EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
28. jaanuar 2025. a. nr LV-IP-0011 |
Informatsiooni esitamine linnavolikogu majanduskomisjonile |
KUULATI: |
linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haaki ettekannet |
OTSUSTATI:
|
1. Kiita heaks informatsioon Lai ja Jakobi tn jalgrattateede põhivõrgu rajamise ning Jakobi - K.E von Baeri tn ristmiku rekonstrueerimise ehitusprojekti kohta ja saata informatsioon linnavolikogu majanduskomisjonile.
|
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Informatsiooni esitamine linnavolikogu majanduskomisjonile " juurde
Linnamajanduse osakond on esitanud Kliimaministeeriumile investeeringu ettepaneku jalgrattateede põhivõrgu I etapi tööde rahastamiseks meetmest "Jalgrattateede põhivõrkude ehitamine ja jalgratta parkimisvõimaluste parandamine" vastavalt Kliimaministri 17.08.2023 määrusele nr 43 "Toetuse andmise ja kasutamise tingimused Tallinna, Tartu ja Pärnu linna säästva liikuvuskeskkonna edendamiseks perioodil 2021-2027". Investeeringu ettepaneku koosseisus olid järgimised jalgrattateede põhivõrgu rajamise projektid: Sõpruse silla ja selle lähiala tänavad, Kastani tn; Lai tn ja Jakobi tn ning Jakobi - K.E von Baeri - Tähtvere - Kroonuaia tn ristmiku rekonstrueerimine; Riia tn ja Riia-Turu ristmiku lähiala; Turu tn; Tähe tn; Tähtvere ja Fr.Tuglase tn; Vabaduse pst (Emajõe tn-Kaarsild) ning Õnne tn.
Lai tn asub vanalinna muinsuskaitse alal, tänava ääres asuvad mitmed arhitektuurimälestistena riikliku kaitse all olevad hooned. Lai tn ja Jakobi tn on kohalikud jaotustänavad, kiiruspiiranguga Laia tänava puhul 40 km/h ning Jakobi tänava lõigus 30 km/h. Mootorsõidukitele on kummaski suunas üks sõidurada ning lõiguti on tänava ääres sõiduautode parkimiskohad. Jalgrattateed täna puuduvad. Varieeruva laiusega kõnniteed, mis on kummalgi pool teed, on nii asfaltkattega kui kivisillutisega. Reguleerimata ülekäigurajad on K.E von Baeri, Jakobi, Kloostri Rüütli ja Vabaduse pst ristmikel. Laia tn osas puudub tänavaäärne haljastus.
Eelnevast tulenevalt kasutavad jalgratturid olemasolevat kõnniteed, mis põhjustab jalgratturite ja jalakäijate liikumisel ebamugavust ja pahameelt, sest liikumine ei ole ohutu. Vabadussillalt ja Vabaduse puiesteelt tulevate jalgratturite jaoks puudub ohutu liikumiskoridor Laial ja Jakobi tänaval. Olemasolev bussipeatuse ooteala pole kõnniteest eraldatud. Kõnniteede kate on amortiseerunud ning erisuguse teekattega.
Linnaruumi arendamiseks ning elukeskkonna parandamiseks on ettepanek muuta tänav ühesuunaliseks. Kasutajate liiklusohutuse suurendamiseks ja liikumisvõimaluste parandamiseks plaanitakse ehitada sõiduteest eraldiseisvad rattateed, mis on eraldatud ka jalgteedest. Sõiduteel on plaanis seada piirkiiruseks 30 km/h. Sõidutee laiuse valikul on arvestatud sellega, et sõidutee ääres peatunud sõidukist on võimalik mööduda. Projekti eesmärk on edendada säästvate liikumisviiside mugavat ja turvalist kasutamist ning rajada jalgrattateede põhivõrgu oluline puuduolev lüli, ühtlasi parandades rataste parkimisvõimalusi.
Kavandatavate ehitustööde hinnanguline maksumus on 1 700 000 eurot. Selle maksumusega on arvestatud ka eelarvestrateegias. Sellest abikõlbulikud kulud on 854 000 eurot, millest toetuse osa 597 800 eurot.
Linnal on sõlmitud ehitusprojekti koostamise leping Landverk OÜga, kelle poolt koostatud plaanilahendus ja katete valik on esitatud tutvumiseks.
LAI TN_MA-3-01_kõvakatted.pdf
T2413_PP_TL-4-02_asend_L4.pdf