EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
25. september 2006. a. nr LV-IP-0362 |
Staadioni 46, Staadioni 48, 50, 52, 54 krundi detailplaneeringu koostamise algatamine ja lähteseisukohtade kinnitamine |
Planeeritava ala pindala on ca 1,24 ha. Planeeritava ala piir on graafiliselt esitatud käesoleva otsuse lisas. Krundi pindala on 11469 m². Krundi olemasolev maakasutuse sihtotstarve on ühiskondlike hoonete maa. Esitatud ettepanekuga soovitakse jagada krunti ning määrata Staadioni 48 krundi maakasutuse sihtotstarbeks osaliselt elamumaa, osaliselt ärimaa ning Staadioni 52 krundile ühiskondlike hoonete maa.
Planeeritaval maa-alal kehtib Tartu linna üldplaneering. Linna üldplaneeringu järgi on planeeringuala juhtfunktsiooniks ühiskondlike hoonete maa. Esitatud ettepanek sisaldab seega üldplaneeringu muutmise ettepanekut.
Staadioni 48 hoone on riikliku kaitse all olev kinnismälestis. Planeeritava ala kruntimisel tuleb seetõttu tähelepanu pöörata, et planeeringu alusel teostatavate tegevustega ei kahjustataks kinnismälestist ning ei halvendataks selle eksponeeritust.
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1 ja § 30 lg 1 p 2, planeerimisseaduse § 10 lg 5 ja lg 6, Tartu linna ehitusmääruse § 4 lg 4 p 5 ning arvestades Tartu Linnavolikogu 06. oktoobri 2005. a määrusega nr 125 kehtestatud Tartu linna üldplaneeringut, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Algatada Staadioni 46, Staadioni 48, 50, 52, 54 krundi detailplaneeringu koostamine.
2. Planeeringu koostamisel pidada vajalikuks detailplaneeringu lähteseisukohti ja eskiislahendust tutvustava arutelu korraldamine.
3. Planeering tuleb koostada vastavalt Tartu Linnavalitsuse 31. oktoobri 2006. a määruse nr 27 lisale 5 “Detailplaneeringu koosseisu ja vormistamise nõuded”, arvestades järgnevate täiendavate seisukohtadega:
3.1 Näha ette olemasoleva krundi jaotamine kaheks eraldisesivaks krundiks - Staadioni 52 hoonele (pos 1) ja Staadioni 48, 50, 54 hoonetele (pos 2). Krundi jagamisel lähtuda moodustatavatele kruntidele iseseisvate juurdepääsude rajamise vajadusest. Krundi jagamisel liita bussipaviljoni alune maa Puiestee tänava maa-ala hulka.
3.2 Pos 1 maakasutusena säilib ühiskondlike hoonete maa, pos 2 maakasutuse sihtotstarve määrata planeeringuga osaliselt elamumaaks, osaliselt ärimaaks. Planeeringuga uusi hooneid ja/või olemasolevate hoonete laiendamise võimalust mitte ette näha. Staadioni 54 krundil asuv katlamaja määrata lammutatavaks ning selle asemel uue hoone ehitamise võimalust mitte ette näha. Samuti tuleb planeeringu koostamisel kaaluda Puiestee tänava koridori jääva hoone (osa) lammutamise võimalusi.
3.3 Pos 1 olemasolev parkimisala määrata säilitatavaks. Olemasolevale Staadioni 48 hoonele näha ette iseseisev parkla sissesõiduga Staadioni tänavalt. Juhul, kui elanike parkimisala lahendatakse piiratuna, tuleb külaliste parkimiskohad näidata eraldi ning ööpäevaringselt avalikult juurdepääsetavatena. Mitte ette näha autotee ühendust Staadioni ja Puiestee tänavate vahel. Tagada nõuded puuetega inimestele liikumiseks.
3.4 Planeeringu mahus teostada dendroloogiline inventeerimine ning selle alusel määrata säilitatav haljastus. Anda Puiestee tn äärse haljasala uushaljastamise põhimõtted. Pos-le 2 on keelatud piirdeaia rajamine.
3.5 Kinnistul asub kinnismälestis Haiglahoone Tartu, Staadioni 48, 1878. a. Detailplaneeringu mahus määrata kindlaks nimetatud hoone kaitsevööndi ulatus ning täpsustada kaitserežiim sh juurdepääs kinnismälestisele.
3.6 Arhitektuurinõuete määramisel lähtuda muinsuskaitse eritingimustest.
3.7 Pos-le 2 määrata servituudi vajadus jalakäijatele läbipääsu tagamiseks Staadioni tänavalt Puiestee tänavale.
3.8 Planeeringuga sätestada tingimus, kus maakorralduslikud toimingud krundi jagamiseks saavad toimuda alles pärast Staadioni 54 katlamaja lammutamist ning jalgtee servituudi seadmist Staadioni tänavalt Puiestee tänavale.
3.9 Planeering tuleb kooskõlastada krundi omaniku, Muinsuskaitseameti ja Lõuna-Eesti Päästekeskusega.
3.10 Kui planeeringu koostamise käigus muutuvad lähteseisukohad ulatuses, mis ei muuda planeeringu põhilahendust ning linnavalitsus ja linnavolikogu juhtiv komisjon on muudatustega nõustunud, ei kuulu lähteseisukohad muutmisele.
4. Otsus jõustub … 2006. a.
5. Otsuse peale võib esitada Tartu Linnavolikogule vaide haldusmenetluse seaduses sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates otsusest teadasaamise päevast või päevast, millal oleks pidanud otsusest teada saama või esitada kaebuse Tartu Halduskohtule halduskohtumenetluse seadustikus sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates otsuse teatavakstegemisest.
|
Lisa |
|
Tartu Linnavalitsuse |
|
istungi protokolli kantava otsuse eelnõu nr LV-IP-0362 juurde |
Staadioni 46, Staadioni 48, 50, 52, 54 krundi planeeringuala ja kinnistu jagamise skeem
|
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Staadioni 46, Staadioni 48, 50, 52, 54 krundi detailplaneeringu koostamise algatamine ja lähteseisukohtade kinnitamine " juurde
13. juulil 2006. a toimunud linnavalitsuse istungil tegi linnavarade osakond ettepaneku jagada Staadioni 46, Staadioni 48, 50, 52, 54 kinnistu kolmeks eraldiseisvaks kinnistuks: Staadioni 52, Staadioni 48 ja Staadioni 50. Linnavalitsus otsustas, et linnaplaneerimise ja maakorralduse osakond algatab detailplaneeringu nimetatud kinnistu jagamiseks. Planeeritava ala pindala on 1,24 ha.
Staadioni 46, Staadioni 48, 50, 52, 54 krunt asub Ülejõe linnaosas. Krundi suurus on 11469 m². Krundil asub neli hoonet (Staadioni 48, 50, 52, 54; Staadioni 46 hoone on lammutatud). Staadioni 48 hoone on muinsuskaitsealune hoone. Muinsuskaitseseaduse kohaselt on keelatud Muinsuskaitseameti loata kinnismälestise krundi piiride muutmine ja kruntimine ning kinnistu maakasutuse sihtotstarbe muutmine.
Detailplaneeringuga tuleb määrata eraldi kinnistu Staadioni 52 hoonele (pos 1). Lähteseisukohtadega on ette antud tingimus, et maakorralduslikud toimingud krundi jagamiseks saavad toimuda alles pärast Staadioni 54 katlamaja lammutamist. Detailplaneeringuga mitte ette näha lammutatava katlamaja piirkonda uut ehitusõigust. Lähteseisukohtadega on moodustatavate kruntide maakasutuse sihtotstarbeks ette nähtud ühiskondlike hoonete maa, ärimaa ja elamumaa. Tartu linna üldplaneeringus on ala juhtfunktsiooniks ühiskondlike hoonete maa. Parkimine tuleb lahendada kruntidel. Lähteseisukohtadega on esitatud tingimus pos 1 olemasoleva parkimisala säilitamiseks. Olemasolevale Staadioni 48 hoonele tuleb ette näha iseseisev parkla sissesõiduga Staadioni tänavalt. Pos-le 2 on keelatud piirdeaia rajamine Puiestee tänava poolsele küljele. Pos-le 2 (Staadioni 48, 50, 54 hoonetele moodustatav kinnistu) tuleb määrata servituudi vajadus jalakäijatele läbipääsu kindlustamiseks Staadioni tänavalt Puiestee tänavale. Olemasolev kõrghaljastus kuulub säilitamisele. Detailplaneeringu mahus tuleb kindlaks määrata muinsuskaitse all oleva Staadioni 48 hoone kaitsevööndi ulatus.
Tartu linna ehitusmääruse § 4 lg 4 p 5 kohaselt esitatakse eelnõu detailplaneeringu koostamise algatamise otsuse tegemiseks volikogule, kuna detailplaneeringu algatamine on vastuolus üldplaneeringuga.
Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal tuleb korraldada ühe kuu jooksul pärast planeeringu algatamise otsuse tegemist järgmise teate ilmumine ajalehes Postimees ja Tartu linna koduleheküljel: "Tartu Linnavolikogu algatas Staadioni 46, Staadioni 48, 50, 52, 54 krundi detailplaneeringu. Planeeritav ala pindalaga 1,24 ha asub Ülejõe linnaosas. Krundil asuv Staadioni 48 hoone on muinsuskaitsealune hoone. Detailplaneeringu koostamise eesmärk on kinnistu jagamine ja moodustatud kinnistute maakasutuse sihtotstarvete määramine.".
Koostas:
Mariliis Auli
LPMKO planeerija