suulisi ja kirjalikke korraldusi;
    18) täidab muid talle pandud töökohustusi ja -ülesandeid.

    § 14. Kooli nõukogu
    (1) Koolil on seitsme- kuni üheksaliikmeline nõukogu, kes suunab kooli tegevust ning võtab seisukoha kooli arengu, vara, eelarve ja juhtimisega seotud küsimustes.

    (2) Nõukogu koosseisu moodustab linnavalitsus kolmeks aastaks. Nõukogusse kuuluvad linnavalitsuse, kutse- ja erialaga seotud tööandjate ja töötajate (teenistujate) registreeritud ühingute ja kutseühingute esindajad ning Tööturuameti esindaja. Kutse- ja erialaga seotud tööandjate ja töötajate (teenistujate) registreeritud ühingute ja kutseühingute esindajad peavad moodustama üle poole nõukogu koosseisust.

    (3) Nõukogu tegutseb õigusaktidega kehtestatud alustel ja korras õigusaktidega antud pädevuse piires.

    § 15. Kooli õppenõukogu
    (1) Koolil on õppenõukogu, kelle ülesanne on kooli õppetegevusega seotud küsimuste lahendamine. Õppenõukogu liikmeteks on kooli kõik pedagoogid.

    (2) Kooli direktor kinnitab käskkirjaga õppenõukogu koosseisu iga õppeaasta alguses.

    § 16. Kooli õppenõukogu ülesanded ja töökord
    (1) Õppenõukogu:
    1) arutab õppe- ja kasvatustöö arendamisega seotud eesmärke ja küsimusi ning nendest tulenevaid ülesandeid;
    2) analüüsib õppe- ja kasvatustööd, pedagoogide enesetäiendamise vajadust, annab hinnangu õppe- ja kasvatustöö tulemustele ning kavandab meetmeid kooli õppe- ja kasvatustöö ning pedagoogide enesetäiendamise parendamiseks ja täiustamiseks;
    3) kooskõlastab kooli õppekavasid ja nendes tehtavaid muudatusi ning arutab õppepraktikaga seonduvaid küsimusi;
    4) teeb ettepanekuid kooli õppekorralduse ja sisekorra küsimustes;
    5) arutab läbi ja kiidab heaks õppekorralduseeskirja enne kinnitamist.

    (2) Õppenõukogu töövorm on koosolek, mille kutsub vastavalt vajadusele kokku kooli direktor vähemalt neli korda õppeaastas.

    (3) Erakorraline õppenõukogu kutsutakse kokku, kui seda nõuab vähemalt 1/3 õppenõukogu liikmetest.

    (4) Õppenõukogu on otsustusvõimeline, kui koosolekust võtab osa vähemalt 2/3 õppenõukogu liikmetest.
    (5) Õppenõukogu koosolekud protokollitakse.

    (6) Õppenõukogu töötab õppeaasta alguses kooli direktori käskkirjaga kinnitatud tööplaani alusel.

    § 17. Kooli õppekoda
    (1) Õpilastega seotud üksikküsimuste lahendamiseks on koolis moodustatud õppenõukogu esinduskoda (edaspidi õppekoda).

    (2) Õppekoda tegutseb õppenõukogu plaaniliste koosolekute vahelisel perioodil õppenõukogu töö efektiivsuse ja paindlikkuse tõstmiseks.

    (3) Õppekoja töökorra ja pädevused kinnitab kooli direktor käskkirjaga. Õppekoja otsused ei ole õppenõukogule täitmiseks kohustuslikud.

    (4) Direktor kinnitab käskkirjaga õppekoja koosseisu õppeaasta alguses. Õppekoja koosseisu kuuluvad õppenõukogu valitud esindajad.

    § 18. Kooli struktuuriüksused
    (1) Kooli tegevuse eesmärkide elluviimiseks ja ülesannete täitmiseks on koolil järgmised struktuuriüksused:
    1) õppekorraldustalitus;
    2) tugisüsteemide talitus;
    3) infotehnoloogiatalitus;
    4) haldustalitus;
    5) õpilaskodu;
    6) toitlustusteenistus;
    7) info- ja karjäärinõustamiskeskus;
    8) täiskasvanute koolituse osakond;
    9) erialaosakonnad.

    (2) Erialaosakonnad moodustab kooli direktor käskkirjaga.

    (Muudetud Tartu Linnavolikogu mai 2009. a otsusega nr)

    § 19. Struktuuriüksuste ülesanded
    (1) Õppekorraldustalitus:
    1) korraldab õppetöö läbiviimist (õppetöögraafik, tunniplaan, ruumiplaan);
    2) koordineerib õpilaste hinnete kajastumist õppeinfosüsteemis (e-päevik);
    3) koordineerib üldhariduslike ainete planeerimist ning määrab kindlaks pedagoogide vajaduse;
    4) koordineerib üldhariduslike ainete ainekomisjonide tööd ja üldhariduslike ainete lõpueksamite korraldamist;
    5) koordineerib e-õppe arendamist ja haridustehnoloogi tööd.

    (2) Tugisüsteemide talitus:
    1) korraldab õpilaste dokumentide vastuvõttu vastuvõtukomisjoni kaudu;
    2) koordineerib kooli õppe- ja kasvatustöös sisuliste ja korralduslike nõuete täitmist;
    3) teostab õppe-ja kasvatustöö tulemuste jälgimist ja analüüsi;
    4) koordineerib kursusejuhatajate ja tugikeskuse tööd;
    5) koordineerib koostööd lapsevanematega;
    6) koordineerib kooli infokogu tööd ja õpilaste huvitegevust.

    (3) Infotehnoloogiatalitus:
    1) tagab infotehnoloogiavahendite funktsioneerimise ja infotehnoloogiaalase arengu koolis;
    2) koostab reeglid ja nõuded infotehnoloogiavahenditega töötamisel, et oleks tagatud turvalisus ja stabiilsus;
    3) arendab kooli vajadustest lähtuvalt infosüsteeme ning andmebaase;
    4) teavitab uuendustest ning nõustab kooli arvutikasutajaid.

    (4) Haldustalitus:
    1) tagab kooli kasutuses oleva vara korrashoiu ja säilimise;
    2) korraldab ehitus- ja rekonstrueerimistöid;
    3) loob õppe- ja kasvatustööks vajaliku materiaaltehnilise baasi;
    4) teostab hooldus- ja heakorratöid kinnistutel ja hoonetes;
    5) tagab kooli kasutuses olevate ehitiste ja neis olevate tehnosüsteemide korrasoleku;
    6) korraldab kinnisvara korrashoiualastest omanikukohustustest tulenevaid tegevusi;
    7) koordineerib kooli spordiosakonna tööd.

    (5) Õpilaskodu:
    1) korraldab õpilaste majutamist;
    2) korraldab õpilaste vaba aja veetmist õpilaskodus;
    3) viib läbi õpilaste nõustamist, sotsiaalsete oskuste arendamist ja kasvatuslikku tööd;
    4) on õppebaasiks turismi-, kodumajanduse-, majutuse-, toitlustuse- ja iluteeninduse erialade õppepraktikate läbiviimisel;
    5) majutab kooli külalisi ja täiskasvanute koolituse osakonna õppijaid;
    6) osutab välisklientidele majutusteenust.

    (6) Toitlustusteenistus:
    1) korraldab õpilaste ja personali toitlustamist;
    2) on praktikabaasiks kodumajanduse-, majutuse-, toitlustuse erialade õppepraktika läbiviimisel;
    3) tagab praktikabaaside seadmete tehnilise korrasoleku;
    4) osutab välisklientidele toitlustusteenust.

    (7) Info- ja karjäärinõustamiskeskus:
    1) tagab kutsealase eelkoolituse korraldamise;
    2) pakub nõustamisteenuseid kooli sisseasutuvatele isikutele, karjäärikoordinaatoritele, õpilastele ja lapsevanematele;
    3) tagab Tartu linna munitsipaalüldhariduskoolide õpilastele ja Tartu linna haldusterritooriumil elavatele mitteõppivatele kuni 20-aastastele noortele karjääri- ja kutsesuunitlusalase nõustamise tasuta linnaeelarves eraldatud vahendite ulatuses;
    4) töötab välja ja arendab oma valdkonnas osutatavaid teenuseid;
    5) tutvustab ja reklaamib info- ja karjäärinõustamiskeskuse teenuseid;
    6) osaleb karjäärinõustamist edendavates projektides ning teeb koostööd selles valdkonnas teiste organisatsioonidega;
    7) korraldab õppekäike ja külastusi kooli ja ettevõtetesse.

    (8) Täiskasvanute koolituse osakond:
    1) korraldab täiskasvanutele tööalast koolitust;
    2) korraldab koolitust Tartu Vangla kinnipeetavatele.

    (9) Erialaosakonnad:
    1) tagavad oma valdkonna arengu koolis;
    2) korraldavad õppekavade arendamist ja tagavad riikliku koolitustellimuse täitmise;
    3) planeerivad kutseõpetajate töökoormust, korraldavad vabade töökohtade täitmise ning koordineerivad kutseõpetajate tööd;
    4) teevad koostööd õppekorraldustalitusega ja tugisüsteemide talitusega õppe- ja kasvatustöö korraldamise osas;
    5) organiseerivad koostööd tööandjatega;
    6) koostavad oma osakonna õppekulude eelarve plaani ja tagavad eelarve täitmise;
    7) organiseerivad oma osakonna õppemateriaalse baasi arengut;
    8) tagavad praktikabaaside seadmete tehnilise korrasoleku;
    9) tagavad õppepraktikate korralduse;
    10) korraldavad praktikate käigus tootmistegevust;
    11) teevad koostööd täiskasvanute koolituse osakonnaga täiskasvanutele tööalase koolituse läbiviimisel;
    12) teevad koostööd info-ja karjäärinõustamiskeskusega kutsealase eelkoolituse läbiviimisel ning õpetatavate erialade tutvustamisel.

    (Muudetud Tartu Linnavolikogu mai 2009. a otsusega nr )
    4. Õppekorralduse alused

    § 20. Kutseõppe õppekavad
    (1) Koolis toimub kutseõpe kutseharidusstandardi ja kutse- või eriala riiklike õppekavade alusel koostatud kooli õppekavade järgi, millel on kehtiv koolitusluba.

    (2) Õppekavad ja nendes tehtavad muudatused ning täiendused kinnitab kooli direktor käskkirjaga, olles need eelnevalt kooskõlastanud kooli õppenõukogu ja nõukoguga.

    § 21. Täiskasvanute tööalase koolituse õppekavad
    Kool korraldab koolis kutseõppena õpetatavatel kutse- ja erialadel täiskasvanute tööalast koolitust õigusaktidega kehtestatud tingimustel ja korras. Kool koostab õppekava igale koolis korraldatavale täiskasvanute tööalase koolituse kursusele. Õppekavad kinnitab kooli direktor käskkirjaga.

    § 22. Õppekorralduseeskiri
    (1) Kooli õppekorralduse alusdokumendiks on õppekorralduseeskiri, mis on kooli õppe- ja kasvatustöö korraldamist ning õppe- ja kasvatustööalaseid suhteid reguleeriv põhidokument. Õppekorralduseeskiri koostatakse õigusaktide alusel.

    (2) Õppenõukogu ja nõukogu poolt heakskiidetud õppekorralduseeskirja kinnitab kooli direktor käskkirjaga. Muudatusi ja täiendusi õppekorralduseeskirjas tehakse samas korras.

    (3) Direktoril on õigus käskkirjaga kehtestada õppekorralduseeskirja rakendamiseks vajalikke juhendeid ja kordasid.
    5. Kooli liikmeskond

    § 23. Kooli liikmeskond
    Kooli liikmeskonna moodustavad pedagoogid ja teised töötajad (teenindav personal) ning õpilased.

    § 24. Kooli pedagoogid
    (1) Pedagoogid on õppe- ja kasvatustöö alal töötavad isikud ning kooli direktor.

    (2) Pedagoogi vaba ametikoht täidetakse avaliku konkursi korras vastavalt õigusaktidele.

    (3) Pedagoogide ülesanne on õppe- ja kasvatustöö läbiviimine.

    (4) Pedagoogide tööülesanded ja –kohustused, õigused ja vastutus määratakse käesoleva põhimääruse, töösisekorraeeskirja, töölepinguga (sh ametijuhendiga) ning muude õigusaktidega.

    § 25. Kooli teenindav personal
    (1) Kooli teenindava personali ülesanne on toetada kooli tegevust, tagada kooli häireteta töö, vara korrashoid ja majanduslik teenindamine.

    (2) Kooli teenindava personali tööülesanded ja -kohustused, õigused ja vastutus määratakse käesoleva põhimääruse, töösisekorraeeskirja, töölepinguga (sh ametijuhendiga) ning muude õigusaktidega.

    § 26. Kooli õpilaskond
    (1) Kooli õpilased moodustavad õpilaskonna.

    (2) Kutsealases eelkoolituses osalevad, põhikoolis ja gümnaasiumis kutseõpet omandavad õpilased ning täiskasvanute tööalase koolituse kursuste kuulajad ei ole kooli õpilased ega kuulu õpilaskonda ning neile ei laiene kooli õpilaste õigused ja kohustused.

    (3) Õpilaskonnal on õigus iseseisvalt otsustada ja korraldada õpilaselu küsimusi lähtudes õpilaste huvidest, vajadustest ja kohustustest ning järgides õigus- ja haldusakte.

    (4) Õpilaskonnal on oma põhikiri, milles sätestatakse õpilaskonna esindus- ja täitevorganite moodustamise kord, nende õigused, kohustused ja vastutus ning töökord.

    (5) Õpilaskonna põhikirja võtab õpilaskond vastu üldkoosolekul. Õpilasesindus esitab õpilaskonna põhikirja kooli nõukogule kinnitamiseks. Kooli nõukogu kinnitab õpilaskonna põhikirja, kui see vastab õigus- ja haldusaktidele ning rahvusvaheliselt tunnustatud demokraatlikele põhimõtetele. Õpilaskonna põhikirja muutmine toimub samas korras.

    (6) Õpilaskonna üldkoosolek on otsustusvõimeline, kui sellest võtab osa üle poole õpilastest. Üldkoosoleku otsused võetakse vastu lihthäälteenamusega.

    § 27. Õpilaste õigused ja kohustused
    (1) Õpilasel on õigus:
    1) võtta osa õppetööst vastavalt kooli sisekorraeeskirjale;
    2) tutvuda enne kooli õppima asumist ja koolis õppides õppekavaga, kooli põhimääruse ning sisekorra- ja õppekorralduseeskirjaga;
    3) saada õppekavajärgset õpet;
    4) valida õppeaineid valikainete piires;
    5) saada pedagoogidelt nende tööaja piires konsultatsioone õppetööd puudutavates küsimustes;
    6) osaleda õpilasesinduse moodustamises ning selle tegevuses;
    7) kasutada õppevälises tegevuses tasuta oma kooli ruume, raamatukogu, õppe-, spordi-, tehnilisi ja muid vahendeid koolis kehtestatud korras;
    8) saada hüvitisi, õppetoetust ja muid toetusi õigusaktidega sätestatud tingimustel ja korras;
    9) saada akadeemilist puhkust õppekorralduseeskirjas sätestatud korras tervislikel põhjustel kuni kaks aastat, kaitseväeteenistuse puhul kuni üks aasta ning lapse hooldamiseks kuni lapse kolmeaastaseks saamiseni;
    10) saada koolis õppimise perioodiks õpilaspilet ja muid ettenähtud dokumente;
    11) pöörduda oma õiguste kaitseks kursusejuhataja, sotsiaaltöötaja, direktori, nõukogu, haridusosakonna, Haridus- ja Teadusministeeriumi ja maavanema poole;
    12) saada koolist ja haridusosakonnast teavet kooli õppekorralduse ja oma õiguste kohta;
    13) omada muid õigus- ja haldusaktidest tulenevaid õigusi.

    (2) Õpilane on kohustatud:
    1) osalema õppetöös ja täitma õigeaegselt õppekavas ettenähtud ülesandeid;
    2) täitma õigus- ja haldusaktide, kooli põhimääruse, kooli õppekorralduseeskirja, kooli sisekorraeeskirja ning muude kooli tegevust korraldavate dokumentidega kehtestatud kohustusi ja kandma vastutust nende rikkumise korral;
    3) hoidma kooli kasutuses olevat linnavara ning hüvitama tekitatud kahju;
    4) hoidma kooli head mainet;
    5) täitma teisi õigus- ja haldusaktidest tulenevaid kohustusi.

    § 28. Õpilase tervise kaitse
    Kool tagab õpilase koolis viibimise ajal õpilase tervise kaitse.
    7. Rahastamine, majandamise ja asjaajamise alused

    § 29. Kooli rahastamine
    (1) Kooli rahastatakse riigi- ja linnaeelarvest, käesolevas põhimääruses sätestatud kooli tegevusega seotud tasulistest teenustest, laekumistest sihtasutustelt, sihtotstarbelistest ja projektipõhistest eraldistest.

    (2) Kool võib pidada õppeotstarbelisi majandusüksusi (õppeköök, õppetöökoda, õpilaskodu, õppehostel, õppekauplus) ja osutada nende kaudu kooli tegevusega seotud tasulisi teenuseid, korraldada tasulist täiskasvanute tööalast koolitust, kutseõpet keskhariduse baasil riikliku koolitustellimuse väliselt, kutseõpet põhikoolis ja gümnaasiumis, kutsealast eelkoolitust ning üürile või rendile anda kooli kasutuses olevat linnavara õigusaktidega kehtestatud alustel ja korras. Tasuliste teenuste hinnad kehtestatakse linnavalitsuse kehtestatud korras.

    (3) Kooli raamatupidamisarvestust korraldab haridusosakond koos kooli direktoriga vastavalt õigus- ja haldusaktidele.

    (4) Kooli finantsmajanduslikku tegevust revideerivad haridusosakond, linnakantselei sisekontrolliteenistus ja rahandusosakond.

    § 30. Vara
    (1) Kooli kasutuses oleva linnavara moodustavad koolile valdamiseks, kasutamiseks ja käsutamiseks antud maa, hooned, rajatised, seadmed, inventar ja muud esemed. Kooli kasutuses olev linnavara on Tartu linna omand.

    (2) Rahaliste vahendite kasutamine, linnavara valdamine, kasutamine ja käsutamine ning Tartu linnale varaliste kohustuste võtmine toimub õigus- ja haldusaktidega kehtestatud korras.

    (3) Kool võib linnavarana omada õppe- ja spordiotstarbelisi tulirelvi ning pidada lasketiiru õigusaktides sätestatud korras.

    § 31. Asjaajamine ja aruandlus
    (1) Kooli asjaajamine toimub linnavalitsuse kehtestatud korras.

    (2) Kool esitab oma tegevuse kohta aruanded õigusaktidega kehtestatud korras ja tähtpäevadeks.

    § 32. Järelevalve
    (1) Riiklikku järelevalvet kooli õppe- ja kasvatustegevuse üle teostatakse õigusaktidega sätestatud alustel ja korras.

    (2) Kooli ja kooli direktori tegevuse õiguspärasuse ning otstarbekuse üle teostab järelevalvet linnavalitsus vastavalt õigus- ja haldusaktidele.
    8. Kooli ümberkorraldamine, ümberkujundamine ja tegevuse lõpetamine

    § 33. Kooli ümberkorraldamine, ümberkujundamine ja tegevuse lõpetamine
    (1) Kooli korraldab ümber, kujundab ümber ja tema tegevuse lõpetab Tartu Linnavolikogu otsuse alusel linnavalitsus õigusaktidega sätestatud alustel ja korras.

    (2) Kooli ümberkorraldamine, ümberkujundamine ja tema tegevuse lõpetamine toimub pärast õppeaasta lõppu.

    (3) Kooli ümberkorraldamise, ümberkujundamise ja tegevuse lõpetamise otsusest teavitatakse kirjalikult Haridus- ja Teadusministeeriumi, õpilasi, personali hiljemalt kuus kuud enne uue õppeaasta algust.

    (4) Kooli tegevuse lõpetamisel tagab linnavalitsus kooli õpilastele võimaluse jätkata õppimist teises koolis samal või lähedasel kutse- või erialal.
    9. Lõppsätted

    § 34. Kooli põhimääruse kinnitamine, muutmine ja täiendamine
    Kooli põhimääruse kinnitab, muudab, täiendab ja tunnistab kehtetuks Tartu Linnavolikogu.




Õiend
Tartu Linnavolikogu otsuse eelnõu "Tartu Kutsehariduskeskuse põhimääruse muutmine " juurde


Vana PM
Uus PM
Muudatuse põhjendus
Korraldustalitus
Õppekorraldustalitus

Tugisüsteemide talitus

Õppetöö paremaks ning tulemuslikumaks korraldamiseks ja õppijatele tugiteenuste (nõustamine, mitmesugused toetused, õpiabi) paremaks pakkumiseks on korraldustalitus jaotatud kaheks
Valdkondlikud osakonnad ja struktuuriüksused
Erialaosakonnad
Kuna õppijate arv on kasvanud, siis eelnevad väikesed struktuuriüksused on kõik nimetatud erialaosakondadeks
Toitlustusteenistus
Uues õppekorpuses avasime õpperestorani. Sellega seoses suurenesid toitlustusteenuse pakkumise võimalused ning tekkis vajadus koordineeriva üksuse järele
(1) Korraldustalitus:

1) koordineerib kursusejuhatajate ja klienditeenindajate tööd;

2) korraldab vastuvõtukomisjonis õpilaste dokumentide vastuvõttu;

3) korraldab õppedokumentatsiooni soetamist, täitmist ja säilitamist, samuti lõputunnistuste vormistamist;

4) haldab õpilaste andmebaase (sh Eesti Hariduse Infosüsteemi, EHIS);

5) koordineerib õppeaasta planeerimist, määrab kindlaks pedagoogide vajaduse;

6) korraldab õppe- ja kasvatustöö läbiviimist (õppetöögraafik, tunniplaan, ruumiplaan);

7) tagab kooli õppe- ja kasvatustöös sisuliste, metoodiliste ja korralduslike nõuete täitmist;

8) koordineerib õpilaste hinnete sisestamist õppeinfosüsteemi ja lõpueksamite korraldamist;

9) koordineerib õpilaste tugikeskuse tööd;

10) korraldab riigieelarvest eraldatud vahendite piires vastavalt õigus- ja haldusaktidele toetuste ja hüvituste määramist;

11) koostab aruandlust ja analüüsi õppe- ja kasvatustöö tulemusi.

(1) Õppekorraldustalitus:

1) korraldab õppetöö läbiviimist (õppetöögraafik, tunniplaan, ruumiplaan);

2) koordineerib õpilaste hinnete kajastumist õppeinfosüsteemis (e-päevik);

3) koordineerib üldhariduslike ainete planeerimist ning määrab kindlaks pedagoogide vajaduse;

4) koordineerib üldhariduslike ainete ainekomisjonide tööd ja üldhariduslike ainete lõpueksamite korraldamist;

5) koordineerib e-õppe arendamist ja haridustehnoloogi tööd;


(2) Tugisüsteemide talitus:

1) korraldab õpilaste dokumentide vastuvõttu vastuvõtukomisjoni kaudu

2) koordineerib kooli õppe- ja kasvatustöö sisuliste ja korralduslike nõuete täitmist;

3) teostab õppe-ja kasvatustöö tulemuste jälgimist ja analüüsi;

4) koordineerib kursusejuhatajate ja tugikeskuse tööd;

5) koordineerib koostööd lapsevanematega;

6) Koordineerib kooli infokogu tööd ja õpilaste huvitegevust.

Korraldustalituse ülesanded on jagunenud õppekorraldustalituse ja tugisüsteemide talituse vahel. Osad ülesanded on aga suunatud täitmiseks õppesekretärile (EHIS-e haldamine, lõputunnistuste vormistamist) ja asedirektorile (korraldab riigieelarvest eraldatud vahendite piires vastavalt õigus- ja haldusaktidele toetuste ja hüvituste määramist). Tugisüsteemide talituse ülesandeks on koostöö lapsevanematega, samuti infokogu töö ja huvitegevuse koordineerimine. Õppetöö tulemuslikkuse tagamisel on oluline koostöö kursusejuhatajatega. Õppekorraldustalituse ülesandeks on e-õppe kui kaasaegse õppevormi arendamine. Samuti on õppekorraldustalituse ülesanne üldhariduslike ainete ainekomisjonide töö koordineerimine, kuna peame oluliseks, et kutsekeskhariduse omandajatel on tagatud heal tasemel üldhariduslike ainete õpetamine.
(2) Infotehnoloogiatalitus:

1) tagab infotehnoloogiaalase arengu koolis;

2) koostab reeglid ja nõuded infotehnoloogia vahenditega töötamisel, et oleks tagatud turvalisus ja stabiilsus;

3) arendab kooli vajadustest lähtuvalt infosüsteeme ning andmebaase;

4) teavitab uuendustest ning nõustab kooli arvutikasutajaid.

(3) Infotehnoloogiatalitus:

1) tagab infotehnoloogiavahendite funktsioneerimise ja infotehnoloogiaalase arengu koolis;

2) koostab reeglid ja nõuded infotehnoloogiavahenditega töötamisel, et oleks tagatud turvalisus ja stabiilsus;

3) arendab kooli vajadustest lähtuvalt infosüsteeme ning andmebaase;

4) teavitab uuendustest ning nõustab kooli arvutikasutajaid;

Infotehnoloogiatalituse oluline ülesanne on tagada infotehnoloogiavahendite funktsioneerimine, et oleks tagatud kogu kooli tegevus.
(3) Haldustalitus:

1) kindlustab kooli infrastruktuuri nõuetekohase funktsioneerimise;

2) kindlustab õppe- ja kasvatustööks vajaliku materiaal-tehnilise varustamise;

3) tagab kooli kasutuses oleva linnavara korrashoiu ja säilimise;

4) korraldab kooli põhitegevust toetavaid tegevusi;

5) viib läbi hankeid.

(4) Haldustalitus:

1) tagab kooli kasutuses oleva linnavara korrashoiu ja säilimise;

2) korraldab ehitus- ja rekonstrueerimistöid

3) loob õppe- ja kasvatustööks vajaliku materiaaltehnilise baasi;

4) teostab hooldus- ja heakorratöid kinnistutel ja hoonetes;

5) tagab kooli kasutuses olevate ehitiste ja neis olevate tehnosüsteemide korrasoleku;

6) korraldab kinnisvara korrashoiualastest omanikukohustustest tulenevaid tegevusi;

7) koordineerib kooli spordiosakonna tööd.

Kuna koolis on eelneval arenguetapil valminud uus õppekorpus ja õppemateriaalne baas on oluliselt kaasajastatud, siis antud perioodil on oluline ülesanne olemasoleva vara korrashoid, hooldud- ja heakorratööd. Praegusel arenguetapil toimub spordirajatiste kaasajastamine ning seetõttu koordineerib haldustalitus ka spordiosakonna tööd.
(4) Õpilaskodu korraldab õpilaste majutamist.
(5) Õpilaskodu:

1) korraldab õpilaste majutamist;

2) korraldab õpilaste vaba aja veetmist õpilaskodus;

3) viib läbi õpilaste nõustamist, sotsiaalsete oskuste arendamist ja kasvatuslikku tööd;

4) on õppebaasiks turismi-, kodumajanduse-, majutuse-, toitlustuse- ja iluteeninduse erialade õppepraktikate läbiviimisel;

5) majutab kooli külalisi ja täiskasvanute koolituse osakonna õppijaid;

6) osutab välisklientidele majutusteenust.

Kuna õpilaskodu on nüüd kooli alluvuses, siis peame õpilaskodu ülesandeks lisaks õpilaste majutamisele ka kasvatuslikku tööd nendega. Samuti on õpilaskodu ülesanne olla õppebaasiks koolis õpetatavate erialade õppepraktikate läbiviimisel. Remondi järgselt on õpilaskodu ülesanne veel kooli külaliste ja täiskasvanute koolituses osalevate õppijate majutamine, samuti välisklientide majutamine.
(6) Toitlustusteenistus:

1) korraldab õpilaste ja personali toitlustamist;

2) on praktikabaasiks kodumajanduse-, majutuse-, toitlustuse erialade õppepraktika läbiviimisel;

3) tagab praktikabaaside seadmete tehnilise korrasoleku;

4) osutab välisklientidele toitlustusteenust.

Uue loodud toitlustusteenistuse ülesanne on õpilaste ja personali toitlustamine, aga ka vastava teenuse pakkumine, samuti õppepraktika läbiviimine.
(5) Info- ja karjäärinõustamiskeskus:

1) tagab kutsealase eelkoolituse korraldamise;


2) tagab Tartu linna munitsipaalüldhariduskoolide õpilastele, kooli õpilastele, Tartu linna haldusterritooriumil elavatele mitteõppivatele kuni 20-aastastele noortele ja kooli sisseastuvatele isikutele võimaluse saada karjäärinõustamis- ja kutsesuunitlusalast konsultatsiooni;

3) korraldab kutsesuunitluse ja karjäärinõustamise alase teenuse osutamise vastavalt kolmanda isiku ning Tartu linna vahel sõlmitud lepingule;

4) töötab välja ja arendab oma valdkonnas osutatavaid teenuseid;

5) tutvustab ja reklaamib info- ja karjäärinõustamiskeskuse teenuseid;

6) pakub nõustamisteenuseid Tartu linna munitsipaalüldhariduskoolide karjäärikoordinaatoritele, õpilastele ja lapsevanematele;

7) osaleb karjäärinõustamist edendavates projektides ning teeb koostööd selles valdkonnas teiste organisatsioonidega;

8) korraldab õppekäike ja külastusi kooli ja ettevõtetesse.

(5) Info- ja karjäärinõustamiskeskus:

1) tagab kutsealase eelkoolituse korraldamise;
2) pakub nõustamisteenuseid kooli sisseasutuvatele isikutele, karjäärikoordinaatoritele, õpilastele ja lapsevanematele;
3) tagab Tartu linna munitsipaalüldhariduskoolide õpilastele ja Tartu linna haldusterritooriumil elavatele mitteõppivatele kuni 20-aastastele noortele karjääri- ja kutsesuunitlusalase nõustamise tasuta linnaeelarves eraldatud sihtotstarbeliste vahendite ulatuses;
4) töötab välja ja arendab oma valdkonnas osutatavaid teenuseid;
5) tutvustab ja reklaamib info- ja karjäärinõustamiskeskuse teenuseid;
6) osaleb karjäärinõustamist edendavates projektides ning teeb koostööd selles valdkonnas teiste organisatsioonidega;
7) korraldab õppekäike ja külastusi kooli ja ettevõtetesse.
Täpsustatud on keskuse ülesandeid. Välja on jäetud lepingu alusel nõustamisteenuste osutamine, kuna keskuse ülesanne on nõustamisteenuseid osutada ja põhimääruse seisukohalt ei ole oluline, kust tulevad rahalised vahendid teenuse osutamiseks. Oluline on, et keskus võib nõustamisteenuseid osutada. Nõustamisteenuseid osutatakse mahus, mida rahalised vahendid lubavad.

Keskuse üks olulisemaid ülesandeid on korraldada Tartu õpilastele karjäärinõustamisteenust tasuta, kuna Tartu linn on keskusele selleks sihtotstarbeliselt rahalised vahendid eraldanud. Uues sõnastuses on seda täpsustatud ja rõhutatud. See on ka keskuse peamiseks ülesandeks, sest keskuse eelarve põhivahendid on just selleks tegevuseks eraldatud.
(8) Valdkondlikud osakonnad ja struktuuriüksused:

1) tagavad oma valdkonna arengu koolis;

2) korraldavad õppekavade arendamist ja koolitustellimuse planeerimist;

3) töötavad välja oma valdkonna uued õppekavad ja arendavad kehtivaid õppekavasid;

4) analüüsivad kutseõpetajate vajadust, organiseerivad nende töökohtade täitmist ning koordineerivad kutse- ja üldainete õpetajate tööd;

5) teevad koostööd korraldustalitusega õppe- ja kasvatustöö korraldamise osas;

6) organiseerivad koostööd tööandjatega;

7) organiseerivad oma valdkonna õppemateriaalse baasi arengut;

8) koostavad oma valdkonna õppekulude eelarve eelnõu ja tagavad eelarve täitmise;

9) tagavad õppepraktikate korralduse;

10) korraldavad praktikate käigus tootmistegevust;

11) teevad koostööd täiskasvanute koolituse osakonnaga täiskasvanutele tööalase koolituse läbiviimisel;

12) osalevad valdkondade tutvustamisel ja reklaamimisel.

(9) Erialaosakonnad

1) tagavad oma valdkonna arengu koolis;
2) korraldavad õppekavade arendamist ja tagavad riikliku koolitustellimuse täitmise;
3) planeerivad kutseõpetajate töökoormust, korraldavad vabade töökohtade täitmise ning koordineerivad kutseõpetajate tööd;
4) teevad koostööd õppekorraldustalitusega ja tugisüsteemide talitusega õppe- ja kasvatustöö korraldamise osas;
5) organiseerivad koostööd tööandjatega;
6) koostavad oma osakonna õppekulude eelarve plaani ja tagavad eelarve täitmise;
7) organiseerivad oma osakonna õppemateriaalse baasi arengut;
8) tagavad praktikabaaside seadmete tehnilise korrasoleku;
9) tagavad õppepraktikate korralduse;
10) korraldavad praktikate käigus tootmistegevust;
11) teevad koostööd täiskasvanute koolituse osakonnaga täiskasvanutele tööalase koolituse läbiviimisel;
12) teevad koostööd info-ja karjäärinõustamiskeskusega kutsealase eelkoolituse läbiviimisel ning õpetatavate erialade tutvustamisel.
P2) Osakonnad vastutavad riikliku koolitustellimuse täitmise eest, seetõttu on nende ülesanne selle täitmise tagamine (mitte ainult planeerimine).
P3) Osakonnad planeerivad kutseõpetajate töökoormust ja teevad nendega koostööd, et oleks tagatud õppijate kutsealase ettevalmistuse hea tase.
P4) Õppetöö tulemuslikkuse tagamiseks on vajalik koostöö õppekorraldustalitusega ja tugisüsteemide talitusega.
P8) Kuna õppemateriaaltehniline baas on viimastel aastatel oluliselt kaasajastatud, siis osakondade ülesanne on tagada vastavate seadmete tehniline korrasolek
P12) Koolis õpetatavate erialade tutvustamiseks ja kutsealase eelkoolituse läbiviimiseks on oluline teha koostööd info- ja karjäärinõustamiskeskusega