Sissejuhatus
Tartu Linnavalitsus muutis 2024. aastal linnavalitsuse struktuuri ja teenistuskohtade koosseisu (sh teenistuskohtade teenistustähtaegu jm tingimusi) kokku kaheteistkümnel korral.
Käesolevas informatsioonis on esitatud viited linnavalitsuse vastavatele korraldustele ja tehtud muudatustele ning linnavalitsuse struktuuriüksuste poolt korralduste eelnõudes esitatud selgitustele.
1. Linnavalitsuse 23.01.2024 korraldusega nr 60 muudeti kultuuriosakonna teenistuskohtade koosseisu ja moodustati üks tähtajaline 1,0 koormusega Südalinna Kultuurikeskuse juhataja töökoht alates 1. veebruarist 2024. a kuni 31. jaanuarini 2028. a.
Muudatuse tegemisel esitatud selgitus:
Eelnõuga tehakse ettepanek moodustada kultuuriosakonna koosseisus südalinna kultuurikeskuse juhi tähtajaline töökoht. Kultuurikeskuse juhi tööülesanded on järgmised:
1) Hoone projekteerimisel osalemine ja eksperthinnangu andmine;
2) Hoone, sh. sündmuskeskuse loovkontseptsiooni väljatöötamine;
3) Loovvõrgustiku juhtimine ja töö koordineerimine;
4) Kommunikatsiooni- ja turundusplaani koostamine ja elluviimine (sh. nimekonkurss);
5) Kultuurikeskuse rentnike konkursside korraldamine ja lepingute sõlmimine;
6) Sündmuskeskuse kultuurilise programmi koostamine ja lepingute sõlmimine;
7) Rahvusvahelise võrgustiku loomine ja koordineerimine;
8) Eelarve koostamine ja juhtimine;
9) Hoonet haldava sihtasutuse loomise ettevalmistamine;
10) Suhtlus partnerite ja meediaga.
Töötasu finantseeritakse Eesti Kultuurkapitali laekuvatest vahenditest.
2. Linnavalitsuse 30.01.2024 korraldusega nr 81 muudeti linnavarade osakonna teenistuskohtade koosseisu ja moodustati osakonna majandamisteenistusse:
1) üks tähtajatu 1,0 koormusega vanemspetsialisti töökoht alates 1. märtsist 2024. a;
2) üks tähtajatu 1,0 koormusega tuleohutuse vanemspetsialisti töökoht 1. aprillist 2024. a.
Muudatuse tegemisel esitatud selgitus:
Vanemspetsialisti töökoht
Tartu Linnavalitsuse 18.10.2023 korraldusega nr 1073 muudeti linnavalitsuse struktuuri ja teenistuskohtade koosseisu ning kaotati alates 1. novembrist 2023. a linnavalitsuse struktuurist linnaplaneerimise ja maakorralduse osakond. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna senised ülesanded jagati ära linnavalitsuse ruumiloome osakonna, arhitektuuri ja ehituse osakonna ning linnakantselei vahel.
Ülalnimetatud muudatuste üheks eesmärgiks oli linna kui omaniku rolliga seotud erinevate toimingute läbi viimisega seonduvate toimingute korrastamine, kuivõrd nimetatud funktsioon on olnud jagatud linnavalitsuse erinevate struktuuriüksuste vahel. Selline lahendus ei ole aga taganud parimal moel linna kui omaniku huvidega arvestamist, samuti ei ole erinevad osakonnad samu või sarnaseid toiminguid vahel teostanud samadest põhimõtetest lähtuvalt.
Linnavalitsuse 18.10.2023 korralduse nr 1073 vastuvõtmisel otsustas linnavalitsus, et eelmainitud küsimuses analüüs ja edasiste ettepanekute sõnastamine veel jätkub. Analüüsi käigus hinnatakse, millised seni linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna korraldatud linna kui omaniku tegevused peaksid liikuma linnavarade osakonnale ja milline on selliste tegevuste realiseerimisega seotud ressursivajadus. Seni jätkab tegevuste ellu viimist arhitektuuri ja ehituse osakonna maakorraldusteenistus (alates 1. jaanuarist 2024. a maakorraldus- ja geodeesiateenistus).
Linnavarade osakond ning arhitektuuri ja ehituse osakond on kokku leppinud, milliseid ülesandeid hakkab tulevikus täitma linnavarade osakond. Sellisteks ülesanneteks on linna hoonestusõiguste, maa üürimise ja võõrandamisega seotud toimingud. Lisaks olemasolevatele 108 maa üürilepingutele on linnas maakasutust, mida ei ole reguleeritud ja mis vajavad koostöös AEO maakorraldus -ja geodeesiateenistusega lahendamist (tulevikus võimalik üüritulu linna eelarvesse). Lähtuvalt 2022. aasta maa korralisest hindamisest ja uutest maa maksustamise hindadest on järgnevatel aastale KOV-del võimalik muuta oluliselt maamaksu laekumist ning vajalik on teha koostööd erinevate osakondadega kavandatava maamaksu muutuse osas.
Nimetatud ülesannete täitmiseks on vajalik moodustada alates 01.03.2024 linnavarade osakonna majandamisteenistusse vanemspetsialisti töökoht, kelle ülesanneteks on linna kinnisvara kasutusse andmise, hoonestusõiguste seadmise ja kinnistute võõrandamise põhimõtete väljatöötamine ja tegevuste korraldamine, sh ettepanekute tegemine ühtse poliitika kujundamiseks.
Töökoha moodustamisel tuleb leida kate töötaja palgakuludele summas 33 450 eurot. Töötaja 2024 palgakulud leitakse osakonna eelarvest.
Tuleohutuse vanemspetsialist
Linnavalitsuse haldushoonete ja asutuste tuleohutuse tagamiseks on vaja korraldada tuleohutuse tegevusi.
Seoses 01.04.2021 muutunud tuleohutuse seadusega on asutustel kohustus tellida vähemalt tuleohutusspetsialist tase 5 kutsetasemega spetsialistilt iga kolme aasta tagant büroo- ning laohoonetes tuleohutusülevaatused, millega kontrollitakse nii tehniliste kui korralduslike tuleohutusnõuete täitmist hoonetes, määratakse puuduste kõrvaldamise tähtajad ja korraldatakse vajalikud tööd. Puuduste menetlemine läheb üle Päästeametile juhul, kui tuleohutusülevaatuste registris määratud tähtaegu ületatakse. Tartu linnavalitsuses ei ole tööl tuleohutuse spetsialisti, kes selle valdkonnaga tegeleks. Töökoht eeldab tuleohutusspetsialist tase 5 kvalifikatsiooni olemasolu.
Seetõttu on vajalik moodustada Tartu linnavalitsusse tuleohutuse vanemspetsialisti töökoht, kes töötab välja linnavalitsuse ühtse tuleohutuse tagamise põhimõtted ja toimimise ning nõustab linna allasutusi tuleohutuse küsimustes sh:
1) koostab Tartu linnavalitsuse üldise tuleohutuskorralduse ja korraldab vajalike hoonepõhiste tuleohutuse eest vastutavate isikute määramise ning koolitamise;
2) koostab haldushoonete tuleohutuse korral tegutsemise plaanid ja evakuatsiooniskeemid ning hoiab need ajakohasena;
3) hangib iga-aastased tuleohutuse ja evakuatsiooniõppused haldushoonetes ning korraldab tegevused vastavalt õppuse kokkuvõttes toodud puudustele;
4) teeb haldushoonete tuleohutusülevaatused ning korraldab tegevused vastavalt ülevaatuse tulemustele.
Nimetatud tööülesannete täitmiseks tuleb moodustada alates 01.04.2024 linnavarade osakonna majandamisteenistusse üks tuleohutuse vanemspetsialisti töökoht. Teenistuskoha palgakulud kaetakse linnakantselei 2024. a eelarvest.
3. Linnavalitsuse 07.03.2024 korraldusega nr 223 muudeti avalike suhete osakonna teenistuskohtade koosseisu ja moodustati üks tähtajaline 0,9 koormusega kohanemis- ja lõimumisvaldkonna juhi töökoht tähtajaga 7. märts 2024 kuni 31. detsember 2025.
Muudatuse tegemisel esitatud selgitus:
Avalike suhete osakonda moodustatava kohanemis- ja lõimumisvaldkonna juhi töökoha ülesanded on:
1. arendab ja juhib Tartu linna alaliselt või ajutiselt elama asunud uussisserändajate, erineva keele- ja kultuuritaustaga inimeste, tagasipöördujate (edaspidi sihtrühm) kohta teabe haldamist ja
sihtrühmale teenuste korraldamist vastavalt kultuuriministri 26.01.2023 käskkirja nr 24 (TAT) seatud eesmärkidele;
2. arendab edasi kohanemis- ja lõimumisteenustega seotud koostöövõrgustikku kohalikul tasandil lähtuvalt sihtgrupi vajadustest;
3. arendab sihtrühmaga kokkupuutuvate asutuste ja organisatsioonide ning spetsialistide vaheliset jätkusuutlikku koostööd;
4. arendab edasi valdkonda puudutavat kommunikatsiooni, et tõsta teadlikkust välismaalastele pakutavatest teenustest, sh trükiste ja pressiteadete koostamine, Tartu linna ja Tartu Welcome Centre infokanalite täiendamine, meediaga suhtlemine, ürituste korraldamine, valdkonna tutvustamine jne;
5. valmistab ette kohalikul tasandil sihtrühma lõimumist, sealhulgas kohanemist toetavaid projekte ja korraldab projektide läbiviimist;
6. teeb koostööd teiste riikide ja omavalitsustega parimate praktikate vahetamisel;
7. teeb ettepanekuid sihtrühmaga seonduvate teenuste arendamiseks Tartu linnas;
8. kaardistab töös sihtrühmaga ilmnenud kitsaskohti, esitab ettepanekuid ministeeriumitele ning Eesti Linnade ja Valdade Liidule;
9. lahendab muid oma töövaldkonnaga seotud küsimusi ning täidab töökohast tulenevaid osakonnajuhataja või linnavalitsuse liikme antud ühekordseid ülesandeid.
Varasemalt on samu tööülesandeid täitnud MTÜ Tartu Välismaalaste Teenuskeskuse juhataja.
Kuna Tartu linna ja MTÜ koostööd samasugusel kujul nagu varem ei ole välisprojekti vahenditest võimalik enam rahastada, siis oleme läbirääkimistel kultuuriministeeriumiga jõudnud lahenduseni, kus Tartu linna struktuuri värvatakse lisaks RTO koodinaatorile (Kristina Sarkisjan) ka kohanemis- ja lõimumisvaldkonna juht.
Plaanime töökohale värvata MTÜ Tartu Välismaalaste Teenuskeskuse senise juhataja Janika Hango, kes jätkab 0,1 koormusega MTÜ Tartu Välismaalaste Teenuskeskus juhtimist ning töötab 0,9 koormusega avalike suhete osakonna struktuuris linna kohanemis- ja lõimumisvaldkonna juhina. Nii tema kui koordinaatori töökohaks jäävad MTÜ Tartu Välismaalste Teenuskeskuse ruumid.
Brutotöötasu: 2620 eurot kuus (kaetakse 100% välisprojekti vahenditest, palgafond on 42 066,72 eurot koos tööandja maksudega). Lisaks on projektis arvestatud nii 2024 kui ka 2025 aastaks 2500 eurot reale „Personali lähetus-, koolitus- ja tervisekontrolli kulud“, mida on võimalik kasutada nii kohanemis- ja lõimumisvaldkonna juhi kui ka RTO koordinaatori (Kristina Sarkisjan) kulude katteks.
4. Linnavalitsuse 02.04.2024 korraldusega nr 297 muudeti linnamajanduse osakonna teenistuskohtade koosseisu ja moodustati kaks tähtajalist 0,9 koormusega analüütiku töökohta tähtajaga 15. aprilli kuni 31. detsember 2024. a.
Muudatuse tegemisel esitatud selgitus:
Analüütikute töökohtade loomine on tingitud osakonna poolt elluviidava projekti CERITA ajutise iseloomuga ülesannetest.
Analüütikute töö-ülesannete hulka kuulub projekti tööpakettide 3-8 tegevuste elluviimine, sh jäätmevaldajate teavitamise strateegia/kommunikatsiooniplaani koostamine, keskkonnahoidliku ehitamise juhiste koostamine, jäätmemajanduse pika vaate analüüsi teostamine, jäätmejaamade ümberkujundamisel ringmajandusjaamadeks vajalike tegevuste kirjendamine; ringmajandusjaamade teenusmudeli kirjendamine, ringmajandusjaama tulude/kulude prognoos.
Nimetatud töökohad finantseeritakse projekti CERITA eelarvest.
5. Linnavalitsuse 02.05.2024 korraldusega nr 385 muudeti IT süsteemihalduse osakonna teenistuskohtade koosseisu ja moodustati 1. juunist 2024. a. osakonda üks tähtajatu 1,0 koormusega administraatori töökoht.
Muudatuse tegemisel esitatud selgitus:
Korralduse eelnõuga tehakse ettepanek IT süsteemihalduse osakonnas ühe täiendava administraatori töökoha moodustamiseks. Muudatus on tingitud Tartu Oskar Lutsu nimelise raamatukogu ja Tartu Spordi IT-halduse ülevõtmisega IT süsteemihalduse osakonna poolt. Muudatuse tulemusena saavad nimetatud asutused tsentraalselt korraldatud, parema ja kuluefektiivsema IT-teenuse.
Muudatuste finantseerimiseks vajalikud rahalised vahendid on linna 2024. a eelarves olemas. Vajalik on aga eelarves ümberpaigutuste tegemine (palgavahendite ümber tõstmine asutuse eelarvest osakonna eelarvesse ja osakonna eelarves majandamiskuludest personalikuludeks).
6. Linnavalitsuse 20.06.2024 korraldusega nr 525 tehti linnavalitsuse teenistuskohtade koosseisus järgmised muudatused:
1) kaotati alates 22. juunist 2024. a järelevalveosakonnast 2 menetleja ametikohta;
2) kaotati alates 22. juunist 2024. a Tartu linnakantselei õigusteenistuse koosseisust 1 vanemjuristi töökoht;
3) kaotati alates 22. juunist 2024. a linnamajanduse osakonnast:
- 1 eelarve peaspetsialisti töökoht;
- 0,9 analüütiku töökohta;
4) kaotati alates 22. juunist 2024. a rahandusosakonnast:
- eelarveteenistusest 1 eelarve peaspetsialisti töökoht;
- eelarveteenistusest 1 peaanalüütiku töökoht;
- raamatupidamisteenistusest 2 raamatupidaja töökohta;
5) kaotati alates 22. juunist 2024. a siseauditi osakonnast 1 peaspetsialisti ametikoht;
6) nimetati alates 1. juulist 2024. a järelevalveosakonna 1 menetleja ametikoht ümber juhtivmenetleja ametikohaks;
7) nimetati alates 1. juulist 2024. a Tartu linnakantselei avalike teenuste arendamise meeskonnas:
- 1 analüütiku töökoht ümber peaanalüütiku töökohaks;
- 1 analüütiku töökoht ümber analüütik-arendaja töökohaks;
- infoturbejuhi töökoht ümber digiarengu juhi töökohaks;
8) kaotati alates 2. septembrist 2024 arhitektuuri ja ehituse osakonna maakorraldus- ja geodeesiateenistusest geomaatika vanemspetsialisti töökoht, viidi nimetatud töökoht Tartu linnakantselei avalike teenuste arendamise meeskonna koosseisu ja nimetati ümber analüütiku töökohaks.
Muudatuse tegemisel esitatud selgitus:
Tartu linna põhimääruse § 20 lg 8 annab linnavalitsusele õiguse muudatuste tegemiseks linnavalitsuse kui ametiasutuse struktuuris ja teenistuskohtade koosseisus. Linna põhimääruse § 20 lg 3 sätestab samas, et linnavalitsus määrab kindlaks oma struktuuriüksuste tegevusvaldkonnad ja ülesanded, millest tuleneb ka linnavalitsuse õigus teha selles linnavalitsuse hinnangul põhjendatud juhul ja mahus muudatusi.
Arvestades Eesti majanduse keerulist seisu, sellest tulenevat negatiivset mõju linna eelarve tuludele ja keskvalitsuse tasandil kavandatavaid kohalike omavalitsuste rahastamise süsteemi muudatusi, millel on Tartu linna tulevaste perioodide tuludele samuti ulatuslik negatiivne mõju, on linnavalitsus pidanud põhjendatuks vaadata üle linnavalitsuse struktuuriüksuste teenistuskohtade koosseisud ja hinnata teenistusülesannete täitmise ümber korraldamise ja teenistuskohtade vähendamise võimalusi.
Käesoleva korralduse eelnõuga tehakse ettepanek linnavalitsuse teenistuskohtade koosseisust kokku 9,9 koha ära kaotamiseks. Selline ettepanek lähtub linnavalitsuse struktuuriüksuste ettepanekutest ja on läbi räägitud vastavate struktuuriüksuste juhtide ning neid valdkondi kureerivate linnavalitsuse liikmetega. Linnavalitsuse struktuuriüksused jätkavad samas teenistusülesannete täitmise ümber korraldamise ja teenistuskohtade vähendamise edasiste võimaluste analüüsiga.
Käesoleva korralduse eelnõuga tehakse lisaks ettepanek arhitektuuri ja ehituse osakonna, järelevalveosakonna ning linnakantselei avalike teenuste arendamise meeskonna teenistuskohtade osaliseks ümber korraldamiseks. Nimetatud muudatused on vajalikud struktuuriüksuste poolt osutatavate teenuste ja konkreetsete teenistujate poolt täidetavate teenistusülesannete täpsustamiseks.
7. Linnavalitsuse 02.07.2024 korraldusega nr 545 muudeti haridusosakonna teenistuskohtade koosseisu ja moodustati osakonna juhataja alluvusse üks tähtajaline 1,0 koormusega tervisedenduse spetsialisti töökoht alates 1. septembrist 2024. a kuni 31. augustini 2027. a.
Muudatuse tegemisel esitatud selgitus:
Töökoha tööjõukulu (palk + lisanduvad maksud) rahastab linnaga sõlmitava lepingu kohaselt kolme järgneva aasta jooksul Eesti Tervisekassa. Linna ülesandeks on tagada tervisedenduse spetsialistile füüsiline töökoht ja töövahendid, samuti katta tema tööülesannete täitmisega seotud side-ja transpordikulud. Need kulud taotleb haridusosakond 2024. aastaks linnavalitsuse reservist.
Tervisedenduse spetsialisti töökoht on tänaseks Tervisekassa toel loodud kõikides maakondades (va Hiiumaa) ja Tallinnas. Tartumaa Omavalitsuste Liidu juures töötab tervisedenduse spetsialistina (Allan Hallik) käesoleva aasta algusest. 6. juunil 2024 toimunud nõupidamisel, kus osalesid abilinnapead Lemmit Kaplinski ja Mihkel Lees, leiti ühiselt, et sellist ametikohta on linnale väga vaja ja et see peaks olema just haridusosakonnas.
Tervisedenduse spetsialisti töö sisuks on Tartu linna haridusasutuste (lasteaiad ja koolid) laste, õpilaste ja personali tervise (sh vaimne tervis) ning heaolu süsteemne toetamine ning sellealase valdkonnaülese koostöö tegemine. Tema tööülesannete hulka kuuluvad muuhulgas nii valdkonna strateegiline planeerimine, haridusasutuste nõustamine kui ka võrgustiku- ja ennetustöö korraldamine. Ta on partneriks linna haridusasutustele ennetustegevuste kavandamisel ja elluviimisel.
Tervisedenduse spetsialisti tööülesanded (veel täpsustuvad):
- Osalemine linna tasandi strateegilise planeerimise protsessis tervise-heaolu ja hariduse suunal, et tagada teemade lõiming ja sidusus.
- Tervist edendavate tegevuste valdkonnaülene koordineerimine ning koostöö tegemine linna haridusasutuste jt organisatsioonidega heaolu ja tervise edendamiseks.
- Haridusasutuste meeskondade toetamine tervise edendamist puudutavate arenguplaanide ja tegevuskavade koostamisel ning elluviimisel.
- Koolituste, seminaride ja töötubade korraldamine haridusasutuste meeskondadele, tutvustades uudseid metoodikaid ning jagades praktilisi näpunäiteid tervise ja heaolu edendamiseks koolikeskkonnas.
- Tulemuslike tervist edendavate praktikate kogumine haridusasutustest, nende süstematiseerimine ja levitamine, et innustada teisi õppeasutusi häid kogemusi üle võtma.
- Lisarahastuse taotlemine tervist ja heaolu edendavate tegevuste ja algatuste elluviimiseks haridusasutustes.
- Tervise ja heaoluga seotud projektide läbiviimine sh rahvusvaheliste projektide algatamine või neis osalemine, et vahetada kogemusi teiste riikide haridusasutustega, tuua Eestisse uuenduslikke ideid ning viia meie parimaid praktikaid ka väljapoole.
- Külalislektorite ja -esinejate (nt tuntud sportlased, treenerid, toitumisspetsialistid, vaimse tervise eksperdid) kutsumise korraldamine Tartu linna haridusasutustesse eesmärgiga pakkuda õpilastele ja õpetajatele inspireerivaid kohtumisi ning kaasahaaravaid töötube erinevatel tervise ja heaolu teemadel.
8. Linnavalitsuse 01.10.2024 korraldusega nr 733 muudeti linnavarade osakonna teenistuskohtade koosseisu ja moodustati eluruumide teenistuse ühe täitmata haldusspetsialisti töökoha arvel 1. oktoobrist 2024 vanemspetsialisti 1,0 koormusega tähtajatu töökoht ja viidi töökoht üle osakonnajuhataja alluvusse.
Muudatuse tegemisel esitatud selgitus:
Linnavarade osakond soovib ümber korraldada osakonna teenistuskohtade koosseisu: muuta eluruumide teenistuse ühe haldusspetsialisti töökoha vanemspetsialisti töökohaks ja selle üle viia osakonna juhataja alluvusse.
Muudatused tingib uus töökorraldus linnavalitsuse osakondade vahel ja linnavarde osakonnale antud täiendavad ülesanded alates 1. jaanuarist 2024.
2024. aastal on linnavarade osakonnale üle tulnud endise linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna maade üürileandmise, hoonestusõiguse ja ajutise maakasutuslepingutega seotud toimingud ning sealhulgas arvete väljastamisega seotud toimingud.
Lisaks on 2025. aasta algusest linnavarade osakonna ülesandeks täiendavalt Tartu 6 kooli ja 8 lasteaia kinnisvara korrashoidu tagamine sh. hoonete haldamisega seotud kommunaalteenuste näitude, kulude jaotamise ja arvetemudelite koostamine.
Alates 1. jaanuarist 2025 vastutab linnavarade osakond kõigi Tartu linna omandis olevate lasteaedade, põhi-, ja gümnaasiumide kinnisvara korrashoiu eest.
9. Linnavalitsuse 07.10.2024 korraldusega nr 743 muudeti ruumiloome osakonna teenistuskohtade koosseisu ning 11. oktoobrist 2024 kaotati osakonna koosseisust keskkonnaplaneerija töökoht.
Muudatuse tegemisel esitatud selgitus:
Ruumiloome osakond soovib kaotada osakonna koosseisust keskkonnaplaneerija töökoha.
Muudatuse tingib vajadus ajakohastada ja tõhustada ruumiloome osakonna tööd ning tööjõu ressursse efektiivsemalt kasutada.
Ruumiloome osakonna koosseisuga liitusid novembris 2023 endise linnaplaneerimise- ja maakorralduse osakonna planeeringute teenistuste töötajad, kelle vahel on tänaseks jaotunud mitmed keskkonnaplaneerija tööülesanded. Lisaks on muutunud osakonna vajadused keskkonnaplaneerimise ülesannete osas. Eelneva koosmõjul on tänase keskkonnaplaneerija töömaht oluliselt vähenenud.
10. Linnavalitsuse 05.11.2024 korraldusega nr 822 muudeti linnamajanduse osakonna teenistuskohtade koosseisu ja moodustati teedeteenistusse üks 1,0 koormusega projektijuhi töökoht tähtajaga kuni 30. aprill 2027.
Muudatuse tegemisel esitatud selgitus:
Linnamajanduse osakonna teedeteenistuse tee-ehituse spetsialisti ametikoht jääb alates 1. jaanuarist 2025 ajutiselt täitmata. Kuna linnamajanduse osakonna teedeteenistus vajab kohe Sõpruse silla rekonstrueerimiseks projektijuhti (Sõpruse silla renoveerimise lepingu kestvus on 28 kuud+1 kuu aruandluse tegemiseks), siis on osakonna ettepanek moodustada tähtajaliselt, perioodiks 01.12.2024-30.04.2027 teedeteenistusse projektijuhi töökoht. Tee-ehituse spetsialisti ametikohta osakond teenistuja ajutiselt töölt eemale oleku ajaks ei täida.
Teedeteenistuse projektijuht on linna esindaja silla rekonstrueerimisel, kes juhib ja kooskõlastab silla remondiga seotud tegevusi, viib läbi koos ehitusjärelvalvega objekti koosolekuid, annab jooksvalt ülevaateid rekonstrueerimise seisust ja tekkinud probleemidest, kooskõlastab teiste linnamajanduse kolleegidega silla rekonstrueerimisega seotud liikluskorralduse, haljastuse ja linnapuhastuse küsimused ja lahendab muud jooksvad silla remondiga seotud küsimused.
11. Linnavalitsuse 12.11.2024 korraldusega nr 833 muudeti sotsiaal- ja tervishoiuosakonna teenistuskohtade koosseisu ning kaotati 1. jaanuarist 2025 tervishoiuteenistuse kaks heaolumeistri tähtajatut töökohta.
Muudatuse tegemisel esitatud selgitus:
Sotsiaal- ja tervishoiuosakonna tervishoiuteenistuse koosseisus on kaks heaolumeistri töökohta. Töökohad loodi Tartu Linnavalitsuse 10.03.2020 korraldusega nr 265 tähtajaliselt ajavahemikuks 1. aprill 2020 kuni 31. märts 2021 projekti "Tartlaste hoolduskoormuse vähendamine (abimees)" raames. Tartu Linnavalitsuse 16. märtsi 2021 korraldusega nr 274 muudeti teenistuskohad tähtajatuteks.
Heaolumeistri tööülesanded on seotud tartlaste abistamisega koduses keskkonnas. Heaolumeister abistab kodus kukkunud inimest, et ta saaks uuesti tagasi istuvasse asendisse või voodisse. Kukkunud inimeste kohta jõuab teave heaolumeistriteni nii pereliikmetelt kui Häirekeskuselt ja Päästeametilt. Heaolumeistri ülesandeks on ka inimeste abistamine koduse keskkonna kujundamisel turvalisemaks, soovitada abivahendeid, nõustada kodus mööblipaigutuse jm osas.
Heaolumeistrite tööülesanded on kõige enam seotud koduteenuse vajadusega tartlaste abistamisega, mistõttu viiakse nimetatud teenistuskohad üle koduteenust osutava sotsiaal- ja tervishoiuosakonna allasutuse Päevakeskus Kalda koosseisu.
12. Linnavalitsuse 28.11.2024 korraldusega nr 885 muudeti sotsiaal- ja tervishoiuosakonna struktuuri ja teenistuskohtade koosseisu ning 1. jaanuarist 2025:
1) kaotati sotsiaal- ja tervishoiuosakonna struktuurist tervishoiuteenistus, sh:
- kaotati tervishoiuteenistuse juhataja ametikoht ja kaks tervisespetsialisti töökohta;
- viidi kolm hoolduskoordinaatori töökohta üle hoolekandeteenistuse koosseisu.
2) viidi lastekaitseteenistuse spetsialisti töökoht üle osakonnajuhataja alluvusse ja nimetati ümber teenuste ja toetuste peaspetsialisti töökohaks.
Muudatuse tegemisel esitatud selgitus:
Lastekaitseteenistuse koosseisus on spetsialisti töökoht, mille ülesandeks on erivajadusega laste tugiteenuste korralduse ja aruandlusega tegelemine, Tartu linna lapsetoetuse menetlus jms. Nimetatud teenistuskoha muutmine võimaldab sotsiaal- ja tervishoiuosakonna koosseisus moodustada tähtajatu teenuste ja toetuste peaspetsialisti teenistuskoha, et tagada süsteemne monitooring ametniku otsusega toetuste ja teenuste määramise ühtse praktika hoidmiseks kõigi teenistuste ülesena.
Osakonna spetsialistid määravad ametniku otsusega abivajajatele toetusi (toimetulekutoetus, täiendav sotsiaaltoetus) ja teenuseid (nt erivajadusega laste tugiteenused), kaalutlusotsuste tegemisel suunatakse eelnõu sotsiaalhoolekande komisjonile. Tartu Linnavolikogu määruse "Tartu linna sotsiaalhoolekandelise abi andmise kord" vastuvõtuvõtmisel kasvab alates 1. jaanuarist 2025 ametniku otsuste osakaal ja sotsiaalhoolekande komisjoni tegevus lõpeb. Loodavale peaspetsialisti töökohale asuva teenistuja teenistusülesandeks saab toetuste ja teenuste määramise otsuste kooskõlastamine, kolleegide juhendamine, otsuste analüüs, ühtlase praktika kujunemise toetamine ja jälgimine.
Tervishoiuteenistuse senised ülesanded on vähenenud, kuna mitmeteks seni rahastatud tervise edenduse tegevusteks eraldisi enam kohalikele omavalitsustele ei tehta, sh on PRIA toetus tervise- ja toiduteadlikkuse tõstmiseks olulisel määral vähenenud ja tegevustest huvitatud lasteasutused juhendatud ise toetust taotlema. Samuti on lõppenud mitmed seni linna eelarvest rahastatud tegevused (nt hooldus-põetusteenuse osutamine lõpetati seoses hooldereformi rakendumisega, linn ei osale kõigi statsionaarsel õendushooldusel olevate tartlaste omaosaluse eest tasumisel) ja vähenenud seniste teenuste maht (nt ravikindlustamata isikute raviarvete tasumine).
Tartu linna ülesanded tervise valdkonnas tulenevad rahvatervise seadusest, mille kohaselt on kohaliku omavalitsuse üksusele pandud kohustused seotud elanike tervist, heaolu ja turvalisust toetava elukeskkonna kujundamise, tervise- ja heaoluprofiili koostamise, rahvastiku tervist toetavate tegevuste elluviimise jms. Eelnimetatud ülesanded on kohaliku omavalitsuse üksuste ühiselt täidetavad ning ei vaja eraldi teenistuskohti.